süsnye2010-05-05 10:20:26 // 99374
igen, volt párszor szerencsém a hűtőrendszert birizgálni.. :)
Fairlane2010-05-05 10:18:17 // 99373
Blabla.... :)
Bár monnyuk valóban, aki már szopott a hűtéssel, az megtanulja ezeket....
Bár monnyuk valóban, aki már szopott a hűtéssel, az megtanulja ezeket....
Fairlane2010-05-05 10:17:21 // 99372
Hát én ezt konkrétan nem találtam még meg....
Elvileg lehet is egy tartalék ilyenem a tartalék motorban :)
De ha 2-3 rugó ujonannan, akkor lehet veszek egyet a következő alkatrészes körben...
Elvileg lehet is egy tartalék ilyenem a tartalék motorban :)
De ha 2-3 rugó ujonannan, akkor lehet veszek egyet a következő alkatrészes körben...
Fairlane2010-05-05 10:14:33 // 99371
Épp ott van nyitva a manual, elvileg 0,98 +-0,1 bar nyomásnál nyit a sapka :)
süsnye2010-05-05 10:07:16 // 99370
igen, de amikor elkezdtem írni, a Te hsz-ed még nem volt bent :PP
meg nekem ehhez nem kell manual :P ;))
meg nekem ehhez nem kell manual :P ;))
katbal2010-05-05 10:06:18 // 99369
A kiegyenlítő tartály kupakjában szokott lenni egy szelep, ami valamekkora nyomásnál kinyit!
Azt is érdemes leellenőrizni, nehogy pl. el legyen tömődve és amiatt nő meg túlzottan a nyomás a hűtőkörben...ergó felfújódik az említett cső!
Azt is érdemes leellenőrizni, nehogy pl. el legyen tömődve és amiatt nő meg túlzottan a nyomás a hűtőkörben...ergó felfújódik az említett cső!
Fairlane2010-05-05 10:04:23 // 99368
Há nem ezt mondom én is? :)
süsnye2010-05-05 10:04:11 // 99367
le van írva, hogyan kell kimérni, én már egysuer csináltam...
ellenállást kell mérni, csak ahhoz, hogy ezt meg tudd tenni, mérned kell viszonylag pontosan az aktuális vízhőfokot is...
vagy méred a termosztát felületi hőmérsékletét mondjuk lézeres hőmérővel
vagy kiszeded a jeladót és belelógatod vizbe, amit melegítesz..
de a legegyszerűbb, ha elmész Marklarhoz és belepróbálsz egy másikat, hogy változik-e a cserétől vmi ;)
ellenállást kell mérni, csak ahhoz, hogy ezt meg tudd tenni, mérned kell viszonylag pontosan az aktuális vízhőfokot is...
vagy méred a termosztát felületi hőmérsékletét mondjuk lézeres hőmérővel
vagy kiszeded a jeladót és belelógatod vizbe, amit melegítesz..
de a legegyszerűbb, ha elmész Marklarhoz és belepróbálsz egy másikat, hogy változik-e a cserétől vmi ;)
süsnye2010-05-05 09:59:55 // 99366
az ECU vízhőfok jeladója a termosztátban van felül
az óra vízhőfok jeladója a termosztát alatt-mögött a HFben van
a kontrol lámpa vizhőfok kapcsolója pedig a HF hátulján van, a termosztát felőli részen..
az óra vízhőfok jeladója a termosztát alatt-mögött a HFben van
a kontrol lámpa vizhőfok kapcsolója pedig a HF hátulján van, a termosztát felőli részen..
Fairlane2010-05-05 09:59:20 // 99365
Öööö, és tényleg....
Én eddig azt hittem, hogy a termosztátban levő gomba adja a jelet a mutatónak...
Két hőfok jeladó van :S
A 07-11 oldalon egyszer ír a termosztátban egy Engine Coolant Temperature Sensort (NTC) (Akkor ez jelez a Motroniknak)
A 07-20 ason meg a HF-ben lakik egy Engine Coolant Temperature Sender. (Ez meg a mutatónak)

Tökjó, hogy a termosztátban levőre nem írja, hogy kell kimérni.....
Mik is lehetnek a tünetek, ha ez fosik be?
Én eddig azt hittem, hogy a termosztátban levő gomba adja a jelet a mutatónak...
Két hőfok jeladó van :S
A 07-11 oldalon egyszer ír a termosztátban egy Engine Coolant Temperature Sensort (NTC) (Akkor ez jelez a Motroniknak)
A 07-20 ason meg a HF-ben lakik egy Engine Coolant Temperature Sender. (Ez meg a mutatónak)

Tökjó, hogy a termosztátban levőre nem írja, hogy kell kimérni.....
Mik is lehetnek a tünetek, ha ez fosik be?
süsnye2010-05-05 09:51:45 // 99364
na ez tényleg jól néz ki! :)) és kiszedted őket festéshez? :P :))
Takizse2010-05-05 09:42:22 // 99363
A szívócsonk tiszta Maserati, vagy Ferrari feeling .
Takizse2010-05-05 09:39:40 // 99362
Tegnap elkezdtem összerakni a motort Hf. kész , vezérlés kész , új kuplung készlet fent.
este folyt köv.
este folyt köv.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-05-05 09:28:44 // 99361
Köszi,féltem,hogy kicsit túlzott lett,bár nekem tetszik.Pár dolgot még rendberakok odabent.
Takizse2010-05-05 09:26:26 // 99360
Csudaszép!
Longman2010-05-05 08:31:16 // 99359
ahogy nézem a manualt a 8V TS-nél a termosztátban a motor hőfok jeladó van, a vízhőfok a műszeregységhez meg a hengerfejben bal oldalt.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-05-05 08:28:35 // 99358
Longman2010-05-05 08:27:20 // 99357
jól van nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni, egyáltalán nem biztos hogy hengerfejes, csak az biztos hogy az a cső nem jó..
lehet olajálló gumicső került bele, az meg ilyen hogy dagad a víztől.
lehet az is hogy valahol egy kisebb cső el van dugulva, azért magas a nyomás.
legelőször ne vidd semmilyen szervízbe, hanem szerezz oda egy jó csövet.
Marklar lentebb belinkelte a képet, gondolom megvan még neki az a cső, vagy vegyél szilikonost. ha azt is dagasztja majd, akkor első körben át kellene mosni az egész rendszert, hátha dugulás van valahol.
ha ezek után még mindig dagasztja, amire szvsz kicsi az esély akkor lehet komolyabb dolgokon gondolkodni, de még akkor sem biztos hogy hfejes, lehet csak vmit anno rosszul raktak össze.
de mondom még 1x azt a csövet minél előbb cseréld ki mert el fog durranni hamarosan!
lehet olajálló gumicső került bele, az meg ilyen hogy dagad a víztől.
lehet az is hogy valahol egy kisebb cső el van dugulva, azért magas a nyomás.
legelőször ne vidd semmilyen szervízbe, hanem szerezz oda egy jó csövet.
Marklar lentebb belinkelte a képet, gondolom megvan még neki az a cső, vagy vegyél szilikonost. ha azt is dagasztja majd, akkor első körben át kellene mosni az egész rendszert, hátha dugulás van valahol.
ha ezek után még mindig dagasztja, amire szvsz kicsi az esély akkor lehet komolyabb dolgokon gondolkodni, de még akkor sem biztos hogy hfejes, lehet csak vmit anno rosszul raktak össze.
de mondom még 1x azt a csövet minél előbb cseréld ki mert el fog durranni hamarosan!
SD2010-05-05 07:03:24 // 99356
Hajrá ntc éjá éjá óóó!
Buksi2010-05-05 03:46:27 // 99355
És ez tuti? Délután megsasolom! Köszi! :-))
Buksi2010-05-05 03:44:37 // 99354
Most már nekem sem szimpi! :-((
Buksi2010-05-05 03:43:59 // 99353
Az nem a vízhőfok jeladó? :-)
TSiga ( I am the TSIG)2010-05-04 21:44:03 // 99351
Meg a gyújtás modulokét is le kell húzni.
Többet nem tudok kérem kaccsojja ki!
Többet nem tudok kérem kaccsojja ki!
TSiga ( I am the TSIG)2010-05-04 21:41:03 // 99350
Fontos még, hogy le kell kötni az injektorok csatijait és (asszem) teljes gáznál kell csinálni a mérést.
TSiga ( I am the TSIG)2010-05-04 21:39:28 // 99349
Te mire fogadsz? :-D
Fairlane2010-05-04 21:38:30 // 99348
Lehet, de az is lehet, hogy előbb dumál likat az órába :D
TSiga ( I am the TSIG)2010-05-04 21:37:29 // 99347
Ezzel meg tudjk mérni, hogy egységnyi Buksi egységnyi babgulyásból milyen nyomású gázt fejleszt. :-DD
Fairlane2010-05-04 21:35:31 // 99346
Ahh szo. Már világos, kösz a képeket is :)
TSiga ( I am the TSIG)2010-05-04 21:33:24 // 99345
TSiga ( I am the TSIG)2010-05-04 21:23:20 // 99344
A gyertya helyére tekerem természetesen, de viszont van univerzális adapter, amit csak ele kell nyomni a gyertya lyukába és a gumi tömít. Mindjárt csinálok fotót róla.
TSiga ( I am the TSIG)2010-05-04 21:19:58 // 99343
A jeladó a termosztát mellett van. Nem rajta, hanem mellette. A HF hátulján a maximum hőfokra figyelmeztető szenzor van. 1 db érintkezője van.
afri2010-05-04 21:17:26 // 99342
most ezzel nagyon boldoggá tettél :-// ,pedig tőled vártam vmi jó megoldást rá!! vagy kevésbé aggodalomra adó okot/választ!!
pénteken elviszem megint egy eddig "ezt a V6ost nem látott szerelőhöz", hogy az mit mond rá!! ;-)
remélem nincs nagy baj! Ferike azt írta tennap, hogy 3 éve lett hengerfejfellújítva, bár az csak egy dolog!
már visszasírom az 1.8ast!
jól jönne most az a pénz, amit arra ráköltöttem!! :-//
:-)
pénteken elviszem megint egy eddig "ezt a V6ost nem látott szerelőhöz", hogy az mit mond rá!! ;-)
remélem nincs nagy baj! Ferike azt írta tennap, hogy 3 éve lett hengerfejfellújítva, bár az csak egy dolog!
már visszasírom az 1.8ast!
jól jönne most az a pénz, amit arra ráköltöttem!! :-//
:-)
Fairlane2010-05-04 21:10:22 // 99341
Kösz, asszem élnék a lehetőséggel, de talán nem a találkozón :)
Viszont hova tekered, ha nem a gyertya helyére?
Viszont hova tekered, ha nem a gyertya helyére?
Longman2010-05-04 21:06:23 // 99340
Nem tom, nekem ez a Brisk nem szimpi.. Sok jót nem hallottam róla.
Hát az a jeladó valahol vagy a hengerfej oldalában vagy a termosztátban van. általában kék színű a feje. Tudod..! :)
Hát az a jeladó valahol vagy a hengerfej oldalában vagy a termosztátban van. általában kék színű a feje. Tudod..! :)
Fairlane2010-05-04 21:02:57 // 99339
Nem a termosztátban van ez a jeladó?
Buksi2010-05-04 20:51:58 // 99338
Köszi a tippeket! :-)
Nekem ezt a Brisk gyertyát is katalógus szerint keresték ki! Úgyhogy erről ennyit! :-/
A motorhőfok jeladóra viszont nem gondoltam! Hol is találom ezt a jeladót pontosan? :-)
az összeszerelésnél még egyenlőre nem járok, csak a tisztogatásnál! De figyelni fogok mindenre! ;-))
Nekem ezt a Brisk gyertyát is katalógus szerint keresték ki! Úgyhogy erről ennyit! :-/
A motorhőfok jeladóra viszont nem gondoltam! Hol is találom ezt a jeladót pontosan? :-)
az összeszerelésnél még egyenlőre nem járok, csak a tisztogatásnál! De figyelni fogok mindenre! ;-))
Longman2010-05-04 20:35:59 // 99337
Én NGK-t raknék bele. Szerintem amúgy ami katalógus szerint gyári specifikációjú, és ehhez a motorhoz kell, annak aztán teljesen mindegy hogy mekkora a hőértéke (mármint pontosabban hogy tudod-e Te azt az értéket) mert az úgyis jó.
Másik, a gyertyával kapcsolatban, az az igaz hogy akkor valószínű túl alacsony ennek a gyertyának a hőértéke tehát nem belevaló, illetve ilyen jellegű feketedést ezen kívül a motor hőfok jeladó hibája is produkálhat, ha folyamatosan dúsítja az ECU a keveréket a jeladó rossz értékei alapján.
Ez ráadásul szerintem okozhat fordulatszám ingadozást is.
Ami a szívórészt illeti, arra koncentrálj hogy az összetételek legyenek rendesen tömítve, jó lenne ha vennél autósboltban tömítés lapot amiből tudsz vágni/formázni tömítést, és vegyél mellé tömítő masszát és azt is használd. De szerintem neked nem ez lesz a baj, kár túlzásba vinni.
Mindenesetre úgy látom a legfontosabbal nem törődtél, az alapjáratit mindenképp vedd ki és tömítsd rendesen ahol összemegy a szívócsonkkal, mert az viszont tud ilyen problémákat okozni.
Másik, a gyertyával kapcsolatban, az az igaz hogy akkor valószínű túl alacsony ennek a gyertyának a hőértéke tehát nem belevaló, illetve ilyen jellegű feketedést ezen kívül a motor hőfok jeladó hibája is produkálhat, ha folyamatosan dúsítja az ECU a keveréket a jeladó rossz értékei alapján.
Ez ráadásul szerintem okozhat fordulatszám ingadozást is.
Ami a szívórészt illeti, arra koncentrálj hogy az összetételek legyenek rendesen tömítve, jó lenne ha vennél autósboltban tömítés lapot amiből tudsz vágni/formázni tömítést, és vegyél mellé tömítő masszát és azt is használd. De szerintem neked nem ez lesz a baj, kár túlzásba vinni.
Mindenesetre úgy látom a legfontosabbal nem törődtél, az alapjáratit mindenképp vedd ki és tömítsd rendesen ahol összemegy a szívócsonkkal, mert az viszont tud ilyen problémákat okozni.
Buksi2010-05-04 20:06:52 // 99336
Asszem majd Thomika! :-)
TSiga ( I am the TSIG)2010-05-04 20:03:41 // 99335
Akkor a másik, vagy Thomika Cartárs.
Buksi2010-05-04 20:01:51 // 99334
Golden Lodge-ot már nem kapni! :-((
TSiga ( I am the TSIG)2010-05-04 19:54:47 // 99333
A gyertya témában : vagy Golden Lodge 25 HLD kell bele vagy Champion C6YCC 0.7mm-es hézaggal. Manual szerint
Buksi2010-05-04 19:19:04 // 99332
Azt hiszem megoldódni látszik a gyertyák feketeségének miértje! Valaki említtte itt (sajna nem ugrik be, sorry), hogy nem mindegy milyen hőértékű gyertyát teszünk a mociba! Kicsit kutakodtam a témában és találtam is pár oldalt ezzel kapcsolatban!
Gyertyákról
Nem tudja véletlenül valaki, hogy hol lehet utánanézni, hogy 2.0 TS-be milyen hőértékű gyertya kell? A manual-ban benne van?
Viszont az alapjárat ingadozására még nem jöttem rá! Nem hiszem, hogy a gyertyáktól van, mert eddig nem csinálta! Egyenlőre megpucolgattam mindent, remélem holnap már összetudom rakni az egészet, aztán majd kiderül!


Gyertyákról
Nem tudja véletlenül valaki, hogy hol lehet utánanézni, hogy 2.0 TS-be milyen hőértékű gyertya kell? A manual-ban benne van?
Viszont az alapjárat ingadozására még nem jöttem rá! Nem hiszem, hogy a gyertyáktól van, mert eddig nem csinálta! Egyenlőre megpucolgattam mindent, remélem holnap már összetudom rakni az egészet, aztán majd kiderül!


TSiga ( I am the TSIG)2010-05-04 18:13:48 // 99331
Számoljál: 2,4 liter 290 LE annyi mint 120 LE/liter
Off Honda S2000 is 120LE/liter
Majd ha mondjuk EVO-szinten vannak (150LE/liter), akkor szóljanak.
Különben is így is veszélyesek a mutyukik, különösen ekkora motorral.
Off Honda S2000 is 120LE/liter
Majd ha mondjuk EVO-szinten vannak (150LE/liter), akkor szóljanak.
Különben is így is veszélyesek a mutyukik, különösen ekkora motorral.
TSiga ( I am the TSIG)2010-05-04 18:04:35 // 99330
Használom a hűtő kis csavarját. Kicsi gázt adok a bowdennel és kiveszem a csavart. Amint egyenletesen folyik a víz, akkor visszateszem.
Van kompresszió mérőm. Valami ilyesmi. Valaki szerint nem kompressziót mér, hanem henger-végnyomást. De attól még jó. :-D

Beteszem a kocsiba és mondjuk AlfaCityn megmérjük. Van hozzá univerzális csati meg gyertya helyére betekerhető. Csak ha a gyertya helyére betekered, akkor marha nehezen fog kijönni, ugyan is beleszorul a gyertya helyére.
Van kompresszió mérőm. Valami ilyesmi. Valaki szerint nem kompressziót mér, hanem henger-végnyomást. De attól még jó. :-D

Beteszem a kocsiba és mondjuk AlfaCityn megmérjük. Van hozzá univerzális csati meg gyertya helyére betekerhető. Csak ha a gyertya helyére betekered, akkor marha nehezen fog kijönni, ugyan is beleszorul a gyertya helyére.
Buksi2010-05-04 17:43:58 // 99329
Az Alfának is kellene már valami ilyesmi moci! :-)
Buksi2010-05-04 17:41:42 // 99328
Az most pont nincs! :-/ :-))
rasta1552010-05-04 15:54:14 // 99326
Hello
ha láttátok már sory
kedvencem
http://www.youtube.com/watch?v=PVbyC5AM4qk
ha láttátok már sory
kedvencem
http://www.youtube.com/watch?v=PVbyC5AM4qk
Online tag
1
Vendég1
527







