Fórum >> Típusok >> Spider

Totti (NagyVad)2012-06-09 19:57:14 // 3600
Gl szem helyére nem lesz jó a pu ez tapasztalat 66 nál meg probáltuk ment is a szemétbe!
GTPeti2012-06-09 19:53:07 // 3599
Olyan csukló, amit a versenyautókban is alkalmaznak. No meg ipari gépekben. Gyakorlatilag mintha egy csapágyra hegesztenél egy menetes szárat.
Wickey2012-06-09 19:46:19 // 3598
fogalmam sincs, hogy mi az a G-szem, de mivel a Powerflex katalógusban szerepel az összes hátsó szilent, ezért nem hinném, hogy megoldhatatlan lenne egy köbméteres PU blokkból egy patent esztergával... :-)
Wickey2012-06-09 19:39:59 // 3597
persze, 125mm átmérőig vannak a szokásos méretek.
Piritu - 1.000.0002012-06-09 18:58:57 // 3596
Arra figyelj, hogy a rugótartó hátsóban G-szem van, nem sima szilent!
Totti (NagyVad)2012-06-09 17:50:32 // 3595
Na akkor ha van valami konkrét szólj rám légyszi mert valoszinű hogy érdekelne! Gondolom van nagyobb is mint 5 cm?!
Wickey2012-06-09 17:47:08 // 3594
Persze. Műanyagipari gyártócég. Most hétvége van, de hét elején nekifekszem rendesen. Per pillanat úgy néz ki, hogy a fél méteres 5 centi átmérőjű rúd 10ezer körül van, az meg legalább 10 nagyméretű szilent (POWERFLEX-ben legalább 7-8ezer/db), tehát úgy gondolom kábé 20ezer forint körüli összegből illene tudni kicserélni mind a 14 szilentet hátul a spiderben / gtvben poliuretánra. :-)) igaz szigorúan nyersanyagköltségben.
Totti (NagyVad)2012-06-09 17:32:28 // 3593
Ez a poliuretán rud érdekelne van beszerzési forrásod?
Totti (NagyVad)2012-06-09 17:29:29 // 3592
Most jön gyári TRW majd meg írom ha itt lesz!
Piritu - 1.000.0002012-06-09 12:32:46 // 3591
Akit érdekel a Tour 06.30-07.01-én, ne felejtse el jelezni!
Piritu - 1.000.0002012-06-09 12:09:44 // 3590
Az enyém a bal oldali 205/50r16-al, a jobb oldali egy faceliftes 17-es kerékkel. Jól látható a magasságkülönbség.
Piritu - 1.000.0002012-06-09 12:05:45 // 3589
A 225/45r17 több, mint egy centivel magasabbra emeli a kocsit az én 205/50r16-omnál.
A normál fekvőrendőrrel nincs gondom, csak van néhány abnormális. Volt hogy a küszöb ért le.
Az igazi problémám a nyomvályús utakkal van. A 84-es pl Sümegtől a Balcsiig több helyen komoly kihívást jelent, mert a bal kerékkel a szaggatotton kell menni. A nyomban haladva rendszeresen felül a középső púpon.
gyml2012-06-09 10:39:30 // 3588
Nekem sem szokott leérni. Lehet hogy magasabb a 2. széria? Nekem télen 205/50 R16, nyáron 225/45 R17 gumi van fent, tehát ettől sem lehet magasabb, mint nektek.
BeeGee2012-06-09 10:29:56 // 3587
Bar nem mertem meg le, de talan egyszer, ha leert a gtv. Lehetseges, hogy az magasabban van? Fekvorendor meg nem volt problema pl, bar mindig lassan es ferden megyek at rajta.
Wickey2012-06-09 09:41:05 // 3586
ettől függetlenül azon gondolkodom, hogy veszek egy-két rúd poliuretánt, és legyártom a szilenteket magamnak esztergával. Kellő érdeklődés esetén esetleg összeállhatunk páran, mert 2-3 garnitúrát legyártani szinte semmivel nem kerül többe, mint egyet. Én a 80-as keménységű, gyárival kb. megegyező anyagra gondoltam.
Piritu - 1.000.0002012-06-09 08:50:04 // 3585
Halkan megjegyezném, hogy Ausztriában még sose ért le, pedig jártunk cifra helyeken :-))
Piritu - 1.000.0002012-06-09 08:48:57 // 3584
Az alját kis hasmagasság miatt csapod oda (meg gondolom a kakukk teló is közrejátszik), szerintem a keményebb szilent ezen nem segít. Max jobban ráz majd a magyar utakon :-(
Nekem is leér egy csomószor, pedig nem hajtom. Sokszor elég egy nyomvályú is. Fekvőrendőrön már többször is fennakadtam. Tiszta szerencse, hogy vaslemez a kartervédőm.
Piritu - 1.000.0002012-06-09 08:45:27 // 3583
Bizony! Úgy eltettem a számát, hogy nem találom :-DD
Wickey2012-06-09 08:13:36 // 3582
az pont nem érdekel, hazafele egy ezerszer használt, teljesen ismert útvonalon jöttem, és vagy ötször odacsaptam az alját, pedig kifejezetten nem száguldoztam, magamban azon is röhögtem, hogy hogy lehet, hogy egy 150 lovas benzinessel másfélszer szarabb időt megyek mint egy 90 lovas turbódízellel. :-))) Szóval ha a keményebb felfüggesztés miatt esetleg még kevesebbet csapom oda, akkor inkább pattogok, mint a gumilabda. A gátlókat elküldöm Lindorhoz, és meghatározom neki a megfelelő felújítási paramétereket (sárgakoni középállásratekerve).
Totti (NagyVad)2012-06-09 07:49:09 // 3581
Ha emlékeim nem csalnak akkor abban is Gl szem van mint a 66 csonkbálványában!
Piritu - 1.000.0002012-06-08 23:15:38 // 3580
Hááát, attól lehet, hogy még keményebb lesz a felfüggesztés :-S
Wickey2012-06-08 23:09:13 // 3579
legrosszabb esetben berendelem powerflexből 150 fontért.
Piritu - 1.000.0002012-06-08 22:58:47 // 3578
Javaslom olvasgasd a blogomat, elég sok mindent cseréltem/javítottam én is a Spideren.
Piritu - 1.000.0002012-06-08 22:57:19 // 3577
Nem fér alá :-(
Ezért vettem egy rámpát, arra szoktam rájárni.
Piritu - 1.000.0002012-06-08 22:56:23 // 3576
A hátsó futómű elemei azért elég húzósak. pl a rugótartó lengőkar, bár állítólag szilentezni is lehet. Állítólag valamelyik W124 szilent jó hozzá. Ha megcsinálod érdekelne, hogy milyet sikerült beletenni.
Wickey2012-06-08 22:53:26 // 3575
a kérdés jó. A krokodil emelőt alá tudod tenni? Én pl. nem, csak ha ráparkolok egy 4centis deszkára. :-)
Csöri2012-06-08 22:52:16 // 3574
Klíma az enyémben sincs.:-))
Wickey2012-06-08 22:50:16 // 3573
2.0 TS, CF1-es tehát alu szelepfedeles, motorcserés volt 2005-ben, a motorban 100ezer km, a kasztniban 242ezer.
1995 évvégi, full fapad, szerintem ez az egyetlen spider az országban, amiben nincs klíma. Előéletről csak annyit tudok, hogy az elmúlt pár évben sokat állt, ez meglátszik rajta. Kipufogó hologramm, futómű hologramm, gátlók és fékek hologramm, de ezek pont olyan dolgok, amik rrohadtnagy kedvezménnyel kaphatóak a Unixban, és nem is túl macerás kicserélgetni őket.
Egyelőre olajcsere volt, meg feldobáltam a Zendereket, a szíjat megnéztem, azt "nemrégiben" cserélték (2005-ben 145ezernél biztosan, amikor motort cseréltek - rajta van a számlán -, és valszeg úgy 225ezer körül, állapotából kiindulva), tehát nem izgattam fel magam azon, hogy azonnal cseréljem, majd ha visszajöttem Sopronból. Vezmódosító nem szól, alul-felül jól húz, szóval alapvetően örülünk.
Piritu - 1.000.0002012-06-08 22:49:50 // 3572
Tuti, hogy ültetve van? Az enyém gyári mégis 7,5 centi a terheletlen hasmagassága :-DD
GTPeti2012-06-08 22:39:54 // 3571
Na. Ha az oldaladon nem, akkor itt mondj már vmit erről a szép rosso vasról! Motor, évjárat, felszereltség, előélet, stb... Thx. B)
Kazes☻2012-06-08 22:39:12 // 3570
Ééééés az első kép! Éljen-hurrá! Grat, fasza naon-naon-naon, jók a görgők is! :)))
Wickey2012-06-08 22:31:50 // 3569
egész jól hangzik. Meglátjuk hogy haladok, addig már "csak" át kell szilenteznem a futóművet (mindent! Az a sok állás megette a szilenteket, a gömbfejek viszont jók), ki kell cserélni a gátlókat (a bal hátsót pl. biztos), előre felteszem a 156-ról megmaradt fúrt-mart sporttárcsát, mert ezek a végét járják, valamint a kipufogó brutálisan kifúj.

De mindezeket leszámítva az első 100 km ... hogy mondjam. Tetszett, na. :-)

Mondjuk ezeket a botrányos ültetőrugókat is ki kéne dobálni belőle, és visszatenni gyáriakat, de olyanom mondjuk pont nincs.
Piritu - 1.000.0002012-06-08 20:52:35 // 3568
A fedél nélküli Cartársak részére újra meghirdetjük a

"Tour de Balaton 2012"

Június 30- július 01 (szombat-vasárnap)

- Piritu 2 fő - 2 nap
- Csöri 2 fő - 2 nap

A lehetséges program:
- találkozó délben Mauronál Zamárdiban, kaja,
- komp Tihanyba, ott "kultúrális" program,
- tovább az északi parton.
- mondjuk megálló Zánkánál a hadi parkban,
- Badacsony - vacsora, népdalok, alvás,
- reggel indulás Keszthely felé,
- majd végig a déli parton.
- valahol a parton kaja,
- elválás a kompnál.

Akit érdekel a dolog másolja át egy hsz-ba és írja magát oda!
Kéne még, hogy 1 vagy 2 fő jön, és hogy mindkét napra vagy csak egyre. 06.17-én szeretném lefoglalni a szállást és ahhoz pontos létszám kellene.
Wickey2012-06-07 23:03:20 // 3567
a gyári felni csavarjai túl hosszúak voltak a Zender Milanokhoz, szóval én még nem tettem fel a 215/45R17-et, de amúgy is csak ideiglenesen lesz rajta. A gyári felni fogja megkapni a 156ról maradt 205/55R16-os párt, kettő újat meg veszek hozzájuk. És akkor új nyárigumik vannak rajta. (Ha meg télen kell szervízautónak, a 156 téli szettje szintén /55-ös vacsi új Goodyear, csak jó lesz az). :-)
GTPeti2012-06-07 22:13:20 // 3566
Akkor Prost! :)
Piritu - 1.000.0002012-06-07 22:09:11 // 3565
A Löwenbräu se rossz :-DD
Piritu - 1.000.0002012-06-07 22:08:36 // 3564
Ráadásul az "előbbi" mintája nagyon hasonlít a mostani Uniroyal-omra :-)
GTPeti2012-06-07 22:06:27 // 3563
Kieg.: Jó ez a Beck's Ice. B)
GTPeti2012-06-07 22:05:43 // 3562
Ha eltűri a futómű ezt a méretet, akkor jó, mert így 3-400 ojróból kijön egy garnitúra gumi. (Hankook V12 vagy Mich. Pilot. Szerintem a Spider-re előbbi is megteszi, ott nem számít a hangerő.)
Piritu - 1.000.0002012-06-07 21:41:19 // 3561
Jéééé, tényleg! :-))
Sikerült elosztanom két felé a felét is.
Így meg még jobb, talán már nem is kell annyira az úthibákat lesni :-)
Piritu - 1.000.0002012-06-07 21:38:39 // 3560
Én is 50-55 körül szoktam tankolni, pont ezért furcsállottam, hogy hogyan maradhatott még benne 15 liter. Aztán kétszer is kiürítettem a tankot és ekkor is csak 61-62 lityi ment bele. Ekkor kaptam az infót a GTV topikban, hogy a 2.0 TS tartálya csak 60 literes...
GTPeti2012-06-07 21:38:02 // 3559
Korr.: 1,025cm-t. (Mert a két kerék átmérője között 20,5mm különbség van. /50 vs /55.)
GTPeti2012-06-07 21:37:13 // 3558
Számításaim szerint 10,25cm-t nyersz. B)
Andy2012-06-07 21:36:01 // 3557
Soha nem néztem még mennyi megy bele. Szerintem 50-55 nél több még nem volt, nem hagyjuk kifogyni. :)))
Piritu - 1.000.0002012-06-07 21:32:01 // 3556
Lehet, hogy én is váltok. Nem csak az ár miatt, hanem az így nyerhető fél centi plusz hasmagasság miatt :-)
Meglepett, hogy a német oldalakon milyen iszonyú mennyiségű kínai gumi van.
GTPeti2012-06-07 21:26:16 // 3555
Persze, mert a 205/55R16 a legkeresettebb méret Németországban. :)
Piritu - 1.000.0002012-06-07 21:26:11 // 3554
A hozzá adott könyv írja a 225-öt. Gondolom a felnitek sem az eredeti méret, elég faramuci ET-je van gyárilag.
Bár a kocsi benzintartálya sem akkora mint az írja...
Mennyit sikerült eddig max beletöltenetek?
Andy2012-06-07 21:06:47 // 3553
Véleményem szerint a Spider váltója a 215/45 R17. Ezzel nem is ér bele a műanyag dobba kitekert állapotban. Amíg ez volt rajta legalábbis jó volt. De mivel szombat du. s.o.s. kellett gumit vennünk így lett 225/45 R17. Na ez bele is ér. Gondot azonban egyáltalán nem okoz.
Piritu - 1.000.0002012-06-07 19:25:58 // 3552
Konzultáltam a gumisommal.
Ő is meglepődött, hogy 205/50r16 és 225/45r17 a két gyári méret. Nem váltói egymásnak.
Szerinte sem lehet semmi baj a 205/55r16-al, az inkább váltó mérete a másiknak.
(Ráadásul a németeknél szemtelenül olcsó is: klatty, ami nekem szimpatikus csak 63 euro/db, ráadásul a Michelin ára se rossz.)
Piritu - 1.000.0002012-06-07 19:14:41 // 3551
71782848-t? Hmmm, nem rossz :-))
Gratula!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak