Soha nem használtam még,persze osztákok miatt a mitora megvettem
A Brerára már nem
2007 Óta Senki nem kérte,csak ijesztgettek vele hogy kötelező
	.......................2015-03-01 09:07:11 // 65230
	
Piritu - 1.000.0002015-03-01 09:03:40 // 65229
	Mikor használtál utoljára hóláncot? Én 2002-ben, pedig jártam pár havas helyen. A csomagtartóban ott van egy, de feltenni nem lehet...
	
.......................2015-03-01 09:02:15 // 65228
	Csak a 16os keréken fér el a hólánc ,ezért lett ez a 215/55
a 17collra csak póklánc megy
A18 ra meg semmi nem fér ,mert tök kitölti a kerékdobot a 235/45
	
a 17collra csak póklánc megy
A18 ra meg semmi nem fér ,mert tök kitölti a kerékdobot a 235/45
Piritu - 1.000.0002015-03-01 09:02:06 // 65227
	Megj:
sose a gyári dolgok mellett érveltem, hanem a kipróbált dolgok mellett, amiről van tapasztalat. Ezért vagyok pl. a Novitec box mellett az írás helyett.
Lásd az utolsó Párduc blogom :-)))
	
sose a gyári dolgok mellett érveltem, hanem a kipróbált dolgok mellett, amiről van tapasztalat. Ezért vagyok pl. a Novitec box mellett az írás helyett.
Lásd az utolsó Párduc blogom :-)))
mizooo2015-03-01 08:13:21 // 65224
	Sziasztok megvettem a PerfExpert nevű progit, gondoltam szórakozom picit.
Tudna valaki segíteni a 159 (1.9 JTDm 16v) légellenállása kellene illetve a váltóáttételek.
	
Tudna valaki segíteni a 159 (1.9 JTDm 16v) légellenállása kellene illetve a váltóáttételek.
Piritu - 1.000.0002015-03-01 06:55:35 // 65223
	Sőt, a felni ET száma se gyári :-P
	
GTPeti2015-02-28 23:46:15 // 65222
	Te, mi van veled??? A gyári (!!!!) manuálban /50 van és te eltérsz attól. Apokalipszis. 8|
	
Piritu - 1.000.0002015-02-28 23:07:26 // 65221
	A közelmúltban két Alfás ismerősömnek is gondja akadt a diesel fojtószelepével. Az egyik egy 1,9 mjet 156, a másik egy 2.0 mjet 159 volt. A jelenség az, hogy megszorul. A motor leállásakor elzárja a levegő útját (ez eddig normális), aztán úgy marad (ez már nem) és indításkor nem kap levegőt a motor. Érdekes jelenség, mert itt a fórumokon nem emlékszem, hogy valaki említette volna.
	
Haddel2015-02-28 22:54:37 // 65220
	Én néha a saját kapubejáromon megdörzsölöm az autó alját ,ezzel a mérettel..
	
Haddel2015-02-28 22:45:59 // 65219
	Két okból: 1.5 centivel alacsonyabb a hasmagasság ,mint a nyárival,ez sokat számít.
Másik ok részban az én hibám ,mikor megrendeltem a gumikat nem mondtam sebességindexet ,és T indexüt hoztak ,nem volt időm kicseréltetni ,ezért felrakattam .És sokszor kevésnek bizonyult már.
	
Másik ok részban az én hibám ,mikor megrendeltem a gumikat nem mondtam sebességindexet ,és T indexüt hoztak ,nem volt időm kicseréltetni ,ezért felrakattam .És sokszor kevésnek bizonyult már.
Piritu - 1.000.0002015-02-28 22:44:34 // 65218
	Amúgy én /55-öt vettem és királyság :-)
	
Piritu - 1.000.0002015-02-28 22:43:04 // 65217
	fél literes volt :-P
	
GTPeti2015-02-28 22:33:29 // 65216
	Az olaszok régen is csináltak már ilyen félrespecifikált dolgot. A GTV/Spider gyári 16-os mérete sem igazán váltómérete a 17-esnek. Piritu csinált is olyan képet egy 3 decis dobozos itallal (ahogy ismerem biztos sör volt :), hogy az sem fér be.
Már bánom is kicsit, hogy a gyári méretet vettem, de paráztam, mert bele van írva a forgalmiba. No mindegy. (2x annyiba kerültek az /50-esek, mint a /55-ösök...)
	
Már bánom is kicsit, hogy a gyári méretet vettem, de paráztam, mert bele van írva a forgalmiba. No mindegy. (2x annyiba kerültek az /50-esek, mint a /55-ösök...)
Liquid2015-02-28 22:28:17 // 65215
	így van, ráadásul némi ültetéssel (pl. TI) már a 225/50R17 is életveszély, hasonló szitu mint normál futóművel ezek a kis mértetek. Ha nem tapasztalom, akkor nem hiszem el hogy már 7mm különbség is szinte használhatatlanná tudja tenni az autót.
	
GTPeti2015-02-28 22:27:59 // 65214
	Ezt most nem tudom mire írtad. :)
	
.......................2015-02-28 22:25:06 // 65213
	A miton is 195 55r16 van
	
GTPeti2015-02-28 22:19:01 // 65212
	Nemnem. Sem nyárinak, sem télinek nem megy el. Vagyis igen, csak nem a 159-en.
Ez nagyon sokszor volt itt téma. Az a méret egyszerűen nem erre az autóra való. Ha megnézed a többi, értelmesen kitalált méretet és átszámolod, eszeveszett méretbeli különbség fog kijönni. A 205/55R16 a 156 mérete, nem a 159-é. Márpedig előbbire kisebb kerekek valóak.
	
Ez nagyon sokszor volt itt téma. Az a méret egyszerűen nem erre az autóra való. Ha megnézed a többi, értelmesen kitalált méretet és átszámolod, eszeveszett méretbeli különbség fog kijönni. A 205/55R16 a 156 mérete, nem a 159-é. Márpedig előbbire kisebb kerekek valóak.
Szabolcs 1592015-02-28 21:52:05 // 65211
	Mille grazie
	
Szabolcs 1592015-02-28 21:40:40 // 65210
	Gracie!!!!!
	
mzo2015-02-28 21:39:35 // 65209
	Télen pont az esetleges havas nyomvályú miatt rossz, ráadásul mondom borzasztó alacsony vele az autó. Tapasztalat, hidd el. Konkrétan a legkisebb úthiba, fekvőrendőr, mélygarázs, kicist kiálló csatornafedél stb is komoly kihívás tud lenni. Van aki használja ezt améretet, de sztem csak kompromisszumokkal vállalható. Ha 16-os akkor minimum 215/55, de inkább 225/55 vagy 215/60. Kicsit persze hülyén néznek ki ezen méretű gumik az 59-esen, de legalább nem vered szét az autó alját. Én is 205-ről váltottam 215/60-ra és azóta oké a közlekedés ráadásul egész komfortos ez a méret. Nyárra meg ott a 225/50R17. Az legalább már szép is. :)
	
yani🍀2015-02-28 21:37:08 // 65208
	
	
yani🍀2015-02-28 21:32:19 // 65207
	
	
Szabolcs 1592015-02-28 21:21:05 // 65206
	Jó estét cartársak navigációs fejegységet milyen speciális szerszámmal tudom ki bányászni köszönöm az infót :))
	
Rolee462015-02-28 21:14:04 // 65205
	Miert bantad meg!?Nekem is ez a meret van de nekem nincs gondom vele.Igaz amikor havas volt az ut es veletlenul😃behuztam a kezifeket akkor csalodott voltam,hogy kikapcsolt asr-el se nagyon allt keresztbe.Toyo teligumi van a 156on jol tapad( igaz nagy hoba nem kellet hasznalnom) a vizen se uszott meg fel es nem is zajos.
	
Don Gombóc2015-02-28 21:10:12 // 65204
	Ja meg a 166-é is az volt. Bár a 45 peres 17 colosnál meg az 55 16 colosnál már jó a derekadnak meg a futóműnek is. A látvány meg a kerékjárati ív kitöltése meg egyedi dolog. A szépségért meg kell szenvedni mint a csajoknál. :-)
	
Don Gombóc2015-02-28 21:06:48 // 65203
	Télinek elmegy az. Mennyivel rosszabb ? Amúgy sem tolod neki annyit télen.
	
'''''2015-02-28 20:57:25 // 65202
	És mindez egy darab csavarért! Persze,ez legyen a legnagyobb gond.
	
Haddel2015-02-28 20:51:27 // 65201
	Azt már én is megbántam ,hogy ezt a méretet vettem téliben.
	
atika2015-02-28 20:48:29 // 65200
	
	
mzo2015-02-28 20:45:00 // 65199
	Valamint a 205/55R16 a télinek (de még nyárinak is) a legrosszabb választás...
	
Liquid2015-02-28 20:36:05 // 65198
	225/50R17 a gyári méret a /45 a 156-é
	
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-28 20:22:24 // 65197
	2,4-nél volt ez
	
.......................2015-02-28 20:21:12 // 65196
	Multijetben?
Alu az olajteknő,nem törik el ha odaütöd?
	
Alu az olajteknő,nem törik el ha odaütöd?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-28 20:17:53 // 65195
	vannak azért érdekes balesetek is...pl olyat is hallottam, hogy valakinél állandóan ki-ki gyulladt az olajnyomás lámpa de nem nagyon foglalkozott vele...aztán egyszer csak megnőtt a kartergáz meg az olajfogyás...a vége motorgenerál lett ...a hiba pedig? 
oda ütötték az alját az olajpumpa kicsit kapott és nem volt rendesen olajnyomás...
	
oda ütötték az alját az olajpumpa kicsit kapott és nem volt rendesen olajnyomás...
Haddel2015-02-28 20:14:30 // 65194
	Tök jó ,nem soká március,már várom hogy vissza rakhassam a nyári kerekeket ;)
	
.......................2015-02-28 20:08:58 // 65193
	Valszeg ez userfüggő is,
Én is úgy örököltem az előző gazditól
De ez még mindíg jobb mint a MB OM642 hegesztett leölmője amiből leválnak darabok és a turbobanmeg a dpf ben landolnak
	
Én is úgy örököltem az előző gazditól
De ez még mindíg jobb mint a MB OM642 hegesztett leölmője amiből leválnak darabok és a turbobanmeg a dpf ben landolnak
Don Gombóc2015-02-28 19:37:00 // 65192
	Nagyjából hallgass a gumisra szerintem.
A gyári 16-os felni igazi mérete az a 215/55/16 os gumi.
A 225-ös már ennek a 7 colos felninek meglehetősen széles, és túl hasas is, nem fekszik annyira jól a felnin, szinte lefordul róla.
A 215/55/16 külső átmérője megegyezik a 17 colos 225/45/17-esével, így a sebesség is ugyan az marad a kilométer óra esetében.
A 215 nyárinak marha jó választás, bár nem olcsó a méret miatt.
Télinek meg bőven elég a 205/55/16, ami azért jóval olcsóbb mint a 215-ös.
Szerintem felesleges a pénzkidobás télinél 215-re.
Érdekes módon a 215/55/16 meglehetősen drága gumi, ezért már 17-esben 225-öt is kapni.
A 225/55/16 bár szélesebb egy kicsit a 215-nél, de csúnyábban hordós kinézetű a gyári 16-os felnin, és jobban is nyúlik kanyarban. Szerintem.
	
A gyári 16-os felni igazi mérete az a 215/55/16 os gumi.
A 225-ös már ennek a 7 colos felninek meglehetősen széles, és túl hasas is, nem fekszik annyira jól a felnin, szinte lefordul róla.
A 215/55/16 külső átmérője megegyezik a 17 colos 225/45/17-esével, így a sebesség is ugyan az marad a kilométer óra esetében.
A 215 nyárinak marha jó választás, bár nem olcsó a méret miatt.
Télinek meg bőven elég a 205/55/16, ami azért jóval olcsóbb mint a 215-ös.
Szerintem felesleges a pénzkidobás télinél 215-re.
Érdekes módon a 215/55/16 meglehetősen drága gumi, ezért már 17-esben 225-öt is kapni.
A 225/55/16 bár szélesebb egy kicsit a 215-nél, de csúnyábban hordós kinézetű a gyári 16-os felnin, és jobban is nyúlik kanyarban. Szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-28 19:34:42 // 65191
	nálam 180e km-nél semmi baja nem volt a tőcsavaroknak....szerencsére :D
	
.......................2015-02-28 17:43:51 // 65190
	HF nem hajlik el,bár nem árt lecsekkolni
A bontott leömlők ig görbék csak 0,5 mm szokott benne lenni,tehát síkolni kell
Nem muszály köszörülni,marás felületminősége is megfelel
Igen a csavar általában a HF síkja alatt törik,ott ahol a menet végetér
No a 2,4 jtdm ben van gyári hosszabb töcsavar+10mm magas speckó alátét
hosszabb töcsavar 55207112
+10mm magas alátét 55210138
+anya 55206854
A síklapúságot bárki lecsekkolja ,csak egy rendes fémvonalzó kell,ráteszed fény felé fordítod aztán látszik hogy görbe úgyis
Lökös,ütköző,lámpák,zárhíd,klimagáz le ,olaj le,víz le,szervoolaj le
Turbo ,vízcső kollektor,szervoszivatty,generátor ki,
na itt van egy bazi hosszu csavar amit csak akkor tudsz kivenni ha leengeded egy kicsit a motort
Nos ekkor hozzáférsz a leönlö összes csavarjához,
Belefúrsz keményfém fúróval a töcsavarba,és töcs kihajtóval kijön,ha nem hegeszteni kell rá egy anyát valahogy
Ha van még türelem innen lehet összerakni
Hab a tortán a stesch szíj felrakás ami a generátort hajtja
És tuti roszdás a segédvázkeret ,hamár szétszedted azt is illik lefesteni
Összerakod,és még deszertnek beállítod a fényszórókat ,motorháztetőt
Nem véletlen hogy nem szívesen vállalja egyik autószerelő sem
Ha sietsz és minden klappol akkor is van vagy 8..10óra meló
Magad csinálod egy 7is rámegy
	
A bontott leömlők ig görbék csak 0,5 mm szokott benne lenni,tehát síkolni kell
Nem muszály köszörülni,marás felületminősége is megfelel
Igen a csavar általában a HF síkja alatt törik,ott ahol a menet végetér
No a 2,4 jtdm ben van gyári hosszabb töcsavar+10mm magas speckó alátét
hosszabb töcsavar 55207112
+10mm magas alátét 55210138
+anya 55206854
A síklapúságot bárki lecsekkolja ,csak egy rendes fémvonalzó kell,ráteszed fény felé fordítod aztán látszik hogy görbe úgyis
Lökös,ütköző,lámpák,zárhíd,klimagáz le ,olaj le,víz le,szervoolaj le
Turbo ,vízcső kollektor,szervoszivatty,generátor ki,
na itt van egy bazi hosszu csavar amit csak akkor tudsz kivenni ha leengeded egy kicsit a motort
Nos ekkor hozzáférsz a leönlö összes csavarjához,
Belefúrsz keményfém fúróval a töcsavarba,és töcs kihajtóval kijön,ha nem hegeszteni kell rá egy anyát valahogy
Ha van még türelem innen lehet összerakni
Hab a tortán a stesch szíj felrakás ami a generátort hajtja
És tuti roszdás a segédvázkeret ,hamár szétszedted azt is illik lefesteni
Összerakod,és még deszertnek beállítod a fényszórókat ,motorháztetőt
Nem véletlen hogy nem szívesen vállalja egyik autószerelő sem
Ha sietsz és minden klappol akkor is van vagy 8..10óra meló
Magad csinálod egy 7is rámegy
GTPeti2015-02-28 16:08:13 // 65189
	(A "pusztát" úgy értettem, hogy az ország szélén, nem vmi nagyvároshoz közel.)
	
Giuntini2015-02-28 16:07:37 // 65188
	Most voltam kint a gépnél! Nagyon szépen ketyeg a motor. Még nincs teljesen összerakva, de hétfőn már fel lesz töltve a klíma, majd Szatyi teszteli, a motort minden
adatot lekér működés közben. Hét közepére már a kezemben lesz.
	
adatot lekér működés közben. Hét közepére már a kezemben lesz.
GTPeti2015-02-28 16:07:04 // 65187
	Ez a német "pusztában" nem olyan egyszerű. Ilyen szempontból Mo jobb a sok gépműhely miatt. Biztos van itt is valahol, de bele nem merek gondolni, mennyit kérnek egy ilyen műveletért. (OK, a barátom feje kell, hogy fájjon emiatt, de szolidáris vagyok.)
	
'''''2015-02-28 15:59:11 // 65186
	Nálam is volt.Persze,hogy a csavar tőben adja meg magát és esélytelen kiszedni.Egész elejét le kell bontani,hogy hozzáférjenek.Síkolás kérdéses.Gondolom egy szakember ellenőrizni tudja,elcsavarodott-e a régi.
	
GTPeti2015-02-28 15:04:37 // 65185
	"5hengeres nél kipuf leölmlő szokott elvetemedni,tőcsavart törni,benézel oda kormos ahol kifúj,nem tragédia csak sok munkaóra ,gépmühely,síkolni,egész eleje le föl ,stb."
Ezt kifejtenéd bővebben? A barátom elkezdte szétszedni az ő kifújó 2.4-ét, de idő hiányában (...) abba maradt a dolog.
A tőcsavar úgy szokott beletörni, hogy nem lóg ki semmi?
Gondolom az új (bontott) leömlőt és a HF-et is célszerű síkolni. (A barátomnál a leömlő is repedt.)
	
Ezt kifejtenéd bővebben? A barátom elkezdte szétszedni az ő kifújó 2.4-ét, de idő hiányában (...) abba maradt a dolog.
A tőcsavar úgy szokott beletörni, hogy nem lóg ki semmi?
Gondolom az új (bontott) leömlőt és a HF-et is célszerű síkolni. (A barátomnál a leömlő is repedt.)
.......................2015-02-28 14:12:06 // 65183
	Automatáknál citrom +szeleptömb csere 200ekm felett sanszos
Kb ugyanaz költségileg min a manuális kuplung rendbetétel
Szóval lehet vele szívni bőven
	
Kb ugyanaz költségileg min a manuális kuplung rendbetétel
Szóval lehet vele szívni bőven
.......................2015-02-28 14:09:29 // 65182
	Segédvázkeret elöl  98százalék hogy atom rozsdás,föleg a nyugatról jöttekben
Hűtőtartó,stb . Erre fel kell készülni ,ilyesztő,de a kocsi többi része nem rohad
5hengeres nél kipuf leölmlő szokott elvetemedni,tőcsavart törni,benézel oda kormos ahol kifúj,nem tragédia csak sok munkaóra ,gépmühely,síkolni,egész eleje le föl ,stb.
A sok kartergáz nem jellemző,még 200ekm felett sem
Olajpálca kihúz,és ha nagyon pipál akkor hagyd ott
A km futás majdnem mindegy ,100ekm alatt is jönnek ezek a gondok,ha nem cserélnek olajat
Ha rendesen 15..20 ekm enként ,akkor meg 300ekm ernél is rendben van müszakilag a motor
200ekm felett kuplung kett tőmegű kinyomocsap hármas sanszos,zsebbenyúlós 300..500eFt is rá lehet locsolni,ha a váltó is csapágyas
	
Hűtőtartó,stb . Erre fel kell készülni ,ilyesztő,de a kocsi többi része nem rohad
5hengeres nél kipuf leölmlő szokott elvetemedni,tőcsavart törni,benézel oda kormos ahol kifúj,nem tragédia csak sok munkaóra ,gépmühely,síkolni,egész eleje le föl ,stb.
A sok kartergáz nem jellemző,még 200ekm felett sem
Olajpálca kihúz,és ha nagyon pipál akkor hagyd ott
A km futás majdnem mindegy ,100ekm alatt is jönnek ezek a gondok,ha nem cserélnek olajat
Ha rendesen 15..20 ekm enként ,akkor meg 300ekm ernél is rendben van müszakilag a motor
200ekm felett kuplung kett tőmegű kinyomocsap hármas sanszos,zsebbenyúlós 300..500eFt is rá lehet locsolni,ha a váltó is csapágyas
.......................2015-02-28 13:51:49 // 65181
	A motor strapabíró,bár van egy két nyavaja vele
Lehetöleg Dpf nélkülit vegyél,mert ott látod hogy füstöl e
Széria a dpf úgyhogy azok át vannak szurva,de így egy gondal kevesebb
Ugyanis a Bosch injektorok hajlamosak kormolni 150ekm átlagos futás felett
Felújíthatók simán,így ez sem tragédia
Szivosor pillangók jobb ha kiiktatod ,az is bajforrás
Bár ha nyavajog csak hibakód,és vészüzem
A hibakódmentes egyenletes gyorsítás 1800 fordulatról padlógázzal 3500 ford ig ,
Nem rángathat ,nem torpanhat símán kell húznia
De tudod nem a kocsit kell nézni hanem a tulajt,elbeszélgetsz vele egy fél óra alatt kiderül hogy törődött e a kocsival
	
Lehetöleg Dpf nélkülit vegyél,mert ott látod hogy füstöl e
Széria a dpf úgyhogy azok át vannak szurva,de így egy gondal kevesebb
Ugyanis a Bosch injektorok hajlamosak kormolni 150ekm átlagos futás felett
Felújíthatók simán,így ez sem tragédia
Szivosor pillangók jobb ha kiiktatod ,az is bajforrás
Bár ha nyavajog csak hibakód,és vészüzem
A hibakódmentes egyenletes gyorsítás 1800 fordulatról padlógázzal 3500 ford ig ,
Nem rángathat ,nem torpanhat símán kell húznia
De tudod nem a kocsit kell nézni hanem a tulajt,elbeszélgetsz vele egy fél óra alatt kiderül hogy törődött e a kocsival


