Blog >> v6

>> AutóápolásBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-13

A kocsi védelme érdekében beszereztem egy ponyvát. Bár fedél alatt áll, de a por nagyon rászáll, illetve a macskák is állandóan rámásznak.
Találtam egy ránézésre és a leírtak alapján elég jó minőségűnek tűnő ponyvát a softgarage.de oldalon. Rendeltem egy 5 rétegű 166-ra méretezett, színben is stimmelő kivitelt. 89 EUR volt. Lélegzik, meg UV, meg minden.
Tényleg ráfér az autóra, szépen lefedi mindenhol. Nem típuspecifikus, mert a tükrök helye nincs külön kiszabva rajta, de az ára sem volt csillagászati. Sok rögzítő fül és csatt is van rajta, bár ezeket most hagytam, a fedél alatt nem fogja lefújni a szél. A szélei egyébként elől és hátul gumisak, jól be lehet fogatni a lökhárítók alá.

Remélem nyújt egy kis plusz védelmet, ez a kocsi szerintem megérdemli.

>> AutóápolásBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-10

Egy új autóval az a jó, hogy rengeteg első dolgot lehet vele csinálni. Példának okáért ma először mostam le. Továbbá kiporszívóztam és leápoltam a bőrüléseket is a békás cuccal.

Végül, de nem utolsó sorban lőttem róla néhány fotót. :)

Aztán visszaálltam vele a helyére. :( pedig már úgy mennék...

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-09

Ma meg is érkeztek a különböző olajok és a hűtőfolyadék. Jó nagy csomag, de illusztris társaság . :)

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-08-08

Megbontódott a motor. A 6-os hengernél a kipufogó oldali szelepek olajosodnak. Továbbá 4 hajtókarcsapágy erősen elkopott. Na, ez az az utóbbi probléma, ami elég sok kérdést vet fel maga után, mivel olajnyomás van, olaj is időben volt cserélve, és a csapágyak sem voltak olyan régiek. Az olajzójáratok ellenőrzése után többet tudunk majd az ügyben. De 15ezer km alatt nem gondolom, hogy bármi meglepő dolog lenne ott. Továbbra is az olaj a gyanusított, de ez akkor is hogyan? Na mindegy is. Most a probléma megoldására kell koncentrálni, utána jöhet a fotelfizika. Valami gyors megoldást kell találni, ami tartós is.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-07

Két féle gumi van a nagyvadon. Elől Fulda, hátul Good Year. A Fulda-k 2002-es gyártásúak, a Good Year-ek viszont 2001-esek (!). Egyik sincs kirepedezve, de hallhatóan elég hangosak, megérettek a cserére.

A 166 gyári 16-os mérete az acélfelniken 205/55 R16, ami egy egy nagyon elterjedt méret, óriási belőle a választék, nem is drága. De persze a 16-os alufelnin már 215/55 R16 a méret, ami ugyan csak kicsi eltérés, de épp elég ahhoz, hogy már ritka legyen és darabja kb. egy 10-essel legyen drágább. Update: a manual szerint volt 7 coll széles 16-os Speedline és volt 6,5 collos is. Az utóbbit szerelték 205-tel, az előbbit 215-tel. Az enyémen 7 collos van. ;-)

Imádom az olaszokat, rendszeresen ezt csinálják. A 145-tel is így jártam, mert a 15-ös gyári méret a 195/55 R15, volt míg az általános méret 195/50 R15, ott is hasonló árkülönbséggel.

Természetesen ott a lehetőség, hogy csak 205 széles gumikat vegyek rá, több 166-on láttam már. Most azt kéne eldönteni, hogy hosszabb távon meg akarom-e tartani a 16-os felniket, vagy majd vegyek rá 17-eseket. Utóbbi esetben ideiglenesen elég lenne a 205 széles gumi is.

Körbenéztem a neten, de nem dobálják az ember után a gyári 17-es felniket, főleg nem azt a fajtát, ami tetszik.

Csupa dilemma az élet.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-06-26

Kicsit nyiszogott jobb elől, így kihasználva hogy nyári szabadságom alatt Budapesten voltam, el is vittem Németh Misihez.
Stabilizátor rudat kellett cserélni, nyiszogás azóta megszűnt.

Kértem még Misit, hogy nézze át alaposan Ezüst Rókát, van pár dolog ami idegesít:

1. Hosszabb dugózás után nagyon nehéz tekerni a kormányt.
2. A hűtőventillátor kettes fokozatban már rázza az egész kasznit.
3. Nézzünk alá mennyire rozsdás.

Túl sok jó hírrel nem tudott szolgálni Misi.
1. A szervóolaj nem fogy, olaj nem jön sehonnan. Így a hiba oka ismeretlen. Lehet kísérletezni, hogy maga a kormánymű szar, vagy valami egyéb.
2.. A hűtőventillátor egyik lapátjáról hiányzik a súly, ettől rezonál be. A hibát csak az egész ventillátor cseréjével lehetne orvosolni.
3. A főtengelyénél folyik az olaj - tömítéscsere csak a motor kivételével lehetséges.
4. Rozsda - van. Nem túl vészes, de záros határidőn belül foglalkozni kell vele.

Hát nem túl jó hírek. Misi szerint amennyit most rá kellene költeni, hogy tényleg tipp-topp legyen, annyiból, meg a kocsi árából már tudnék venni egy keveset futott, mondjuk Dél-Olaszországból származó rozsdamenteset is.

Úgy, hogy most meg az agyalás mi legyen... De ezt majd egy következő posztban.

>> Tuning és extragecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-07-25

Rendeltem rejtett rendszámkeretet. Várja, hogy felkerüljön a helyére. Szerintem ez a fajta, amit kb. az Alfákra találtak ki.

>> Tuning és extragecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-07-23

A szemüvegtartó zárjának ragasztása sikertelennek bizonyult. Nagyjából két hétig tartott, aztán simán elpattant. Elég sok keresgélés után sikerült találnom egy bontottat. A probléma megoldódni látszik. Vettem új szövet szőnyegszettet is.

>> Tuning és extragecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-07-21

Rendeltem egy szolíd "szárnyat", ami meg is érkezett. Már csak autó kell, amire felrakom. :) Az első helyén is lesz valami. Lehet, hogy az, ami volt is, de lehet, hogy valami új! :)

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-07-17

Kirándultam egyet, úgy volt, hogy haza fog jönni, de csak a fele útig akart. Vicceskedik, de nem találjuk a hibát. Indokolatlanul melegszik az olaj, finoman hajtva is elmegy 120-130 fokig, de nem mindig. Olyankor elkezd kopogni is, aztán megáll. Hibakód nincs, csak a motor leállásából adódóak, menet közben semmi. Kapott vezérlésmódosítókat, hidrotőkéket, szelephimbákat. Hajtókarcsapágyak, gyűrűk újak. Olajban alig 100km (másikkal is csinálta, abban 300km volt). A víz oda van szögezve a 90 fokra. Olahnyomás van. Vezérműtengelyen nincs kopás. Vezérlés is kompletten új. Jól fogyaszt, igazából minden hibátlan. Következő opció a motor kiszedése, és a hengerfej leszedése. A többi majd a bontás után remélhetőleg kiderül.