Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Direkt légszűrőkről

GT Ɨ|ѯ2020-04-05 08:23:37 // 3124
Ez volt a cél:-)
Piritu - 1.000.0002020-04-04 19:15:52 // 3123
Ha érdekel, keresd meg és azt egészítsd ki.
km-el, évekkel, adatokkal írta mindenki.
leopop32020-04-04 19:05:18 // 3122
Hát nem találtam videót 2.2-es Breráról BMC vel
Sebaj ha megveszem csinálok majd :)
farki2020-04-04 19:04:25 // 3121
Azért, csak feltámasztottál egy döglött topikot!👍🏻
WarbiRunner (Gyuri)2020-04-04 17:18:54 // 3120
Igen, az a következő lépés volt, az már gyári légszűrőházat kapott újra. :-)
A Mikuni dupla karbit (ami KeiHin volt, csak rosszul emlékeztem) már az 1.6-ra terveztem feltenni, egy Civic DualCarb-ról szereztem. Nagyon hasonló furat - löketű 1.6-os volt az is. Azt a projektet elvitte a ház projekt a Wartburggal együtt :-)
VV62020-04-04 17:16:29 // 3119
Ez így van, viszont az előttem szólók sem tudományos statisztikát állítottak ide, így én sem éreztem szükségét a részleteknek.
Kau2020-04-04 17:06:42 // 3118
Ezek azért is fals adatok, mert nem mindegy kinek, meddig van meg az adott autója.
Ha azt mondom, hogy nekem 2x kellett LMM-et cserélni, akkor rontom a statisztikát. 219 000 km-t direktszűrővel tettem meg.Viszont!
Ha ehhez hozzáteszem, hogy 20 év alatt cseréltem 2x, akkor az talán mégsem olyan rossz...
Ha valakinek megvan 3 évig a kocsi, nem biztos, hogy cserélni kell akkor sem, ha szűrő sincs benne. Pláne, ha valaki keveset megy. Mert ugye itt általánosítunk és nem tudjuk, hogy valaki 8 ezer km-t megy évente vagy 50 ezret.
leopop32020-04-04 16:37:07 // 3117
Köszi egy próbát akkor mindeképp szeretnék a BMC-vel
Aztán remélem beválik
leopop32020-04-04 16:34:12 // 3116
Köszi a tapasztalatot, ahogy észrevettem a BMC vel hangosabb lett a turbó lefújó hangja.
Mondjuk engem egy szívó 2.2 es Brerán érdekelne most gyorsan meg is nézem hátha van róla videó :)
leopop32020-04-04 16:29:16 // 3115
Ez most megnyugtat csak az előző hozzászólás az olajfogyasztásról meg annyira nem
De hiszek neked :)
Egy próbát minden képen szeretnék tenni vele
VV62020-04-04 12:09:22 // 3114
Egyik autón sem ( 2 Lancia, 1 Alfa, 2 BMW, 2 Mazda) cseréltem légtömegmérőt - remélem, ezzel hozzájárulok az adatgyűjtéshez.
GT Ɨ|ѯ2020-04-04 10:33:50 // 3113
Nincs, de BMC-t vehetsz bele nyuigodtan
GT Ɨ|ѯ2020-04-04 10:32:25 // 3112
nekem arra nincs időm:-)
szelod92020-04-04 10:24:43 // 3111
Az én Giuliettámban is BMC betétes szűrő van. Szép szívó hangja van, és nem is érzek hiányt nyomatèkból. Kb 1800-as fordulattól lehet hallani szépen a szívó hangot erőteljesebb gyorsításkor és gázelvètelre is szép hangja van. Hasonlít a lefújószelepek hangjához. 8ezer kilomèterenkènt tisztítom és olajozom újra, ez a lelke. Az autóban 222ezer van és gyári légtömeg mèrő.

Benzinesről találtam videót itt
Piritu - 1.000.0002020-04-04 09:04:20 // 3110
Van több példa is, bár a pár éve itt csinált adatgyűjtés eredményeként "csak" légtömegmérőt cserélt mindenki aki nem papírszűrőt használt, a papírszűrősöknek ellenben nem kellett...
VV62020-04-04 08:08:09 // 3109
Nekem egy csomó autón volt direktszűrő és egyiken se kellett motort cserélni. És annak azért van hangja. Egy példa alapján azért ne add fel! :)
Jorjie2020-04-04 06:16:37 // 3108
Nem egy 1.6-os volt a motor? Vagy az később volt? :-)
leopop32020-04-04 00:32:14 // 3107
Akkor marad a gyári papír nálam is és köszi a segítséget :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-04-03 14:00:35 // 3106
Nekem még a Wareszon volt egy ideig direkt szűrő.

A kéttorkú karbin kb közvetlenül, a teljes szívóoldal összesen volt vagy 20 centi. Na az hogy hogy szólt. szürcsölt, hörbölt, sziszegett. Élmény volt, komolyan. Valószínűleg a négyleömlős kipufogórendszer is ettől a ponttól kezdett úgy működni, ahogy kellett neki. Alul pici nyomatékvesztésért cserébe fordulaton elemében volt a kis 1.3-mas motor, 7200-ig forgott. A vákuumos karbi viszont nem szerette, a gázlengések néha bekavartak a kettes toroknak, és egy-egy pillanatra visszazárt a pillangó :-) Ez már sosem került orvoslásra, dem kerültek fel a dupla Mikunik :-))
Na de a lényeg.. a leírás szerint 5e km-enként mostam, olajoztam a szűrőt... mégis olajfogyasztása lett a blokknak pár tízezer alatt. Úgyhogy azóta úgy vagyok vele, hogy jó az a gyári papírszűrő.
leopop32020-04-03 12:06:23 // 3105
Igen erre voltam kiváncsi :)
leopop32020-04-03 12:05:35 // 3104
Köszi :)
Kau2020-04-03 07:15:48 // 3103
A BMC az egyik legjobb.
Kau2020-04-03 07:14:32 // 3102
Betétszűrőnél annyira minimális a hang növekedés, hogy az szinte semmi. Az a "mintha" érzés. Direktszűrőnél van mélyebb, sportosabb hangja a motornak, padógáznál. Na az már hallható :)
leopop32020-04-02 22:24:37 // 3101
Csak ugye mindig lehet fokozni aztán azért kérdeztem.
Bár lehet nem voltam elég konkrét :)
Szóval igazából én arra lennék kiváncsi hogy hang terén van-e változás ha valaki akinek volt már ilyen meg tudná mondani?
VV62020-04-02 16:05:41 // 3100
akkor meg fölösleges a további szöveg :)
leopop32020-04-02 16:04:10 // 3099
Jaja értem :)
De én a hang miatt gondoltam szeretem ha minnél ha hangosabb az autó :DD
Most is nyílt kipufogó van alatta :)
VV62020-04-02 11:06:17 // 3098
Vannak olyan betétszűrők, amelyek állítólag gyárilag impregnálva vannak.
RomeoOne2020-04-02 10:43:57 // 3097
Én azt éreztem, hogy engem fojtogat, ha lenyomom a gázpedált :DDD
GTVili2020-04-02 10:41:49 // 3096
Aha....és miért nem impregnálta a megfelelő olajjal....?
VV62020-04-02 10:22:24 // 3095
És nem érezted, hogy lefojtja a papírszűrő? :)
RomeoOne2020-04-02 10:12:02 // 3094
Ne degradáljuk! :)
Én vezettem ilyet. 570 lóerő. Szedi a lábát :P
VV62020-04-02 10:08:16 // 3093
Gondolj arra, hogy az 500 lóerős Ferrariban is papírszűrő van...

https://www.youtube.com/watch?v=rvALtmi49O8
leopop32020-04-02 01:13:22 // 3092
Mi a véleményed a BMC ről?
2.2 es Brerába vennék
farki2020-03-31 22:12:49 // 3091
Unatkozol otthon ücsörögve a pamlagon?🤔
GT Ɨ|ѯ2020-03-31 20:06:09 // 3090
alfabocsi2017-04-02 17:14:01 // 3089
Sziasztok!

Én is próbáltam betétszűrőt, direktet, a direkt hozott hanghatást, de nem ment jobban a vas!
Télen meg nem jó használni azt hallottam!
Maradok a gyári megoldásnál, nem csinálok magamnak gondot!
A V6-nak valóban brutális hangot csinált, de az most nincs, a JTS-nek meg jó a gyári!
gecsa2016-09-22 20:43:43 // 3088
főtengelyen...
GT Ɨ|ѯ2016-03-07 21:59:49 // 3087
fotó?:-)
Selmak2015-11-14 21:01:28 // 3086
A Ducatti 1299-en meg "papír" oszt 200 LE felett van a teljesítménye.
Mr. Z2015-11-12 22:27:28 // 3085
mondom a Yamahán alapból olajos szűrő van gyárilag.
JulesTS2015-11-12 21:26:35 // 3084
Akkor nem olvastad figyelmesen a totalcar cikket...
Pont azt irtak, hogy tobb dolog valtozott a ket meres kozott ami mind a teljesitmeny novekedeshez vezet es ebbol nem lehet kideriteni, hogy mennyit hozott a direktszuro, ha egyaltalan hozott valamit.
Erdemes vegig olvasni ezt:
http://www.autospeed.com.au/cms/A_111486/article.html
Az egesz szivoresz ellenallasa gyakorlatilag nem valtozik koszos szurovel, tiszta szurovel es szuro nelkul sem...
Akkor erdemes direktszurore kolteni/ tisztogatni azt, ha a hatasanak a tobbszoroset lehet elerni a legszurohaz elotti resz atalakitasaval?
Pl.:
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=110824
A cikktol fuggetlenul, mindket elozo automnal megcsinaltam ezt. Most az Alfamban is ott figyel a beomlo a lokharitobán...
Selmak2015-11-12 20:41:58 // 3083
Utcai autón szériában soha sem alkalmaznak direktszűrőt. 1-2% teljesítmény növekedés a papírszűrűhöz képest. Az közúton lófütyi, versenypályán meg az is döntő lehet. Ennyi a jogosultsága.
Mr. Z2015-11-12 19:17:55 // 3082
azért 10 teljesítménymérős tesztből 9X bebizonyították hogy hoz teljesítmény növekedést, legutóbb a totalcar roulettkerék-ben is. De mondom a nagy teljesítményű motorok autók érdekes módon nem papírszűrővel mennek. Nyilván 1.6 benzinekre meg dízelekre én se tennék de a V6-on hallható érezhető.
JulesTS2015-11-12 19:12:01 // 3081
Felesleges pénzkidobás! A betétszűrőnek nincs érzékelhető hatása, a légszűrőház kidobásával meg csak annyit lehet elérni, hogy a motorházban meleget fog szívni a direktszűrő (amit a kisebb fojtással nyerünk, azt a melegebb levegővel elveszítjük).
Több értelme van kidobni a szívászaj csökkentőt és egy nagy átmérőjű csövön keresztül a gyári légszűrőházat megynyomni a hűvös menetszéllel (a gyári papír szürőt meg lehet gyakrabban cserélni). Esetleg a bátrabbak a légtömegmérőnek is csökkenthetik a fojtását. Ezek töredékébe kerülnek egy direkt szűrő árához képest és több teljesítményt hoz...
Dévid2015-11-12 17:35:56 // 3080
Tudom, diesel. :D
Kócosw2015-11-12 07:30:23 // 3079
Nekem olajos.Egyre kell szerintem figyelni hogy miutan lekezelted a szüröt egy kb 12 orat szivodjon az olaj különben telecsapja az LMM et.
Mr. Z2015-11-12 00:03:23 // 3078
ez igaz bár az se mindegy ki mennyire olajozza be gondolom... Nekem a Yamaha YZF is gyárilag olajos nem papír, pedig ott van teljesítmény meg terhelés.

A papír szűrő azért jó mert nagy mennyiségbe olcsó gyártani és az autótulajok akik 30.000-ként cserélnek olajat se nyírják ki velük a motort és nem perlik be az autógyárat így kényelmes. Az is igaz hogy mindennapi városi szüttyögősbe én se vennék sportszűrőt, de hévégi V6-ba tökéletes, csak tényleg minőségi kell , nekem a simota után a pipercross sokkal minőségibbnek tűnik.
Mr. Z2015-11-11 23:57:34 // 3077
én végül most vettem egy Pipercross px1403-at, a hangja jó, gyárilag úgy jött a dobozban, hogy be volt olajozva, nagyon jó minőségűnek tűnik, érzésre jobb a gázreakció. 1 napja van bent szóval ....
VV62015-11-11 17:22:12 // 3076
Hú, Dévid, a te autódhoz képest az enyém egy kutyaól!
Kau2015-11-10 07:25:08 // 3075
Az univerzális, semmi nevű olcsó szűrőkkel csak a baj van. Az olyan, mintha nem is lenne. Láttam már olyat, amelyiknek külön vált a gumírozott rész a szűrőtől. Semmit nem ért. Volt akinek összehorpadt.
Az olcsóbb kategóriából a Simota vált be. Drágábból a BMC-t használtam.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak