Fórum >> Egyebek >> Forma-1

zolee1452005-08-26 10:03:59 // 3892
plitó???:)))
2005-08-26 10:01:56 // 3891
A plitónak is, nem vesznek a ködös homályba. :)
SKrisz2005-08-26 09:49:10 // 3890
Még jó, hogy vannak újságírók.. Ha épp nincs semmi szenzáció, amit fel lehet fújni, mjad csinálnak maguknak... Csodálom a pilóták türelmét...
zolee1452005-08-26 09:47:13 // 3889
reggel a rádióban hallottam, hogy bár mindenki tagad mindent Rajkó 2007-ben megy a ferkához. ez az az eset amikor a fagyi visszanyal! A jó öreg Ron hasonlóan hozta el a Williams-től Montoyát. Akkor is tagadtak mindent amíg csak lehetett.
kod2005-08-25 16:23:47 // 3888
Mai hir: "A Ferrari és a McLaren is tagadja, hogy megállapodott volna Kimi Raikkönen szerződtetéséről. Német sajtóinformációk szerint a McLaren finn Formula-1-es pilótája 2007-ben igazolna a Ferrarihoz, ezt azonban minden érdekelt tagadja. A Ferrari szóvivője elmondta: a jövő évre Michael Schumacher és Felipe Massa személyében már megvan a csapat, a 2007-es szezonra pedig hamarosan megkezdik a tárgyalásokat, de még senkivel nem tárgyaltak. A McLaren részéről a csapat főnöke, Ron Dennis kijelentette: Raikkönennel és Juan-Pablo Montoyával továbbra is hosszú távon számolnak, és egyelőre csak az idei évre koncentrálnak, ahol céljuk a világbajnoki cím. Kimi Raikkönen leszögezte: esze ágában sincs elhagyni a McLarent, ahol jól érzi magát, és világbajnok akar lenni. Korábban egyébként, szintén német sajtó még arról is cikkezett, hogy 2007-ben Michael Schumacher és Raikkönen helyet cserél egymással, de az érintettek ezt is tagadták. "
Tom122005-08-25 13:45:05 // 3887
A 45 év alattiak meg utána produkálhatnának 45 évvel ezelőtti jellegű versenyeket...:D
Mike.2005-08-25 13:08:05 // 3886
Egykori F1-es versenyzőknek, akik 45 év felett vannak, versenysorozatot indítanának. Porsche Boxterekkel versenyeznének az F1 betétfutamaként. Már több F1-es versenyző érdeklődik az új széria után.
2005-08-25 07:38:13 // 3885
Tom122005-08-24 11:58:31 // 3884
Bizinyíték = bizonyíték.:P
Tom122005-08-24 11:57:28 // 3883
Ja, a bizinyíték!
:))
Tom122005-08-24 11:56:17 // 3882
Nem, a Ferrari már a távoli jövőre gyúr.:)) Évente 1 tankolás és 1 gumicsere, igaz, a hang, meg a sebesség nem a régi, de ez már megfelel a 2010-es F1-es szabályoknak is.:DD
2005-08-24 11:26:21 // 3881
Be vannak tojva a Jordan-től és a Minarditól. :)
Mike.2005-08-24 11:09:48 // 3880
Ross Brawn és Norbert Haug KÖZÖSEN kérték fel a Nemzetközi Autómobil Szövetséget a 2006-os V10-es motorok szigorítására ! :-O
zolee1452005-08-24 10:53:20 // 3879
a dolognak nem az etnikai része volt az érdekes. Bár lehet hogy semelyik része nem volt az...:)
SKrisz2005-08-24 10:30:46 // 3878
De az új etnikai okfejtésed az indi(y)ánokról, alapjában rengetheti meg az amerikai társadalmat és ez akár Fókuszba is állíthatja a soraidat!:)))
zolee1452005-08-24 10:28:35 // 3877
ááá, ez ahhoz túl hétköznapi hogy bekerüljön a fókuszba, és különben sem halt meg senki... :)))
SKrisz2005-08-24 10:25:20 // 3876
Szép okfejtés... lehet, hogy van némi igazságtartalma is? Mindenestre védd le, mert Marsi Anikó ma este ezzel fog beköszönni az RTL műsorában!:)))
2005-08-24 10:21:58 // 3875
És a füst jelek mellet még a tüzes víz is segít a kiengesztelésben. :)
zolee1452005-08-24 10:16:49 // 3874
...és így akarják kiengesztelni az Indyanapolisi F1 rajongókat, ők legalább gondolnak az indiánokkal való jó kapcsolat fenntartására is. (persze kehet, hogy Indy-nek, és az indiánoknak semmi köze egymáshoz, de a füstjel az füstjel!) :)))
zolee1452005-08-24 10:14:41 // 3873
a Merci a látványra is ad :))))))))
2005-08-24 10:04:21 // 3872
A kigyorsításoknál a BMW volt a legjobb. Sokkal erősebb hangja volt mint a többieknek és mintha a kipörgésgátló is idegesebb lett volna.
SKrisz2005-08-24 09:57:19 // 3871
De a hang mellett legalább még füstje nem volt, nem úgy mint a kedves éllovas bandának nem egyszer... :)
zolee1452005-08-24 09:49:04 // 3870
azt tudjuk hogy az olaszok a hangra gyúrnak, és ez idén különösen igaz a Ferrarira:)))
zolee1452005-08-24 09:48:00 // 3869
azért a Mclaren azóta - a Hondán kívül - ment Ford és Rözsó mocival is, most meg Merci, ami egyébként Ilmor. Gondolom a motorhangot nem az határozza meg hogy milyen kocsiban van:) A legdurvább az akkor első, ma már egyetlen sikánból kijövet a kipörgésgátló hangja volt! A motor az csak visít, bár v12-t nem hallottam élőben, az állítólag még magasabb hangon szól. Elvileg a v8 kevésbé visítós lenne, de 20 000-nél már az sem hasonlítható egy hosszúlöketű amcsi v8 hangjához.
SKrisz2005-08-24 09:45:27 // 3868
...és ez messze nemcsak a Forma1-re érvényes. Az utcai autóknak is összetéveszthetetlenül jellegzetes hangja van!:)
Tom122005-08-24 09:43:54 // 3867
Kanyar után, hátulról hallani a legjobban.:)
Tom122005-08-24 09:43:06 // 3866
Sőt, nem csak élőben, hanem még TV-n keresztül is kicsit más, mint a többi.:)
SKrisz2005-08-24 09:41:06 // 3865
Én csak arra emléxem, hogy gyerekfejjel szülőkkel kinnt voltunk az első F1-es futamon a Hungaroringen. Minden autó motorféknél össze vissza ecsegett ropogott, durrogott, mint az atom, csak az akkori Wiliamsnek volt olyan egyenletes hangja ami nagyon megdöbbentette a közönséget... Azóta hallottam egy két motorhangot, de a Ferrarinak van egy olyan jellegzetes hangja, amit egyszerűen nem lehet összekeverni mással!:))
2005-08-24 09:36:12 // 3864
Nagy különbség nincs közöttük, nagyban függ attól milyen körülmények között hallod.
Tom122005-08-24 09:32:39 // 3863
Nekem a McLaren hangja volt a "legfülsértőbb"/már a Senna korszakban is/, sőt, a célegyenesben csak attól a "frekvenciától" remegett be a kép is a kamerán. A Ferrarinak a nyomába sem léphet.
2005-08-24 09:32:20 // 3862
Többek között ezért nem megyek ki a futamra. A legjobb a péntek, kevesen vannak, nincs nagy forgalom, dudát alig hallani, akik kijönnek az autók miatt jönnek szerintem. :) Nyugodtan lehet poroszkálni és jó helyet is lehet találni.
zolee1452005-08-24 09:29:29 // 3861
azt utáltam amikor végigdudálták a rajtot!!! Csak én akarom hallani ahogy 20-22 autó elindul???
2005-08-24 09:25:35 // 3860
Igen, csak az baj, hogy rövid időre jönnek ki és abban a pár körben sem nagyon van olyan, hogy tisztán csak a Ferrarit hallani főleg ha beledudálnak a füledbe. De ütős az biztos. :)
joe752005-08-24 09:22:56 // 3859
Ami hallható az a Ferrari motorok éneklése. Na az üt mindent! :)
2005-08-24 09:22:07 // 3858
Ez így van. Viszont szórakoztatóak, elsőként jönnek ki és szinte végig kint is maradnak. Ők azok akikért a közönség feláll az első körben. :)
2005-08-24 09:20:44 // 3857
Köridőket szinten lehetetlen a pálya mellől követni. Annyira kicsik a különségek, hogy nem érzékelhető. A pénteki szabadedzésen a pálya mellől a Renault-k tüntek a leggyorsabbnak (kivetítőt nem néztük). Itthon döbbentünk rá mennyire nem az látszott mint ami valójában történt.
joe752005-08-24 09:15:30 // 3856
Ráadásul élőben nem is látszik igazán lassabnak a többieknél. Legalábbis azon a pályaszakaszon amit beláthatunk egy-egy tribünről max. 1 km ha jó helyen ülünk, 1 vagy 0.5 mp-es hátrányt az ember szeme képtelen észrevenni.
zolee1452005-08-24 09:14:30 // 3855
először 2001-ben voltam, majd 2002, és tényleg a Minardinak volt a legdurvább hangja, főleg a kipörgésgátló. Persze negbeszéltük, hogy ez valószínűleg a kiforratlan elektronika, és a gyengébb futómű miatt van, de akkor is!! Amúgy az orrom előtt elhaladva, meg a pályán körözve nem tűnt lassabbnak, csak látszott hogy minden körben ,esszebb vannak a többiektől.:)
2005-08-24 09:12:08 // 3854
Indianapolisban elég egyértelműen kifejezte a véleményét a gumisok miatt egy lefele mutató nagy ujjal. :) Szimpatikus ember, Eddie is az volt kár, hogy már nincs.
2005-08-24 09:10:03 // 3853
98-ban, életem első F1 futamán a ringen a Silver1 néztem végig. A Minardinak volt a legszebb hangja azóta kedvelem a csapatot és drukkolok nekik. Egy plussz dolog, hogy ráadásul olasz a csapat. :)
SKrisz2005-08-24 09:09:22 // 3852
Stodart egy nagy játékos és félnek is tőle, mert neki kb. nincs vesztenivalója és mindig megmondja a magáét bárkinek... amíg nem kap elég pénzt a hallgatásért!:)))
joe752005-08-24 09:00:52 // 3851
Számomra a Minardi minden év erkölcsi győztese!
2005-08-24 08:53:47 // 3850
Főleg úgy, hogy a Minardi elég sűrűn váltogatja a szponzorait, pénzforrásait. Egy stratégiai partner nélkül mint a Marlboro, Vodafone, West (volt) nem lehet hosszabb távú koncepciót felépíteni.
joe752005-08-24 08:06:41 // 3849
Hát 4-5 mp-et hozni egy egy autóval nem kevés pénzbe fáj. Ha azt vesszük hogy az F-3000-es autók 10-12 mp.-el lassabbak mint az F-1-es élcsapatok, és tudjuk hogy mennyivel szerényebb technikával vannak ellátva, akkor látható hogy az utolsó 4-5 mp ledolgozásához iszonyú sok pénz és energia valamint szaktudás szükséges.
2005-08-23 20:04:52 // 3848
Marad a Ferrari és a Toyota és újra ott leszünk a top-on.
2005-08-23 20:03:28 // 3847
"a Toyota kb 4 mp-vel jobb a Minardinal, és 10-szerese a költségvetése. Ez azért elég aránytalan nem?" Viszont jóval többet mutatják, sajtózzák, híresztelik stb stb.
Mike.2005-08-23 15:09:42 // 3846
Egyetértek veled. Legyen 15 VERSENYKÉPES autó a pályán! :-)))
zolee1452005-08-23 14:46:58 // 3845
abban egyetértünk, hogy ez így nem jó, csak máshol látjuk a megoldást. szerintem nem az a helyes út, hogy aki lemarad azt nem engedjük körözni, hanem az a megoldás, hogy olyan körülményeket teremtünk hogy az a kevés csapat aki kitart az F1 mellett az versenyképes legyen. Nem szabad elfelejteni, hogy régebben nem 10, hanem 15, vagy mégtöbb csapat volt, és szép lassan - a pénz miatt - elmentek az F1-ből. Követhetetlen, állandóan változó szabályok, tisztázatlan viszonyok, állandó vita az F1 vezetők, és a csapatok közt, és iszonyatos tőkeigény. Ezt nem sokan bírják. Ha a lemaradó csapatokat nem segítik, hanem nem engedik menni, akkor az a kevés támogató is kiszáll tőlük, így tényleg a végén marad vagy 2-3 csapat, annak meg nem sok értelme van.
Mike.2005-08-23 14:29:27 // 3844
Azért nem 4 autóról van szó. A másik 16 azért más dimenzióban autózik. Legyen állandóság abban eggyetértek veled, de valamilyen limitet csak kellene hozni. Az a négy autó kőröz a pályán előzést,akciót nem várhhatsz tőlük. Általában rosszkor vannak rossz helyen és csak feltartják a másikat. Ha nem okoznak valamilyen galibát észre sem veszed őket. 3,4,5 kör hátrányuk egy versenyen.
zolee1452005-08-23 13:46:20 // 3843
végülis miért ne, csináljunk egy 101%-os szabályt, hogy csak a legjobbak versenyezzenek, és akkor meglátjuk mire megy egymással 4 autó a pályán, 2 rönó, 2 merci... az a helyzet, hogy a kicsikre is szükség van, és attól még a Minardi is kőkemény csúcstechnika, csak a többieknél kicsit lassabb. itt látszik, hogy a körönkénti 4-5 mp különbség mibe kerül! a Toyota kb 4 mp-vel jobb a Minardinal, és 10-szerese a költségvetése. Ez azért elég aránytalan nem? Valahogy gátat kéne szabni az F1-be áramló pénznek. A másik pedig amit szintén állandóan mondogatok az állandóság. Pár év alatt a Minardi is eljut egy elég jó szintre, és egy idő után már a többieknél sem haladnak annyira a fejlesztéssel, vagyis csökkenhet a különbség, de a sok szabályváltoztatás a gyorsan reagáló csapatoknak kedvez, ez pedig nagy százalékban pénzkérdés.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak