Fórum >> Típusok >> 145-146

WarbiRunner (Gyuri)2021-08-23 17:33:14 // 145075
Már sokat kereste :-) Aztán ha megtalálta, majd akkor ül át! :-)
Laciferi2021-08-23 16:17:34 // 145074
Ennyi :D
Kazes☻2021-08-23 16:11:21 // 145073
Mikor - mikor...?! Már megírtad... majd, ha sokat keresel! Bár nálad ezt nem lehet tudni, mert egyszer csak átülsz egy drágábba és kész! XD
Laciferi2021-08-23 16:08:07 // 145072
Az szep jelenet lesz :) En majd tervezem fiatalitani picit a Gt-t, egy Giulietta lesz tervben, vagy MiTo esetleg meg nem tudom melyik legyen, na meg mikor. Egyelore elegedett vagyok a Gt-vel, de azert mar ez a technika is kezd oregedni a maga 16 es fel evevel :)
Kazes☻2021-08-23 14:59:36 // 145071
Ok... akkor az olyan lesz, mint a kevés fogyasztású autód... avagy mondhatnám, a Columbo felesége...! XDDD
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-23 14:53:49 // 145070
Szeretek én felelős lenni? Nem annyira :-)) De ha eszembe jut, maj' szólok :-)
Kazes☻2021-08-23 14:45:12 // 145069
Eccerűbb, ha kikiáltunk téged felelősnek, hogy évente kongasd a harangokat az esemény előtt! XDDD
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-23 14:31:42 // 145068
Nem e? Kéménybe korommal felírni! Havonta nézegetni, van e már dátum. Kétévente van 2017 óta, ha jól tudom. A 2019-es az elképesztően tömény és ütős autós élmény volt. 40-50 éves versenyautókat testközelből látni.. huhhh..
Idén azért ettől nagyon elmaradt a szint, de egy autós napnak elment. Veterán kiállítás + WTCR és ETCR futamok.
Két év távlatból is szép a kontraszt a régi autóversenyzés és a mai közt. De az igazi kontraszt a WTCR és az ETCR között volt feltűnő.
A WTCR autókat amikor melegítgették a depóban, fura volt. Mintha a Giuliát indítottam volna be, röcögős, kicsit tompa modern motor hang. És ugye elsőkerekes versenyautók? Aztán amikor tolták a ringen, mégis megvolt a feeling. Tényleg kirázott a hideg a hangorkántól, az egész magával ragadott. Szuper volt, a tömeg felállt amikor befordultak a célegyenesre, hangulat volt, izgalmas volt, és szurkolhattunk a magyaroknak :-)
Aztán jött az ETCR, szurkoltunk a Romeo Ferraris féle villany Giuláknak. És jöttek, mentek, baromi gyorsan, de elmaradt az izgalom, a hangulat. Olyan sok időnek tűnt amíg körbemennek, aztán megjelentek és eltűntek. Mint egy teniszmeccsen, fordultak a fejek jobbról balra. Aztán vártunk. De az autós énem ezt nem élvezte, csak néztem és kész. Feltűnik, megérkezik, elmegy. És nem éreztem semmit.Közben magyarázta a kommentátor hogy tartalék energia, meg plusz energia, meg ilyen pont, olyan pont. És nem is akartam érteni. Részemről az autóverseny haláltusáját láttam.

Viszont 2023-ban állítólag jön újra a Peter Auto rendes autókkal, rendes hanggal, igazi élményekkel. Úgyhogy azt nehogy kihagyd! XDDDD
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-23 14:09:09 // 145067
Idő kérdése minden :-) A GT-d is klasszikus lesz. Tegnap faceliftes 166 is volt az "öreg" autók között. Előttem a kép, ahogy 60+ os fejjel ketten ülünk a piros Giuliettában és felgördülünk a pódiumra. Megröffentjük kétszer háromszor a kis 1.4 turbót a közönség örömére, majd visszaparkolunk pár szép állapotban megmaradt 159 közé XD Más már nem vállalna 200km-es utat ilyen autókkal, de mi még simán! XDDD
Kazes☻2021-08-23 14:05:25 // 145066
Én meg nem is tudtam erről, hogy lesz... igaz nem állhattam volna oda Bözsivel sem, de azért megnéztem volna őket! :)
Laciferi2021-08-23 12:55:53 // 145065
Igazad van, ezek is klasszikusok mar.... Mind a mai napig megfordulnak az emberek ha egy szep 45/46-ot latnak az utcan meg most is annyira kitunik a tomegbol :) Majd ha minden jol megy meg abszolut hetvegi kanyargosnak lesz egy 46ti vagy egy 45qv-m :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-23 12:32:56 // 145064
Nekem kicsit a szívem szakadt meg tegnap, kimentünk a Hungaroring Classicra. Nyilván ez nem volt most OLYAN mint az eddigi H.Classicok, de jó élmény volt. És két éve én rákérdeztem, hogy esetleg a frissen rendbeszedett zöld 146-ot vigyem e el. Nem kellett a patinás társaságba akkor. Emiatt idén kicsit fájt nézni az egyetlen, de gyönyörű 146-ot, mehetett a ringen is a többi öreg autó közt. De ott lettem volna a TD-vel :-(
Idén elég sokminden befért a "klasszikusok" közé, a mezei e34-től a bontó elől eltolt Ladáig. Persze ott volt a másik véglet is a gyönyörű, valóban klasszikus öreg autók.
Kazes☻2021-08-23 12:26:05 // 145063
Karigerinél ezt sosem lehet tudni... : /
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-23 12:17:40 // 145062
Ezt 2024-től tervezik. Azért addig van még időd :-)
Laciferi2021-08-23 09:50:02 // 145061
Jol is ment, csak ne lett volna annyi baj vele :D
V.Tomi.145-146 🍀2021-08-23 09:47:08 // 145060
Szép volt az a 146. Mikor még Norbinál volt egyszer vezettem :))
Laciferi2021-08-23 07:04:50 // 145059
Legalább marad még mutatóban pár 45 és 46 is amik jók :) Sajnos én nem engedhettem meg magamnak a 2 autós dolgot, egyet is nehezen tudok fenntartani, de ha jól állnék nem engedtem volna el a 46-ot. Majd talán egyszer még csilliárdokért beszerzek egyet a garázsba ha valaha is jól fogok keresni... :)
V.Tomi.145-146 🍀2021-08-22 21:59:00 // 145058
Köszi. Remélem nem tolják túl a dolgot... :)
Kau2021-08-22 19:04:48 // 145057
Most még arról szóltak a hírek. De ezt bármikor módosíthatják. A benzines 146-osokat MÉG nem érinti.
V.Tomi.145-146 🍀2021-08-22 17:49:38 // 145056
City-n sem volt már sok. Ha egyszer lesz újabb akkor nekem is csak mellé. Kazes.. csak Budapesten lesz szigorítás a dieselek terén?
Kazes☻2021-08-22 12:41:46 // 145055
Hasonló cipőben járok én is, csak még nem érett meg a döntés... ill. itt Bp.-en valószínűleg szigorítások várhatóak kipufogás ügyben... nem eccerű, az biztos! :)
Kau2021-08-22 11:48:40 // 145054
Csak, hogy legyen mit olvasni! :)

Augusztus 20-án a párommal és a gyerekekkel elmentünk megnézni a légi parádét Budapesten. Gondoltuk utána megnézzük a felvonulást az Andrássy úton. Lezárások, dugók, terelések... Az Erzsébet körúton araszolva jött egy reccsenés és a kuplung pedál beesett! Szuper! Ha létezne lista, hogy hol nem szeretnék lerobbanni, a körút biztos benne lenne a top 5-ben! Szerencsére még békeidőben elmentettem egy Bp-i traileres számát, akit korábban ajánlottak Alfások valamelyik fórumon. 1 órán belül ott volt a 146-osért.
Jött a dilemma. Most mi legyen, hova vitessem? Tudja mindenki, hogy ez nem olcsó mulatság. Megfordult a fejemben, hogy kivisszük innen és letesszük pest szélén. Onnan meg elvitetem egy autóbontóba. Mivel már jó ideje terveztem, hogy Giuliettát kéne venni, az utóbbi időben már nem igazán költöttem rá. (Leszámítva a januárt, amikor kényszerből szinte a teljes első futómű ki lett cserélve az autószerelők balfaszsága miatt. Lengőkarok, külső-belső féltengelycsuklók, stb.) Persze mostanra leette a gumik szélét, mert futómű beállítást már nem csináltattam. Mondván erre a kis időre már minek? A traileres mondta, hogy lehet, hogy csak a munkahenger adta meg magát. Oké, akkor vigyük szerelőhöz Dunakeszire, Német Misihez. Nincs sokkal messzebb, mint pest széle. Nem tudtam elérni se telefonon, se a ház elől. Így ott hagyni meg nem akartam. Új egyeztetés az autószállítóval, és a helyi autószerelővel, hogy akkor vigyük haza Romhányba. Itthon kiderült, hogy vagy a tárcsa vagy a szerkezet szakadhatott be, Ekkor úgy láttam, hogy kész, itt a vége. El kell engednem most már a 146-ost.
Tegnap elmentünk az erdőkertesi Alfa találkozóra. Nem akarok hazudni, de a kb 200+ Alfából kb. 5-6 db 145/146 volt. Régi ismerősökkel beszélgettem, akik csodálkoztak, hogy még mindig megvan a 146-os (és napi használatban). Beszélgettem Giuliettásokkal. Az a nem kell rá sokat költeni érzés nem fogott el, mert szinte mindenki mondta, hogy miket cseréltek 3-400 ezer forintos árakon... Annyiból én két 146-ost felújítanék :)))
Ma reggel felkelve megszületett egy döntés. Felújíttatom a 146-ost! 2.5 éves korától nálam van, rengeteg a közös emlék! De persze jöhet majd mellé egy Giu is... :)
Csak nem akarok kényszerből olyat venni, amit később bánnék.
Kazes☻2021-08-20 00:31:17 // 145053
Így van, tettek bele egy szűrőt... volt szerencsém hozzá és ki is pucoltam, de azt, hogy ez bármit okozna még nem tapasztaltam, vagy olvastam... ettől még lehet! :)
V.Tomi.145-146 🍀2021-08-19 22:37:52 // 145052
Egyszer talán erről olvastam és arra azt írták hogy a tartályban van valami szűrő és az okozhatja. Lehet butaság de így ez ugrott be erről. Sosem jártam utána...
misike762021-08-18 16:47:27 // 145051
Sziasztok!
Nincs véletlenül valakinek egy eladó146fl első lökhárítója. Elcsaptam egy borzot és apró darabokra tört az enyém.
marci912021-08-18 15:48:36 // 145050
Sziasztok!
Mióta ki lett cserélve a szervószivattyú nyomócső, ami a kormányműre csatlakozik, alapjáraton hallok egy búgást, mint amikor kevés a szervóolaj a tartályban. A szervó rendszert kilégtelenítettük a kormánykerék jobbra-balra tekergetésével, de olyan, mintha még levegős lenne és nem múlt el így 300 km után sem. Lehet esetleg máshol is légteleníteni, vagy más hibaforrást keressek?
marci912021-08-18 15:46:19 // 145049
Szia!
Ismerősöm 147-ese is ilyen. A kintről beáramló levegő csappantyúját zárja alaphelyzetbe. A 146 nem ilyen, azon szerintem nyitva marad. Ha recseg, morog, akkor általában a csappantyú léptetőmotor fogaskerekei sérülnek meg és cserélni kell.
Kazes☻2021-08-13 21:16:20 // 145048
Coyote2021-08-12 10:24:40 // 145047
Igen arra gondoltam. Az első injektornál folyik elég rendesen. Rendeltem most komplett csövet, remélem azon rajta lesz. Csak azt hittem lehet külön is kapni. Biztosító villát lehet, de tömítést nem. Esetleg más típusnak is meg felelne a tömítése? Gondolom a lényeg, hogy 6mm legyen az átmérője? Utazunk el és szeretném még ma rendbe rakni, hogy ne legyen gond vele az úton.
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-12 10:18:50 // 145046
Résolajcső tömítés? A kis műanyag csatlakozó o-gyűrűjére gondolsz ami az injektor tetejébe megy? Asszem 6mm-es o-gyűrű, de valószínűleg komplett csatlakozót is lehet venni, ha másnem e-bayről. "Bosch CR injector leak-off connector" vagy hasonló kereséssel.
Coyote2021-08-12 07:16:29 // 145045
Sziasztok. Nem tud valaki segíteni, hogy milyen cikkszámon futhat vagy milyen néven a rés olajcső tömítése? Nem igazán találom egyik autós boltn sem ahonnan szoktunk rendelni. 1,9 JTD-hez kéne.
Kazes☻2021-08-08 21:46:12 // 145044
Nálam semmi... 😃
jjohn2021-08-08 08:15:00 // 145043
Köszi! És mi lett a zajjal?
Bocs elnéztem a számokat!
Kazes☻2021-08-07 16:26:32 // 145042
A 147 egy topickal odébb... 😜 De különben találkoztam hasonlóval, akármi is lehet... anno a motortérből a levegő/vákuum rendszert hoztam ki győztesnek! 😃
jjohn2021-08-07 08:38:19 // 145041
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem! Nem régóta, amikor leállítom, az autót leveszem a gyújtást, egy 20 másodperc elteltével mintha valami elektronika dolgozna műszerfal mögött, hallani lehet halkan a zümmögést mintha valamit alaphelyzetbe állítani.

Találkozott valaki ilyennel, ha igen mi lehet ez?

Alfa 147 1,6 TS 105 LE benzin
Kazes☻2021-08-04 14:28:59 // 145040
Tőlem nem fogja megtudni...! 😜😅
marci912021-08-04 13:50:04 // 145039
A helyi festő-mázoló állványzata. Nem tudja, hogy ilyen célokra használjuk :P
epitesz2021-08-03 23:29:11 // 145038
Az derék! :D
Kazes☻2021-08-02 17:11:27 // 145037
Szuper... és milyen jó kis állványzatot rittyentettél oda, klassz! :D
marci912021-08-02 11:42:43 // 145036
Látom kicsit passzívak vagyunk. Jövök némi helyzetjelentéssel ;)
Közel 2 hónapra le lett állítva a járgányom.
Az alábbi dolgokat javítottam rajta apummal:

-váltócsere
-váltókulissza javítás felújítókészlettel
-főtengely szimering csere lendkerék alatt
-mindhárom motortartó bak cseréje
-szervó nyomócső újragyártás + csere
-komplett új kipufogó
-bal féltengely belső csukló csere

PART 1-ben írok a váltócseréről. Az én váltóm már elég szépen zörgött és nem vette se az 1-est, se a hátramenet fokozatot, csak ritkán. A szétszedés után kiderült, hogy az 1-es fogaskerék alatt valószínűleg a tűgörgő összetörhetett, lógott és a hátramenet fogaskereke is nagyon viseltes volt. Volt egy másik váltó, ami ettől még sokkal rosszabb állapotban volt tele fémreszelékkel. Végül Pestről hoztam el egy sráctól két váltót és az egyik az szerencsére úgy tűnik, hogy egy keveset futott példányból került ki és minimális kopást tapasztaltunk benne, ezt raktuk fel. Mindenesetre aggasztó volt, hogy a főtengely csapágy külső gyűrűje mind a 4 váltónál megforgott az aluházban. A jobbik váltónál a csapágyházat minimálisan felpontoztuk és kapott némi csapágyragasztót.

A bölcső levétele akna nélkül nagy szenvedés volt, de a csavarok meglepően könnyedén kijöttek. Új kuplungot nem kapott, mert 50E km-el ezelőtt volt kuplungozva szerelő által és nagyon minimális kopás látszott mind a szerkezeten, mind a tárcsán.

Mivel ugye lent volt a kipufogó, leengedtem a középkonzolt és megtámogattam a kulisszát egy felújítókészlettel. Az eredmény mesés lett, se kottyanás, se lógás, határozottan veszi mindegyik fokozatot és egyszerűen szuper lett érzetre a váltás. Merem kijelenteni, hogy teljesen "újautós" lett így a váltás érzete.

Ha esetleg ti is rászánnátok magatokat ajánlom, hogy a két képen látható műanyag perselyt messzire el kell dobni. Az eredetiben két tűgörgős kosár van ezek helyett, azokat át kell préselni és örök élet.

Hamarosan folytatom!
Kazes☻2021-07-19 17:05:11 // 145034
AZ mindegy... ők szeretik! XD
V.Tomi.145-146 🍀2021-07-19 16:53:02 // 145033
Köszi :DDD néha néha fárasztó, de szeretem csinálni ;-)
Kazes☻2021-07-19 16:35:14 // 145032
Nálad jó 146-osnak lenni! :D
V.Tomi.145-146 🍀2021-07-19 16:23:44 // 145031
... és mindig lehet rajtuk mit csinálni :)) sosem lesz vége :D inkább szépészeti dolgokban mint fényezés.. a többi oké :))
V.Tomi.145-146 🍀2021-07-19 16:20:54 // 145030
Ez is az a felnis ami már ritkaság számban megy, de ott 3 autón is akadt ilyen felni :)
Kazes☻2021-07-19 13:58:31 // 145029
Nálunk csak kettő. :)
Kazes☻2021-07-19 13:58:11 // 145028
Fogyunk... : / de VTR cartársnak négy is van! :D
Kau2021-07-19 13:34:48 // 145027
800-ból 14. Fogyunk sajna... Úgy nézem ez a fehér is külföldi.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak