Q159-7:

:)
"2012.12.04. Plovdiv túra következményei - Part II." lesz a blog címe :-)
Szerintem a peremvédő miatt tudtam én is hazajönni. Ha ott, akkor kicsíp a híd pereme csak egy gumit is, nagyon izgalmas lett volna szerezni helyette.
Nagy-nagy germán zsiványságra bukkantam! Itt is jól látszik!
Ha nem nézed az irányjelzőt (amit ugye sötétben nem is látsz) pont olyan, mint egy 159-es lámpa.
No de Walter, irigykedünk Giorgio-ra? :) Visza-vissza tekintünk egykori munkaadónkra?
Ejnye! :)
Ha megláttad, akkor ne tartsd magadban! :)
A peremvédő fontos, sajnos 205/55-16-ba a Contin sem volt. :(
Azt is hallottam egyébként, hogy a peremvédő igazából nem is a peremet védi, hanem a peres gumikat. Amikor úthibába hajtasz a vastag gumicsík nem engedi a kátyú és felni pereme közé szorítani/csípődni a gumit. Van benne sok igazság.
A TS850 egészen új még, nemrég dobhatták piacra...
Köszi az ötletet, felemelve a kereket, azt megforgatva nem halottam semmit. Igazából a terhelve jön csak elő...
Ez az egy volt a gumis kínálatában raktáron, ami peremvédős volt és 240-es indexű. Michelint nézegettem még, de kiesett, mert csak 210-et tudott peremvédő nélkül. (Lehet, hogy a 850 nem is volt nála.)
Holnap megyek a Mesterhez, kíváncsi leszek, hogy hogyan csinálja ő. Főleg, hogy most már mindenhonnan hallom.
Azt nem hallod, nem érzed meg hajtott keréknél. Az aggyal együtt meg kell forgatnod a féltengelyt is és le kell küzdened a difi belső ellenállását is. Kizárt hogy kézzel olyan sebességgel megtudod forgatni aminél már érzed a kezdődő csapágy problémát. ha már kézzel érzed akkor már olyan szinten szar a csapágy hogy az már elnyomja a rádió hangját is. Az általad leírt csak a nem hajtott agynál célravezető. A legegyszerűbb a jobbra-balra kormányzás egymás után. A jó fülűek már így is meghallják hogy melyik oldal. (én nem vagyok jó fülű) droberto cartárs mint tudjuk viszont az :-)))
szedd ki a fékbetéteket ,és kézzel megforgatva fogod érezni a rossz és a jó csapágy közti külömbséget,
ez a legcélravezetöbb módszer mert a féktárcsa súrolása kimarad
Köszi a segítséget!
A stabil bakolás az én dilemámm.
Jártam már pórul emeléssel... :(
CWC TS830 vs. TS850.
Felső sor: 2012 - 205/55 R 16 H
Alsó sor: 2010 - 225/45 R 17 H
Tudom, hogy más méret, de a feltételrendszer gondolom egyforma.
Hú azt nem írtam, de természetesen tedd ki üresbe a váltót mielőtt leállítod a motort.
Nem lesz baja a váltónak. Simán lediferár, egyedül a kuplung ráengedést kell óvatosan, kímélve a kuplungot. Esetleg ha van a környékeden olyan gumis aki a helyén tud centírozni akkor ő is meg tudja pörgetni a centír géppel. Ennek a hátránya az hogy a gumi oldalfelületét kicsit megégeti a dörzshajtás ha nem jól csinálja ( a már felpörgött hajtó kereket tolja neki a guminak). Ezért én inkább az otthoni próbát javallom. Nagyon fontos a stabil bakolás. Erre a célra SZVSZ a legjobb egy nagy felületű fa gerenda darab a bölcső alá.
Eszembe sem jutott másikat venni. Ez tetszik.
33ezret mentek.
Köszönöm a tippeket! Nagyon hasznosak.
A felemelős tesztet bírja a váltó, illetve nem akar a földön levő kerék is elindulni?
Miért nem TS850-et veszel, elvileg sokkal jobbak már?
Mennyi km-t alatt ment el a 4,5 mm?
No, voltam a gumisnál. A felnik sérülés nélkül túlélték az incidenst, a gumik futófelületén megvan a nyoma. Megrendeltem az újakat, de nem "csak" a sérülések miatt, hanem már elérték a téli kopásjelzőt. Maradok a TS830-nál, beváltak.
Menj egy forgalom mentes útra gyorsíts kb 40-60-ra és jobbra-balra cibáld meg a kormányt (ne aprókat, inkább nagyobbakat) így billenésre kényszeríted a csapágyat. Ha ekkor változik a hang akkor biztos hogy baja van a csapágynak. Hogy melyik oldal? Emeld fel egyesével mindkét oldalt úgy hogy az egyik kerék a földön maradjon, (bakot tegyél alá és a másik oldalra kerékéket, kézi legyen behúzva!!!) indítsd be, tedd 4.-be pörgesd meg a kereket kb80-ig és állítsd le a motort. Így a motor zaj megszűnik viszont a csapágyat hallod. Egyértelműen lehet hallani a hibás és a jó csapágy közti különbséget.
Már láttam. :)
Ez komolyan mondom botrányos!
Még, hogy kénmentes üa.?!?
Ez a kép kimaradt onnan:

Pont most olvastam! :)
Már nincs is nagy kedvem Görögbe kocsival menni. :)
A kátyú biztosításom 30k-ig fizet csak! :)
Az élményeimről írtam bár blogot a Párduchoz.
Semmi különös, csak Bulgáriában találtam egy 8-10 centis lépcsőt egy 4 sávos úton. Kicsit feljebb volt a híd, mint az út :-(
Kerékcsapágy? Nekem is cserések lesznek :-P
Ha az erősödés alatt a fordulatszám növekedést érted, akkor igen!
Csabi2012-12-02 20:44:48 //
27602
Sajnálom , h neked sem bírta tovább, pedig precízen javítottad.
Azt hogy hol szakadt el nem is kerestük,valszeg ismét a feszítő pálca környékén. Egyszerűen a régi párnára ragasztotta rá az újat, mivel a régi feltépésénél a szivacs is jött volna vele, +így jobb volt a tapadási felület. A támlában is ez a megoldás volt a nyerő, sajna képeket nem tudtam készíteni, mert annyira profin és gyorsan csinálta, valamint az üléshuzatot is csak annyira fejtette le, h feltudja ragasztani az újat, sok mindent én sem láttam.
"A gyári vezetékeket forrasztottátok rá a párnára?"
Ezt hogy érted? A gyári csatlakozó után (ami az ülés alatt a légzsák csati mellett van) egyszerűen elvágta a kábelt és onnan "hozta" a delejt az új szettnek, ennyi...A kapcsoló szépen elfér a gyári alatt, jól kézre áll...
a kerékcsapágy hang erősödik a sebesség növekedésével
Erhard, az első kerékcsapágy mennyire kelendő a 159-nél?
A múltkor már említett, jobb elölről menet közben jövő hangot, csapágy hangnak gondolom.
Ugye ez akkor is hallható, ha nem megy a motor. 30 alatt lehet hallani, hogy forgó alkatrész adja ki, 80 felett már inkább folyamatos fütyülés hallható. A fékre is ráférne egy tisztítás, de nem hiszem, hogy az a hang forrása. A belső homokinetikus féltengelycsukló állapotára még kíváncsi vagyok....
Ja, támlában levő maradt a gyári?
A Pech szériám hétvégén sem ért véget. ;(
Az én ülésfűtés javításom sem volt tartós! A mai napon ismét elköszön! Pont ebben a percben akartam leírni.
Úgy látszik a 159 fűtőpárnája forrasztással nem javítható.
Mindenkitől elnézést kérek, akikben hiú ábrándod keltettem.
Ugyanott szakadt el?
A szénszálas fűtésről már én is olvastam, de megmondom őszintén, hogy tartok a gyáritól eltérő megoldásoktól.
Fotóid nincsenek?
A gyári vezetékeket forrasztottátok rá a párnára?
Csabi2012-12-02 20:10:00 //
27596
Pénteken kiváltásra került a rossz gyári ülésfűtésem,egy karbonszálas szettre.Nagy előnye, h nem egy fűtőszál fut benne, hanem a két szélén fut egy-egy vastagabb szál amit összeköt egy karbon háló, ha a hálóban egy-egy szál elszakad attól még a többi fűt...
A gyári paraméterektől érzésre semmiben nem tér el, ugyanolyan gyorsan bemelegszik.
Neten a legolcsóbb ára 10.800Huf+6000Huf-ért beépítette a szaki
Szóval aki utólag beépíthető ülésfűtésen gondolkodik annak csak ajánlani tudom...
Nyilván a tartósságáról még nem tudok beszámolni, de 2év garanciát adtak rá...
Keetec CSH-1

Tudom, hogy igazad van, de ezt így 2012-ben nehéz megemészteni.
Még egy DVD is tönkremehet.
Az a legegyszerűbb, legjobb ilyen program?
Nyugi! Kapcsold nyugodtan, már megy a 4-es! :)
Laci.732012-12-02 15:54:55 //
27591
Szia!
Köszi a linket!:) Néztem hogy neked nagy 2 dines 6,1" autó hifit is be lehetett volna szerelni. Miért a régi hagyományos autómagnót szerelted be?
'''''2012-12-02 15:35:01 //
27590
Paksi kolléga,készüljön fel!Valószínűleg vészhelyzet lesz az erőműben.Este beindítom a karácsonyi világítást a házon. :-)
nos meg volt a szerviz a jobb felső gyári lengőkar kukás lett a bal felsőnek semmi baja, az ATE fékbetéteket kivettük és azzal a lendülettel vissza is kerültek kb még az 1/3-a vissza van így 40-50e km után is, a fékkopásjelzőt megpucoltuk mind a két oldalon, a zsírozás elmaradt a jövő 7re de megnéztem nekem is ZF kormánymű lakik alatta úgy látszik már cserélték 1x....jah meg felkerültek a téli gumák jók a gyári felnik alig kell rájuk súly
Csak egy jó tanács mindenkinek. Minden nap mentsétek az adataitokat egy másik adathordozóra. (Nekem pont egy nagy cég teljes adatmentése az egyik fő munkám)
Én pl. minden nap csinálok mentést a teljes doku könyvtáramról (sima MS robocopy csak a módosított file-okat képes tükrözni pár perc alatt) . Mindegy hol tárolod az adatokat akármi meg tud halni másnapra. Én már láttam szétesni RAID tömböt is (igaz 20 év alatt csak 1szer) úgy, hogy csak a KÜRT tudta utána összerakni (persze jó nagy pénzért) Tehát ne bízzatok 100% semmilyen adathordozóban, mindegy mit mond a gyártó !!
Hát akkor emeld fel a bal oldalt is;) Ott szépen kijönnek a fogak. Simán lehet zsírozni ott.
GTPeti2012-12-01 13:56:54 //
27586
Mit ér egy adathalmaz, ha nem tudod, mi mihez tartozik?
Shadin2012-12-01 13:43:27 //
27585
+1