Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Tom122005-05-09 14:56:55 // 989
Igen, most nézem, hogy azt nem írtam, hogy második lett, így van, de szerintem az a második hely annyi jó versenyző közül olyan terepen, ami a rally versenyzőknek jobban ül, nem semmi eredmény. "Todt, Brawn, Byrne, Schumacher és a többiek" - alkalmazottak. ...ha lehet így fogalmazni. Egy üres csarnokban ők sem tudnának sokat kezdeni a tehetségükkel. Mauro Forghieri is "digó" volt és tudott VB győztes motorokat tervezni, Agip olajjal...:-) Most nem is a "digóság" volt a lényeg, hanem az, hogy miért nem tud egy olyan gyár, mint a Merc. /vagy a BMW/ összehozni egy tényleg saját autót? Akkor lenne igazságos, nem? Ahhoz, hogy megvegsz egy jól menő csapatot, ad nekik egy bivaly erős motort, nem kell sok fantázia, csak pénz. /Na, jó hivatalosan nem vette meg, de a lényeg ua./ Ennyi erővel lehetne a Ferrari is Fiat, mert onnan jöna "táp" nagyobbik része. ...de erről vitatkozhatnánk jövő ilyenkorig...:-)) Sajnos ez van. Minden területen a pénz lett a legnagyobb úr. Kár volt kitalálni.:-)) ...akkor most lehet, hogy jobb versenyek lennének, szívből jönne minden:-)
Inner Circle2005-05-09 14:31:44 // 988
Pontosabban a gumi-autó pároson. Nézd meg a Michelint és a spanyol futamon a középcsapattá süllyedt Williams-t meg a szárnyaló McLarent (azért ezt a kettőt mondom, mert a stílusuk, felépítésük és anyagi lehetőségeik hasonlóak). Tavaly és tavalyelőtt is látható volt, hogy ugyanazt a gumit az egyik autó kímélte, a másik pedig "megette". (Ennek a rossz aerodinamikától a rosszul beállított kipörgésgátlóig számos oka lehet; állítólag a 2003-as Williamsnak igen jó volt a traction control-ja, nem radírozta a gumit gyorsításkor és ezért taroltak év közben, még a többi michelineshez képest is.) Sőt, idén a McLaren fő baja Imoláig az volt, hogy TÚLSÁGOSAN KÍMÉLTE a gumikat! Nem koptak el eléggé a gumik az időmérőre, nem volt elég jó a tapadásuk, ezért rosszul szerepeltek. A futamon meg már hiába kopott be, elvesztek a mezőnyben és nem harcolhattak dobogóért. A McLaren puhább gumikat kért, nem tudom hogy megkapta-e, de láthatóan megoldották a problémát. Aerodinamikailag a McLaren jelenleg mérföldekkel veri a mezőnyt (igaz, volt már idén defektjük, de ennek a gumikopáson kívül más oka is lehet). Nem vagyok profi, de azok azt mondják, hogy a McLaren orra nem kelt örvényeket, a levegő simán jön hátra, az autó hasítja a levegőt, nem pedig csak tolja maga előtt. Ennek biztos rengeteg előnye van, de az biztos, hogy kisebb légellenállás = kisebb gumikopás. A Ferrarit nehéz megítélni, mert nincs más jó Bridgestone-os csapat, de a gumik kopását nem lehet elválasztani az autó teljes teljesítményétől. A legegyszerűbb példa: ha rosszul viselkedik az autó a kanyarokban (pl. nem jó a futómű), akkor nagyobb leszorítóerőt kell adni, amivel nagyobb gumikopás jár. De a fenti Williams TC példa is jellemző. Vagy ha kevés tankolásra jönnek ki, akkor az autó egyszerre sok benzint visz, ami gyilkolja a gumiat... Következtetés: Májköl, Zsán, Rossz és a többiek jól mondják, hogy a Bridgestone-nal együtt nyerték meg a VB-ket, és együtt is vesztik el. Eddig a japók mindig tudtak egy olyan gumit hozni, ami alkalmazkodott a Ferrari autójához - illetve kölcsönösen össze tudtak rakni egy nyerő párost. Ez most nem sikerül. Annak hogy csak a japók felejtettek el gumit csinálni, kb. annyi a valószínűsége, mint hogy a Ferrari felejtett el autót építeni.
Inner Circle2005-05-09 14:20:45 // 987
Azon a versenyen speciel Kovalainen (biztos nem így írják :D) elverte Mihályt, nem? Ő még csak az F1-ben sincs, most GP2-es... Ami meg az egy helyen összehozást illeti, valaki a kész alkatrészeket hozza egy helyre a világ minden tájáról, valaki meg a szakembereket meg a know-how-t és megcsinálja egy helyen. Mindkettő működik, de én egyiket se tartom a másik fölött valónak... Todt, Brawn, Byrne, Schumacher és a többiek, meg a japán gumi hozzá, hát nem éppen egy szín-digó csapat :-)
Tom122005-05-09 13:45:48 // 986
Ja, az még kimaradt, hogy ha a gumikat is ők gyártanák, lehet, hogy még mindig nyerők lennének...:-)))
Paco2005-05-09 13:40:38 // 985
Csak hogy örüljetek :-P Új megaberuházás: Magyarországra jön a Bridgestone! [ 2005. 05. 09. - 11:43 ] Magyarországon épít gyárat a japán Bridgestone Corp., amely 190 millió eurót költ majd el Tatabánya közelében található üzemére. Az építkezés jövőre indul, a gyártás pedig 2008-ban startol - közölte a Forbes magazin. A társaság bejelentése szerint 2009 első felében már napi 8000 gumiabroncs gyártására lesz képes a magyar üzem. A tatabányai gyár lesz az első olyan európai üzem, amelyben a BIRD-technológiát használják majd. A Bridgestone-nak ez lesz az 51. gyára, Közép-Európában pedig a második üzeme. Forrás: MKB gazdasági hírek.
Tom122005-05-09 13:35:31 // 984
Szerintem Suhamér Mihály bizony meg tudna ugyanúgy lépni a mezőnytől a jelenlegi mergával, mint Raikkonen. Hoppá! Milyen Mercédeszről beszélünk? Valami virtuális autó? Melyik az? A logó az ezüst autó elején? ...és ott is végződik? Ja, akinek sem a motort, sem a kasztnit nem sikerül egy helyen összehozni, csak megtömi gázsival a nemzetközi gárdát, hogy összehozzanak neki egy "saját" autót... Én pl. az elejétől fogva a Ferrarinak drukkolok. Nem divatból. Akkor is nekik szorítottam, mikor még a Tyrrell volt a csúcson, akkor is mikor Gilles Villeneuve mutatta be "akrobata mutatványait", akkor is, mikor Alesi-nek az idegeit őrölték fel az állandó hibák, akkor is, mikor Sumi-nak szétesett a boxba menet, meg akkor is, mikor többször nyertek világbajnokságot egymás után... és tisztelem Enzo Ferrarit, hogy ezt mind így össze tudta hozni. Most, hogy pár versenyen nem nyernek, a gumi, vagy más miatt, benne van a pakliban, ez a F1, attól még nem írom le őket. A Mihály meg azért tud vezetni, meg lehet nyugodni. Nem tudom, látta - e valaki a "téli szünidő" alatt, mikor azt hiszem WRC, meg valami buggi autókal mérték össze a tudásukat rally, meg más versenyzők, ott is második lett /nem láttam az egészet/, "terepen". Ha pályán versenyeztek volna...?? Ezt most nem azért írtam, hogy Schumi-rajongó lennék, csak, hogy ne mondjunk már annyira le róla a pár gyengébb verseny miatt...:-)
bubble2005-05-09 13:29:05 // 983
Igazad van az elején úgy is látszott, hogy az autó sincs normálisan összerakva, legfeljebb tákolva. Azóta viszont az látszik, hogy a gumi nincs a helyzet magaslatán MS-nél. Rubinho-nál meg az, hogy az autóját összehajigálták valószínűleg. Egyébként te is tudod, hogy ez csapatsport vagyis kis porszem a gépezetben elég a szar eredményhez. Ez a porszem /sivatag! :) / most a gumigyártóknál van.
bubble2005-05-09 13:29:04 // 982
Igazad van az elején úgy is látszott, hogy az autó sincs normálisan összerakva, legfeljebb tákolva. Azóta viszont az látszik, hogy a gumi nincs a helyzet magaslatán MS-nél. Rubinho-nál meg az, hogy az autóját összehajigálták valószínűleg. Egyébként te is tudod, hogy ez csapatsport vagyis kis porszem a gépezetben elég a szar eredményhez. Ez a porszem /sivatag! :) / most a gumigyártóknál van.
SKrisz2005-05-09 12:57:35 // 981
Szerintem sokmindenkinek ez jön le. Akinek meg nem ez jön le, annak úgyis mind1!:)))))
Robi2005-05-09 12:56:06 // 980
Nekem ebből az jön le, hogy a gumin úszik el minden.
Robi2005-05-09 12:55:12 // 979
A jó gumi szükséges, de nem elégséges feltétele a győzelemnek.
Inner Circle2005-05-09 12:51:49 // 978
"Ha a gumiszerződések tényleg így vannak, akkor saját csapdájukba estek és nem rajtuk múlik a VB győzelem. " Eszerint az eddigi VB győzelmek sem rajtuk múltak, akkor meg mit van úgy oda mindenki a Ferraritól? :D
Inner Circle2005-05-09 12:50:56 // 977
Támadnak a kölykök a hátsó udvarból :PPP Nem minden a hero worship. Nézzük csak azokat a futamokat. Ausztrália: hideg idő, még esett is a futam előtt. Birka eredményesen megy, Mihály bénázik mint egy nyeretlen kétéves. De az autó ütőképes, ez látszik. Birka azt mondja: a gumik még egy futamot kibírnának. Sepang: gumigyilkos, forró pálya. A Ferrarik labdába sem rúgnak. Birka kiáll, mert elfogytak a gumijai! Bahrein: gyakorlatilag ua. Mihály ugyan elölről áll ki, de a gumijai már láthatóan lekoptak. Birkát DC lazán körbeautózza a futam végén. Imola: hideg pálya, a Ferrarik jók és Ausztráliához képest itt van az F2005. Nagyjából ennyivel gyorsabbak is. Raikönnen autója megáll, pedig addig éppúgy bucira verte a mezőnyt, mint most - nem csak kevés benzinje volt. Alonso autója, amit Mihály szorongat, rémes állapotban volt végig (károsodott a motor még Bahreinben). Barcelona: hangsúlyozottan gumigyilkos, meleg pálya. Ferrarik a fasorban sincsenek. Ehhez még adjuk hozzá az időmérő edzés körülményeit. A Bridgestone-nak NINCSEN OLYAN GUMIJA, ami bírja a forróságot ÉS gyors ÉS egy kör alatt is gyors (időmérő) ÉS az F2005 nem eszi meg a futamon. Szemfülesebbek észrevehették azt is, hogyan alakul Mihály helyzete az SC utáni pár körben Montoya és DC között (aki ezek után meglepődött azon hogy Mihály begyorsult, az halkítsa le a TV-t és Palik helyett próbáljon az eseményekre figyelni). Folytassuk?
Robi2005-05-09 12:37:41 // 976
Csak hogy képben legyél: A szar gumik ellenére Schumi fel tudott jönni a második helyre az előző, és a mostani futamon is, pedig igencsak hátulról kezdte a versenyt. Szerinted akkor elfelejtett vezetni? Meg a Ferrari elfelejtett autót építeni? Ezt gondold át még egyszer.
Robi2005-05-09 12:35:19 // 975
Most őszintén. Láttál te már akár csak egy forma-1-es futamot idén? Mert amit írsz, az alapján az jön le, hogy nem.
pb_2005-05-09 12:10:30 // 974
Ha 1 másik gumigyártóval kezdene a Ferrari, akkor lehetne esélye is.
bubble2005-05-09 12:09:40 // 973
Asszem csak úgy hipp-hopp talán nem felejtettek el autót építeni, az MS meg vezetni. Ha a gumiszerződések tényleg így vannak, akkor saját csapdájukba estek és nem rajtuk múlik a VB győzelem. Mert hát láthattuk, hogy ha az a nyavalyás papucs működik, az autó is megy, mint a mérgezett egér.
Azmo2005-05-09 12:01:06 // 972
azt hiszem pontosan temeted a Ferrarit....azé ne gondoljuk már, hogy egy VB győzelem után csak úgy hipp-hopp el fog tűnni....ugyan már!
Inner Circle2005-05-09 11:58:30 // 971
Nem becsülöm le és nem temetem. MS a legjobb csapatjátékos, ezt nem vitatom, és eddig a legjobb csapattal nyert. De már nemhogy nem a legjobb a csapata, de a jobbak között sincsen. Így meg nem tud elérni semmit. A csapatát meg igenis temetem... még egy-két villanásuk lehet, bőven belefér mondjuk egy suzukai győzelem az idényükbe (hiszen a McLaren is nyert tavaly), de a VB-re halottholvány az esélyük. Ja és sokkal kevésbé erős amit írok, mint amilyen erős a Ferrari és MS pajzsra emelése a környéken. Tessék a bálványozókra is rászólni! :DDDD
Inner Circle2005-05-09 11:55:34 // 970
"Srácok! A Ferkának mennyire kötött a szerződése a gumigyárral? Hogy működik ez, hogy lehet felbontani??" Erről annyit, hogy a Michelin mikor az F1-be jött, megkereste a Ferrarit hogy versenyezzenek együtt. A Ferrari meg azt mondta, hogy persze, és mondta hogy mennyit KÉR azért hogy Michelint használjon. Nem keveset. Erre a Michelin azt mondta, hogy OK, akkor a pályán találkozunk... beletelt pár évbe, de mostanra fordult a kocka. És a Michelint nem lehet kötelezni arra, hogy gumit adjon a Ferrarinak - van egy keret, hogy egy gyártónak hány csapatnak kötelező gumit adni, és ez már betelt (asszem a BAR-ral, és a Saubernek is már csak "szívjóságból" adtak). 2007-től, ha minden igaz, csak egy gumigyártól lesz, még nem tudni, hogy melyik. Ja és a Ferrari fúrta meg azt, hogy már 2006-ban is csak egy gumigyártó legyen. Most elgondolkozhatnak rajta, hogy mennyire volt jó ötlet...
Azmo2005-05-09 11:54:03 // 969
azé kicsit erős ez hogy így temeted már MS-t......nem kéne lebecsülni!
Inner Circle2005-05-09 11:52:00 // 968
Hero worship, hőstisztelet? :D Ugyan már. MS csak 1 a 20 (most 18) közül, és régen volt már ő a legjobb... ha volt... Nagyszerűen látszik, hogy most kiesett mögüle a szupercsapat, és olyan lett, mint Batman a cuccai nélkül. Kapar még, de a jól működő csapatok (amilyen a Ferrari volt eddig) fel se néznek, mikor átmennek rajta.
Buves2005-05-09 11:03:28 // 967
Én úgy gondolom, hogy mindig a F1 ben vonultatják fel a világ csúcsteknikáját és ha ott már nem csak az a cél, hogy a motor egy versenyt, a gumi csak néhány kört bírjon ki, az hosszú távon jó hatással lesz a hétköznapi dolgokra. Sztem az JÓ, hogy az időtállóság, és a megbizhatóság hangsúlyosabb lett. Ugyanakkor valóban kétélű a dolog, mert mégiscsak többet ér az ember élet! De hogy kedvenc showmenemet idézzem, "Ahol fát vágnak ott hullik a forgács!" :)
SKrisz2005-05-09 10:39:43 // 966
Simán igazad lehet. Sőt logikus is lenne... Csak mostanában a Forma-1 nem a logikáról szól már:(((
Azmo2005-05-09 10:39:40 // 965
ilyenekkel ne viccelődj....ebben az országban ez nem lenne meglepő!
bubble2005-05-09 10:39:29 // 964
Egyébként ezen is el lehet ám gondolkodni, hogy miért kellett az egygumis szabály. Végül is emberéletek múlhatnak gumikon, ezt már az utcai autóknál is a nép fejébe verik a marketingesek. Akkor most mi van a Forma 1-ben? Vgül is bármikor előfordulhat, hogy a defekt miatt úgy a falra kenődik valaki, hogy ottmarad. Akkor talán majd észbe kapnak a szabálythozó faagyak.
bubble2005-05-09 10:36:27 // 963
Az esőgumira cseréléshez kell az engedély. A másikra meg nem tudom. Majd utána nézek kicsit. :)
bubble2005-05-09 10:35:21 // 962
Nem hiszem, hogy az lettt volna a probléma, hogy állóra fékezte a járgányt. Már csak azért is, mert ennél a pályánál a bal első gumit nagyon megviselik a pályakörülmények. Inkább egyszerűen elfogyott. Sajnos a Palik mondott egy értelmeset is. :))) Azt mondta, hogy nem érti mi történi a Ferrarinál, mivel ők évek óta toronymagasan vertek mindenkit és vezettek. Nekik már tavaly az utolsó futamok alatt lehetőségük volt tesztelni az új járgányt is. Mégis az indulás óta agyonverik őket. Mi történt???? Én sem értem. :(
Buves2005-05-09 10:35:08 // 961
Én úgy tudom ki lehet cserélni, az ember élet azért fontos! Persze csak akkor, ha indokolt az eset és engedélyezik a bírák. Pont erről volt szó a futam előtt. Ha a boxba veszik észre sztem nem cserélhetik le csak úgy UKK MUKK FUCK!
Willy2005-05-09 10:27:18 // 960
Arra viszont kiváncsi lennék, hogy hányszor fékezte állóra a bal első kerekét Schumi? Mert amikor a defektet kapta igencsak blokkoltak a kerekek. Lehet hogy már nem ez volt az első alkalom. De ez csak feltételezés, mert nem igen mutatták a közvetítés alatt. Inkább Alonsoval voltak elfoglalva a spanyol tv-sek.
bubble2005-05-09 10:05:35 // 959
Meg akkor is, ha jól láthatóan sérült a gumi, de még nem defektes. Legalább is én így tudom.
SKrisz2005-05-09 10:03:57 // 958
Sajnos nem engedi meg. Lehet, hogy rosszul tudom, de gumit cserélni, csak defekt esetén engedélyeznek a szabályok.
bubble2005-05-09 09:44:59 // 957
Ha nem szar a gumi miért kapott két defektet? Egyébként azt sem hiszem, hogy amikor az első defekttel kiállt a szerelők nem vizslatták meg a többit. Akkor miért nem cserélték ki a bal elsőt is. Végül is a szabály ezt megengedte volna.
Halesz2005-05-09 09:37:29 // 956
LOL LOL :)))))))))))))) Majd Palik megmutatja a repülőnapon, hogy kell menni a Red Bullal, aztán a végén még Forma 1-es pilóta lesz.... :)
Azmo2005-05-09 09:34:33 // 955
húzza fel a hosszúf**** öszvér a bridgestone-t, kb ennyit mondanék csak....
Tom122005-05-08 21:56:09 // 954
Az csak a hab volt a tortán...:-))
M-GEGE2005-05-08 21:48:54 // 953
Ugyanez volt amikor bejött a bridgestone...a Ferrari volt az utolsó csapat, akinek még goodyear-rel ment, az is szar volt. Lehet, hogy nincs róla szó, de ha tényleg csak a gumin múlik, akkor lehet, hogy már nem sokáig kell a bridgestonnak gumit szállítani a forma 1be. Mindamellett szerintem nem feltétlenül kapott 2 defektet Schumi azért mert szar a gumi.
bubble2005-05-08 21:44:23 // 952
Normálisak vagytok? Futam közben dumálni??? :)))) Engem felhívni is tilos akkor! :)) Nem hiszem el, hogy a Ferrari hagyja, hogy a gumikon ússzon el a világbajnoki és konstruktőri cím. Vajon milyen szerződést írhattak alá a gyártójukkal???? Palik után már csak a Czollner Gyula a hülyébb. Ráadásul gonosz is. Folyamatosan fikázza a Ferrarit. Néha ki tudnám nyomni a szemét az ürgének.
SKrisz2005-05-08 17:47:53 // 951
Micsoda öröm... :PPP
Tommi2005-05-08 17:36:29 // 950
Pedig a Red Bull egész jól nyomta :PPP
SKrisz2005-05-08 17:35:09 // 949
Halesz! Thx!:))) Tudtam én, hogy valamiért szükségem lesz rá!:)))) A futamot nem láttam, de azt hiszem jobb is...
count M2005-05-08 16:36:39 // 948
De. ;)
GEORGE2005-05-08 16:36:08 // 947
Meg ki kell bosszankodnunk magunkat ezen a hülye gumis cégen is :-))))))))
GEORGE2005-05-08 16:35:20 // 946
Azért van hogy dumáljunk nem? :-))))))))))))))))
count M2005-05-08 16:33:49 // 945
Bammeg, két ilyen hozzászólás-gyárost. :DDDDDDDDD
GEORGE2005-05-08 16:32:15 // 944
Meg ám:-))))))))))
Tommi2005-05-08 16:29:41 // 943
Na, akkor ezt megbeszéltük :)))))))))))))))))))
GEORGE2005-05-08 16:28:26 // 942
Jó van na te onnan én innen irtam ugyan azt!:-)
GEORGE2005-05-08 16:27:34 // 941
Jaaaaaaaaaa okééééééééé vettem!
Tommi2005-05-08 16:27:14 // 940
Nem ezt mondom én is? :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak