Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Tommi2011-04-12 16:55:18 // 95409
Kösz, nem kezdtem el turkálni a vitrinemben, lusta voltam hozzá :)))
SKrisz2011-04-12 16:47:44 // 95408
1978 :)
Gerion2011-04-12 16:44:47 // 95407


Pilóta, másodpilóta, fedélzeti mérnök, rádiós.... :)
Tommi2011-04-12 16:42:57 // 95406
Nem, ez Gilles egyik Forma-1-es Ferrarija :) Évszámot ne kérdezz, így hirtelen fogalmam sincs...

Tom122011-04-12 16:40:41 // 95405
Á, annak nem lenne jó vége! :-)

...vagy tényleg ez lenne az út vissza a gyökerekhez:
? :-))
GT Ɨ|ѯ2011-04-12 16:39:09 // 95404
Domika, ébresztőőőőőőőő..........
Gerion2011-04-12 16:32:38 // 95403
"Igen, úgy fest a dolog, hogy az ablakok alatti rész a cél a F1-ben.:-)))"


Azért érdekes lenne, ha a "csapattárs" kifejezés így szó szerint értendő lenne, és ott ülne melletted a kocsiban, neki is a kezében egy botkormány... :) :)

(Alonso) - Jobbról előzünk!!
(Massa) - Balról, külső íven!
(A) - Mondom, jobbról, én vagyok az elsőszámú pilóta!
(M) - F.szt vagy te elsőszámú, Hockenheim óta tudjuk, de...
(A) - ...na hagyjad azt, ne húzzál fel, te kis suttyó!
(M) - Egy kretén vagy, múltkor is miattad...

(..)

(A+M) - Stefano, van egy kis gond, itt vagyunk a kavicságyban, és....
Grando2011-04-12 16:32:09 // 95402
Vagy úgy! :))
Hááát... igazából nem tudom, hogy mi akadálya lehetne.
Viszont az időmérőn ugyebár mindenhol használják. Ez egy döntés, ami a pilóta kezében van, vagy legalábbis nagyrészt az ő megítélésén múlik. Jó az így. ;)))
Gerion2011-04-12 16:27:51 // 95401
Érdekes, hogy Alboreto 85-ös kocsiján már van egy LCD kijelző, ez szépen növekszik az évek során, 90-es évek elejére szép nagy multifunkciós LCD panelek kerülnek a cockpitba, majd jön az egyre több kapcsoló, kiszorítja a nagy képernyőket, és a sok gomb mellett ma csak kis digitszámos kijelzőcskék férnek el, pláne sebességmérőként...
Tom122011-04-12 16:26:44 // 95400
"Jóvanna" kabrió 727-est még nem gyártottak, nem is fognak a kedvünkért...;-))

Igen, úgy fest a dolog, hogy az ablakok alatti rész a cél a F1-ben.:-)))
Gerion2011-04-12 16:22:31 // 95399
Tom, ez tuti nem a jövő, mert ez a cockpit ZÁRT ! :) Ha csak az ablakok alatti részt nézem, akkor viszont.... :)
Tom122011-04-12 16:20:31 // 95398
Na, az a ´85-ös "felszerelés" elég is lenne...:-)) /szerintem/

Gilles? Ez még valami Formula Atlantic, vagy valami ilyesmi?
Tom122011-04-12 16:11:37 // 95397
Pont egy ilyen képet akartam berakni. ;-D
Kösz! :-)

Ez meg a jövő:
?

Isten ments ! :-))
Tommi2011-04-12 16:10:46 // 95396
Na, kicsit beleástam magam a kormány-témába :) Néhány érdekes link (angol mindegyik):

Az FIA honlapja, általános leírással

A Mercedes (mármint a Merci-Merci :) ) kormánya

Nick Heidfeld BMW kormánya (értelemszerűen ez régebbi kicsit)

A BMW 2006-os kormánya, részletes magyarázattal:



És néhány saját fotó :)

Gilles egyik autója



Ez 60-as évek közepe, talán Surtees, de nem biztos :)



1985

Tom122011-04-12 16:09:34 // 95395
Szép dolog a hit, meg nagy erő, de a konkrét eredményekhez kevés... :-/
Tom122011-04-12 16:08:41 // 95394
"Nekem a KERS kifejezetten tetszik, mint ötlet, és Malajziában talán a DRS révén is, de elég jól lehetett előzni tavalyhoz képest."

Igen, de pontosan így szaporodnak a gombok a kormányon...:-)

Szerintem meg előkaphatnának a 80-as évekből egy autót, "feltuningolhatnák" a jelenlegi biztonsági előírások szerint és GOOooooooo!!! :-)

Lenne ott előzés, meg izgalom, garantáltan... :-)
SKrisz2011-04-12 16:04:31 // 95393
Ja... hitem még nekem is van, a bizalmam már fogyóban :(
Gerion2011-04-12 16:02:41 // 95392
A 80-as években egyszerűbb volt... :)

Ferrari F1 126C4, Alboreto

Ferrari 640, Mansell/Berger
Gerion2011-04-12 15:43:21 // 95391
Nekem új lenne, ha kiderülne, hogy a DRS-hez most nem kell kapcsoló, hanem teljesen automatikus a kapcsolás oda-vissza... És mi adja a jelet, hogy belépett az autó a kijelölt előzési zónába?

Szerintem most rádión csak az 1 secen belüliség érkezik adatként, de a gombot a pilóta nyomja meg, én ezt az utóbbi lépést is automatizálnám.
Grando2011-04-12 15:28:57 // 95390
Kb. pont így működik. Ezért is van idéntől két rádióegység az autókban. Nehogy gebax legyen. (Vmi ilyesmit olvastam. Valszeg német oldal lehetett, ha ez itt új.)
A kormányról történő kezelés mellett egyes csapatoknál (pl. Ferrari) lábbal működtetik a szárnyat.
Tommi2011-04-12 15:20:52 // 95389
Montezuzmó: "Hiszek az embereinkben"

Örülök neki, mi is hiszünk, csak tegyenek már végre egy ütőképes autót a két versenyzőjük alá :)
Tommi2011-04-12 15:08:52 // 95388
Ha még csak KERS+DRS lenne, de van ott egy csomó minden más is :)
Gerion2011-04-12 15:03:57 // 95387
Nekem a KERS kifejezetten tetszik, mint ötlet, és Malajziában talán a DRS révén is, de elég jól lehetett előzni tavalyhoz képest. Szerintem ezek a kiegészítők jók, a fejlesztési iránynak inkább annak kéne lenni, hogyan lehetne ezek működését beintegrálni az autó rendszereibe, azaz, hogy ne külön kapcsolóval kelljen működtetni. Ha jól tudom, a DRS-t most külön kapcsolóval, kézzel állítják "lapos" állásba, és csak a visszaállás van a fékpedálhoz kötve.
Érdekes lenne olyan megoldás, hogy a kijelölt előzési táv elején lenne pl. valami autó azonosító érzékelő/jeladó az aszfalton/pálya mellett, ami a hivatalos időmérőtől kapva a jelet, hogy 1 secen belül van, automatikusan kapcsolná be a rendszert.
Tom122011-04-12 09:57:45 // 95386
Be is tiltották, remélem, a sok felesleges "kütyünek", amik csak elvonják a pilóták figyelmét a vezetéstől, is ez lesz a sorsa. :-)

/inkább koncentráljanak az előzésekre...:-D/
Tom122011-04-12 09:54:21 // 95385
Akkor ő a kitartóbb fajta volt és végül csak abból tanult.:-)
Tom122011-04-12 09:52:19 // 95384
Ez így volt, el is volt a Harley-n egy darabig /hátul/, csak aztán nyavalygott, hogy neki külön motor kell, kapott egy kisebb Hondát, de az is nagy falatnak bizonyult a végén.:-))
Gerion2011-04-12 09:49:15 // 95383
Chopperen a 60kg lányok inkább hátul ülnek, valami nagyszakállas-bőrruhás faszi mögött... :)
Gerion2011-04-12 09:47:08 // 95382
"Egyébként meg urambocsá', ennyi fizetésért igenis nyomkodjanak annyi gombot és ne sírjanak :)))"


A "túl sok az elektronika, túl sok a kapcsoló" örök téma. Ha jól emlékszem, pl 93-ban tűnt el kapcsolóikkal együtt az aktív felfüggesztés és a kipörgésgátló. Szerintem az aktív felfüggesztés állandó állítgatása sokkal több feladatot adott, mint a mostani KERS+DRS, ott folyamatosan csavargatták fel-le pl a kocsi hasmagasságát szinte kanyaronként.
GT Ɨ|ѯ2011-04-12 09:14:38 // 95381
legfőképpen innen..:-)

volt ismerős csajszi nekem is hasonló cipőben, de Ő perecelt 1-et és utánna letette a gépet...túlélte szerencsére
Tom122011-04-12 08:27:44 // 95380
Ja, innen is nézhetjük a dolgot...:-))
GT Ɨ|ѯ2011-04-12 08:18:52 // 95379
de legalább túlélte, perec nélkül...:-)
Tom122011-04-12 06:37:13 // 95378
Így van.:-)

...de kitartóak vagyunk, kivárjuk! ;-D
Tom122011-04-12 06:36:25 // 95377
"fokozatkijelző ok"

Erről az az eset jut eszembe, mikor a sógornőm megkapta a saját chopperét a maga max. 60 kilójával...:-)
1.: Alig tudott felülni rá 2.: ha felült, amíg el nem indult, küszködött azzal, hogy fel ne dőljön 3.: azt mondta , hogy minden rendben lenne, csak azt nehéz "kimatekozni", hogy mikor melyik sebességben van. :-))
Már akkor sejtettem, hogy nem lesz hosszú életű a motoros pályafutása, ez így is lett, kb. 1 év múlva eladták a motort, mert csak "porfogóként működött" a garázsban, a felszereléssel együtt.
Lehet, hogy csak egy fokozatkijelző hiányzott neki? :-))
Tommi2011-04-12 01:51:56 // 95376
Ha jól emlékszem, talán Lauda nyilatkozta az első futam kapcsán, amikor sírtak a gyerekek, hogy mennyi kütyü van a kormányon, hogy minek kellenek ezek? Egy gomb a piának, egy a "tempomatnak", szerinte rádió nem is kell, mert ott van a tábla és kész... Fékerő, üzemanyag-keverék, szárnyállás, akármi, ezek minek? Az ember vezessen és az ember tudása nyerje meg a futamot, ne pedig az, hogy ki hogyan tud "zongorázni" a kormányon.

Egyébként meg urambocsá', ennyi fizetésért igenis nyomkodjanak annyi gombot és ne sírjanak :)))

A kilométerórát én sem értem amúgy :) Fordulatszámmérő oké, fokozatkijelző ok, de sebességet minek tudni? :)
Xixo2011-04-12 01:38:38 // 95375
Ezt a logikát követve azért a helyezését megtarthatná a gyengébb technikákkal szemben. :)
Xixo2011-04-12 01:36:29 // 95374
Ha végre győzelmeket ünnepelhetnénk, akkor le is tojnám még ha az utolsó helyig is esne vissza. :)
TSiga ( I am the TSIG)2011-04-11 20:37:40 // 95373
Hali!
Sokan foglalkoznak Petrov szárnyalásával:
Kriszo2011-04-11 17:12:18 // 95372
Igazad van..Csak mondjuk a hetedik ehlyről könnyebb előre jönni 2!! helyet mint az ötödikről..))Mivel az ötödik hely előtt már azért vannak teknikák is..
Tom122011-04-11 14:24:15 // 95371
Valami ilyesmire gondoltam én is.:-))
Tom122011-04-11 14:23:13 // 95370
Nem tudom, talán jobban vigyáz az autójára az elején, vagy "kituggya"? :-))
Esetleg majd utánanézek, most mondjam erre, hogy a végeredmény számít? :-)
Gerion2011-04-11 12:57:49 // 95369
Lehet, kíméli a gumikat, és ezért nem rajtol agresszíven... Vagy szimplán csak a régi mondást követi: azért jó korán lemaradni, hogy több idő jusson a felzárkózásra. :) :)
Xixo2011-04-11 12:14:45 // 95368
Akkor biztos Massa hekkeli a gépét! :) Lehet csiptuningja van! :))

Mert ha a pilótán nem múlik a dolog, akkor hogy lehet, hogy amíg ő 3-4 helyet jön előre, addig Alo annyit esik vissza?
És a rajtokat tekintve még tavaly is verte a spanyolt...
Cro1662011-04-11 11:56:52 // 95367
Ja bocs, erre nem emlékeztem...csak letöltöttem :DDD

Engem meggyőzött az a film.
Állítólag, igen, mert szervós volt, és mérték a mozgatáshoz szükséges erőt.
(a filmben 14:30 nál van róla szó)
Gerion2011-04-11 11:41:52 // 95366
"Viszont egyszer néhány évre úgy hagyhatnák a szabályokat, hogy ne ilyen lottósorsolás hangulata legyen az erősorrendnek,"

Azért jó is, hogy kavargatják a szabályokat, mert ez ad esélyt az erősorrend változásaira, nem konzerválódik egy adott sorrend. Tény viszont, hogy akinek több pénze van, az jobban tudja követni a változásokat, tehát az anyagi helyzet eleve meghatároz egy sorrendet, és így csak a kicsiket szívatják a gyakori változások. Fene tudja, mi lenne a szerencsésebb út...

Nekem ez a maláj futam tetszett, a KERS+DRS miatt volt akció eső nélkül is. Tavaly csak az időjárás tudott hozni izgalmakat.
Gerion2011-04-11 11:30:34 // 95365
"Nem csoda, hogy nehéz eltalálni az optimális beállítást, ha csak a kormányról ennyi mindent lehet állítgatni... :-I"

Nekem szemre pl fölösleges információnak tűnik a belső kamerás képeken látható, digitális sebességmérő is... Pláne ha zsúfoltnak tartják a pilótafülkét. A boxutcában bekapcsolják a "tempomatot", oda nem kell, és szerintem máshol sem a kilóméteróra alapján vezetnek. :)
Tom122011-04-11 10:18:06 // 95364
Pontosan, ez a "lottó sorsolás hangulat" a jellemző mostanában.:-)
Grando2011-04-11 10:14:19 // 95363
Na igen. De mivel a lehetőség (műszakilag és a szabályok szerint is) adott, így nem lehet kihagyni, mert akkor meg lemaradsz.
Ha viszont szabályokkal megtiltják, akkor fennáll annak a veszélye, hogy más széria alkalmazza ezeket, és akkor meg hová tűnik a "technika csúcsa" jelző az F1-től? Nehéz ügy ez valóban.
Na de ezt tényleg nem nekünk kell eldöntenünk. Viszont egyszer néhány évre úgy hagyhatnák a szabályokat, hogy ne ilyen lottósorsolás hangulata legyen az erősorrendnek, hanem a befektetett munka is számítson. Ne csak a lutri, hogy beletalálok - nem találok bele. :)))
Tom122011-04-11 09:58:29 // 95362
A kormánynak meg inkább az ára kéne, a többivel bajlódjon, aki "rá van szorulva".:-))

Nem csoda, hogy nehéz eltalálni az optimális beállítást, ha csak a kormányról ennyi mindent lehet állítgatni... :-I

Nem jó ez az irány - szerintem...
Tom122011-04-11 09:55:33 // 95361
Akkor a lényeget sikerült kiemelnem...;-DD
Grando2011-04-11 09:51:01 // 95360
Kimondottan! :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak