Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

147Smz2009-07-10 11:35:38 // 10551
A hidrogénes autóknál úgy tudom az is probléma, hogy a vizet elektrolízissel bontják szét hidrogénra és oxigénra. Ehhez mint a nevéből is adódik, áram kell. Áramot pedig jelenleg fosszilis tüzelőanyagokkal működő erőművekből nyerünk javarészt.

Ugyanez van a villanyautóknál, ott is az áram amivel feltöltöd az akksit az erőműben keletkezik, azt meg szénnel, olajjal, stb fűtöd. Persze vannak vízi erőművek, meg atomerőművek is, de kevés és ez utóbbinak tudjuk a káros hatását is.

Szerintem a megoldás a napenergia hasznosítása lehet. Csak az áramot nem igazán tudjuk eltárolni, mert az akksik is elvesztik a töltősüket egy idő után. Ha ha belegondolsz, hogy mondjuk a kocsid tetejébe épített napelemmel már "ingyen" működhetne a klíma. Vagy ne adj isten parkol a hibrid autód és a napelem feltölti az akksiját parkolás közben. Ezek mind mind olyan ügyességek, melyekkel jelentősen le lehetne szorítani egy autó fogyasztását.

Korábban egy cikkben azt olvastam, hogy a károsanyag kibocsátásnak csak kb 10-15%-áért felelős a közlekedés. A többit a gyárak és erőművek okozzák.
Benőke2009-07-10 11:27:14 // 10550
A MiTo topicban írta az egyik tulaj hogy 8,4 ből kijött hosszú távon.

A Turbós moci csak akkor eszik kevesebbet a hasonló teljesítményű autónál ha kimélőben mész vele, ha használod ugyan úgy kell a benzin bele hogy menjen.
A V6 -ot ne vegyük ide mert az már nyomatékból is tud menni. "Alacsony" fordulaton szépen siklik autópályán is

Az egyik jelenlegi kollégámnak van egy Off os V6 és 10 literes a nagy átlaga. Ha tolja neki akkor ez jelentősen meglódul.
TarP2009-07-10 11:24:19 // 10549
Ja, plusz infó: Az oxigént ne sajnáld, hiszen most is oxigénnel égeti el a motor a szénalapú üzemanyagot...

A Hidrogén esetén az a pozitívum is fennáll, hogy a végeredményül adódott víz újra bontható, tehát nem fogy el a körfolyamat alatt az egyik összetevő sem.
Benőke2009-07-10 11:21:13 // 10548
"arról nem nyilatkoztál, hogy mi a véleményed Haleszék 1750 TBi írásáról...."

Valóban kimaradt. Szerintem Objektívabb. :o)
Megemlítik a negatív és a pozitív tulajdonságokat is aztán annyi. Nem buzdítják az embereket Dizel autó vásárlására :)

"Igazi diesel utáló írás..."
Az hogy utállom erős. Nem szeretem, azt meg főlleg nem ha az orroma lá kormol.
Tudom részecske szűrő meg ha megtelik kiégeti az autó aztán jól van de ettől nem vagyok nyugodtabb. Ott vannak a Nitrogén Oxidok amik a Kompresszió emelkedésével növekednek a kipufogó gázban. Ez meg ugye Dizel miatt mindig is több lesz benne. kb 2x annyi. Pont annyival több mint ahányszor több a kompresszió a tádéban.

"De hagyjuk is mert nem akarlak meggyőzni, te nyugodtan hidd, hogy füstölnek ha ettől jobban alszol."
Nem alszok se jobban se rosszaban, de marha sok füstöl. Nem szoktam megállni és megkérdezni a tulajtól hogy mikori az autója és mért füstöl.
Ez max rátesz egy lapáttal hogy ne is vegyek dizelt. Tudom benzines is tud füstölni de akkor ott már gáz van :D
TarP2009-07-10 11:15:30 // 10547
Nyugodtan OFF-ojjunk, végülis a jövő Alfái-ba belefér egy kis jövőlátás.

A diesel motorok hatásfoka már csak kémiai okból is jobb, mert ugyanaz a gázolajmenyiség pár százalékkal több kémiai energiával bír.
Az alacsony fordulat a következő nagy előny, hiszen a súrlódások miatt jobb a hatásfok, ahogy írtad.
A turbó a harmadik előny, ami a levegő nyomásával tovább javítja a nyomatékot és a hatásfokot is! (Benzinesnél az a gond, hogy csak bizonyos alacsony fordulaton javul a hatásfok, de a benzines túrótulajok nem szeretnek 2350-es fordulaton kocsikázni, hanem pörgetik, mer' az jó! :) )
Ezekkel együtt jelenleg a diesel a jobb hatásfokkal, kisebb fogyasztással bíró motor.

Az új benzines fejlesztések javítanak az arányon, de kb 20%-kal többet esznek még a szelepvezérlések, kisturbók... ellenére is. Ezen talán segít a MultiAir, kb 15%-ot mondanak...

A hibridek városi totyorgásnál tudnak némileg visszatermelni, de autópályán csak cipeled a sok kacatot... Én úgy látom sznoboknak nagy előny, de a valódi Bolygómentést nem ezek fogják megoldani.

Hidrogén, az igen. Ha majd elfogy a sok kőolaj, akkor hidd el, a sejkek Hidrogén gyárakat fognak építeni. A Hidrogén tényleg tiszta, de amíg van olcsóbban előállítható és drágábban eladható anyag, addig a profitcsentrikus világunk nem fog váltani.
Tárolás/szllítás megoldható lenne, illetve nagy előny, hogy a házadra felpattintott napelem, vagy szélkerék is tud majd hidrogént fejleszetni.

De abból a poliikusok, sejkek, managerek mikor fognak jól élni???
Na itt bukott el az ésszerűség...
Benőke2009-07-10 11:10:07 // 10546
Nahh hát bocs de nem olvastam vissza a leges legelején. Aszem ezt erősen benéztem. :o( Sorry...

Bennem valamiért rossz szájízű hsz élt a mitóval kapcsolatban amit írtál.
(Lehet ez az utánna kialakult vitának köszönhető :D)

A 159 tbi nél is meg a MiTo nál is meg úgy általában a fogyasztásról sokat vitázol/vitáztok. Ami felesleges, mert ezek tesztautók. A benzines mindig is többet fog enni a Dizelnél.
Megkerestem az irásodat és utánna a vitákat és az egyik kollégának a leírást aki abszolútte konszolidált fogyasztásról számolt be. Így lesz ez a TBi nél is. Az hogy dieseles karakterű hát Benzinestől kicsit gáz de mivel hamar jön a töltő nyomás és 5,5k ig meg is van azért benzines az, illetve nem hiszem hogy a motor csak ennyit tudna, csak valamiért így csinálták meg a vezérlést így van programozva.

Fogyit sokat szidtad és szidod azóta is, de inkább azóta hogy Traktorod van :)
Kau2009-07-10 10:54:16 // 10545
Ez a felni szerintem nem illik hozzá. Meg tennék fel egy küszöb spoilert. :)
GEORGE2009-07-10 10:45:11 // 10544
Lassan kihalnak a benyás motorok :-))))))))))))))))))))))))))))))))))
Bati2009-07-10 10:37:16 // 10543
ez nagyon off de ........
az utobbi hozzászolások azért passzol
LeZo2009-07-10 10:21:34 // 10542
Még egy ici-pici szösszenet tőlem.

És ezúton kérem az Alfával járó műszaki mérnők "kollegákat" formáljanak véleményt arról hogy melyik motornak jobb a hatásfoka, a dízelnek, vagy a benzinesnek.
A hagyományos belsőégésű motorok erőátvitele dugattyús, hajtókaros, forgattyús-tengelyes kialakítású, ezért bonyolult, hűtést és olajkenést igényel. Jelentős a csúszó súrlódásból adódó energiaveszteség. A belsőégésű motorok hatásfoka lényegesen romlik a névleges teljesítményük alatt járatva, illetve a káros anyag kibocsátásuk is jelentősebb részterhelésnél.
Tehát ha valami magasabb fordulaton forog akkor effektiv nagyobb surlódási veszteséget kell pótolni viszont jobb a hatásfok. Tehát egy magas fordlulaton üzemelő benzin erőgép már kezd jó hatásfokkal bírni, ellenben ha nem pörgetem nem olyan sok piszkot termel (most mind1, hogy az gáz, por, bármmi...), egy alacsony fordulaton fogó dízel viszont alacsonyabb fordulaton kevesebb surlódási veszteséggel küzd ugyanazon teljesítmény eléréséhez.
Talán ebből adódik, hogy a környezetünket működtető gépek - teherjárművek, hajók, ipari munkaeszközök dízel üzembe járnak vagy a katonai szállítójárművek, tankok közt is jelentős a dízelüzem.
Nézhetjük onnan is, hogy mit könnyebb előállítani, minek kisebb a költsége, a benzinnek, vagy a dízelolajnak?....

Tényleg jó dolog a hibrid hajtás, de senki se gondol utána hogy ahhoz kell háttér is, hogy az autó akkumulátorokkal működjön, és igen is elég durva hulladék a megmaradt aksi. Nem értek hozzá, de olcsóbb lenne minden dizel autóba részecskeszürőt alkotni (nem a ami kurva drága cuccokat) és nem pedig akkumulátorokat felhalmozni, mert az akkumulátorok egyik tipusa se barátságos hulladék.

Jah...kitalálta a BMW a hidrogén üzemű motort, jópár éve létezik és a hatásfoka megelőzi magasan az összes eddigi belső égésű motorét. Hogy miért nincs köztudatban? Mert Tömeges méretben hidrogént nem könnyű tárolni, tankoló rendszert kiépíteni. És egy teljesen agyament gondolat... ha a hidrogén elég akkor általános iskolai anyagból is tudjuk hogy víz keletkezik Nincs károsanyag, hurrá..valóban nulla! Ellenben mi kell hozzá? Oxigén! Na és ne mondják hogy abból végtelen a készlet, na meg ha minden autó hidrogén üzembe jár, akkor az utak mellett kis csatornák lesznek?:)
Nem fogom offolni a topicot szóval a témában én itt nem szólok többet hozzá.
GEORGE2009-07-10 10:18:42 // 10541
és akkor most mi van? Zúzassuk be a diesel mocikat???

ha tudják az Euro 3-at 4-et 5-öt akkor nincs velük baj.
Szerintem kb annyira veszélyes, mint hogy Halásztelken elütne egy villamos, vagy rám esne egy utasszállító repülő.....

A diesel mocis autók döntő többségének úgy van irányítva a kipufogója, hogy a földre áramoljon az "anyag"
GEORGE2009-07-10 10:12:05 // 10540
A Tököli Fiatos talin az "ívről leseső, orr nehéz vezethetetlen" 156 2,4 mjet-el az aszfalt rallyn abszolút 2. lettem, az összes induló közül!
Az első egy épített verseny Bravo volt


01:22:453 evvel a köridővel lettem második elöttem a Bravo nem egészen 2mp volt gyorsabb.
De az egy versenygép volt nem utcai verda.
Az utánam következő több mint 4mp felül voltak.

jó szar a 2,4 mocival a 156 igaz?
GEORGE2009-07-10 10:02:26 // 10539
Koma te nem vezettél még 156-ot 2,4 mjet-el mert ha igen nem írnál olyant hogy leesik az ívről.
Budáról Pestre a lágymányosira fordulva 80-al hibátlanul fordul! Pedig nem gyenge kanyar!
Ha igaz lenne amit írnál akkor nem tudnék vele úgy fordulni.....
Aztán a Rábaringi oválon is gyönyörűen íven haladt 180-al a szalagkorlát mellett és még sorolhatnám.

Amúgy azt sose fogom megérteni, hogy aki még csak hallott valamiről, de még sose ült benne, ráadásul nem is vezette, hogy írhat ilyen emeletes baromságot.

A te írásodból egy dolog jön csak le rühelled a dieselt, bár magad sem tudod, hogy miért...
Az meg végkép fokozza utálatod, hogy egyre jobbak és olyan fejlődésen mentek keresztül, hogy némelyik verziót komoly benzinmotorokkal sem lehet elverni....
TarP2009-07-10 09:46:54 // 10538
Jól beszélsz (írsz).

Én a Hibrides totalcar teszthez írtam be, hogy ok, x g/100km a károsanyag kibocsátás, de vegyük hozzá, hogy (jó esetben) 200000km után megy a 150kg, azaz 150000g-nyi akksi a Dunába... ami extra károsanyag. +az elektromotorok...

Miért nem írja elő a törvény, hogy erről is tájékoztassuk a sznob vevőt?

Én azt az elvet vallm, hogy amikor nem muszáj, nem kell használni az autót. Ez az igazi környezetvédelem, ha a belvárosban sétál-metrózik... az ember, külvárosban bicózik, ha teheti... autó pedig a nagy távolságokra kell.

Bár a V6-ot egyelőre nem akarom lecserélni, mégis úgy gondolom kisebb pusztítást végzek vele, ha megtartom és redukáltan használom, mintha bedobom a bontóba és 1400kg károsanyagként végzi, én meg veszek egy új hibridet, ami 1600kg károsanyag garanciával :)
LeZo2009-07-10 09:15:22 // 10537
mesa: első körben intézdd el, hogy az összes mozdony, teherautó, kamion, munkagép, traktor, hajómotor NE DIZEL legyen....és akkor majd lesz értelme beszélgetni arról hogy benzines, vagy dízel, vagy bármmi....
OFF : rohadtul off lesz:)


nem a személyautók károsanyag mennyisége a sok, hanem az utakon fellelhető teherautók, buszokból származó korom mennyisége.

Mellesleg ne hidd hogy ezt azért írom, mert hogy én is traktorral járok. Azért van dízel, mert sokat megyünk autóval városon kívül és nagytávot elkerregni 5-6-7 literekkel jobb mint 9-12-vel.... Egyrészt jobban bírom, másrészt a kevesbb elégettt üzemanyag kevesebb kitermelés, kevesebb károsanyag (még ha van benne káros bőven)

Volt idő mikor kitalálták hogy az Orbit szájrákot okoz...., vagy hogy a mikrohullám micsda csapás az agynak....

és csak egy egész partaszti ésszel megálldott gondolat a vllanymotorról mint alernatív megoldástról... van köztünk jópár MÉRNÖK ember, ők jól el tudnál magyarázni Neked, hogy ha nagy hírtelen mindenki villamos üzemre állna át, az ugye rengeteg akkumulátort kívánna. Hát ha van valami aki rohadt káros lesz a környezetre az a villanyautó korszak mert se az akkumulátor gyártástechnológiája, sem pedig az elhasznált elemek, aksik tárolása, újrafeldolgozása mindennek nevezhető csak nagyon zöldnek nem.

Ebben a nagy zöld világban oda kéne arra is figyelni, hogy ha valaki tisztára mossa ruháját, akkor szenyvizet is termel:)
Kompressz úr2009-07-10 09:11:31 // 10536


A felvétel az autóm kifpufogóját ábrázolja, ugyan kétéves a kép, de ma reggel is ugyanilyen felvételt tudtam volna csinálni...
mesa2009-07-10 09:05:14 // 10535
Hallottál már olyat, hogy ami szűr, az el is tömődik? :))
Kompressz úr2009-07-10 09:00:56 // 10534
A részecskeszűrőről hallottál már?
Maxwell2009-07-10 08:40:46 // 10533
A Milanos cikkből kimaradt néhány kép. Gondolom nem véletlenül, mert még a többinél is gyengébb minőségű. Minden esetre aki a kocsi elejét kifogásolja, annak érdemes megnézni. Szerintem oldalról egész jól mutat.
Nem tudom miért erőltetik agyon ezt az "alulról-előlről" fényképezést. Olyan lesz tőle a kocsi mintha körlámpája meg méteres magasságú rövid eleje lenne. Normális körülmények között olyan szögből soha nem látnánk. Max a szerelőaknába menet. :) Már a Mitonál is ezt csinálták. Nem értem...

147Smz2009-07-10 08:31:34 // 10532
Én is azt mondom, hogy a dízel nehezebb orra nem vészes mindennapi használat során. Aki meg nem mindennapi használatot akar, annak nem ilyen autó kell.
Ferko2009-07-09 22:43:22 // 10531
LOL:-DDDDD
mesa2009-07-09 20:31:08 // 10530
Ez itt OFF-nak is tűnhet, de én bízom benne, hogy a jövő Alfáiban egyre kevesebb lesz a dízelüzemű!

"A dízelhajtású járművek által kibocsátott ultrafinom - 0,1 és 2,5 mikrométeres átmérő közé eső - részecskék megkülönböztetetten nagy veszélyt jelentenek az egészségre a többi közlekedési eredetű szennyező anyaghoz képest, mivel a legeldugottabb tüdőhólyagokba is eljutnak, és elősegítik, vagy jelentősen súlyosbítják az asztmát. A különösen veszélyeztetett korosztály közé tartoznak az idősek és a gyerekek. Bár a dízel gazdaságosabb üzemanyag, mint a benzin (kevesebbet kell égetni belőle azonos erőhatáshoz), eme környezetvédelmi előnyét teljesen semlegesíti a részecskék egészségkárosító hatása."

Ha alternatíva kell a benzin mellé, akkor a villanymotorra voksolok - úgy tizenöt év múlva! :)
mesa2009-07-09 20:03:35 // 10529
a 2.4 JTDm lehet kevesebbet fogyaszt, de csak egyenesben van pariban! Autópályán nem lehet 130-nál gyorsabban menni, ellenben megengedett sebességi határokon belül az orrnehéz, ívről leeső kocsival kínszenvedés az élet - és akkor még a seggzsibbasztásról nem is beszéltem, meg a büdös szagokról, idegesítő mormolásról... :P :DD
mesa2009-07-09 20:01:11 // 10528
Nem kell ahhoz megelőzz, hogy a dízeled rezonanciája elrontsa a zenei élvezetem :))
GEORGE2009-07-09 19:16:40 // 10527
2.0 = 2.4 elütöttem :-)
GEORGE2009-07-09 19:16:11 // 10526
Nem egyszer és nem egy 159 2,4 mjettel mentem már...és rögtön az én 156 2,4 Mjet-ből ültem át a TBi-be...hidd el nincs "óriási" különbség köztük.....

lehet nem könnyű a 159 nozija a 2,4 mjettel de ennek ellneére példásan fordul....

A mindennapokban bepig eltörpül az hogy nehezebb a 2,0-es moci mint a 1750TBi...
147Smz2009-07-09 19:05:56 // 10525
Igen, ezt megértem. Ha tényleg ugyanaz a karakter, mint a dízel, ugyanazokkal a menettulajdonságokkal, akkor a kisebb fogyi miatt a dízel éri meg. De ehhez szerintem érdemes lenne úgy kipróbálni őket, hogy rögtön átszállsz egyikből a másikba. Mert a dízeleknél például probléma szokott lenni a nagyobb motortömeg és a kedvezőtlenebb súlyelosztás.

Bár hozzáteszem, ha orrnehéz a kocsi, azt úgyis csak azok veszik észre, akik hajtják a kanyarban ezerrel. Ilyet meg közúton ritkán csinál az ember.
GEORGE2009-07-09 18:07:49 // 10524
Nem igazán a lassúzásról van itt szó, hiszen a papírja szerint 7.8-alatt megfútja a 100-at.
Inkább azon megy a nyavajgás, hogy nem olyan karakterű a motor mint amit mindenki várt......
GEORGE2009-07-09 17:56:20 // 10523
Életemben nem mentem ilyen mocival, de ezt simán le tudnám utánozni :-)))
Buksi2009-07-09 17:50:15 // 10522
Szépen megfektette a gépet! :-DDDD
GEORGE2009-07-09 17:45:58 // 10521
Megigérem, hogy utcán nem foglak megelőzni :-)))))))
Maxwell2009-07-09 16:35:33 // 10520
Pláne, ha 2.4JTD és nem éred utol ugye? :DDD
147Smz2009-07-09 16:15:36 // 10519
Én komolyan nem értem miért lassúzzátok a 159-es 1.8 TBi-t. Ez nem GTA változat, hanem csak egy sima limuzin, amin sportosabban megy az átlagnál. Sok embernek ennyi elég. Apám például idáig folyton S80-as Volvót akart venni, és amióta megvettem a 145-öt, már Alfákat is néz :-) Ő tuti nem venne 200 lóerő fölötti 159-est, mert nem az a száguldozós fajta. Neki simán jó lenne a mostani turbós edition, csak hát válság van és fogja a pénzt.
BeeGee2009-07-09 16:08:48 // 10518
Nem nagyon, pedig izgalmas kérdés.
GTVili2009-07-09 16:00:15 // 10517
...na most aztán tudom....;-)
mesa2009-07-09 15:57:13 // 10516
Én is szarul érzem maga, ha 10 méteren belül dízel autó van :)))
bilon2009-07-09 15:54:30 // 10515
"Lehet h lehagyod a 10 éves kocsiddal, mert akkor még nem volt divat a környezetvédelem és a bbiztonság.
Lehet h sokunknak nem számítanak ezek, de a mérnöknek muszáj vele szopnia, azért olyan, amilyen."

ez egyáltalán nem baj. engem érdekel, és foglalkozom vele. nem vagyok elvakult, de próbálok figyelni, és támogatok minden olyan ötletet, ami környezetvédelem, és balesetbiztonság...nem azért mert divat, hanem mert szeretek tiszta, jó levegőjű helyeken élni, sétálni, játszani...
nekem is dieselem van, és kicsit szarul is érzem magam, ha csöpög az olaj, meg kormol, meg miegymás...
:))))
mesa2009-07-09 15:45:09 // 10514
Mazda3-nál nehezebb lesz, szinte sejthető ...
GTVili2009-07-09 15:28:35 // 10513
Novitec...oszt' nesze neked elketronika......;-D Viccet félretéve....van vmi info a Milano várható tömegéről....? Nem mindegy hány kg-ot kell rángatnia a mocinak...
BeeGee2009-07-09 15:25:53 // 10512
Lehet h lehagyod a 10 éves kocsiddal, mert akkor még nem volt divat a környezetvédelem és a bbiztonság.
Lehet h sokunknak nem számítanak ezek, de a mérnöknek muszáj vele szopnia, azért olyan, amilyen. Régebben könnyebb dolguk volt.

Úgyhogy a mostani elektronikával nem mész semmire, mert a fent említettek miatt inkább csak fojtják a mocit, hogy Euro5ös legyen, mégis élvezhető. Valamennyire..
Ezt azért ne hagyd ki a tisztán látásból :)

Ja, és én is turbóst hajtok, és jó a fogyom :D
TarP2009-07-09 15:12:45 // 10511
A nagyon kis motor nem jó, mert nincs nyomaték. A nagy nem jó, mert sokat eszik.

Ezért jó a középút 1750ccm, mert ott már megvana szükséges nyomaték alacsony fordulaton, és a turbó miatt tartható ez a nyomaték 5000-ig, ahol pedig megvan a 200ló, Multiair-rel lesz ez 235 is! Ami már elegendő egy átlag autó rugalmas mozgatásához.

Ezért leszek nagyon kíváncsi erre a MultiAir rendszerre, mert nekem tetszik a technika mögötte.
Satti2009-07-09 15:09:54 // 10510
Basszus, de durva.:-)) A vadiúj szép motort jól elintézte a srác.:-)
zolee1452009-07-09 14:50:14 // 10509
Négy henger lefektetve? Annak kb ilyesmi hangja van: link

:D
dundun2009-07-09 14:47:05 // 10508
10-10L Relatív mennyire tolod neki ez a kérdés?

Ha nem lépsz rá neked is elmegy 9-ből gondolom ahogy nekem is, viszont ha tolod lessz az 15-is:)) De akkor legalább megy!!
Viszont it van az 1.4-es turó motor ahogy többen is írták kb ugyanannyit fogyaszt mit fent említett autók viszont nem megy fele ennyire sem, de cserébe legalább kicsi:)

Lehet hogy nem kéne erőltetni a kismotor dolgot alán még időt kéne adni a mérnököknek hogy jól kitalálják a dolgot!
TarP2009-07-09 14:34:41 // 10507
Mi számít kis fogyinak? 10-11 liter az jó? :)
dundun2009-07-09 14:29:30 // 10506
Ez jóóó!

Az egyik füstöl, a másik sokat eszik, túrós de lassú, van ám probléma:)

De komolyan még is mit várt bárki mis egy 1.4-es motortól?? még ha turbó is,
Kis ccm kis élvezet, és ez még dieselre is igaz!
Ahhoz hogy jól haladjon pedig üzemanyag kell és sok kell ez törvényszerű.
Aztán 1.8 tb hümm jól hangzik 200le, a gyári adatok szerint mégsem éri el oly hamar a 100kmh mint az én 10-éves (szarolaszbenzinzabálóm)
Lehet nem urósitani kéne a motorokat? eddig akárkit kérdeztem túros motorral hajtott alfa tulajokat egyikk sem nyilatkozott kis fogyasztáról!

Mi lenne ha tételezzük fel az új Alfába tennének egy Vmotort nem mennének 1355kg felé és mondjuk legalább 2500ccm lenne?

Lenne hangja! A mostani elektronikával könnyen ki lehetne hozni 240Le-t.!
(Nem füstölne:)

Nos?
147Smz2009-07-09 14:04:37 // 10505
Elhiszem neked, mert én sajnos nem értek hozzá. Csak azt tapasztaltam idáig, hogy a legtöbb előttem haladó dízelből nagy fekete korom távozik, amikor láthatóan nagyobb gázzal gyorsítani kezd. Peugeot-t és BMW-t is láttam már így. Alfát sajnos nem, mert abból ritkán megy előttem dízel.
Maxwell2009-07-09 13:51:56 // 10504
Füstölés tekintetében azért nem szabad összehasonlítani egy JTD-t azokkal jürgenekkel, amiket említettél. Az enyémben nincs részecske szűrő, mert a legalapabb JTD-m van, amit valaha Alfába építettek, de nem füstöl úgy mint az új német dízelek. Nem megy annyira jól az biztos, de nem füstöl!
(olyasmit hallottam, hogy valami kormolás érzékelő van benne és inkább visszavesz a naftából, ha kell)
G-MANN🍀2009-07-09 13:29:01 // 10502
:-))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak