
Face2006-12-08 11:48:03 // 436
Én ha megvannak akkor tutti kiszedném az összes ilyen "véglezáró" dugaszt ha már ott vagyok az ereszcsatornákból, meg az "ablak lécekből" meg egyéb ilyen apróságokat... :)))


Face2006-12-08 11:34:25 // 435
Naja, ezt nemtom... mondjuk csodálkoznék :))), mennyire sürgős ez neked?
Azon vagyok h összekotorjam mi rendelhető még a mikorfilmekből.. :))) Unixnál például lehet rendelni gyári cumokat is... pár dologról adtam már egy listát az "illetékes kollégának":)))) ami nekem kell , de szerintem lesz mégegy ilyen kis lista... :)) amúgy a motorikus cuccokból és az odavaló apróságokból amik ugyanazok mint a 33-nál nagyon sok minden rendelhető, általában ilyen 10/5 stb csomagokban... mondjuk nem lenne ártlamas ha lenne egy aktuális ePer-ünk...
Face2006-12-08 10:56:26 // 434
termékszám: 60504825
a 2005 tavaszi ePer-em rendelhetőként hozza, 10-es csomagban darabja ~135 HUF ;)
Face2006-12-07 13:56:36 // 433
Holnap megnézem a cikkszámot, lehet még rendelhető... max megosztozunk a 10-es csomagon v vmi.. :))
Face2006-12-06 20:56:30 // 432
:))) Ha majd a rokon nekiáll egyszer,amit anno mondtál, akkor lehet érdemes lenne csináltatni egy(több) komplett rudat belőle, és méretre darabolni aztán elrakni egy dobozba...Gondolom ha egyszer beállította a gépet akkor kvázi mindegy h egy 2cm-es vagy 1m-es anyagon tolja végig... :))) sztem ahogy múlik az idő egyre csak keresetebb darab lesz ez a meghajtó.... :))) de komolyan!
Face2006-12-06 20:46:42 // 431
Türelem rózsát terem... ;) lesz majd egy kis website, ahol lesz mindenféle Sprintes földijó letölthető formában...
Face2006-12-06 14:40:34 // 430
Face2006-12-06 12:02:07 // 429
Hát, én nem bontanám el valszeg ha többi része tényleg nem ilyen vészes... főleg ha ennyiért jutottál hozzá amit az oldaladon írsz.. :))) és amúgy komplett, lehet veszel előbb utóbb egy másikat mellé és a kettőből építesz egyet v vmi :))) De várjuk meg Whiteskullt, hátha megkérdezi tesóit alkalomadtán h mit érdemes kezdeni elöl a kasztnival... ;)..
Face2006-12-06 11:32:13 // 428
Face2006-12-06 11:27:50 // 427
Háát, nem mondom hogy rózsás a helyzet, de láttam már rosszabbat... :s, többi része mennyire van oda? Padlólemez kárpit alatt, hátsó keérkív/dob belül, csomagtér alja-sarkai, csaomagtér ajtó felnyíló résznél a tövénél a kasztni... Én biztos nem döntenék ezek megnézése nélkül... ha azok úgyahogy rendben vannak akkor még akár menthető is valszeg, kell nézni hozzá esetleg vmi másikat bontásra ahol jobbak ezek az első kasztni elemek... ahogy tt mondaná nincs olyan ami menthetetlen :)))
Ha esetleg mégis az elbontás mellett döntesz, akkor 100%os tuti vevő vagyok a komplett műszerfalra/ajtókárpitokra/kárpitra és a többi belső elemre!(bocs ha ilyesmiben nem gondolkodsz! )
Reméljük nem kell elbontanod! ;) :)))
Face2006-12-05 14:31:34 // 426
Sztem hagyjuk, az erdeti adatlapon úgyis csak motorváltozatok volt a rublika :))) már ígyis kicsit kitágítottuk a dolgot :))))))
Face2006-12-05 13:51:15 // 425
Igen, a plus lemaradt... :)))
A azért írtam 83-84 mert egyfelől nem egyértelmű a dolog mindenhol más adatok vannak, illetve tudomásom szerint először 83ban elkezdték kívűl műanyagosítani, de megtartották a sud fékeket/futóművet míg volt belőle raktáron... aztán 84-ben már a 33 fék/fut.mű került be alá...Ráadásul típusilag nincsenek megkülönböztetve, minden ami kívül műanyagos, Sprint 3' series-ként fut.Sztem hagyjuk így. :)
Face2006-12-05 10:24:15 // 424
Ezt a kasztni témát én is kérdezni akartam... mintha olyat olvastam volna valahol h "2002-ben teljes kasztnifelújításon esett át...".... :DDDD Csak nem trehány melót végeztek a tesóid, h megint kell? :S :DDDD
Face2006-12-04 21:26:16 // 423
Nem, csak a sudokat, ha minden igaz..
Face2006-12-04 21:01:18 // 422
A tim's-es hibás több szempontból is.. nem QV az tutti, ha az lenne akkor zöldes szinű belseje lenne... meg rossz a motorkód is ott...
Most csak a karosszéria nyomatok vannak itthon abban néztem, a mechanikásban holnap v holnapután tudom megnézni. Ebben van megadva ez az AR30198... motorkód hogy ezt a 902A5C altípusokba szerelték (Svájci, Svédországi export) az enyém is ugyanilyen, onnan tudom h gyárilag valaha 95 lóerőre volt folytva a motor a szigorúbb környezetvédelmi szabályozás miatt(spec gyujtás rendszer, kartergáz visszavezetés stb..).. ami persze minimális átalakítással 105-re alakítható mert gyak. ugyanaz a motor mint QV-kben...
Nekem is ugyanilyen mint a tied, szürkés aprókockás belső, "fa" kormány, belsőfék, műanyagos külső és svájci...
ZAS902A50*05099000-tól *05114300-ig számozták a 902A5C (CH,S) 902A5B (AUS) altípust AR30198 motorral
A tiéd az alverzió ...104803-ik darabja az enyém pedig ...111785.-ik :)))
Face2006-12-04 20:04:27 // 420
Lehet hogy az a 83 inkább 84.. ez nem egyértelmű...nem csak ott néztem hanem a mikrofilm nyomatokat is a tim's-es nem pontos/nem egyértelmű.. a motorkód a mikorfilmen volt pl.
tim's 83-84
Face2006-12-04 19:56:11 // 419
Igen, de sajnos csak kb 17:15-ig... :S
Face2006-12-04 19:52:58 // 418
Ha minden igaz:
1983
Sprint 1.5 3'series ZAS902A50*05099000 bis *05114300
motor meg 902A5C altípus Svájc/Svédország (95 lóerőre korlátolt)
Enyim tesókája szintén Svájcból. :))))
Face2006-12-04 19:14:59 // 417
A 902A5 a Sprint.. az utána jövő számok határozzák meg a lényeget, írd be egészben h tudjunk konkrétumot mondani ;)
Face2006-12-04 16:50:21 // 416
Továbbá jelezném hogy haladás van mikrofilm fronton :D elkeszültek a nyomatok, a scannelés folyamatban...




Lényegében már csak a Sprint ed.87 karosszéria film hiányzik :)))
Ha van bármilyen kontaktotok olyan irányban ahol ez meglehet, akkor hajrá :))) akár csak 1-2 hétre kölcsönbe is elég lenne... :)))








Lényegében már csak a Sprint ed.87 karosszéria film hiányzik :)))
Ha van bármilyen kontaktotok olyan irányban ahol ez meglehet, akkor hajrá :))) akár csak 1-2 hétre kölcsönbe is elég lenne... :)))
Face2006-12-04 16:19:03 // 415
Alfa Romeo Alfasud Sprint / Sprint adatlap
Gyártási év: 1976-1989
Modellfrissítés: 1983-84 illetve 1987
Karosszéria: coupe
Üzemanyagtartály: 50 liter
Motorváltozatok:
Benzines:
Alfasud Sprint (1976 - 78) 1286 cm3 75 Le
Alfasud Sprint 1.3 (1978 - 79) 1351 cm3 79 Le
Alfasud Sprint 1.5 (1978 - 79 ) 1490 cm3 84 Le
Alfasud Sprint 1.3 Veloce (1973 - 83) 1351 cm3 86 Le (dupla karb.)
Alfasud Sprint 1.5 Veloce (1979 - 83) 1490 cm3 95 Le (dupla karb.)
Sprint 1.3 (1983 - 89) 1351 cm3 85 Le (dupla karb.)
Sprint 1.5 (1983 - 86) 1490 cm3 95 /105 Le (dupla karb.)
Sprint 1.5 QV (1983 - 86) 1490 cm3 105 Le (dupla karb.)
Sprint 1.7 QV(ie) (1987 - 89) 1712 cm3 105 Le (injektoros)
Sprint 1.7 QV (1987 - 89) 1712 cm3 114 Le (dupla karb.)
Különleges szériák és modellek:
Alfasud Sprint Veloce 1981 ua. mint Alfasud Sprint 1.5 Veloce
Alfausd Sprint Veloce Trofeo 1982 ua. mint Alfasud Sprint 1.5 Veloce
Sprint Special - Nagy Britannia 1983 ua. mint Alfasud Sprint 1.5 Veloce
Sprint Grand Prix - Németo. 1984 ua. mint Sprint 1.5 QV
Sprint Balocco - Franciao. 1984 ua. mint Sprint 1.5 QV
Sprint Grand Prix - Franciao. 1986 ua. mint Sprint 1.5 QV
Sprint Grand Prix - Svájc 1986 ua. mint Sprint 1.5 QV
Sprint 1.5 QV ua. mint Sprint 1.5 QV
Sprint 1.7 Veloce 1988 ua. mint Sprint 1.7 QV
Dízel: -
Sebességváltó:
5 fokozatú kézi
Gyakori hibák/tanácsok:
Motor:
- karburátorok elöregedése, elkoszolódása, gazdaságtalan fogyasztás -> felújítás, alapos tisztítás, finomhangolás célműszerekkel
- olajcsere 10000 km-enként
- minnél jobb benzinszűrő beszerelése erősen ajánlott
Sebességváltó:
- reccsenő 2-es illetve további fokozatok-> szinkron gyűrű/egyéb váltóalkatrészek elkopása
- nehezen kapcsolható fokozatok / mellékapcsolás, ruganyos váltókar -> elkopott váltórudazat
- műanyag sebességmérő meghajtófogaskerék a váltóban idővel széttörik nem fog működni a mérőműszer
- olajsaras váltó -> gyenge konstrukciójú szimeringek
- váltóolaj csere 25000 km-enként
Futómű:
Fékek:
- 1984-ig elöl belsőfékek kézifékkel, gyenge konstrukció ~20 év elteltével a meghibásodás szinte elkerülhetetlen nem működő kézifék/berohadt-folyó féknyergek/ gyenge fékhatás -> felújítás (ha lehet..), csere iparilag felújított darabra, autó átépítése külsőfékes Sprint/33 futómű-fékrendszerre
- Összerohadó hátsó fékerőszabályzó
Karosszéria/belső elemek:
- Rozsda, rozsda és mégtöbb rozsda mindenhol.., gyenge minőségű acélból készült kasztni, galvanizálás teljes hiánya-> téli használat latyakos, havas sózott utakon méreg az autó számára;
- Műanyaglökhárítósnál letörős, gyenge lökhárító vezető sínek
- Műanyaglökhárítósnál kifakuló, széttöredező, kieső díszcsíkok
- Eltömődő vízlevezetőcsövek a hátsóablakok mechanikájának házában, illetve a csomagtér ajtó aljánál
- Letörős műanyag belső kilincsek
- Kikopó, belül meghibásodó normálisan szétszedhetetlen bajuszkapcsoló egység
- A csomagtér ajtóba való átvezetésnél megtörős hátsó ablakmosócső -> merev sarokelem beiktatása a csőbe
- Nagyon gyenge/alulméretezett elektromos rendszer, direktbe kapcsolt nagyfogyasztók -> ujrakábelezés, ujrasaruzás, relésítés, vastagabb vezetékek alkalmazása
- Elöregedő lámpa foncsorok, gyenge fényerő
Egyéb: (amiért mégis érdemes)
-Időtlen forma (Face),
-Napról napra csak szebb és szebb (Ferke),
-Fiatalos, sportos küllemű és szívű öregúr! (Gery83),
-Egy életre befészkelte magát a szívembe (Kacorka),
-Aszfaltszaggató Kisvad (pedrito),
-Sprint, soha véget nem érő szerelem! (sprint8386),
-Igazán egyedülálló boxerkülönlegesség (Üvegtigris),
-Amikor beleülsz, visszakapsz valami olyan érzést, amit régen elvettek tőlünk (Whiteskull)
Face2006-12-04 11:09:14 // 414
Kollégák, lassan le kéne adni az adatlapot.Szerintem tűzzük ki a holnapot mint "leadási határidőt" a még beírandó dolgokra... :)))
Face2006-11-30 15:15:39 // 413
No offense, de sztem meg ne tegyük be kando-ét mert nincs Sprintje...ennyi... és ezt nem szemétkedésből írom vagy valami... azért nem kell tulzásokba esni...
És mellesleg én az "Időtlen formát" írtam....
Face2006-11-30 11:28:10 // 412
Lehet meg kéne kérdezni Haleszékat h ők hogy fogadnák el/gondolták az egészet... Ma nincs időm sokat írogatni-elég sok a meló, ha valaki megtenné megkösszönném.
Face2006-11-30 11:05:33 // 411
Sztem meg mindkét kép ugyanazt a színt mutatja, csak ugye a fényképezőgépek-scannerek-monitorok mind mást adnak vissza és végül ezért tünhet különbözőnek... amúgy sztem a krómos sokkal jobb sárgában, de ezt már párszor mondtam, a műanyagos kifejezetten bután néz ki vele :)))) , de sztem ezt tök jól mutatja a lentebb berakott kép ahol egymás mellett állnak :))) Ezen persze nincs értelme vitázni.. kinek ez kinek az... :)))
Face2006-11-30 10:36:00 // 410
Face2006-11-30 10:33:58 // 409
Uraim, ez az egész tipusismertető egy adatlap szerű cucc (az én értelmezésem szerint- a doc fileból kiindulva amit kaptam), nincs semmi határ hogy 10-20-30 sor vagy akármi... es itt hangsulyoznám az adatlapszerűséget... meg amúgy szerintem az elég hülyén néz ki ha, így vannak felsorolva a "hibák" ahogy nemrég beraktam ide.. aztán ott van a végén egy irtózatos nagy 1000 soros ömlengés hogy miért olyan nagyon jó a Sprint mégis... (még ha az is :))) ) Szerény véleményem szerint pedrito ötlete teljesen jó volt... és az elfogadható egy tárgyilagos _típusismertető_ végén, felesleges bele a kisesszé... ez az én véleményem, és senkit se akarok vele természetesen megbántani v vmi...
Face2006-11-29 17:42:56 // 408
Akkor már csak az marad h tömör 1-2 szavas formulákba rakjuk át ezen dolgokat... :)))) ahogy pedrito azt felvette ... :))))
Face2006-11-29 16:30:39 // 407
Örülnék ha produkálnának a kedves kollégák még pár "gondolatot" a miért jó mégis a Sprint, egyéb kategóriánkba az adatlapra... ugyanis lassan le kell adnom.. és az eddigi 2-őt (enyém+pedrito-é) kevésnek érzem...
Face2006-11-29 10:41:03 // 406
A sprint igazából egy sud egy sokkal sportosabb Giugaro designolta kasztniban ami 84 után megkapta a 33 fékrendszerét, ennyi. :))))
Face2006-11-28 21:26:54 // 405
Nekem már "abuzált" volt az összesnek az illesztése.. úgyhogy mindegy volt... sajnos tényleg nagyon puha a műanyag.. könnyen cafrangolódik.. :( lehet fel kell áldozni a doboz szépségét a működés érdekében... de holnap nézek egy dobozt és csinálok egy ábrát neked hogy pontosan hol kell benyomni hogy kioldjon a műanyagfül.. :)
Tükör meg pihen egyenlőre.. ma lettek meg az alaktrész mikrofilmnyomatok..de sajnos lett egy kis elcseszés.. úgyhogy holnap viszem vissza, az egyik mikrofilmlap komplettben lemaradt viszont egy másikról duplapéldány készült....
Face2006-11-28 11:08:03 // 404
Csak műanyag fülecskék és stiftek fogják gyárilag, de eléggé szokott szorulni, Ettől függetlenül lehet a tiéd ragasztva is van...nekem eddig egy széles fejű csavarhuzóval finoman ügyeskedve-feszegetve már sikerült szétszednem párat.
Face2006-11-27 19:10:03 // 403
Ez jól hangzik, nagy fába vágod a fejszéd ha tényleg neki állsz a restaurálós műhelynek!Sok sikert hozzá! Csak találj tényleg megbízható, korrektül dolgozó embereket magad alá/mellé... ezekből van sajnos kevés ma Magyarországon... :(
Face2006-11-27 17:20:53 // 402
Mi az upgrade rajta pontosan? Én eddig 3 sud/sprint szintjelzőt láttam, mindegyik kicsit más volt egymáshoz viszonyítva... gondolom évjárat... mit csináltál ezen? :))))
Face2006-11-27 11:12:48 // 401
Face2006-11-25 12:39:41 // 400
Azt hittem az imolanál kezdték a beltérben lévő késesbizti/relé tábla + superseal csatik a motortérben alkalmazását, ezért írtam. :)))
Face2006-11-24 12:10:23 // 399
Vagy haldoklik a végálláskapcsolód, vagy kontaktos a 3-as csati bent a motort takaró dobozban, utóbbit könnyű ellenőrízni, tisztítani, sztem nyisd ki és nézd meg. Amúgy a gyári működés szerint egy gombnyomásra (ami nem egy pillanat, hanem míg kb 1/4ig elmozdult a kar) végigtörli 1x oda-vissza. Mondjuk azt is meg lehetne csinálni egy elektronikával hogy egy gombnyomással időzítve egymás után történjenek a dolgok, de az jóval komplexebb cuccot igényel.. még majd kieszelem hogy mit lenne érdemes csinálni.. :))
Face2006-11-24 11:08:07 // 398
Jut eszembe, akarok majd csinálni egy apró elektronikát a hátsó ablakmosóhoz, ami 3 másodperces gomb nyomvatartás után megszakítja a spricni áramkörét ugyanis elég idegesítő hogy mire normálisan letörli az ablakot a törlő, közbe folyamatosan küldi rá a folyadékot...
Érdekelne ez mást is? :))
Face2006-11-24 10:41:23 // 397
Az már benne van :))), és sztem egy elég nagy konstrukciós hiba :)
Face2006-11-24 10:24:18 // 396
Most hogy mondod, a krómosokon tényleg nemigen látni ködlámpákat... :))))
Face2006-11-24 09:40:08 // 395
Te tudod, de gyárilag tuti volt rajta.. :)) Ha nem lett volna akkor a gombok helyén vaklezárók lennének, láttam már olyanokat e-bayen :))))
Face2006-11-24 09:38:03 // 394
Hát, egyenlőre nem raktam még össze, kiderült hogy a letört tükör foglalata meg volt barkácsolva, hogy a kasztnihoz képest kisebb szögben legyen a fix pozíciója és többet lehessen látni, viszont szerintem egy balos foglalatból lett átalakítva... vagy az lett balos foglaltból átalakítva amit helyére akarok rakni.. ugyanis a két darab nem egyforma a régi "törzse" előrefelé dölt egy kicsit a cseredarab pedig hátrafelé dől....
Valszeg megvárom a karosszériás mikrofilm nyomatok elkészülését hátha azokból kiderül alkatrészszám alapján hogy melyiknek kéne lennie...
Vagy ha van vkinek tuti gyári állapotú jobbos tükre az is megnézhetné nekem, hogy merre kéne dőlnie.. :))))
Face2006-11-24 09:30:33 // 393
De a kapcsolóik azért ott vannak nálad is középen... :))) Én mindenesetre tuti beraknám a kábelezésüket, hátha egyszer később fel akarok rakni párat.. és ne akkor kelljen utólag barkácsolni bele korbácsba... :)))
Face2006-11-24 09:28:48 // 392
Azért lássuk be, hogy sud/sprint és korabeli/korábbi alfáknál ez pont nem igaz... volt ezekben minden nem csak bosch... és igazából azért szar az elektromos rendszerük mert szarul lett megtervezve... kispórolták a reléket, a biztositékokat és a normális kábelvastagságokat... ennyi :(
Az alfák kábelezése kb. a 33 imoláktól kezdve lett úgyahogy normális...
Face2006-11-23 20:50:24 // 391
Face2006-11-23 20:49:02 // 390
Hát az meg hogy?Akkor ott már gányolások voltak valszeg... Az összes Sprintnek kvázi egyforma a korbácsa... Akárhogy is gondolkodom, nem igazán tudom mit lenne itt értelme egyszerűsíteni...
Face2006-11-23 10:33:19 // 389
De ezt miért ide írod? Miért nem az illetékeseknek?
Face2006-11-23 09:34:49 // 388
De, most ott parkolok ahol lakom, a garázs nem itt van, oda csak decemberben rakom le... tőlünk meg a szomszéd kapubol többek közt a kocsik között lehet eljutni szembe a megállóig.. gondolom fennakadt a kabátja/táskája/akármilye a tükörbe aztán bedühödött.. vagy csak vmi kisköcsög szórakozásból... akad itt egy pár.... :(
Face2006-11-23 09:21:19 // 387
Ez már egyszer le volt törve akkor új tükröt vágattam bele, már akkor benyomodott picit a kasztni, meg felkenődott kis feketeség a műanyag részről... de javitható. Akkor megragasztottam kétkomponensű műgyantával a foglalatot, most ott tört el megint, így már könnyebben tört...
Most már cserélni fogom az egész tükörházat, úgyis tervbe volt véve..., csak full szét kell szedni, már rég megvan a cseredarab csak át kell rakni a tükörlapot(szerencsére nem törték össze), meg az egész mechanikát bowdenekkel, mindennel bele...
De igazából nem terveztem ilyen szar időben ezt a ház előtt csinálni... merthát ki kell hozzá bontani az ajtó egész belső boritását...
Na mindegy... :((
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
2
Vendég2
700
Fórum
Friss topicok
- MiTo
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Stelvio
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV