Fórum >> Típusok >> 159

zoli9782018-12-22 11:59:57 // 113659
Ha berakom a kulcsot és nem tartva nyomom a gombot leveszi csak a gyújtást
Zolibácsi2018-12-22 11:02:48 // 113658
Elmondom, hogy a 90 után már csak a piros van, felfelé nincs átmenet csak visszafelé. Így lett anno hengerfejes a kocsim.
2,4 jtd biztos vagyok benne hogy ebből a szemszögből konstrukció hibás. Sem vízszint mérő nincs benne, sem a hőfok emelkedést nem mutatja rendben. Csak akkor szól a kocsi ha már nincs benne víz csak 1 liter és kábé forró gőzzel megy a rendszer.
Át éltem 2x is ezt tudom miről beszélek.
Shadin2018-12-22 09:59:59 // 113657
Emilnél a mutató még simán 90-en állt amikor MES szerint 110 fölé lódult :-(
Le is dobtuk egy pillanatra a láncot...
A korrekciók ha hideg motornál mérted akkor kiválóak. Meg egyébként is :-)
Macccy2018-12-22 09:28:56 // 113656
Olvassatok rá a hibakódra, egyébként fázó motor tud olyat, hogy jól leáll amint az önindító már nem tekeri. A gázolajpermet jégkockára fagy, de minimum rácsapódik a hideg hengerfalra, csórit legfeljebb keni, de nem robbantja be. Bár tök nem ez a téma, de nekem a motorom csinálta, még sose próbáltam -2 fokban megjáratni egy benzines mocit "merazjóttesz" alapon. Ha ötödikre beindult és járva maradt (szívatóval) lehet keveset is mondok.

Ja, amúgy neked miért kell nyomva tartani a gombot? Volt ilyen széria, aminél még mindenképp kellett?
Macccy2018-12-22 09:21:05 // 113655
Nu én meg pozitívat mondok így seggdermesztő tél idején! Mivel már munkahelyen mélygarázs-lakó vagyok, így volt kis időm tesztelgetni anélkül, hogy befagyna a p*csám ...

1.9 JTDm 16v
Injektor korrekciók @ alapjárat :



Injektor korrekciók @ emelt alapjárat (~1600rpm) :



Kurvajó értékek hál' Istennek. Mindezt pedig fél óra állás, egy kis visszamelegítés után sikerült mérni, kb 80 °C fokos motorral. A termosztát ide vagy oda, ahogy már Shadin és mások is mondták itt korábban, hiába áll a mutató újra 90-en, a vízhőfok valójában akkor még simán lehet, hogy éppen csak elhagyta a 80 fokot.

zoli9782018-12-21 18:34:18 // 113654
Előző alkalommal ki lett olvasva és elméletileg izzítógyertyát írta ki, de azok meg lettek nézve és nincs bajuk
yani🍀2018-12-21 18:25:17 // 113653
Még valami. Az akku sarukat, az önindítóra menő vezetékeket érdemes megnézni. Az akkun pedig egy terheléses feszmérés valamint egy töltési feszültségmérés szintén hasznos lenne.
yani🍀2018-12-21 18:20:25 // 113652
Ki kellene olvasni, milyen hibával állt le.Attól, hogy a lámpa elaludt, a hibát még eltárólta.
zoli9782018-12-21 17:03:55 // 113651
1.9jtdm 16V tegnap csinált egy olyat az autó indításnál, hogy a motor elindul, elengedem a gombot leáll. Újraindítom motor elindulna de az utolaó pillanatban leáll, teljesen elsötétül minden kulcs ki kulcs be azonnal indul viszont check engine lámpa világít. Azóta kb 2x indítottam be és ma vettem észre, hogy magától eltünt a check engine lámpa.
Giuntini2018-12-21 15:53:24 // 113650
Jól mondod! Ez a 159 varázsa! Vannak hibái, de annyira jó ránézni! Szoborszerű szépség, utánozhatatlan, és ezt a művészi szintet a Giulia sem éri el. Egyszerűen egy örökéletű formatervezési remekmű!
Szabister2018-12-21 13:04:13 // 113649
Vasárnaptól keddig volt egy Lengyelorszagos kirándulás 🙂 Miskolc-Zakopane-Krakko-Zakopane-Miskolc. Hegyi út, autópálya, országút, varosozas, kis dugó.
Roll19832018-12-21 12:53:30 // 113648
Látom nem csak én vagyok ilyen gyári fetisiszta. :)
Smith2018-12-21 09:55:56 // 113647
Csak nem gyárik sajnos. Félek, ha beszerelném, nem lennék maximálisan elégedett, és állandóan azt a kormányt kéne lesnem, amivel nem vagyok kibékülve :D
Smith2018-12-21 09:24:57 // 113646
Jaaa, tele az olasz ebay.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-21 09:20:26 // 113645
nincs ilyen kormányom én is ilyet keresek :))))
Smith2018-12-21 09:08:49 // 113644
Olcsóért tudsz egy eladót? Gyári?
plejik2018-12-21 08:24:45 // 113643
Én egy szóval nem írtam, hogy biztos az a baja. Csak egy tipp volt, mivel anno a stilom pont ugyanígy viselkedett és izzító gyertya baja volt és az nem jelzett hibát, ez sem jelez hibát. -3 , -5 ig sima, -10 környékén nagyon sokat teker és alig akar beindulni. Bár talán lehet összefüggés a leállásokkal is. Egy ideje elég sok gondom volt azzal, hogy bejött a jobb idő és menet közben leállt az autó, nem tudta eddig senki megmondani mi a gondja. Viszont mióta bejött a hűvösebb idő szeptember vége kb. Azóta egyszer sem állt meg az autó pedig sokat menetem vele. Egyik ismerősöm valami hideg meg meleg indítóra vagy mi szöszre gyanakszik..
Zolibácsi2018-12-21 07:32:12 // 113642
Minap röhögtem magamon kora reggel, mikor vakarom a jeget a cabrio szelvedojerol a 159 meg mellettem áll már vagy 2 hete és be sem volt inditva, még csak téli gumit sem vettem rá....
Eszembe jutott amit a top gearben mondták egyszer a 8c ről, lehet e egy autó művészet? Semmiben sem a legjobb mégis jó rá nézni.
Amúgy nexen N'Blue 4 Season tökéletesen működik a cabrion.
Macccy2018-12-20 23:17:14 // 113641
Valami aftermarket? Az alsó részen mintha lapított lenne kicsit és a bör sem pont gyári árnyalat így fotón. De lehet a szemem torzít ..

Viszont figyelj csak, szálhúzott alu burkolat a kormányra, az nincs? Multis, nem a gombtalan. Az enyém sajna össze van gyűrűzve.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-20 22:44:46 // 113640
Ilyen kormány kerestetik esetleg valakinek?
Piritu - 1.000.0002018-12-20 22:32:39 // 113639
Más tipp esetleg?
gecsa2018-12-20 21:19:26 // 113638
Nekem anno a 156 izzítógyertya hibával is gond nélkűl indult -20 fokban is. Normális esetben a szerelőnek el kell mondani, hogy mi a hibajelenség. Az első körben úgyis szépen megkeresi a hibát, ha rendes szerelő, akkor felhív, elmondja mi a gond, és hogyan lehet orvosolni.
Ha valaki odamegy a szerelőhöz, és annyit kér, hogy cseréljen ki négy izzítógyertyát, az megteszi, de ettől még a hiba továbbra is megmaradhat. Tehát van négy szép új izzítógyertya a kocsiban, pár tízezressel kevesebb a zsebben, és egy ugyanolyan hibákkal küszködő autó.
pettinke2018-12-20 15:43:46 // 113637
de ha nem értesz hozzá, akkor honnan tudod minden egyéb jelzés nélkül ilyen biztosan, hogy izzítógyertya a gond?
Smith2018-12-20 15:09:44 // 113636
Mindegyik hányat, csak mennyiségfüggő a dolog :D
Macccy2018-12-20 14:56:40 // 113635
Hányat? Amelyik hányat, olyat ne igyatok az ég szerelmére! XD
Roll19832018-12-20 11:05:39 // 113632
Ha izzítógyertya gondja van, akkor azt jelzi a műszerfalon.
plejik2018-12-20 10:42:19 // 113631
Nem Ő nem tudja, hanem Én. Nem értek az ilyenekhez, és ezért kérdeztem. Bejött a hideg , ma már alig akart beindulni, akkut néztem (mértem) tökéletes semmi baja) Így gyanítom izzító gyertya gondja lesz neki..
Smith2018-12-20 10:14:40 // 113630
Pl. nekem, marha könnyen kijött. 4 közül az egyiknek kellett kicsit nekifeszülnöm, de az is engedett rögtön. Szóval meg is lepődtem, mert mindenki riogatott, hogy bele van gyógyulva :)
pettinke2018-12-20 09:43:11 // 113629
amelyik szerelő nem vágja elsőre, hogy a 4 hengeres motorban hány izzítógyertya van, ahhoz ne vigyél semmilyen autót :-(
plejik2018-12-20 09:09:52 // 113628
Dehogy Én. :D Szerelő, csak kész tényekkel akarok oda állítani. :)
yani🍀2018-12-20 08:57:53 // 113627
Miért? Volt már néhány eset amikor könnyen kijött. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-20 08:50:53 // 113626
ha már ilyen kérdésed van ugyi nem te szeretnéd kicserélni
plejik2018-12-20 08:02:55 // 113625
Sziasztok!

Kérdésem lenne. 159 2.0 Jtdm -ben hány izzító gyertya van? És mennyire macera kicserélni?
ott22172018-12-19 22:58:03 // 113624
Kérdezd WarbiRunner Gyurit. Annak idején én javasoltam neki ,hogy nézze át a kábel köteget. Meg is találta a hibát, de kicsit szopatós a dolog. Persze nem 100% de nagy a sansz, hogy az lesz. Üdv Ottó.
tdemeter2018-12-19 19:17:18 // 113623
Eladóvá vált szeretett Alfa 159-em..

Szívem szerint megtartanám:( Iszonyú jó, szép és megbízható. Aki jó autót keres, csippanjon rám..


zoli9782018-12-19 16:20:19 // 113622
Sziasztok adott egy 159 1.9 jdt 16v, gyári navigációs fejegység van hozzá. Nekem csak az ausztria térkép van meg eredetiben, letöltöttem a Magyarország térképet kiírtam cd-re viszont azt írja rá hogy CD error. Elrontottam volna a kiírást? Nem újraírható cd-re írtam hanem egyszer írhatóra és lemezképfájlként írtam ki.
olahzolee2018-12-19 12:05:20 // 113621
Koszonom! Akkor hazamegyek megkeresem es kiprobalom, mielott masikat rendelnek..
Csabi2018-12-19 11:52:57 // 113620
Ilyet használok, gyakorlatilag ugyanaz amit te linkeltél. (Mindig a helyén van)

Elvileg működnie kell, viszont nagyin sok a hibás. Valamilyen nem megfelelő ISO kódra hivatkozva sok ELM327-el nem megy az ALfaOBD, sem más progi...
olahzolee2018-12-19 08:55:26 // 113619
Üdv!
Az lenne a nagy kérdésem, higy ehhez te milyen Bluetooth adaptert használsz?
A másik kerdesem pedig az, hogy van otthon még anno a G astrámhoz vásárolt “kék elm327 “ valahol a fiókban...ezt ha rádugom tudok majd kezdeni vele valamit?(alfaobd-vel pl)
(2010. 2.0jtdm)
Elore is koszi!
gecsa2018-12-18 19:27:56 // 113618
Lendkerék, futómű?
Mateus2018-12-18 18:43:50 // 113617
Sziasztok!
Kérdéssel fordulnék hozzátok.
Adott egy 159 1.9 JTDm 150 ló.
Kb. 2 hónapja elkezdte azt csinálni h gyorsításkor kitartott gáznál kb. 2000-es fordulatnál berángatott, de csak ebben a tartományban.
Ha lábujjhegyen közlekedek vele rángatásnak nyoma sincs, ha lövöm neki akkor megy mint az állat és semmi probléma.
Eleinte ezek a rángatások aprók voltak, amihez hidegen társul egy enyhe alapjárat ingadozás, de kb. 2 hete meg is állt tőle, amikor egy emelkedőn felfele mentem, 3-4 nagyobb rántás és leállt.
Kulcs ki, kulcs be, megy tovább de kidobja a check engine-t.
Ki lett olvasva, kettes henger porlasztó csatlakozó.
Ennek nyomán elvittem Ferkéhez, hogy cseréljen rajta a kötelező szervíz mellett egy porlasztó csatit, ami meg is történt csak az a baj hogy nem változott a helyzet.
Új porlasztó csatival is megállt kidobta a check engine-t. Ki lett olvasva, ugyanazt írja.
Ferke arra tippel, hogy a kábelkorbácsba van megszakadva vmelyik kábel.
Kérdésem lenne, hogy valaki találkozott-e már hasonló jelenséggel.
Amúgy az autó -8 fokba pöccre indul, nem füstöl, nem kormol, húz mint a disznó, de ezzel a rángatózással az idegeimmel játszik.
EGR, DPF lefalazva, kiiktatva, szoftveresen kiírva.

Válaszokat előre is köszi!!
Krisz562018-12-18 12:59:29 // 113616
Köszi, akkor sajnos nem vagyok sokkal előrébb, hogy megkaptam a kulcsot. Max. házat legalább nem kell venni. :D
RomeoOne2018-12-18 12:35:06 // 113615
Most azóta csinálta még egyszer, ma reggel ebben a -10 fokban, úgyhogy cserés lesz majd a következő szerviznél ez is. Az a veszély nem fenyeget, hogy én álljak neki, azzal mindenki rosszabbul járna. Én is, a kocsi is meg a szerelő is :D
Csabi2018-12-18 12:01:33 // 113614
Ha ilyet látsz ne ijedj meg, a 2.0 is tud ilyet :)


115+% a DPF tömődöttség... 80%-nál akart volna regenerálni, de ép megérkeztem a célhoz, és megszakítottam. A következő napokban többször is elérte az üzemi hőfokot, de nem regenerált. Majd 115%nál már sürgősebbre vette a dolgot , mert 58 foknál (kép) már elkezdte a regent. (érdekes mert ePerben 70fokot ír regen feltételnek...igaz 1,9-2,4 vonatkozásában)
Szóval tudja az autó a dolgát... ;)
Csabi2018-12-18 11:50:34 // 113613
Egyik kollegám pont mesélte, hogy múlt héten szívott vele. Bevállalta a cseréjét otthon, megbánta :) . Igaz másik márka, de a motor azonos. ( Segítség a youtube-ról, szerelés az utcán :) )
A videón ugyan nem olyan jól látszik, de azért észrevehető a különbség, hogy az új tömítés mennyire rugalmasabb, míg a régi merevebb.
Shadin2018-12-18 08:00:57 // 113612
Nekem nem fagyott be de nehezebben "jár". Én több zsírt nyomtam a gumi alá ;-)
Szergej2018-12-17 19:54:36 // 113611
Enyém is befagyott. Kiszedtem es a fem felfogatasnal reped meg a bovden gumihaza ott fagy be. A fel le mozgastol reped el idovel. En kicsereltem ujakra azota nincs gond.😀
Roll19832018-12-17 19:42:51 // 113610
Enyém is befagy, én se használom. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak