Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Inner Circle2006-03-12 10:59:40 // 6159
Ja, hogy te a '99-es sepangi megoldásra gondolsz? Akkor pont fordítva gondoljuk: szerintem Massa simán megtartja majd a pozícióját (sőt, hacsak elő nem jön valami orbitális BS-Michelin különbség, nem lesz pozíciócsere az első négy helyen), viszont nem marad le feltartani a többieket. Egyrészt nem hiszem, hogy a Ferrari ezt meg meri csinálni (Sepangban az évad végén, kiélezett helyzetben voltak), másrészt nem hiszem hogy Massa A BEMUTATKOZÓ FUTAMÁN szó nélkül lenyelné hogy őt totál beáldozzák (mert akkor ő a 8. helynek is örülhetne), harmadrészt azt se hiszem hogy a többi csapat ezt hagyná; ha a Ferrari már az idénynyitón így kezdene játszani, akkor simán kilökné valaki MS-t, mondjuk Fisichella aki amúgyse jó semmi másra... és helyreállna a világ rendje, ezt meg Jean Todt-ék sem szeretnék. Azonkívül, bár a sepangi és a bahreini pálya karakterisztikája eléggé hasonlít, Sepangban ez csak azért működhetett, mert 1. A taktika arra épült, hogy MS és Hakkinen ütközése és kiesése után Irvine automatikusan VB lesz, szóval MS-nek nincs vesztenivalója, Hakkának meg rengeteg van. Szóval a támadó autó óvatos lesz. Most erről szó sincs: Alonso vagy Button simán felöklelheti Massát "Hosszú még az idény!" felkiáltással. Massa viszont nem szeretne kezdésnek 10 pont lemaradásba kerülni a csapattársával szemben. 2. A görénykedő verdában még így is egy Schumachernek kellett ülnie, és neki is csak úgy sikerülhetett, hogy az autója körönként egy mp-vel gyorsabban is mehetett volna. Massának se ilyen tehetsége, se ilyen technikai fölénye nincsen. 3. Sepangban még így is kudarcot vallott volna a taktika, mert DC megelőzte Mihályt, csak hát elszállt a motorja, vagyis ISMÉT a McLaren megbízhatóságán ment el nekik a dolog. Button vagy Alonso ugyanígy megelőzhetik Massát, sőt a fentiek miatt még könnyebben, és akkor a Ferrari tök fölöslegesen áldozta fel az egyik autóját. Szóval nem tartom valószínűnek. Szerintem mindkét Ferrari gond nélkül eljön a rajtrácsról és egészen az első boxkiállásig vezetni fognak. Onnan viszont Alonsóra tippelek.
Vikk752006-03-12 10:58:16 // 6158
Ő egy szegény autó versenyző. David Backem is megmondta, hogy ő egy szegény focista :DDD
Mike.2006-03-12 10:55:54 // 6157
Jaa, és Sennának mindent szabadott és még sem volt nagyképű?! Pedig volt ott pofozkodás, a másik leugatása, nem gratulálás a dobogón stb.... Suminak van miből adakoznia. Mondjuk a mezőny nagyrésze sem keres szarul , de hát még sem annyit mint Misi bá. :-)))
Don Gombóc2006-03-12 10:47:23 // 6156
Aki jó pole poziciót vagy rajthelyet akar annak áldoznia kell az időmérő oltárán is úgy taktikailag mint technikailag is, és akkor jól fog profitálni belőle. Ahogy a Piri barátom írta ez az időmérő felér egy kis versennyel. Az hogy milyenek lesznek a verdák megbízhatósági mutatói, még később fognak kiderülni. Van aki nagyon fúj a Sumákra de jelenleg szerintem ő a legnormálisabb palik egyike. Nem beszélve arról a kedves szokásáról hogy mennyit áldoz karitatív célokra másokkal ellentétben, és a versenyek utáni viselkedése sem hasonlít megboldogult Sennáéhoz. Ő ugyanis sokszor nem viselkedett sportemberhez méltóan sőt eléggé elitélhetően általában.
Balage2006-03-12 10:44:19 // 6155
Természetesen ÉN semmi csalást nem akartam említeni, pusztán annyit hogy nagyon jól rajtolnak. És azt azért valami technikai dolog biztos segíti, természetesen csak a szabályok betartása mellett. De komolyan. Én valódi problémának érzem a Renault/McLaren-ek jó rajtját Massával szemben, Schuminak azért az a néhány év rajtolás biztos sokat segít.
Zsolt1552006-03-12 10:42:58 // 6154
Sok minden lehetet! Gumi, a 2006-os szezontól való V8-as motorokra való átállások miatti fejlesztések elmaradása, stb. Az biztos, hogy a gumival nagyon nagyot szívtak! Sokan - szerintem túl hamar - írták le a Ferrarit! Lehet, hogy Schumacher nem szimpatikus, de nagyon nagy versenyző! Összehasonlítani más versenyzőkkel azért nem tartom jó dolognak, mert más idők, más szabályok, más autók, és pályák voltak! Nagyon sok különböző tényező befolyásol egy versenyt! A szabályok nagyon változnak. Gondoljunk csak a gumicserék elmaradásának! Egy szezon előtt a FIA célja a sebesség csökkentése, de minden évad végére a kocsik gyorsabbak, mint az előző évben. Ezért van a motorváltoztatás is, mert már olyan tartományban mozognak a járművek, hogy az már életveszélyes. Ezért nem szerencsés 10 évnyi különbséggel összehasonlítani valakiket. Milyen mérce alapján lehetne? Mert autóversenyző??? Ez túlságosan általános!
Inner Circle2006-03-12 10:41:39 // 6153
"azért valljuk be, a Renault-nak nagyon jó rajt-(fél)automatikája van" ? Mesélj róla, mert nekem most nem rémlik. Utoljára akkor hallottam róla, amikor 2002 körül Suzukában úgy bugázták meg a dolgot, hogy a rajtrács alatt található kiugrás-érzékelő áramkörhöz kapcsolták a rajtautomatikát és így állva hagyták az egész mezőnyt, de ezt a FIA akkor egyből be is tiltotta, és amúgyis az évad utolsó futama volt. Valami kuplung-pozíció tartó cucc rémlik, de nagyon halványan és abban se vagyok biztos, hogy a Renault-nál...
Balage2006-03-12 10:38:25 // 6152
Nem is az, hogy béna lenne, csak félő hogy bealszik a rajtnál, és azért valljuk be, a Renault-nak nagyon jó rajt-(fél)automatikája van. Szóval mig Sch simán eljöhet a rajtnál, addig Massa-t egy picit féltem. Aztán persze lehet, hogy körbeautózza még Sch-t is! :-D
Mike.2006-03-12 10:34:08 // 6151
Azért Massának sem ez az első futama. Én nem hiszem, hogy félne tőle vagy bárkitől az F1-ben. Persze Börni papát kivéve. :-D
Mike.2006-03-12 10:31:14 // 6150
Ilyen gondolatok bennem is felmerültek. :-)
Balage2006-03-12 10:30:36 // 6149
Viszont, ha Sch megy a legkevesebb benyával, és remélhetőleg a leggyorsabban :-] Massa besegíthet, hogy szép feltartja a mögötte jövőket. Ehhez viszont kell egy nagyon jó rajt, amit szerintem egyelőre Massa nem biztos, hogy meg tud csinálni. Szó se róla én is be lennék sz××va, ha az első sorból kellene rajtolnom, hátam mögött Alonsoval.... :-)
Inner Circle2006-03-12 10:27:20 // 6148
Hoppá. Persze az, hogy "mindenki ugyanannyi benzinnel ment" üti azt hogy "X több benzinnel is gyorsabb mint Y", szóval az utóbbi részek nyilvánvaló hülyeségek, kéretik átugorni :D A lényeg viszont megáll: rohadt sok benzinnel állnak a vasak a 3-4. helyen és komolyan kétlem, hogy a Ferrari eléggé meg tud lógni tőlük. Eggyel több kiállást elég neccesnek tartanák, egy rövid első stint meg nem tudom, mire lenne jó nekik, hiszen pont a forgalom közepébe jönnének vissza. Na majd meglátjuk-
Don Gombóc2006-03-12 10:20:08 // 6147
Végre kezdődnek a jó kis fikázós viták a F1 szezon nyitásával egyetemben. Remélem ezek után senki sem gondolja komolyan hogy a Ferrari elfelejtett autót építeni ennyi év versenyzés és sportkocsi gyártás után. Sőt élve a gyanúperrel a tavalyi vesztésben is lehetett valami simli.
Inner Circle2006-03-12 10:17:11 // 6146
Dicséretes az optimizmusod :-) Viszont Alonso győzelmével kapcsolatos félelmeim szárnyakat kaptak, mikor megláttam, hogy mennyi benzint töltöttek a gépekbe a harmadik kvali után (hivatalos FIA adatok): "Michael Schumacher Ferrari 11 30.5 Felipe Massa Ferrari 12 33 Jenson Button Honda 13 36 Fernando Alonso Renault 14 38.5 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes 10 27.5 Rubens Barrichello Honda 12 33 Mark Webber Williams-Cosworth 12 33 Christian Klien Red Bull-Ferrari 13 36 Giancarlo Fisichella Renault 14 38.5 Nick Heidfeld BMW-Sauber 12 33" Ha feltesszük, hogy mindenki csaknem üres tankkal ment az utolsó körön (ez sem biztos, de elég logikusnak tűnik), akkor ilyen arányban lesz benzinjük a rajtnál. Ebből egyértelműen látszik, hogy Massa jobban ment, mint az öreg Sith, mert a 2.5 liter benya annál a pár századnál, amivel lassabb volt, nagyobb hátrányt jelent. Így ő egy-két körrel tovább is maradhat kint (mondjuk nem hiszem hogy a Ferrari győzni hagyja). Button talán egy tizedet kapott Mihálytól, ehhez képest NYOLC literrel, több mint 25%-kal több benzinje van! (Érdekes az is, hogy Rubenst több benzinnel is megverte.) Alonso meg úgy győzhet a Renault-val, hogy a pályán nem is kell előznie. Ha a gumik mindenhol végig bírják, akkor a Ferrari nem fog felférni a dobogóra. Kivéve, ha emögött van egy még rejtettebb taktikai húzás, de ez már elég bizonytalannak tűnik.
Don Gombóc2006-03-12 10:13:56 // 6145
Na azt hívták még Mercinek a régi szívó nyolc és tíz hengeres motorokkal. Azokat rekták a Setrákba és a Neoplánokba stb-be is.
Zsolt1552006-03-12 10:07:48 // 6144
Szerintem: 1, Schumacher, 2, Massa, 3, helyen osztozhat Raikkonen, vagy Alonso, Button! Nekem mindegy! :-)))
Zsolt1552006-03-12 10:01:38 // 6143
Vagy Steve Wonder! Ki tudja! :-)))
Zsolt1552006-03-12 09:59:47 // 6142
:-)))
Zsolt1552006-03-12 09:58:24 // 6141
Már csak a név az, ami megmaradt nekik! A Boschra én haragszom! Egyetértek a bosch = fosch megjegyzéseddel! Az utcai dolgok azonban néha jól sikerülnek nekik! Én dolgoztam olyan Mercedes busszal, amelyiket 947 e.km-el adtak el, de szelepállításon kívül nem kellett hozzányúlni! Még termosztát csere sem volt rajta!!! Egyszer vittem egy 40 fős német csoportot városnézésre, és a +32 fokban a klíma álladóan kiverte a biztosítékot! Izzadtak is rendesen, pedig csak egy hónapos volt a busz!!! Kíváncsi lettem volna kit szidtak! :-)))
Willy2006-03-12 09:51:52 // 6140
Ott a pont. És ezt el is ismerem. Én kifejezetten a benettonos és az első pár ferraris évére gondoltam amikor azt írtam.
Vega2006-03-12 09:32:10 // 6139
Na most kicsi elbizonytalanodtam...de ugy remlik a masodik menetben alonzo 1:31,1 korul ment...na mind1...
RB2006-03-12 09:25:26 // 6138
Persze értettük mi, csak legalább volt egy ürügy hogy fényezzük Schumit...:-)) Mert megérdemli!:-))
Vega2006-03-12 09:24:01 // 6137
Ket gondolat! Ne fikazzuk mar ennyit a nemet technikat...en is teljesen el vagyok kotelezve az olasz mellett de akkor is alazattal elismerem ,hogy a nemet precizitas az nemet precizitas...azert ha oszintek akarunk lenni a nemet autoipar nem kicsit van ott a szeren...az mas dolog ,hogy mas nezetet kepvisel mint az olasz... Tegnap Sch nagyon odarakta magat...jol taktikaztak...latszik ,hoyg egyformak az autok, nincs elso- es masodpilota szerep...legalabbis egyelore...alig par szazad kulombseggel futott massa es sch gyors kort. DE! A masodik 6 percben vagy faszom se tudja ,hogy a masodik korben hany perces volt a viadal ott Alonso 1 azaz EGY kor alatt vert oda ugy ,hogy mar akkor jobb idot mert a ferrarik legjobb idejeinel...ha nem taktikazzak el magukat biztos ,hogy alonso pole-t fut...en nagyon tartok tole ,hogy a versenyen ez elo fog jonni...nem festem a falra az ordogot de van egy olyan erzesem, hogy.........bla bla bla...
Grando2006-03-12 09:22:40 // 6136
Félre ne értsetek, nem Schumit akartam fikázni, csak a jópár hozzászólással ezelőtti nagyarcúság-lamentálást akartam visszavezetni Briatore mester befolyására. :)
Vikk752006-03-12 09:19:25 // 6135
Szerintem se. Nem is értem a többiek miről beszélnek. Én már évek óta nem láttam rajta egyszer se, hogy bármikor is úgy nyilatkozott volna pl ahogy azt nem kellett volna.
RB2006-03-12 09:17:22 // 6134
Schuminak lehetne nagy arca a 7 vb cím az 7 vb cím!!!Bárki bármit gondol róla az biztos hogy a jelenkori f1 legnagyobb alakja, és a vezetői tudása megkérdőjelezhetetlen és ebben a sportágban a vezetői képesség igen sokat számít!
Vega2006-03-12 09:13:33 // 6133
En azt hiszem Schumacher eseteben mar regota nem beszelhetunk nagy arcrol!
GT Ɨ|ѯ2006-03-12 09:09:47 // 6132
Sziasztok!Azért ismét vastagon bizonyított a "precíz német technika":-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Nem tehetek róla,de elégtétel volt ismét..
Grando2006-03-12 08:47:28 // 6131
A Schumi - Alonso nagyképűség párhuzamhoz annyit, hogy nem furcsa, hogy mindketten a jó öreg Briatore szárnyai alatt kaptak akkora arcot mint egy disznótorosasztal?
Gabesz2006-03-12 01:23:28 // 6130
Tippelek én is: 1-Button 2-M,Schumacher 3-Alonso 4-Massa 5-Räikönnen 5-Montoya
Tom122006-03-12 00:23:59 // 6129
Legfeljebb kihagynak pár futamot, hogy megmaradjon az izgalom a végéig...:-))))
Tom122006-03-12 00:21:10 // 6128
Egy fontos kérdés: Idén ismétlik valamelyik csatornán az edzéseket / versenyeket? Tavaly a DSF-en szokták, de most nem látom a programban...
Tom122006-03-12 00:19:01 // 6127
Azért az sem volt olyan egyértelmű, azért is lett a Sumák akkor világbajnok, ha simán kilökte volna, kizárták volna azonnal, akkor még nem volt olyan "befolyásos":-). Nem is tudom, hányszor néztem végig már azt a pár kört és az a véleményem, hogy ha Hill nem lett volna úgy kiéhezve a győzelemre, mint Schum., várt volna pár kört és gond nélkül győzhetett volna, így meg a cipész oldalára billent a mérleg. Ja, vagy az eset után a boxban a szerelő /vagy mérnök, ez most mindegy/, aki Hill első felfüggesztését megvizsgálta, azt mondta volna, hogy "GO!!", akkor ő lett volna a világbajnok. /Persze, ha kibírta volna a versenyt.:-)/ Akkor most ugyanazt elmondhatnánk Hillről...
Whiteskull2006-03-12 00:18:04 // 6126
Meg még ő is meg fogja tanulni ezt. :))) Van itt még egyszeres világbajnok a keretben, aki azóta sokkal csendesebb. :))))
GEORGE2006-03-12 00:16:10 // 6125
Nem mindenki ekkora arc az F1-ben :-( :-)
Ferke2006-03-12 00:14:23 // 6124
Azon megkészültem én is durván. hihhetetlen egy arc ez az alonzzóóó.:))))
Whiteskull2006-03-12 00:12:40 // 6123
Hát én speciel végigröhögtem utána a futamot. :))
Ferke2006-03-12 00:12:08 // 6122
Huuu micsoda dilemma!:)
Balage2006-03-12 00:11:11 // 6121
Emlékezzetek a tavalyi Renalut esetre, Alonso kiabálta a mikrofonba Fisico háta mögött: " Áj em fáster, vát dú áj hev to do?" :-]
Tedi2006-03-12 00:10:56 // 6120
Kellett is nekik ez a pofon rendesen, mert eléggé eltunyultak. Az már más kérdés, hogy a Renaultosoknak, és itt főleg az Alonsóra gondolok, akkora pofájuk lett, mint a Ferrari összes szervizesének együttvéve. Jó dolog a magabiztosság, de azért ennyire nem kéne nagyképűnek lenni, mert egyszer nyertünk VB címet...
Whiteskull2006-03-12 00:10:24 // 6119
Ja, azért elég durva választás elé lettem állítva az időmérővel. Az alfám mostam éppen, és azt kellett félbehagynom. :))
GEORGE2006-03-12 00:05:07 // 6118
Ezt is már megbeszéltük ,párszor. nekik e vezetés melo, nem is rossz fizúért, s ha a fönök azt mondja az alkalmazottnak engedd előre akkor nincs mese engedni kell. Szerinted a többieknél nincs ilyen? Csak ügyesebben oldották meg eddig...
Ferke2006-03-12 00:04:53 // 6117
Reméljük csodára most nem is kell várni, elég jó lett az új verda....:)
Whiteskull2006-03-12 00:03:07 // 6116
Kövezzetek meg, de kicsit örültem is neki, hogy tavaly lepangtak. A 2004-es szezon unalma teljesen tönkretette a világbajnokságot. Tavaly viszont minden futamon a csodát vártam. :))
Ferke2006-03-12 00:00:20 // 6115
Persze, mert az utóbbi 7 évben nem volt más az élen!!!!:)))))) (kivéve most a rönó ugye)
Tedi2006-03-11 23:59:32 // 6114
Én inkább úgy mondanám, hogy mindneki azt tette, amit mondtak neki és nem próbálat meg lázadni :)
Whiteskull2006-03-11 23:54:34 // 6113
Rápróbálkozott, de hamar megmagyarázták neki a dolgát. :))) Egyébként a többiek is ugyan így működtek, csak nem volt nekik ennyire kirívó esetük.
Tedi2006-03-11 23:53:00 // 6112
Én azt nem értem, hogy minek ugrált, ha egyszer a szerződésében le volt írva, hogy neki a hátvéd szerep jut.
Whiteskull2006-03-11 23:46:58 // 6111
Ezt az egész balhét Bari csinálta. Sszerintem akkor akarta kenyértörésre vinni ezt a segítek vagy miért vagyok itt dolgot. Meg is kapta rendesen érte a magáét, mert azután nem lehetett hallani a hangját.
Tedi2006-03-11 23:41:19 // 6110
Akkoriban csúcsosodott ki ez az egész, minden kicsit gyanús volt. csak idő kérdése volt, hogy mikor borul ki a bili. Tény, hogy csinálhatták volna elegánsan is, de ezt választották, rá is basztak szépen :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak