Fórum >> Típusok >> 145-146

Selmak2007-11-07 15:32:04 // 53515
Ha olajsejk lennék akkor szerinted nem azt ajánlanám hogy minden 5K után cserélj olajat? :D
András bácsi2007-11-07 15:29:15 // 53514
Ugyanez van a 159-ben is.

Te valami vegyész vagy? Vagy olajsejk?
Selmak2007-11-07 15:23:28 // 53513
Elég nagy tartalékok vannak a szabványokban meg a gyári előírásokban, viszont senki nem állítja hogy ártanál a gyakoribb olajcserével. Az extrém hosszú periódusú olajcserék UP TO ... KM értendők. Hosszabb egyenletes terhelés esetén jóval tovább bírja mint pl rövid hidegüzemi nyúvasztást, olaj termikus egyensúlyát őrzi e hűtő vagy éppen az olaj működik hűtőfolyadékként, nem mindegy. pl. Opelban van 50 ezres szevízperiódus is éppen az 1.9 JTD esetén, de ez ún ecoflex ami az jelenti hogy fedélzeti komputer megsaccolja az olajcsere óta az olajt ért terhelést és úgy számolja visszafele a szervízperiódust. Hidegben megküldve sokkal gyorsabban számol vissza mint melegen egyenletes terhelésnél.
beeep1462007-11-07 15:21:18 // 53512
"...csak a végállást kell megjelölni levétel előtt.."

Ezt nem teljesen értem.. Hol jelölök meg mit? Minek a végállását? :-)
Nincs valami képes illusztrációd? :-D
GT Ɨ|ѯ2007-11-07 15:18:13 // 53511
Nincs mit elb@. a mutatón,csak a végállást kell megjelölni levétel előtt:DD

Csak ne lennél olyan messze-már rég túl lennénk rajta:-)
beeep1462007-11-07 15:17:54 // 53510
Nekem elrepedt a kiegyenlítőtartályom, vettem újat, de közben öntögettem rá d.vizet.. Most a hidegek előtt lecserélem a fagyállót.. Paraflu UP teszek bele, a gyári ajánlás szerint.
beeep1462007-11-07 15:16:15 // 53509
Az én hülyeségem... Megkérdeztem, meg tudod csinálni tutira, úgy, hogy nem baxódik el a mutató? Azt mondta nem 100%... Mondom, akkor hagyjuk... :-)) Ezuán vágtam szét, és próbáltam meg a múlt héten én. Az eredményt ismered... :-)))
Átok79146TD2007-11-07 15:15:56 // 53508
mert te nagyon ügyes vagy...:)P
Selmak2007-11-07 15:15:42 // 53507
ALU hűtőkhöz való vegyél és akkor nem csócsálja meg a hengefejet meg hűtőradiátort.
András bácsi2007-11-07 15:15:33 // 53506
Szabvány ide vagy oda, ha a tapintásra érzed, hogy nyúlós, nedves az olaj, akkor én nem hiszek senkinek.
GT Ɨ|ѯ2007-11-07 15:14:00 // 53505
bammeg-én nem vagyok szerelő,de megcsináltam 1óra alatt az egészet-nemértem ,nemértem:-)))))
Peti 1462007-11-07 15:13:43 // 53504
na és milyen hűtőfolyadék kellene bele előírás szerint?
mert én nem rég cseréltem termosztátot és bevallom egy olcsó nem is tudom milyet vettem akkor... de még kell bele a hideg előtt, mert most csak kb -5 fokos körül van. ja és lehet keverni, vagy egy fajtát locsoljak bele szerintetek?
Selmak2007-11-07 15:11:56 // 53503
Az új szabványok az érdekesek a végén.
beeep1462007-11-07 15:10:16 // 53502
Dehogy... A szerelőm nem vállalja, én nem próbálok rá még 1x, úghogy egyenlőre áll a dolog... :-)))))
András bácsi2007-11-07 15:10:16 // 53501
Persze: lassújárású hajómotorban, vagy kamionban...
Selmak2007-11-07 15:06:20 // 53500
Elmegy csak nem mindenfajta motorban.
GT Ɨ|ѯ2007-11-07 15:05:06 // 53499
Na ezt mondom én is!!:-))


fehérít már a számlapod?:-))
beeep1462007-11-07 15:02:49 // 53498
Ebben 100%-ig biztos vagyok.. :-))
Átok79146TD2007-11-07 15:02:29 // 53497
én is csatlakozom:)))
beeep1462007-11-07 15:01:56 // 53496
Nekem 1.6 van, de az olaj max. 200-300 km-el mehet többet 10 ezer km-nél... Félévente egy 20-asba kerül a szürőkkel együtt, de nyugodt vagyok...
GT Ɨ|ѯ2007-11-07 15:00:56 // 53495
De nem az utolsó!:-))
GT Ɨ|ѯ2007-11-07 15:00:23 // 53494
erről beszéltem,,de mióta tehetem Seléniát használok,semmi gondom nem volt még 12-nél én sem hajtottam még tovább-de ehez nem kell egyetem-az ember a nívópálcát ha néha megnézi láthatja,mi ujság odabennt:-))
AGIP 2000 volt anno régebben a favoritom:-))
András bácsi2007-11-07 14:55:16 // 53493
De az is soxor hülyeség. Lásd 159-nél viszkozitásérzékelő. Egy olaj sem megy el büntetlenül 30e km felett. Én 19xxx-nél kidobtam belőle, de már elég durva volt. Tapintásra, sűrűségre, színre. A jó kis 10-12e való a Seléniának, meg ezeknek a motoroknak. Aki meg nem így tesz, az az ő dolga.
GT Ɨ|ѯ2007-11-07 14:54:38 // 53492
Vazze,majd le leszünk hurrogva:-)))
beeep1462007-11-07 14:53:31 // 53491
Bár nekem első Alfám, de csatlakozom.. :-)
GT Ɨ|ѯ2007-11-07 14:51:47 // 53490
OK:-)
sokan,nemértem miért nem adják meg az előírt (olajak,gyertya,stb)dolgokat a motornak,nem ( is ) csodálom,ha sírás a vége:-)
Mindig úgy voltam vele ( mióta Alfám van,de előtte is),hogy nem szabad a gagyit megvenni,mert akkora szívás lehet belőle....
Sorry,de még a hűtőfolyadékra ( is ) értem.
Szóval akkor is ortodox-gyári előírás szerinti hívő vagyok,leszek:-)))))
András bácsi2007-11-07 14:47:54 // 53489
Gondoltam. Csak viszonyításképpen. ;)
GT Ɨ|ѯ2007-11-07 14:46:58 // 53488
De minket annyira nem 6nak meg a yapcsi motorok:-)))
András bácsi2007-11-07 14:37:57 // 53487
Én ezt tanultam anyagismeretből anno domini ca. 1991. :)
András bácsi2007-11-07 14:35:40 // 53486
Igen, de pl. a japán szarok nem kényesek ennyire. Sok olyan motoruk van, amit szinte lehetetlen kinyírni.
GT Ɨ|ѯ2007-11-07 14:34:07 // 53485
Király:-)
GT Ɨ|ѯ2007-11-07 14:28:17 // 53483
Na erre értettem ( is ) nem kell bele gagyi és akkor meghálálja.
GT Ɨ|ѯ2007-11-07 14:26:25 // 53482
Rendben lesz akkor a következő 100 e km-re:-)
GT Ɨ|ѯ2007-11-07 14:25:39 // 53481
Igazad van:-)
De így MINDEN fajta motor kényes:-))

Meg kell adni ami jár nekik aztán nincs probléma velük:-)
András bácsi2007-11-07 14:12:05 // 53479
Valós km lehet?
András bácsi2007-11-07 14:09:38 // 53477
Mennyi van benne?
Tresor2007-11-07 14:08:06 // 53476
Na már hívott is Piri! Meg volt főzve a mocim valamikor. A hengerfejet alig bírta leszedni, mert valami gagyi pakolást odaragasztottak rá. Gyűrűzni kell az tuti, meg akkor már a szelepszárszimeringezést is megcsináltatom, ha már szét van szedve...
András bácsi2007-11-07 14:06:47 // 53475
Így Honda lenne. :)
András bácsi2007-11-07 14:05:49 // 53474
Láttam olyat, ahol 5 mm kopott le két bütyökből. Nagyon durva hangja volt a gépnek: elég süsü csóka használta. Zömmel nulla olajjal. Tesco minőséggel.
András bácsi2007-11-07 14:04:18 // 53473
Tulajdonképpen semmivel. A rossz hidrotőke, illetve a rossz módosítás okozhatja.
András bácsi2007-11-07 14:03:08 // 53472
A módosító halálát a gyenge minőségű olaj és az alacsony olajszint okozza. Ha ezekre figyelsz, sokáig elmegy. A hang alapján kizárható a hibája, és csak nagyon extrém kopásnál okoz egyéb hibát. A szíjra szintén ekkor hathat csak vissza, de ez sem jellemző.
Ferko2007-11-07 13:54:21 // 53471
Szerintem nem éri meg kockáztatni.
Ferko2007-11-07 13:53:36 // 53470
Csak a pojééén kedvéért írtam !:-DD
Na akkor: 1.6 TS 16V 160LE 1060 kg! .-DDD
beeep1462007-11-07 13:52:50 // 53469
"...viszont a TS is hajlamos megenni a szívóoldali tengelyt..."

Mivel lehet ezt megelőzni?
András bácsi2007-11-07 13:51:57 // 53468
Rendes tulajnál simán elmegy 100e felett is egy módosító. Főleg az újak.
beeep1462007-11-07 13:51:38 // 53467
1600 kg? Ki ne találd már cimbora!! :-)))))

Így se megy úgy ahogy kellene, hátmég ha rámenne 400 kg... Dévó tico-kal aláznának minket.. :-)))
András bácsi2007-11-07 13:49:59 // 53466
Ezzel így nem tudok egyetérteni:

Mindkét motor kényes:
- a boxer a kenésre elsősorban. Rossz v. kevés olajjal könnyen hajtókaros lesz, a hidrotéké, a vezérműtengelyek szintén gyenge pontot jelentenek.
- a TS megint csak kenésre kényes: módosító, mint urban legend, kikönyökölési hajlam, és itt az elektronika. Viszont A TS is hajlamos megenni a szívóoldali tengelyt

Mindkettőre vigyázni kell.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak