Blog >> v6

>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-11-08

A múlt heti takarítás után újra meglátogattam a Magic CarWash-t. A soros bőrápolást - főleg időhiány miatt - profikra bíztam, a fényszórókra meg már régóta ráfért egy polírozás. Szokás szerint szépen és gyorsan dolgoztak, és még Alfás kedvezményt is kaptam. :)

Előtte-utána képeket sajnos nem lőttem, de a különbség több mint látványos.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-11-07

8-ra volt időpontom a gumisnál, aki a téli garnitúrát tárolta. 7:58-kor már nem voltak kerekek az Alfán, alig negyedórával később meg már kifelé tolattam a műhelyből. Most a nyári cipők maradtak ott megőrzésre.

Az Alpin A4-ek megkezdték az utolsó szezonjukat.

Kilométeróra állása: 165 537

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-10-05

Nem fiatal az Alfa, na. Erre utalhat, hogy a múltkori csöpögés megszűntetésével nem értünk az inkontinencia-gondok végére. Egyik reggel, munkából hazafelé eldurrant az alsó vízcső. Itthon vettem észre, hogy az autó orrából dől a víz. Utána pár napot állt a technika, mert a szó szoros értelmében csak aludni jártam haza. Hétfőn fogadta egy helyi szerviz.

Volt bennem félsz rendesen, mert nemhogy ismeretlen helyre vittem a szarolaszt, ráadásul nem is olaszautós műhelybe. Azért ide, mert ez van tőlünk 600 méterre, és a lehető legkevesebbet akartam elfolyó hűtővízzel autózni. Persze indulás előtt beleöntöttem pár liter desztvizet, mert jobb a békesség.

A szerviz összességében kellemes csalódás volt. Még hétfőn csörgött a szerelő a diagnózissal, az árral és azzal, hogy mikorra várható a megrendelt vízcső. Két napra rá mehettem a gépért, igaz csak késő délután, de akkor már belefért, aznap nem kellett autóznom. Persze az elvonási tünetek enyhítésére belefért egy kör. A kidobásra ítélt csövet kérés nélkül is megnézhettem: több apró lyuk is volt rajta, amiken nyomás alatt jutott át a víz. Alattomos dög.

A leengedett víz helyett természetesen új fagyállót is kaptam.

>> EseményAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-09-07

Egy ideje foltokat hagyott az autó maga után. Egy 12 órás műszak alatt egy tenyérnyi is összejött. Közben a műszaki lejárta is közeledett. Gondoltam, egy füst alatt letudjuk. Ma Várpalotán jártunk. Csöri mester megigazította a bűnös vízcsövet, aztán elvitte vizsgázni. Mármint autóval együtt. Csont nélkül átment. Mármint az autó.

Kilométeróra állása: 163 004

>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-07-04

Mostanában egyre többet olvasgattam a befecskendező szelepekről és arra a döntésre jutottam ,hogy kipróbálom a V6-osban a gyári Bosch EV1 (0280150702) helyett az újabb fejlesztésű Bosch EV6 injektorokat.

Az EV6-os befecskendező szelepeknek jobban szétporlasztják a benzint és halkabban dolgoznak mint az EV1-esek , ezeken 4 darab kis furat található szemben az EV1 típussal ahol 1 db furaton, ezáltal jobb a porlasztásuk, így homogénebb égést biztosítanak.

Gondolkoztam a 3,2 V6 injektorokon is de azok kb. 15%-al többet szállítanak mint a 2.5 V6 injektorok (150 g/perc helyett 172 g/perc) az ellenállásuk is kisebb 14,5 ohm, de közben találtam egy típust (0280155746) ami pont ugyanolyan paraméterekkel rendelkezik mint a gyári, tehát az ellenállása: 15,9 ohm, szállítási mennyisége: 150 g/perc és ráadásul EV6-os és új ára is nagyon kedvező volt (8100 Ft/db! -> egy ultrahangos tisztítás is kb. 3 ezer Ft/db ezek meg teljesen újak szóval nagyon megéri az árát!)

Érdekes ,hogy a legtöbb helyen még az ebay-en is kb. 100 € darabja egy ilyen befecskendező szelepnek!

A 2002 utáni (EU3-as) 2,5 V6 –osban is már EV6-os Bosch injektorok vannak (0280156039 cikkszámú) de ezt sem nagyon lehet beszerezni már kedvező áron. Tehát egyértelműen maradt a választás a 0280155746-os befecskendezőkre.
Ezeket szerelték a 164-es 3.0 V6 , 2.0 TS Alfákba, Volvo 2.5, 2.9 típusokba is.

https://autoalkatreszed.hu/list/article/1210049//0280155746-bosch-befecskendező-szelep.html

Maga a csere nem nehéz a V6 –osnál le kell venni a 6 db szívócsövet és akkor már könnyen hozzáférhető mindegyik injektor sor. Két db 10-es fejű csavart kell eltávolítani és óvatosan kiemelhetőek az injektorok az elosztócsővel együtt.
A gumigyűrűk nyilván kicsit szorulnak a helyükön de kis billegetéssel enyhe húzással könnyen kijönnek.

Az új injektorok fizikailag teljesen passzolnak a régiek helyére, a gumigyűrűket szilikon zsírral kentem be így könnyű a helyükre nyomni őket. Az elektromos csatlakozás is megegyezik tehát ez sem okoz problémát szerelésnél.

Pár kép készült szerelés közben ezeket is feltöltöttem. Örömmel láttam, hogy a szívószelepek is szép tiszták, a kép nem biztos hogy ezt jól mutatja elég nehéz lefotózni :)

Összességében tehát megérte a csere, az autó nagyon jól viselkedik az új injektorokkal, még gyorsabb a gázreakció, az alapjárat is egyenletesebb lett. A fogyasztás hosszabb távon való tesztelése van hátra. Majd frissítem az adatokkal a blogot.

Ezen a fórumon sok érdekesség olvasható a Bosch EV1–ről EV6-ra történő cseréről. Sokan az E85 átállás miatt kísérleteznek új, akár nagyobb teljesítményű injektorokkal, de volt aki csak pusztán kíváncsiságból próbálta ki és írta ,hogy elégedett az eredménnyel.

http://www.alfabb.com/bb/forums/164-168-1991-1995/229609-replace-old-ev1-injectors-new-ev6-injectors-e85-proof-164-a.html

Többen megemlítik(más fórumokon is) ,hogy az EV6-os injektorokkal egyenletesebb alapjárat , nyomatékosabb lesz motor tehát mindenképpen pozitív változásokat hoz.

Itt felsorolnak néhány alternatívát amivel lehet helyettesíteni a régi injektorokat az EV6-al:

New EV6 valves
164 24-Valve: 0 280 150 701 -> 0 280 156 038 from the later 3.2 24V, same 225ccm, available in the US from a dealer in Michigan in the US (who's apparently on AlfaBB, as the international shipping costs are $100 now). (or 0 280 155 828 (VW) resp. 0 280 155 832 (Volvo S80 2.9, Light wine red, a bit larger: 235ccm))


164 12-Valve: 0 280 150 702 -> 0 280 155 823 (BMW V8 part, gray) or 0 280 155 820 (Ford; Beige) (alternatively 200ccm: 0 280 155 746 (Orange, Volvo, Alfa 164 3.0 V6), 0 280 155 702 (Black, Volvo 850/960) or 0 280 155 712 (Blue, GM/Holden/Opel/Saab 9-5))

További típusok minden fontos paraméterrel:

http://www.witchhunter.com/injectordata1.php

http://jenniskens.livedsl.nl/Technical/Tips/Files/Injector_gas_flows.pdf

Itt pedig egy injektor kalkulátor (Kívánt teljesítmény és hengerszám alapján kiszámolja az ideális injektor szállítási mennyiséget):

http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php

Végül egy youtube videó a Bosch EV1 és EV6 injektor porlasztási különbsége működés közben:
https://www.youtube.com/watch?v=Zu25-ObPUGM

Jó nézelődést:)

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-06-15

A mosóban eltört tükör helyére rendeltem Trencsikéktől egy másikat. Egy új utángyártott se lett volna sokkal drágább, de ezen Magneti Marelli logó van, én meg fetisiszta vagyok, szóval ez lett.

Egy szép kékre fényezett darabot küldtek. Első nekifutásra elöntötte a sz@r az agyamat, aztán rájöttem, hogy én voltam a hülye. Egy szóval se mondtam, hogy facelift előtti autóra kell. Külön dühítő, hogy nekem is volt faceliftes 156-om...

Kék tükröt viszont nem akartam, mert a) facelift előtti autóra matt fekete való és b) az autó sem kék. Előkaptam a csavarnyúzókészletet, és elkezdtem legózni. A régi tükörházat passzítottam össze az új talppal. A második legnagyobb gondot az ajtó belső oldalára felpattintott háromszög okozta. Harmadik nekifutásra sikerült leszedni, de legalább jól: el se törtem, és a patentek se estek bele az ajtóba. A legnagyobbat meg a kisfiam. Nem egyszerű úgy dolgozni, hogy egy hároméves minden kérdésére is válaszol közben az ember. Kormány, egy kazal pedál, egy csomó kar, mindenféle gombok.. csupa izgalom egy autóbelső. :)

Most van egy régi-új tükröm, amit nem hajt be a menetszél, és működik az elektromos állítása is. Csuhaj.

>> EgyébBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-06-14

Úgy döntöttem ,hogy egy kis optikai tuningot hajtok végre a motortérben :) így rendeltem szilikon 76 mm-es átmérőjű könyököt a fojtószelepházra illetve egy 83-76 mm-es szűkítőcsövet a műanyag szívócső csatlakozáshoz. 76 mm-es fém cső volt otthon így azt nem kellet venni, ebből egy kb. 90 mm -es darabra van szükség.
A kartergáz szűrő csak ideiglenes, később a fém csőbe ugyanúgy be lesz csatlakoztatva mint ahogy gyárilag is volt.
Tehát az eredmény : jól néz ki és tuti nem szív fals levegőt a motor!

Egy kis leírás a termékről:
http://importtuning.hu/szilikoncso-szukitocsatlakozo-c-212.html

A TurboWorks termékei megerősített 4-szeres szövetszálú, 5.5 mm falvastagságú szilikon/gumicső. 5.5 bar nyomásnak, -50°C és +260°C hőmérsékletnek ellenáll. Ellenáll továbbá mindenféle olaj, zsír, és egyéb szennyeződésnek. Tökéletesen használható intercooler és szívó oldali csövezésre.

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-06-08

Nemrég írtam, hogy nem posztolgatok autómosásról, de már megint kivételt kell tennem.

Ilyen hentesmunkát még életemben nem láttam, Jónevű kézimosóba vittem a digót, de nem a megszokott helyekre. Kölyökkel voltam, háromévesen nem az a türelmes fajta, szóval ott hagytuk az autót, amíg elkészült. Tiszta lett. Ezenkívül eltörték a vezetőoldali tükrömet (ha valakinek van eladó, kérem jelezze, tartókonzollal együtt kéne), az eddig se karcmentes tető még kevésbé karcmentes, a kormányoszlop műanyagát lenyúzták, a középkonzol tartórekeszéből kicibálták a gumi borítást, és a tüskéjét félrehajtva nyomorgatták vissza, a hátsó kilincseket meg mintha reszelővel "mosták" volna.

Természetesen senki nem tud semmiről, biztosan úgy volt mosás előtt is...

A Sonax jobban megválogathatná, hogy milyen mosókhoz adja a nevét.

>> AutóápolásBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-05-23

Pár kép amikor minden szép tiszta...:)

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-05-18

Az első-felső lengőkarok jelezték, hogy nyugdíjba mennének, szóval időpontot kértünk a Csörgő Autószervizbe. Ha már ott jártunk, kértem hat új gyertyát is, mert nem tudtam, mióta voltak az autóban a régiek. Mint kiderült, nagyon rájuk fért már a csere. Természetesen TRW és NGK.

Kilométeróra állása: 156 380 (+/− 10)