Fórum >> Típusok >> 159

tdemeter2018-12-08 18:51:22 // 113459
Én viszont úgy tudom, hogy ez minden injektornál eltérő és az, hogy pontosan mekkora lehet ez az érték mindegyiknél egyedi, a gyár által meghatározott érték.
Aztán itt meg is állt a tudomány, fogalmam sincs, hogy az ő esetében mekkora a normális kilengés..
Fordjee2018-12-08 15:57:11 // 113458
Sziasztok!

Sima 1.8-as benzines 159-es vásárlásán töröm a fejem.
Mire kell odafigyelni vásárláskor? Mik az előnyei és hátrányai ennek a típusnak?
Túl sok tesztet nem találtam erről a motorról. Azt tudom, hogy nem egy versenyautó, de már úgy vezetek mint egy 100 éves, szóval nagyon nyugodtan és 1-2 vélemény alapján teljesen normálisan lehet vele közlekedni.
Dízelhez nem megyek annyit, ráadásul elég sokszor megállok reggelente (bölcsi, bolt, dohánybolt) , évi kb. 20ezer km, m0-ás és környékén.
Van ennek a típusnak zsebbenyúlós nyűgje?
A Tbi drága, a Jts-ek is kilőve, szóval a sima szívó 1.8-as ami nekem kellene.

Köszi előre is.
Csabi2018-12-07 12:03:07 // 113457
A szakma szerint:

"Elméletileg a motor-ECU 4,5 mm3/löket különbséget problémamentesen képes kiegyenlíteni. Ökölszabályként elfogadható, hogy üresjáratban az eltérés a bázisértéktől maximum 30% lehet. Nagyobb fordulatszám tartományban már lényegesen kisebb a kiegyenlítendő mennyiség. Ökölszabályként fogadjuk el, hogy 1,5 mm3/löket értéknél feltétlen szükséges a hiba okának a megállapítása." forrás: Dr. Nagyszokolyai Iván írásából

Szóval igaz az 1 , de inkább a 1,5 emelt alapjárati fordulaton...
Normál alapjáraton 30% lehet az eltérés. Ami annyit jelent, hogy akár az ötös korrekció is beleférhet, hidegen , alapjáraton...nyilván az már a határ...
Ha egy injektor alapjáraton 10mm3-t fecskendez be, akkor 3-ig még normális a korrekció.

Nálam a -2fokban hidegen
Össz gázolaj 16...így 4,8as korrekció a határ... (melegen biztos sokkal jobb lenne)
tdemeter2018-12-07 11:53:03 // 113456
Az egyik nagyon rusnyán korrigál, de ezt egy szakember jobban meg tudná mondani.
Szép halál az injektorfelújítás, van róla blogom ha érdekel.
samu1262018-12-07 09:20:17 // 113455
Fel akartam még venni pár szempontot ehhez a méréshez, szerkesztettem egy kicsit most, 200 mp előtt állt hidegen a motor alapjáraton, 1000 után melegen alapjáraton, közte ment kb 20km-t.
tdemeter2018-12-07 08:00:08 // 113454
Az látszik a görbéken, hogy jó nagyot korrigál. Korrekciós értéket alapjáraton, melegen szokás mérni, így igazából ez nem sokra használható szerintem,
Amit tudok még, hogy +-1.0 -tól már hivatalosan soknak számít a korrekció.
Az enyém simán 2 felett járt amikor felújíttattam őket.
samu1262018-12-06 23:26:57 // 113453
Sziasztok!

1 éve olvasgatom a fórumot és vagyok tulajdonosa egy 2008 decemberi 159 1.9 16v-nek. Úgy vettem meg annó, hogy tudtam kell rajta csiszolni. 1 év alatt sok minden rendbe lett rakva rajta és lett cserélve (turbó felújítás mert fütyült, vezérlés csere a húzosabb tételek közt).

Megvettem a MES-t is és rendeltem egy OBD2-es kábelt innen:
OBD2 (2 kínai kábellel fürödtem be előtte, ez pedig a multiecuscan oldalán is kint volt mint működő kábel).

Egyetlen jelenségre kerestem vele a magyarázatot, főleg hidegen (10 fok alatt) a fordulatszámmérő kileng nagyon kicsit, idővel megszűnik, de nagyon picit érezhetően (utasaim nem vették észre csak én) ezalatt remeg az autó. A hozzászólások közt találtam nyomokat mi felel ezért, leginkább a porlasztókra gyanakszom.

MES-el felvettem az egyik szokásos utamat, exportáltam CSV-be és vizualizáltam (data is beatiful). Ott ahol jobban kilengenek az értékek, ott éppen lámpa volt vagy parkolóban álltam, közte körülbelül folyamatosan haladtam.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PA1gx37MISDNcOwIRpmOHFT1_Hixij4OW2GXZ6u-5-E/edit?usp=sharing

Érdemes tovább nyomozni ezen a vonalon?
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-06 22:31:03 // 113452
Áhh ezt jó tudni, azt hittem, hogy ez is izzítógyertyás mint a régi jtd-kben. Akkor azért ilyen piszok jó a fűtése. Pikk pakk befűt, az ülés is 500m múlva erezhetően melegszik. Hideg téli reggeleken nagy királyság. Na.. csak hogy ne a vezetékeit szidjam :-)
tdemeter2018-12-06 22:20:54 // 113451
Igen. Az én autóm még régi, szerintem akkor még nem nagyon tartották nyilván a felszereltséget. Randomra megnéztem egy másik VIN-t, egy giulettaét és ott rengeteg infó volt , de nekem csak a motor, meg hogy no special edition, aztan jónapot...
szelod92018-12-06 22:17:16 // 113450
Itt, ha rányomsz az Infora, akkor sem nyílik több le?
Haddel2018-12-06 22:08:37 // 113449
Ate tárcsa+ Trw betét kombó nekem már bizonyított.
tdemeter2018-12-06 22:04:03 // 113448
Nekem ott 3 sor nyílik le és annyi:(
Pedig olyan kíváncsi lennék, hogy mi volt a gyári konfig
szelod92018-12-06 21:52:36 // 113447
ePer adta ki. Amikor beírtam az alvázszámot és utána Info fül. Ott lenyílik a felszereltség és ott volt közte: PTC HEATER FOR DIESEL Yes (52Y)
Csabi2018-12-06 21:51:57 // 113446
Van egy kerámia fűtőtest a fűtőventilátor után. Automatán működik, ha be van kapcsolva a klímapanel, és legalább egyes fokozaton van a ventilátor. Ha a vízhőfok eléri a 70fokot kikapcsol. Elég nagy teljesítményű, uh a relékattanásokból lehet követni a működését, ha valaki nagyon figyeli. :)
tdemeter2018-12-06 21:48:19 // 113445
Ezt az eperben nézted meg? Pontosan hol van ez?

A kézikönyv 69.-ik oldaláról idézet:

KIEGÉSZÍTŐ
FŰTŐBERENDEZÉS
(csak Diesel
változatoknál)
(egyes változatoknál/piacokon)
A gépkocsi rendelkezik egy kiegészítő
fűtőberendezéssel, amely hideg, téli
időjárás esetén a motort segítve lehetővé
teszi az utastér gyorsabb felfűtését
a komfortos hőmérsékletre.
A kiegészítő fűtőberendezés járó motor
és 20 °C alatti külső hőmérséklet
esetén működik, amikor a motor még
nem érte el a normál üzemi hőmérsékletét.
szelod92018-12-06 21:29:47 // 113444
Sziasztok! Mint alvázszám lekérdezés után kiderült, van PTC fűtés az autómban. Ez pontosan mit takar? Hogyan tudom műkődésre bírni és miért is jó ez nekem? :D
Macccy2018-12-06 18:18:37 // 113443
Naigen, az meg 0 fokban amúgy is kellemes, üdítő feladat, fedett de fűtetlen garázsban is (tapasztalat). Hú a múltkor a termosztát cserénél viszont dejó volt felülről dolgozni, mert fincsi meleg volt még a motor, a víz is langy volt, élvezet volt vele összepocsálni mindent :))
Shadin2018-12-06 17:05:34 // 113442
Egyébként asszem van a polcomon egy olyan tömítés, de a nagyobb szopás, hogy a kartert le kell venni ugye :-(
Piritu - 1.000.0002018-12-06 16:38:15 // 113441
Nekem se volt semmi bajom vele.
Mondjuk nem is volt a kocsiban :-)
olahzolee2018-12-06 16:22:48 // 113440
sziasztok!
első féktárcsa, es fekbetet ccsere előtt állok. (305mm)
ki mit javasol? mi vált be?
Macccy2018-12-06 16:15:44 // 113439
Inkább összeszottyad aza tömítés (ha az a ludas) a hidegtől és úgy enged falsot, azért nem szívja fel a nedűt. Ja, ezekbe már nem nagyon lehet olyan olajat önteni, ami ne lenne baszottul híg. Gajdán bácsi is megmutatta, hogy a 15W se lesz rögtön méz, ha lehűtik.
Shadin2018-12-06 15:29:37 // 113438
Ez rossz analógia, annyira nem sűrűsödhet meg, nem úgy van kitalálva :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-06 14:43:19 // 113437
Szidom szegényt néha, de ma a 159 is pakkot kapott. Fél éve 'fő' és egyetlen autót játszik, pár apróságot megérdemel :-)
RomeoOne2018-12-06 12:55:34 // 113436
Eddig 1/év a gyakorisága, majd figyelem :D
Csabi2018-12-06 12:50:53 // 113435
Valószínűleg egyre gyakoribbá válik, kérdés mennyi idő alatt. Ha észrevehetően romlik a helyzet akkor érdemes vele foglalkozni, szerintem.
fazek2018-12-06 12:49:25 // 113434
Nekem is írkálta néha. Csöri tudja melyik tömítést kell cserélni.
Csabi2018-12-06 12:46:50 // 113433
"... nemhogy hideg olaj nélkül. Bár az öveges fizika szerint ilyenkor gyorsabban is melegszik, hamarabb lesz fűtés! ;)"
Sírok 😁😂😂😂
RomeoOne2018-12-06 12:44:17 // 113432
Na, majd utánanézek. Feltételezem ez azért nem olyan veszélyes, hogy megöljem vele a motort, különben már rég besült volna.
Csabi2018-12-06 12:30:12 // 113431
Keress rá a "tömítés" szóra itt a topicban. Jó páran írtak róla.
Csabi2018-12-06 12:20:20 // 113430
2.0 egyik típushiba. Az olajszívó cső tömítése megadja magát, a sűrű olaj miatt levegőt szív a tömítésnél...máris nincs elég olajnyomás. Ahogy felkapja az olajat megszűnik...
Macccy2018-12-06 12:18:04 // 113429
Engem azért pöttyet aggasztana. :( )

Még hideg olajon sem lehet leányálom pörögni-forogni, nemhogy hideg olaj nélkül. Bár az öveges fizika szerint ilyenkor gyorsabban is melegszik, hamarabb lesz fűtés! ;)
Macccy2018-12-06 12:15:36 // 113428
Igen így lehettek Torinóban is valahogy, a meeting-en:

" - Legyen belőle sw kivitel, signori?
- No no signori, a Madonna szerelmére, ne legyen, hisz annak folyton koszos a hátsó ablaka!
- Dehát az európai eladások sokkal grande lenne ..
- Versace áldjon meg, ha be is csődölünk, nem lesz sw hátsórész signori! "

:D
RomeoOne2018-12-06 12:10:22 // 113427
Szerintem egyikkel sem. Tavaly is csinált egyszer ilyet a jó hidegben, igaz akkor -5 körül/alatt volt a hőmérséklet. Gondolom megsűrűsödik úgy az olaj, hogy az első pillanatban nem jelenik meg a várt olajnyomás és besípol.
Csabi2018-12-06 12:06:47 // 113426
Shadin és páran tudják, hogy melyik tömítéssel kell szemezgess...
RomeoOne2018-12-06 11:57:22 // 113425
Látszik, hogy digó kocsi, ma reggel 0 fokban beültem, beindítottam, erre kiírta, hogy állítsam le a motort, 'insufficient oil pressure'. Kicsit hagytam is ketyegni, mielőtt elindultam.
Csabi2018-12-06 11:45:00 // 113424
Egyben örülök is, hogy ez a legnagyobb bajom vele. :)
Csabi2018-12-06 11:43:32 // 113423
Hát én az SW-t ezért "utáltam" meg

Ebben a takony időben hiába mosogatod, és folyton ezt látod....Szóval őszintén örülök, hogy a Giuliában nincs SW.. :)
Shadin2018-12-06 11:42:06 // 113422
Jobb lett volna a büdös mint a semmi...
Csabi2018-12-06 11:41:03 // 113421
Na ugye :)
Shadin2018-12-06 11:38:49 // 113420
Ebben az esetben nem is potenciális gyilkos a kocsi :-)
Shadin2018-12-06 11:37:56 // 113419
Jogos :-(
Macccy2018-12-06 11:16:45 // 113418
Arra nem gondolsz, hogy talán Patkány csak meg akart menteni titeket? Azon a részen a Bulgária lehet tök büdös volt és nem akarta rátok engedni a külső levegőt. :) Jó ki Patkány, kapja itt a leszólást. :))

Egyébként tegnap este én is láttam, hogy párásodok, mármint nem én, de miattam, a balegy és a szélvédő, biztos az ülésfűtésben összeizzadtam az inget-zakót aztán ez rá is csapódott az ablakra. 0 fok volt, gondolom klíma ilyenkor keveset alkot, nem tudom miért korlátozhatta a külső levegőt, de azon gondolkodtam, hogy sötétben M6-on kezdődött és a városban némileg feljavult, talán sötétben kevésbé látja a párát a kis kamerája.
Macccy2018-12-06 11:11:30 // 113417
Hátsó ablak szinte semmikor se fontos. Ugggye ugye egy Alfát nem villoghatnak le, mert az Alfa az élen vonul. :D Minden másra ott a mastercard és az oldalsó tükrök. Tolatáskor is csak odapillantás szintjén van, de nem fontos, hacsak nem ugrik pont mögéd egy beton oszlop, dehát egy Alfán van tolatóradar, szóval ennyi. Ezek miatt nem szoktam törölni, hébe -hóba kúton tankoláskor letörlöm, ha éppen retkes, dehát egy JTDm Alfa nem eszik semmit, a semmiből is csak 7 litert, tehát a kutas tisztogatás se gyakran játszik.

Na mindegy, ez már így marad, ha nagyon karcos lesz a hátsó ablak, legfeljebb lematricázom fekete fényessel, ha már úgyse használom. :)
RomeoOne2018-12-06 10:59:01 // 113416
Én vagyok itt az egyetlen, aki (többnyire) elégedett az ablaktörlő automatikával? :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-06 10:44:41 // 113415
Én egyelőre semmit nem kapcsoltam ki, lusta vagyok én már obd-t dugdosni :-) Kapcsolgatom a lámpát ablakmosáskor, ha már kevés az ablakmosó :-DD
És ha már zavaró dolgok.. a ködlámpát van aki képes odanézés nélkül felkapcsolni? :-) Nekem szűk sötét utcákban szokásom (volt) felkapcsolni, pláne ha földút. Na erről hamar leszoktam, mert nyóc gödörbe belehajtok mire kitapogatom. Lenézek, janem az a parkolófény, döcc..francegygödör, bekapcsolom, jönnekszembe, holapélóbavanazagomb, áhhmármindegyezislebunkóz, lenézekdöcc, nasikerült. :-D
Lörke2018-12-05 23:40:47 // 113414
Ez is új info. Köszi.
Csabi2018-12-05 23:26:04 // 113413
Igen, ha felemeli a fordulatot akkor még pl 10-15km után is, magas alapjáratot tart, aztán egy idő után beáll a normál 7-800as fordulatra.
Az biztos, hogy sokkal jobb a motornak is, mert teljesen kisimul a járás, nincs az a minimális vibráció sem, csak egy kicsit többet kajál :)
Lörke2018-12-05 23:18:14 // 113412
Most beugrott ez a fordulatemelés is :) Nemrég tűnt fel a hidegebb idő beálltával. Csak azt furcsállottam, hogy nem klasszikus "szivató" jellegű volt. Nem mindig a full hideg motornál csinálta. Volt hogy még 70-80 foknál is 1000 felett volt a fordulat.
Csabi2018-12-05 23:13:05 // 113411
Nincs mit. Ha 15perc után is mértél 12V-ot akkor sanszos, hogy üzemmelegen, alapjáraton is leejti a feszültséget bizonyos feltételeknél...
Lörke2018-12-05 23:06:12 // 113410
Köszönöm a tájékoztatást. Végül is hasonló nekem is, csak nekem hosszabb ideig tartotta az alacsony töltést. Mentem vele 10-15 percet, elején, végén néztem. 12 körül. Hosszabb üzemelés (30p) után megint jó volt.
Örülök neki ha ez a magyarázata és nincs hibája. Csak az is megzavart, hogy az autóvillamosságis sem mondta ezt a lehetőséget. De legalább már rutinból megy a le-felszerelés :D
Mégegyszer köszönöm.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak