Fórum >> Egyebek >> Forma-1

1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Speed2009-10-05 22:17:59 // 73397
Nem ezt mondom. Ezért kérdeztem.
De szerintem sokkal többet számít egy jó mérnök, és taktikus, meg egy olyan ember aki irányítani tud. Azért itt már eléggé kiélezett a küzdelem. Egy számunkra apró változtatás (mérnöki részről) sokat hozhat. Pl a difuzor. Nehogy már Button fejlesztette ki.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Speed2009-10-05 22:13:53 // 73395
Az hogy megyek sok ezer kilómétert, nem jelent sokat. Egy szezon sok futamból áll, és a tesztek 2-3 pályán mennek. Sőt olyanokon is, amik nem futamhelyszinek. Hiába jó ott a gép, (láttuk hogy dicsérték a szezon elött) az életben nem ment olyan remekűl.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Buksi2009-10-05 22:11:36 // 73393
Lesz dolga rendesen! :-))
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Speed2009-10-05 22:07:04 // 73391
Nem Rait védem. Előre szólok.
Éredekes ez a fejlesztés dolog. A pilóta kimegy a pályára, megy 20 kört, aztán gyülekező. Elmondja a mérnököknek, hogy a dugatyút ötvözzék sziliciummal, és a falvastagságát vegyék lejebb. elmeséli nekik hogy a tapadás hiánya azért van mert a pl. hátsószárnynak a felső íve túl meredek.. A kipufogonál meg az egyik könyök ívén kell változtatni hogy kisebb legyen az ellenálása. Egyszemélyben tervezőmérnök pilóta és szerelő. Mint az isteni MS. Ja és taktikai ellemző is.
Vagy a másik verzió: a pilóta kimegy, aztán leül a mérnökökkel, és elmondja hogy a kocsi hogy viselkedik, és ezt az infót-infókat a mérnökök kiellemzik, és megoldást keresnek rá. Elmondja hogy neki a meredekebb szárny jobban fekszik, mert a vezetési stílusa ilyen. Megnézik hogy az adatok szerint a kerekek hogy melegednek, és ehhez képest állítanak a nyomáson, dőlásen, utánfutáson. De az adatok 90%-át a telemetriás ellemzésekből nyerik. Már régen nem a pilóta tervez. A megoldás a mérnökök kezében van.
Lehet hogy nem így van, de akkor hogy ?
Xixo2009-10-05 22:01:12 // 73390
A százalékokat én se tudom, de nem véletlenül lehet azt olvasni mindenütt, hogy mennyire fontos egy pilóta visszajelzése. Nem véletlenül említette ezt meg Luca sem, mint Alonzó fő erényét és Kimi legnagyobb hiányosságát. Meg annál a Sumakkernél is emlegették ezt. Oszt persze lehet, hogy ez is csak a Kimi ellenes összeesküvés egyik ördögi fejezete... :))
kesa2009-10-05 22:00:57 // 73389
Hehe, ezt kajakra benézted! Badoer Massa balesete után ült először az idei vasban, korábban soha nem is tesztelte.
Ha nem hiszed, nézz utána.
BMW forever!!!!!!!!2009-10-05 21:47:23 // 73388
De Massa meg Alonsó már építik a következő vasat és mindenkit lealáznak majd vele.................vagy lehet hogy nem:-))
BMW forever!!!!!!!!2009-10-05 21:46:02 // 73387
megtervezniés megépiteni,ha nem sikerül akkor monnyon le mert egy hülye:-))))))))
Willy2009-10-05 21:45:03 // 73386
Nem tudom mennyire járok közel az igazsághoz, de szerintem egy F1-es autó fejlesztéséhez 5% múlik a pilótán és 95% a mérnökökön.

Egy pilóta ha teszteli a kocsit el tudja mondani hogy a jármű hogyan viselkedik és ezután a mérnököknek a dolga hogy valamit kezdjenek ezekkel az információkkal.

Egy pilótának mit kellene csinálnia ahhoz, hogy jobb legyen az autó?
5 db csevegős hozzászólás elrejtve
Hédi2009-10-05 21:35:53 // 73380
Nem félek én attól h leállna itt az élet:D
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Hédi2009-10-05 21:33:31 // 73378
Valszeg se nyerő autó, se csúcsfizetés, bár legyen szerencséje.
Azért az a 3,4 milla engem is tudna sokkolni (pozitivan), de ez nem is érdekes.:)
4 db csevegős hozzászólás elrejtve
Hédi2009-10-05 21:30:08 // 73373
Vagy marad a rali:))
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Satti2009-10-05 21:25:49 // 73370
Csak ez a mostani ágaskodó ló, nem nyerő. :-))
Willy2009-10-05 21:23:41 // 73369
Akkor megy rallyzni.

Csak akkor túl nyugodt lesz ez a fórum mert a sok elvakult MS drukker nem fog tudni kit baszogatni. :)
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Xixo2009-10-05 21:11:42 // 73365
Hát igen, aki sajnos képtelen fejleszteni az autót, az csak nyerő csapathoz mer szerződni. Nem lehet mindenki Sumákker, hogy felhozzon egy csapatot. :))

Valszeg a Brawn is kiesett. Ahol 8 milla sincs a csúcsfizetés, az nem fog kelleni egy ilyen nagymenőnek, aki a legdrágább a pilótapiacon.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Satti2009-10-05 21:08:04 // 73363
Akkor úgy jár, de ez csak elméleti feltevés, mert nagy valószínűséggel több csapat is alkalmazná azonnal, úgy mint bármelyik top pilótát. Majd meglátjuk, most még csak találgatn lehet úgyis.
Hédi2009-10-05 21:04:46 // 73362
Pont ez az, h nagyon nem lehet tudni...ő már most kinyilatkoztatta a szándékát.
Mi lesz ha mindegyik csapat úgy gondolja h sajna nem tud alá nyerő lovat adni és senki se szerződik vele...?
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Satti2009-10-05 21:01:14 // 73359
Ja, értem, akkor az biztos úgy van, ha te úgy gondolod. :-)
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Buksi2009-10-05 20:57:07 // 73355
Nekem is csak az lenne jó! ;-))))
Satti2009-10-05 20:57:05 // 73354
2010-ben Alonso majd biztosan ügyesebb lesz, és majd még többet kihoz belőle, mert űgyes srác. :-)
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Satti2009-10-05 20:40:14 // 73351
Ez igazán érthető, egy elért szint után, már egyik versenyző sem ülne be akármilyen gépbe. Azt viszont most nagyon nem lehet még tudni, hogy jövőre melyik lehet a nyerő csapat. 4-5 alakulat is lehet az a követlező szezonban.
Hédi2009-10-05 20:31:29 // 73350
Bocsi fiúk, ha már volt, de ez annyira tipikus...:)
Räikkönennek csak nyerő autó jó
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak