Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Tom122005-06-20 12:22:20 // 1811
...erről jut eszembe:

...Mansell is "tologatta" amíg bírta...
Slowfeet2005-06-20 12:09:20 // 1810
Egyébként, ok, hogy 94-ben visszahozták a tankolást, de nekem előtte se volt gondom, sőt! Az ésszerűen korlátozott méretű benyamennyiségnek elégnek kéne lenni egy versenyre, emléxem, mikor prost tologatta a TAG-Porschját a célegyenesbe :) No tankolás, és max 1 gumicsere!
Tom122005-06-20 11:54:56 // 1809
...hogy a kecske is, meg a káposzta is megmaradjon, szerintem az ésszerű kompromisszum az lenne, ha ugyanolyan minőségű gumikat használnának mindig /edzés, verseny/, de 1 futam alatt legalább 1x lehetne gumikat cserélni, ami ilyen igénybevétel mellett szerintem nem túlzás. Ettől még a kis csapatok sem mennének tönkre, vagy nekik, ha nem kell, nem is cserélnének...
Tom122005-06-20 11:46:11 // 1808
...még jó, hogy a gumi nyomásra nincs szabály, mert kiderülne, hogy idáig "csaltak" a Michelin-esek és megint a pirosak az elsők:)))
vipex2005-06-20 11:40:30 // 1807
IC, mivel a F1 forumba finoman lehülyéztél most én teszem meg :-P "Mert a Bridge csak lassú volt, de nem életveszélyes" a két adat korelációban van valami azért lassú, hogy ne legyen életveszélyes. Az, hogy mennyire lassú legyen valaki azt a mérnököknek kell kitalálni biztosan megtalálták volna, a megfelelő sebességet, ha 20km/h akkor annyi de végig kelett volna menni, mert ez így nem tisztességes
Punisher2005-06-20 11:39:14 // 1806
Szerintem ez a sztrájk undorító volt. Ha olyan a gumi, hogy csak 2 tized bárral több nyomással működik, akkor úgy kell vele menni. Ezért tecnikai sport, ha valami szar, akkor bukik az eredmény. Még egy rally versenyző sem állt meg azért, mert elgumizták az autót, lassabban ment, mert ezt tudta azzal a gumival. Akik teljesítették a versenyt, azok megérdemlik a pontjaikat!
TarP2005-06-20 11:39:11 // 1805
Eddig a hídkő (bridzssztón) égett, mint állat, most meg a Mislen... Végül kiderül, ez azoknak a gumigyártóknak reklám, akik nem lépnek be az F1-be: Pirelli, Nokian, Continental...
Tom122005-06-20 11:34:45 // 1804
Nekem csak az furcsa, hogy idáig, mikor Michelin-es autó nyert, híztak a Michelin-esek. Egyszer csak "bevallják", hogy nem tudnak versenyképes gumit csinálni, akkor miért nem mondták az év elején, hogy ilyen labilisak a termékeik /ami az F1-et illeti/, mindenki vigyázzon velük? Szerintem nagyobb leégés nem kell ettől a világ előtt... A következő versenyeken mi lesz? Sebességkorlátozás a gyors kanyarokban? ...vagy összedobnak gyorsan egy gumit, amivel biztonságosan lehet versenyezni - ami idáig sem sikerült? ...vagy áttér mindenki a Bridgestone-ra és legalább, ha gond van, nem lehet a gumira fogni:)
Doktore2005-06-20 11:32:11 // 1803
Akkor most lesz magyarországi futam??? ( A kérdés csak vicc volt) A költői kérdés csak azért, mert fél órája hívtak meg a hazai futamra VIP kártyával a Ferrari boxba a 3 napra, hogy onnan "izguljam" végig a hétvégét!!!!
TarP2005-06-20 11:29:30 // 1802
Az jobb is kicsit, csak nem utcai autótk, hanem agyonépítettek. GT1, GT2... Jók is voltak benne az F360-asok, de tavaly már nem voltak korszerűek eléggé. A nagyobbik kategóriában meg az F550-esek még most is szépen dolgoznak, bár a Maserati MC12 nagyon ütős.
SKrisz2005-06-20 11:29:29 // 1801
Már ezért megérte! Legalább neked szereztem egy kellemes Hétfő reggelt!:)))
Inner Circle2005-06-20 11:24:55 // 1800
Van ilyen most is, kategóriák is vannak, a Ferrari is indul, csak nem F1-nek hívják.
Inner Circle2005-06-20 11:24:06 // 1799
Akkor így van, pontos százalékot nem tudtam.
TarP2005-06-20 11:23:41 // 1798
Az sose a Ferrari hibája volt, ha többiek lassabbak voltak. Tessék kérem jó autót építeni. Ezért mondtam: Utcai autókat az F1-be!!! Kanyargós pályán a Lotus Elise lenne a nyerő, Sok egyenesnél az F430... Legalább tudnánk, mit tudnak az utcai gépek. (Már csak az a kérdés, mi alapján legyenek kategóriák: Ár, lökettérfogat, tömeg/teljesítmény arány???)
Viktor852005-06-20 11:18:23 // 1797
Nekem mind1 h. csak nem mindig egy csapat nyerjen mert az nem verseny.
TarP2005-06-20 11:16:11 // 1796
Ha izgalmat akarnak, oldják meg úgy, mint a túrakocsi bajnokságon: Fordítva induljon az első 8...vagy mindenki. Ekkor előzni kell, hogy nyerhess. Ne úgy legyen izgalmas a verseny, hogy ki meg, ki nem mer halálos iramban rohanni egy versenyzésre alkalmatlan gumin.
Tom122005-06-20 11:12:31 // 1795
70% - tól kapják a teljes pontszámot, legalább is idáig úgy volt...
Viktor852005-06-20 11:11:35 // 1794
Már csak az hiányzik h. meginnt olyan legyen az F-1 mint az előző években volt.
zolee1452005-06-20 11:08:43 // 1793
akkor minek a verseny? minden hétvégén, kocsi meg szerelők meg minden felszerelés nélkül Jean Todt-ék elutaznak a helyszínekre, a két pilóta felálla dobogóra és ünneplik magukat, év végén meg átadják maguknak a díjakat. Sőt, minek utazni: élő video-telefonos kapcsolat, ahol nyilatkoznak, meg örülnek. élő közvetítés Maranelloból:DDD
Viktor852005-06-20 11:01:38 // 1792
Még jó h. nagy részt nem amcsik voltak ott mint szurkolók. Egyébként most tényleg "cirkusz" volt a javából.
Bati2005-06-20 11:01:24 // 1791
de mindig FERRARI nyerne
Bati2005-06-20 10:59:26 // 1790
és ha a célegyenes végén a rajt után tömeg baleset és kiesik 14 auto akkor is csak 6 köröz vagy amikor 2 auto ért célba a focimeccsen sem garantálják hogy 4:4 lessz lehet unalmas 0:0 is ennyi kockázat jár a nézöknek is ha már a piloták az életüket kockáztatják nap mint nap 50 egynéhány éve ez az 1 eset nem rossz arány persze sajnálnám öket de hát amerikaiak azok meg mind buzik megérdemelnek bármit jellemzö ezekre a szerencsétlen amikra hogy még a DIESEL autokat sem szeretik ezekután nem is lehet csodálkozni hogy sörös dobozokkal dobálják a kocsikat gyerekorukban megdobálták a repülöket is !
Viktor852005-06-20 10:58:36 // 1789
"A botrányos Amerikai Nagydíj után kiderült, a futamtól visszalépett Michelin-abroncsos csapatok lemondtak volna a szerzett vb-pontjaikról is, de a pályát számukra biztonságossá tévő sikánt így sem hagyta megépíteni a Nemzetközi Autós Szövetség."
zolee1452005-06-20 10:55:46 // 1788
ugye Te nem szereted az F1-et?:))) mi lenne abban a jó, hogy 20-22 ferka körözne a pályán és mindenki elengedné Schumákot???:DDD
Willy2005-06-20 10:47:14 // 1787
Főleg annak a sokezer embernek volt a legszebb, aki megvette a méregdrága jegyet. A többmillió TV nézőről nem is beszélve.
TarP2005-06-20 10:36:27 // 1786
Szerintem meg ideje lenne csak gyári, utcai autókat indítani, gyári utcai gumikkal. Minek oda űrtechnika? Sokkal jobbakat versenyezne pár F430-as, Porsche 911, Lambo Murcie.., BMWM3, Honda NSX, Nissan 350Z, AMG MErci, meg ilyenek. :) Legalább látnánk mi a valóság, nem azt, hogy jó a Rönó, közben semmi köze a Renault-hoz, amik az utcán járnak.
Bati2005-06-20 10:32:01 // 1785
ez a futam igy volt szép nem ronditott bele mindenféle kokler szerencse csapat ezt kéne mindig 20-22 ferka és kész
Inner Circle2005-06-20 10:19:26 // 1784
"Mégegyszer kérdezem. Amikor a Bridge volt sz@r és nem bírt ki egy versenyt, akkor miért nem volt bojkott????" Mert a Bridge csak lassú volt, de nem életveszélyes. Egyébként Barrichello és Schumacher is adtak fel versenyt csak azért, mert a gumijuk nem bírta a versenyképes sebességet, pedig az autó még vihogva továbbment volna (Sepangban ill. Barcelonában).
Inner Circle2005-06-20 10:18:21 // 1783
"Itt ost egy megoldás lenne. Piros zástló, futam leint, pontok kiosztanak azt hello..." Nem lehetett. Ha nem futják le a verseny 50%-át (asszem), akkor csak a pontok felét kapják meg. Ezért volt hülyeség 2003-ban Japánban, mikor Kiminek győzni kellett volna a VB-hez és Mihálynak 8-ik után befutnia, és pont ez volt az állás, és óbégatott valamelyik kommentátor hogy ha most leintik, akkor Kimi a VB. Mivel még a verseny fele előtt volt, csak feleannyi pontot kapott volna és ugyanaz lett volna a végeredmény.
Inner Circle2005-06-20 10:16:14 // 1782
"Az elmúlt évtizedekben nem volt gond a pályával? ezt szvsz gondold végig mégegyszer!!!" Ezt te gondold végig még egyszer, mert nyerítettem a röhögéstől mikor elolvastam :DDD
TarP2005-06-20 10:15:00 // 1781
Pontosan nem tudták, mi lesz belőle, de a cél az volt, hogy megkeverjék az egészet. Úgy, ahogy álltak a dolgok, a Piros túl jó volt. Már a handy-cap..izén is gondolkodtak.
zolee1452005-06-20 10:10:43 // 1780
"(Viszont ez kellett ahhoz, hogy a Ferrarit visszafogják. Kérdés, hogy megérte-e?)" Szerinted azt tudta valaki előre, hogy a gumiszabály visszafogja a Ferrarit??? Ezt Te sem gondoltad komolyan...
TarP2005-06-20 09:29:39 // 1779
Igaz, de ez akkor is kitolás a nézőkkel. Az bebizonyosodott az év folyamán, hogy ez a gumiszabály hibás. (Viszont ez kellett ahhoz, hogy a Ferrarit visszafogják. Kérdés, hogy megérte-e?)
zolee1452005-06-20 09:16:29 // 1778
nem tudom mennyire kamu a 7 kör, de sztem Te sem tudod... ezért azt kell elhinnünk amit mondanak. Nem hinném, hogy az a 7 csapat csak úgy bevállalja, hogy "szőnyeg szélére áll" a szponzorok előtt. Ennek biztos oka van. Lehet, hogy nem az életveszély, csak az új F1 konkurens sorozat indítása, ezt nem tudhatjuk, de 1-2 éven belül erre is megjön majd a válasz, addig meg csak találgatunk.
zolee1452005-06-20 09:11:51 // 1777
tudjuk, hogy a tesztadat a hivatalos tesztekre vonatkozik, és a LEFUTOTT versenyekre! Onnan tényleg több az adat. Az USA-ban nincs teszt, és futam is csak az amerikai sorozatokban van, amiben a japánok érdekeltek, de a franciák nem. Ettől függetlenül hibázott a Michelin, de jó döntést hoztak hogy nem kockáztatták a pilóták testi épségét.
TarP2005-06-20 09:04:43 // 1776
Fel kell fújni a gumit, ennyi. Ha elég benne a nyomás, akkor nincs veszély. A 7 kör egy kamu volt. Főleg azért, mert a saját bevallásuk alapján a Michlein-mérnökök nem tudták megmondani, mitől pukkant el Ralf Sucahér hátsója. Másik önellentmondás: Ha a FIA belemegy a gumicserébe, akkor vállalták volna. Tudod hány gumicsere lett volna autónként? 1 biztos, hogy 1, mert 7 körönként senki nem ment volna ki, az csak egy ködösítő szám, hogy rettegjünk. A veszély az, amit Rajkőnen a multkor a szétroggyant gumival, rángatózó futóművel bevállalt. Mégsem mondja senki, hogy ki van rúgva, nem indulhat többé...
zolee1452005-06-20 08:58:07 // 1775
az F1 veszélyes játék. De az vállalható veszély! Amikor tudjuk, hogy 7 kört fog bírni a gumi akkor az már nem sport, hanem az emberélettel való játszadozás! Jobb lett volna az a verseny ahol mindenki nyomja a gázt, aztán a 7. körtől kezdve elkezdenek elszállni a kocsik? Vagy az a verseny ahol mindenki 50-nel megy a leggyorsabb kanyarban? Egy versenyzőnek nem lehet azt mondani, hogy ott lassan menj. Ők mindenütt annyival mennek amennyivel az adott pillanatban biztonságosnak érzik. Az a gáz, hogy a Michelin a tavalyi adatok szerint hozott egy gumit. Ha csak lassú lett volna akkor nem lett volna ez a botrány, de ez életveszélyes is volt! A lényeg nem ez a futam, hanem az F1 jövője, ha van neki egyáltalán jövője. Rossz látni a kedvenc sportom tönkremenetelét...
someq-1472005-06-20 08:57:58 // 1774
Hogy mi van???? A michelin hibázott!!! Teljesen mindegy hogy hol miben a végeredmény a lényeg! A végeredmény az végeredmény! A ferka világbajnoki reményei viszajöttek, de a renault, és a merka nagyon bíznak magukban és a gépeikben. Már a csapatok a francia nagydíjra készülnek, és gondolj bele a michelines csapatok szinte vadi új mocival fognak indulni, és ez azért előny!!!!:-)
Slowfeet2005-06-20 08:47:45 // 1773
Most akkor mi van? A michelin, amely azér nem 3 eurót költ egy évben fejlsztésre...nem figyeli mi történik azon az 50 pályán ahová gumit tervez? Nevetségesnek tartom, hogy súlyos tízmillók elköltése után megérkezem egy versenyhelyszínre és....jé, megváltozott az aszfalt. Az, hogy a bridgestone-t figyelmeztették sztem egy blődli. Szinte minden pályán van évről évre egy kis változás. Én elhiszem, hogy az ovál kanyar megterheli a gumikat és az új aszfalt nagy kihívás, de azt ne mondja senki, hogy a michelin mérnökei csütörtök délben vették az első adatokat a pályáról. Ha meg igen, akkor mi a francot keresnek az autósportban. A bridgestone nem jó idén ez tény, de mindenki arra hivatkozik, hogy a ferrari, mint egyetlen versenyképes csapat nem szolgáltat elég tesztinfót! Akkor a franciáknak mennyi tesztinfó kell, hogy használható gumit csináljanak?
TarP2005-06-20 08:40:48 // 1772
Szerintem ez sport, tehát a Michlein-nek be kellett volna vállalnia, hogy abban a kanyarban nem 170.nel, hanem 155-tel kanyarodik be, vagy, hogy nagyobb nyomással fújják a gumit... És beérik a 3.4.5....helyekkel, legrosszabb esetben. Fura is lenne, ha a K1-en nem indulna el a versenyző, ha picit álmosan ébered...A kerékpárversenyzők is rögtön leszállnának, ha tudják, hogy egy döcenőnél széteshet a túl-vékony gumi és felbukhatnak... Ha lehet, alkalmazkodni kell a szabályokhoz. 3-4 versennyel ezelőtt a Bridgeston is rájött, hogy nem bírják végig a versenyt, de mentek, amíg tudtak, utána defekt, megint defekt... és akkor feladták, mikor már tényleg nem volt értelme sem.
zolee1452005-06-20 08:17:07 // 1771
ez új info amit írtál, így kicsit jobban értem a dolgokat. Nem igazán tudtam felfogni, hogy miért nem vitt a Michelin normális gumikat... Szerintem mindenki azt tette ami helyes volt! A Michelin (ezek szerint) menet közben rájött, hogy nem lesznek jók a gumik. Azt azért ne gondolja senki, hogy egy ilyen profi csapat akkorát hibázna hogy 7-körre megfelelő gumit visz, egy 73 körös versenyre+az edzések. Azt sem hiszem, hogy így volt tervezve, tehát hogy gyors gumival időmérőt nyernek, majd elérik, hogy cserélhessenek. Szóval a Michelin jól döntött, hogy nem engedte menni a pilótákat! A Ferrari, a Jordan és a Minardi jól tette , hogy végigment a futamon! Nekik az a dolguk... Az FIA jól tette hogy nem engedte megváltoztatni a pályát, jól is néznénk ki ha ez így menne, bár már láttam ilyet az F1-ben nem is olyan régen, úgy 10 éve vagy a spanyol, vagy a portugál nagydíjon raktak a leghosszabb egyenes közepére két, a pályára merőleges "gumifalat" amikkel így egy sikánt alakítottak ki. Ez akkor sem megoldás... Ha tényleg változtattak a pálya aszfaltján akkor kellett volna biztosítani egy csütörtöki tesztnapot, és akkor pénteken lehetett volna gumit választani... Megértem Monteiro örömét, hisz ő a dolgát tett, és csak azt tudja megelőzni, aki a pályán van, és ott ő 3 társát meg is előzte. A fentiek alapján mindenki úgy csinált mindent ahogy a szabály megengedte, és ahogy jónak látta a biztonság szempontjából, ennek viszont az eredményét láttuk... Nem hinném hogy "direkt felejtettek el szólni" a Michelin-es csapatoknak az újraaszfaltozásról, de ha igen az sem fog soha kiderülni. Egy biztos: az új gumiszabály baromság!
someq-1472005-06-20 00:28:25 // 1770
Itt a válasz hogy miért nem vitt jó gumikat: A Michelin probléma oka az új aszfaltozás! A Bridgestone gumik ( Firestone) már tudtak a problémáról az IRL sorozat csapartaitól így felkészültek! SzVsz öngól volt ez mindenkinek a javából!!!!! Nem hiszem hogy így kell nyerni a ferkának!!!!!
Tedi2005-06-19 23:57:27 // 1769
Tiszta retro feeling :) Már csak az 1500-ös turbómotorok, a slick gumik meg a KERÉKCSERE hiányzik és mintha visszamentünk volna 10 évet :)
Viktor852005-06-19 23:48:56 // 1768
Paul Stoddart : "Az FIA lesz..rja a sportot magát, ennek a szervezetnek csak a saját politikai játszmái fontosak."
ystuc2005-06-19 23:44:46 // 1767
Vagyis lényegében minden ugyanaz, csak a motor nem... Hááát, meglátjuk mi lesz...
Viktor852005-06-19 23:40:32 // 1766
Lehet, hogy nem jelenti csak akkorr 2008-tól nem lesz F-1, és akkor a Ferrari sem fug tudni versenyezni, mert nem lesz hol.
ystuc2005-06-19 23:36:51 // 1764
Ja, és nem politizálni akarok, de csak ehhez tudom hasonlítani... Bocsi!
ystuc2005-06-19 23:36:07 // 1763
Jó, hogy nem jelenti. Ha a Ferrari jelentené, akkor Ferrari-kupa néven futna. Gondolom én... Tényleg az a baj, hogy széthúzások vannak, lassan az F1 is olyan lesz, mint a magyar országgyűlés... Ami szerintem katasztrófa!
Viktor852005-06-19 23:33:31 // 1762
A lényeg: "A vita az utolsó stádiumában valójában már nem az Amerikai futamról szólt, hanem politikai kérdéssé fajult. A 2008-tól érvénybe lépő Konkord-szerződést ugyanis eddig csak a Ferrari írta alá, és a kilencek hónapok óta vonakodnak megegyezni Ecclestone-nal. Az F1 bevételeinek elosztása, de leginkább az nem tetszik nekik, hogy Max Mosley, az FIA főnöke önkényesen írja, illetve írja át a szabályokat. A vasárnapi helyzet így tökéletes alkalommá vált arra, hogy eldőljön, milyen erős a Ferrari és milyen erős a kilenc másik gárda, valamint, hogy kiderüljön, létezik-e F1 egyik vagy másik nélkül. Ennek eredménye volt az Amerikai Nagydíj, melyből kiderült, a Ferrari egyedül nem jelenti a Forma-1-et. "
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak