SKrisz2007-01-22 16:21:55 // 46164
Jóvan jóvan! Ha van döntés akkor szólj! :))
TarP2007-01-22 16:19:41 // 46163
Hámmán hogyne lenne jó állatokban? Évente kétszer lekenem bőrápolóval, nem dohányzom, nem iszok, nem eszek az ótóban, nap nem égeti, fagy nem éri mert garázsban lakik.
Még csak ötletszintű az ülés-dolog, de ha komolyodik, beszélünk róla.
Höhö, azok a Recaro-k úgyis olyanok, mint egy nagy gyerekülés, asszony meg kérdezte is, hogy gyerekülés belefér-e GTV-be... bele hát, pont a vezető pozícióba :)
SKrisz2007-01-22 15:41:12 // 46162
Ha jó állapotban van én a vezetőülésre vevő vagyok! :)))
TarP2007-01-22 15:28:39 // 46161
Én nem a gyári szövetre, hanem egy karbon+szövet Recaro-ra gondoltam...
Nem rossz ötlet, de kell-e valakinek a gyári bőr?
Ollah2007-01-22 15:23:43 // 46160
Sok kicsi sokra megy, az tuti.
Először is vágd ki a bőrt és vegyél szövet ülést. Könnyebb és jobban tart, ráadásul alacsonyabb az üléspozíció. Azon kívül, hogy nem bőr, csak előnye van... :)
Ollah2007-01-22 15:22:33 // 46159
Hát ja, gyorsabb haladáskor meglepő és mulatságos, amit a mutató művel. :)
Nekem meg a szélesebb gumi/nagyobb kerék és a +20-30 LE is megdobja ezt. Valamit valamiért... :)
TarP2007-01-22 15:17:18 // 46158
Ja, Ollah, írjam még a hülle ötleteket?
Pl: Kisebb akkumulátor...az exige ugyanakkora indítóáramot 2/3-a akkora akkuból előállít.
Tudom ezek csak 1-1.5kilók, de ha mindent felülvizsgálsz az autóban, előbb utóbb olyan könnyű lesz a gép, mint egy alap Honda, ha 4-5 megtermett repper ül benne :)
Ollah2007-01-22 15:14:06 // 46157
Kellett a vészmadárkodás... ;)
TarP2007-01-22 15:13:14 // 46156
Ez teljesen igaz, megszűnik mind az olaj, mind a hűtővíz keringetés.
Monnyuk sosem jutott még eszembe 238-ról lefékezni és hirteleln leállítani a motort. Akinek turbós ótója van, ennyire, meg a hidegen finomkodásra oda kell figyelni. Ez nem suhancautó, ehhez fel kell nőni kérem :)
Jelentem én is kb 850km-mel megtoldottam a pénteki óraállást. Írtó jó kanyargós szakaszok vannak eldugva ebben az országban! A GTV pedig imádja az aszfalton 100-110-zel való kanyargózást, aztán egyenesben kis rálendülést. Erre építették ezt a herkezetet.
Autópályán csak kicsit mentem végsebesség közelében, tehát semmi tapasztalatot nem tudok mondani a túróleolvasztó vitával kapcsolatban:)
45 perc nem kevés, annyit még oválpályán sem könnyű padlón menni...má' nem azért, mert elfárad a lábam, hanem mert kifogy a benzin szerintem :) Én legalábbis látni szoktam, hogy normál haladáskor pl 10,7 liter fogy 100km-en, végsebesség közelében meg "szemmel láthatóan" zuhan a mutató és nem a "G"-meter, az biztos! :)
Csöri2007-01-22 14:52:13 // 46155
Még 1 hét?:))
Már így is nov közepe óta nem ültem benne.
Ollah2007-01-22 14:45:45 // 46154
Ez a riadalom-keltés 1 hét GTA-megvonással jár!!! :)
Tőlem lehet hideg, csak ne essen szmötyi*.
*szmötyi = hó, havas eső, ónos eső, ólmos eső :P, jég, továbbá minden ezekhez hasonló, bármiféle csapadék
SKrisz2007-01-22 14:18:54 // 46153
Ne is mondj ilyenket... Szerintem (ha "csak" hideg lesz de hó nem) február végén-márc. elején vinném az autót hozzád! Addig úgyis beszélünk még!
Egyégként hogy vagytok? D-vel minden oké?
Csöri2007-01-22 14:07:07 // 46152
Ok, jegyeztem.
Bár ha március végéig lesz tél nem tom mikor tudod elhozni a kocsit.
Csöri2007-01-22 14:06:24 // 46151
Rossz helyre akasztottátok vissza a rezgéscsillapítót.
SKrisz2007-01-22 13:59:43 // 46149
A "majdnem" szócska kimaradt a 4 litér előtt! :)))
Szilárd2007-01-22 13:59:01 // 46148
A motor nem csak 1,8-as lesz???
SKrisz2007-01-22 13:51:07 // 46147
Cserébe, ha minden igaz, nemsokára már négy litér és vényóc lesz a garázsban, csak némi megosztással... :)))
SKrisz2007-01-22 13:50:20 // 46146
Örülök neki, hogy legalább a te lelked kis megnyugvásra lelt... Asszem nekem még várnom kell erre egy kicsit... :)
Ollah2007-01-22 12:49:21 // 46145
Én pénteken megtekertem kicsit a vasat, jót is tett a kis lelkemnek. Egész jól megy. Egész... :)
Szépen berreg alapjáraton is, de a legszebb akkor, amikor 3000-tól elhúzod 7000+-ig. Hehe, valami Istentelen az a hang, ami kijön ebből az elavult, sz@r olasz tekknikából. Versenymotor... :)
Ollah2007-01-22 12:46:16 // 46144
Fordítva raktuk vissza a csapszeg dűznije mellett a spricniből kijövő stekkert a csapágyakra merőleges furat mentén haránt irányban.
Vagy valami ilyesmi. :)))
SKrisz2007-01-22 12:16:17 // 46143
Kell mindenképp! 7K van az olajban, de tavaly tavasszal nem lett cserélve (akkor még csak 4K volt benne) úgyhogy idén csere az biztos.
Ami tutti kell:
- Görgő
- olaj
- szelepállítás
- sárvédőcsere
- ablaktörlő motor beállítás
A többit meg majd jól megmondod... :)
Csöri2007-01-22 12:07:38 // 46141
Olajcserével hogy állsz?
SKrisz2007-01-22 12:04:23 // 46140
Hát ez az! Itt volt télben a nyár, nekem nem volt BOV-om, ergo nem tudtam használni a GTV-t. Most jön haza a BOV, de vele együtt a tél is... qrva világ ez vaze... Cserébe az akksit feltöltöttem és pövre indult a vas! Járattam kb. 15 percet és csak halgattam a V6 gurgulázását, meg a garázs fémélemezeinek zörgését...! :))
SKrisz2007-01-22 12:02:08 // 46139
Én kérdemnek is utánanézel majd? :))
Ollah2007-01-22 11:43:17 // 46138
Mmmm, sima Brembo-k, és eddig nem is volt velük gond azon kívül, hogy nem fogtak. De most még annyira sem, mint általában
Félek, nem mechanikai gond van, de vissza semmit nem jelez a kompi. Nemtom...
Végülis most úgyis jön a hideg idő, autóka elvonul megen téli álomra. :)
Csöri2007-01-22 11:38:13 // 46136
Ollahnak ha jól láttam "alap" Bremboi vannak.
Gio-val szerelték be közös erővel, rosszul.
Most igazítottam meg őket.
SKrisz2007-01-22 10:43:26 // 46135
Brembo max? Kevés a 300Km... Nekem is min. a duplája volt mire nem azt éreztem, hogy vazelinnel van bekenve! De utána majd a vesém szakad le egy trepnis fékezésnél! :)))
Csöri2007-01-22 10:43:23 // 46134
Ha van valami fejlemény szólj.
Fékügyben nem tudok most mit mondani, látni kellene.
Ollah2007-01-22 10:33:05 // 46133
Tengely? ;PPP
Csöri
Legkorábban vasárnapra, de megcsinálja.
Fog vele sz*pni eleget, de lelkes. :)
(Sok-sok speckó cucc (ívek, öntvény stb.) kell hozzá, dejszen ezt tudod is.)
A fék nem lett jobb 300 km alatt; nemtom, mijaf@x lehet vele...
SKrisz2007-01-22 09:05:57 // 46132
Csöri!
Nemsokára én is vinném a vasat hozzád! Alkatrészbeszerzést mikor indítod? A görgőn kívül kell még valami, ami "extra" és nem a szokásos évadkezdő szervíz?
Csöri2007-01-22 08:29:31 // 46131
Morgen
Mit mondott a kipuffos varázsló?:)
Csöri2007-01-22 08:26:31 // 46130
A másik gomd az, ha tartós terhelés után leállítód a motort a hűtővíz keringetés is megszűnik, így a forró motorba álló helyzetbe felforrhat a víz.
Ollah2007-01-22 08:23:13 // 46129
A mérték volt kivételes; nővérem szülinapját ünnepeltük egy kisebb társaságban, és páran folyton tolták elém a J-t. Pedig mondtam nekik, hogy öreg vagyok én már ehhez... :)
H nem volt, volt helyette Staropramen; azt is szeressük mink. :)))
Ollah2007-01-22 08:21:14 // 46128
Szervusz Nép! :)
"Különben is telitalppal 45 perc alatt minden autópálya szakaszunkon átérsz."
Demagóg! ;)))
Csöri2007-01-22 07:55:42 // 46127
Ha még csak annyira menne fel.:)
Nekem a GTA-ban van olajhőmérő és volt már 160 fok is az olaj.
farki2007-01-21 22:58:53 // 46126
hö-hö
Tudtam, hogy Rád mindig lehet számítani!
"Amúgy meg kivételesen ittam tegnap, de csak mértékkel."
Ezt a mondatod nem tudom mekkfejteni!
Mi volt annyira kirívóan kivételes eset tegnap?
Az, hogy ittál, vagy az, hogy mindezt mértékkel tetted? :-o
;-))))
Don Gombóc2007-01-21 14:13:07 // 46125
Különben is telitalppal 45 perc alatt minden autópálya szakaszunkon átérsz. Nincs olyan sok. :) A tömítés bírta a dugattyú nem. :) Üdv KIRÁJ!
Ollah2007-01-21 13:42:02 // 46124
Drága Elnököm!
Jelentkezem. :)
Amúgy meg kivételesen ittam tegnap, de csak mértékkel. :P (Ennyi Jägert utoljára APASZ-on ittam, ha ittam má' valaha ennyit egyáltalán...) :)))
Ollah2007-01-21 13:40:47 // 46123
Nem elsősorban a turbót kell félteni folyamatos padlógáznál, főleg mivel gyári nyomáson mész. (Bár azzal egyetértek, hogy a folyamatos ~1 bar talán nem az, amire a kis fika T25 vágyakozik folyton...) :)
A dugókat féltsd inkább, mert hozzáértő embör elmondása szerint azok nem bírják. Tartós padlógáznál simán átégnek egy idő után, hiába tökéletes minden a gépben. Aszonta, max. 40-45 percig szabad telitalppal állni a gázon ótópályán, utána minden perc ajándék. :)
Gyárilag ennyit bírnak...
Ezért kell a kovácsolt dugattyú és hajtókar kombó, meg a fém hf-tömítés, meg a GT3076R és a 2 bar. :))) Voilá, 500 lojjerő. :)))
De Don Gombóc óta tudjuk, hogy a gyári hf-tömítés is elszalad 1,9 barral. ;DDD
Don Gombóc2007-01-21 11:12:58 // 46122
Szerintem széria beállításnál és használatnál nem kell félned, a gyári turbó azt a teljesítményt símán bírja amire tervezték. A versenygépeknél meg olyan túrókat használnak amiben erősített illetve komolyabb anyagösszetételű csapágyak vannak. Na az a drága. A turbónyomás növelésével meg nem a nyomás nagysága a gond mert azt egy ilyen csapágyazás elviseli, hanem a forgási sebesség megnövekedése, ami nő a turbónyomással egyenesen. A baj nem is az szokott lenni hogy szétolvad a turbó hanem az hogy szétrobban. Az pedig leginkább a versenyautóknál várható veszély de az utcai verdáknál is előfordulhat ha túl nagyra állítják a nyomást. A szétdurranást meg az okozza hogy a lapátok kerületi sebessége eléri a hangsebességet. Akkor kaput. :) Azt még az igazán extra turbók sem bírják. Ha meg például egy fix 200-as tempóval utazol akkor ha megnézed a nyomásmérőt szinte alig van 1-2-3 tizedes turbónyomásod mert szinte szívó üzemben dolgozik a motor, mert ha ott mondjuk egy tempomatos 200-nál van 1bar nyomásod akkor ott valami el van baszva szerintem. Annál a tempónál meg a menetszél olyan olajhűtést produkál ami bőven elégséges a turbónak is.
Szilárd2007-01-21 05:03:33 // 46121
Sajnos nem.
Meló:((
farki2007-01-20 23:18:42 // 46120
csak, hogy ne teljen el nap hozzászólás nélkül!
Én Népem!
Hol-é vagytok szeretett Népem?
Mindenki iszik??? ;-))
IuliusCaesar2007-01-19 21:47:30 // 46119
...igazatszólla az Úr!
...ezért kell nagy(obb) ccm és szívómoci... :PPP
és hát ma az m3 on egy újabb fajta jag xj6 megtanulta tisztelni a lándzsát...:)))
...najó a turbósok kedvéért...
SKrisz2007-01-19 17:06:37 // 46118
Szóval mégegyszer utoljára: Nem a teóriákkal van a probléma, hanem azzal, hogy amikor ezeket a teóriákat felállítod, nem veszel figyelembe minden tényezőt, körülményt.
SKrisz2007-01-19 17:04:42 // 46117
110-120° már nem kevés tartósan... A másik gond amivel nem számolsz a pl. a hengerfejen adott terhelés.. Az adott pillanatban 1.5 töltőnyomást, ha másodpercekig kell elviselni, nem gond, de amikor hosszú-hosszú percekig (órákig) az tutti motorelfüstülés... Pedig a hűtéseddel akkor sincs gond...
SKrisz2007-01-19 17:02:06 // 46116
Nem érted amit írtam. Nem az egy adott pillanatban történő terhelés a gond, hanem az, ha ez a terhelés hosszú időn keresztül hat az adott alkatrészre... tudod 1 lépcső vs. 1000 lépcső. 1-et bárki bármikor megmászik, 1000-et már csak kevesen, 10000-et eg már csak a kiválasztottak...
TarP2007-01-19 15:50:07 // 46115
Az még egy rántottához sem túlzás:)
Nem a 120° a gond, hanem az, ha ráég az olaj a csapágyra, vagy ha a nagy hőtől megnyúlnak a turbólapátok. (Ezért nehéz turbót kikönnyíteni, turbólyukat csökkenteni.)
Online tag
0
Vendég0
358
Fórum
Friss topicok
- Spider
- 155
- 156
- Alfa történelem, híres ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Filmek
- Szerelőműhely
- Adok-veszek
- Virtuális Romeo
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8