Fórum >> Típusok >> 145-146

Kazes☻2019-03-21 11:23:30 // 142600
Ugyanez nekem is. Valószínűleg a lapátkák adhatják a hangot...
marci912019-03-21 11:03:54 // 142599
Kézzel próbáltam forgatni a tárcsát, nem szorult és nem morgott. Minél hidegebb van, annál hangosabban indul a visítás, de morgás hang nincsen.
Kazes☻2019-03-21 09:15:11 // 142598
Én a szervószivattyút tartom legvalószínűbbnek... én is hasonlóan jártam, igaz a Td-n... de eltartott egy darabig mire lokalizálni tudtam a hangot, hiszen ahogy melegedett be, úgy halkult, majd megszűnt. :)
marci912019-03-21 08:50:23 // 142597
Vízpumpát, teljes vezérlést görgőkkel előtte pár hónappal cseréltem. Hosszbordás nélkül csendesen indul.
Piritu2019-03-21 08:22:11 // 142596
Próbálni elindíthatod szíj nélkül is.
Piritu2019-03-21 08:20:27 // 142595
A vízpumpát a vezérműszíj hajtja.
Kau2019-03-21 08:01:00 // 142594
Vízpumpát is cseréltél?
marci912019-03-21 07:35:13 // 142593
Twin Sparkos kollégákhoz lenne egy kérdésem. Jó ideje hallok hidegen elég hangos visítást, ami melegen részben elmúlik. A hosszbordás szettem görgőkkel együtt új, többször átnéztem a generátor-klímakompresszor-szervószivattyú szentháromságot, de a szervószivattyú tengely minimális lógásán kívül nem tapasztaltam csapágyas jelenséget. Arra gondoltam, hogy begyűjtenék használt, ledobott hosszbordás szíjat olyan modelekről, amik nem szervósak, nem klímásak, vagy szervós de nem klímás stb, így valószínűleg ki tudom szűrni a tettest, ha felteszem őket, de csak ezért nem szívesen vennék új szíjakat. Lenne esetleg ilyen szíj nektek?
Kazes☻2019-03-20 23:27:04 // 142592
Úgy a jó! :)))
Kau2019-03-20 22:36:25 // 142591
Én semmit nem fújtam rá, azóta is úgy van :)
Alfaboooy2019-03-20 22:35:14 // 142590
Én is kezeltem hőálló festékkel, azt le dobta magáról :D
Abból sem jó ezek szerint mindegyik...
Kau2019-03-20 21:34:30 // 142589
Az enyém leesett kb 7-8 éve. Nem hiányzik.
Kazes☻2019-03-20 21:00:59 // 142588
Szvsz sokat nem ér, de nyugodtan lefestheted valamilyen hőálló festékkel... :)
Hakuna2019-03-20 20:06:28 // 142587
Köszi! Nem sietnék vele, csak a lemez volt ennyire rozsdás egyelőre. Persze most majd lehet, hogy a ház is rákezd, ezért kérdeztem nem kellene -e kezelni ...
Kazes☻2019-03-20 19:44:42 // 142586
Gondolom még egy darabig jó úgy, aztán csere... akár egy univerzálisra... persze lehet előbb is. :)
Hakuna2019-03-20 19:31:32 // 142585
Sziasztok!
Ma leesett a a katalizátorról az elrohadt (hővédő?) lemez.
Kell / lehet ezzel valamit csinálni, vagy nincs különösebb jelentősége?
Esetleg lehet ezt valamivel kezelni/festeni?
1.4 TS 1998
Kazes☻2019-03-18 16:33:25 // 142584
A tetején szokott... ahol nyomja fel az AC az üzemanyagot a kilépő csőhöz. Bontva biztos találsz, de szvsz még az újabbaké is jó lehet. Legfeljebb más a csati, szt meg át kell forrasztani és kész. :)
Laciferi2019-03-18 16:30:22 // 142583
Most ugyis csak szemre akarom vetelezni alaposan, hogy van e rajta benzin, mert ha igen, akkor sajnos el van repedve valahol :/
Kazes☻2019-03-18 16:20:25 // 142582
Konkrétan a tankban! :)
Laciferi2019-03-18 16:20:23 // 142581
Koszi :) Meglesem akkor!
Coyote2019-03-18 16:15:09 // 142580
Annyira nem nehéz. Kiveszed a kárpitot ott van egy fekete kerek fedél azt leszeded és ott az üzemanyag szivattyú. A szétszedésnél vigyázni kell mert hamar letörik a kis műanyag csövecske. Jorjie-nál van blog róla. Nézd meg.
Laciferi2019-03-18 15:57:24 // 142579
Nehez hozzaferni? :) Ujonnan nem lehet mar ilyet kapni ugye ha jol sejtem? :)
Coyote2019-03-18 15:53:19 // 142578
Csomagtartóban jobb oldalon a kárpit alatt az üléssor mögött 😁
Laciferi2019-03-18 15:46:20 // 142577
Sziasztok! Alfa 146-ban hol van az AC pumpa? Hatul a csomagtartoban valahol a karpit alatt? :) Vagy mas konnyen hozzaferheto helyen? Csak meg kene neznem all e a tetejen a benzin mert elegge budos van a kocsiban valami miatt (benzinszag). Koszi! :)
Kazes☻2019-03-10 12:30:35 // 142576
Ja, ja, ja... ;)
Shadin2019-03-10 10:58:02 // 142575
Ez a sima 1,2W-os T5-ös izzó?
Shadin2019-03-10 10:43:33 // 142574
Csak keresni kellett:blog
:-)
Shadin2019-03-10 10:31:12 // 142573
Skacok! A középkonzol kezelőszerveinek világítása micsoda? Sima rizs izzó v. valami spec? Köszi.
misike762019-03-09 20:47:28 // 142572
Sziasztok! Az alu nyári szettembe elporladtak a műanyag tehermentesítők. A felnibe bele van valahova karistolva, hogy pontosan mekkora is a lik a közepén? A 146os agya az 58as, ugye?
Alfaboooy2019-03-08 22:32:20 // 142571
Okes köszönöm. Holnap még úgy is próbálkozok vele ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-08 19:50:14 // 142570
Bocs, igaz, a 146-ot nem próbáltam vele :-)
DennisBeru2019-03-08 19:31:23 // 142569
Neked milyen Blootooth-os készülékkel csatlakozott a 146? Mert én próbáltam párat, de nem tudott kapcsolódni...
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-08 19:05:20 // 142568
Kell a driver mindenképp, egy ftdi usb serial port drivert rak fel. Com3, vagy Com5 szokott lenni, de más is lehet, ez a gépedtől is függ. A MES beállításoknál próbáld végig az összes portot. Az bluetooth - os ennyivel egyszerűbb amúgy, hogy nem kell driver.
marci912019-03-08 09:01:24 // 142567
A Fiat Ecu Scan-nél több típust is meg kell próbálni. Nekem pl 2000-es évjáratú, de a 146 1.6 TS '98-assal csatlakozik rá csak.
Alfaboooy2019-03-08 04:18:49 // 142566
Az a baj hogy csak COM3 volt, semmi más. Ha jól emlékszem meg 1es kellene neki. :/
DennisBeru2019-03-08 01:28:47 // 142565
Ha a géped felismeri a kábelt nem kell szvsz. Azon elvileg a driver van rajta a kábelhez. Annyi még, hogy a programon belül ki kell választani azt a portot amire csatlakoztattad a kábelt. Utána működnie kell.
Alfaboooy2019-03-07 23:24:00 // 142564
Rendben. És amit küldtek kis telepítőt a kábel mellé, azt fel kell mindenképp telepíteni a gépre vagy nem kell hozzá? Köszi
Alfaboooy2019-03-07 23:21:27 // 142563
Köszönöm.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-07 23:01:06 // 142562
A kapcsolót asszem 7-esre, az ECUpozícióba kell tenni, bármit is olvasol (légzsák, abs is). a 3 pin adapter mindet ugyanarra a K-line-ra vezeti rá.
Piritu2019-03-07 22:20:04 // 142561
Keresd meg az autódat a multiecuscan oldalán. Ott leírja hogy mi kell.
Sanszos hogy a légzsákhoz csak a gyári Examinerrel férsz hozzá. Nekem anno a 98-as Spidernél csak azzal lehetett.
Alfaboooy2019-03-07 22:11:15 // 142560
Sziasztok! Ki tud nekem segíteni hibakód olvasásban?
Első körben légzsákot szeretnék olvasni és ha lehet törölni.
Jövő héten viszem műszakra az autót, de még a légzsák lámpa ég. Ha nagyon muszáj el tudom vinni ki olvastatni, de szeretném megtanulni a menetét hogy egy kicsit átlássam.
Leszedtem a Multiecuscan - t, van 3 pin-es átalakítóm, VAG-COM OBD2 kapcsolós diagnosztikai kábel és Elm327 V1.5 Interface OBD2 csatlakozóm is.
Már sokat játszottam vele, de valami nincs jól beállítva vagy én nem vagyok jól beállítva, nem tudom de sikertelen a csatlakozás. Köszönöm ;-)
Kau2019-03-07 12:44:37 // 142559
Persze, hogy volt. Már a faceliftes 33-asok is voltak. Előtte nem.
marci912019-03-07 08:00:52 // 142558
Nem tudjátok amúgy, hogy gyárilag volt galvanizálva a 146? Engem meglep, hogy amíg nővéremék Opelje egy festékpattanás után azonnal rügyezik ki, nálam a hibák nem rozsdálnak rögtön a bódén. Ha viszont volt galvanizálva, nem értem, hogy alul miért volt már 12 éves korában felületi rozsda.
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-05 07:04:46 // 142557
Mondjuk rólad élből feltételeztem hogy utánna olvastál. Egyébként nyugodt vagyok😁
Nyomásemelés nem biztos hogy érdemes, a gyári 0,8 állítólag az 1 feletti értéket nem tolerálja sokáig a kis K14. Úgyhogy vagy K26 méret, vagy valami hibrid építés.
Meg egy kis katalizator off, egr off, egy iveco cooler a hűtő elé, meg nagyobb adagoló és már helyen is vagy😁😂
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 21:05:52 // 142556
A gyári 12s körüli gyorsulása most 10 körül van, majd egyszer lemérem. Biztos vagyok benne, hogy 200Nm felett van a nyomatéka. Ha tippelnem kéne a jtd-s tapasztalatok alapján, akkor 230Nm-t saccolnék. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 20:53:21 // 142555
Az 1.7 tengely az történelmileg került bele, arról nem tehetek :-)
Az LDA-val a nyomás felépülést lehet siettetni. Elsőre homorú profilt csináltam neki, de az nagyon füstös lett. Most inkább domború, elég sokat méregettem, kisérleteztem, mire jó lett. Tolómérővel jelöltem fel a 'plusz gázolajat', aztán gravírgéppel kiszobrászkodtam. Szerintem jó lett. Nem akarok versenyautót faragni belőle, nyilván :-) Turbónyomás emeléssel még lehetne játszani, de egyelőre pont jó ez így, nem akarom jobban húzni.
Azért hogy megnyugtassalak, nem vakon jatezok vele :-) Elolvastam egy csomó írást az adagoló működéséről, szoval nagyjából azért vágom, hogy mi mit csinál benne :-)
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-04 18:51:31 // 142554
Eddig úgy értelmeztem hogy egy fokkal hátrébb van. Ha előrébb az nem baj.
Jahh hogy még 1.7-es tengely is van benne:D De jó ebbe mindenből jutott egy kicsi:D
Fix turbótól csodát ne várj.Mondjuk az LDA kúp nem tudom hogy hoz előbb turbonyomást,ha az LDA csak a turbonyomás felépülésétől kerül számításba,jó persze sarkosan,mert öngeneráló a folyamat,szóval ha van egy pici füst akkor akkor már tölt,aztán attól van füst hogy már tölt és nyomja az LDA-t.
Vannak variációk a témára,bár akárhogy nézed húbazdmeg nem lesz a kis kamrásból. Nameg a füst elkerülhetetlen.
szasza(SW)2019-03-04 18:39:24 // 142553
Sziasztok!
Asszony letiltotta a GT projektem.
Ezért ha esetleg valaki tudni vélne egy szép állapotú 146 JTD-t.99 utánit.Amit nem kell lakatolni fényezni és nincs lelakva belül.És természetesen üzembiztos és csak menni kell vele,az jelezze felém.
A GT a két ajtó miatt lett letiltva így sajna a 45 is kiesik.Ne keljen már 47 vagy 56-ot vennem segítsetek,ha tudtok találni egyet:
Köszi!
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 09:34:15 // 142552
Persze, de 1 fok plusz előtöltésből baj nem lehet :-) A gyulladási késedelem annyira más hidegben, melegben, párás, száraz időben, hogy az az 1 fok egy ilyen viszonylag egyszerű szabályzásnál elvész. A jtd-s tapasztalatok szerint plusz előtöltést adva kicsit keményebb lesz a járás. Ha már nagyon sok, akkor gyengül is, túl hamar ér be a gázolaj. Fordulaton meg jól is jöhet az az 1 fok, ott jó ha visszább van húzva, pláne ha több anyag van neki adva. Kisebb lesz a füstje. Közép tartományon lenne jobb előrébb tolni, de ez ugye mechnika, ezzel nem. lehet így variálni. Lehetne kis plusz nyomatékot adni, és halkulna. elvileg. Gyakorlatilag meg elég jó nyomatekos, és a hangja is szép, valószínű az 1.7 tengely az ott segít neki. Szívó üzemben is használható nyomatéka van.
A turbó az lusta egy állat rajta, de pont ezért is van az LDA kúp megpiszkálva. Tudtam olyat, hogy egész hamar betöltsön, de csak sok füst árán. Pár profilt kipróbáltam, mire kb jó lett. Turbólyuk persze van, mindig is lesz :-)
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-04 05:28:36 // 142551
Úgy lehet porlasztó ha brutál gázolaj füst van.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak