Blog >> műszeregység

>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-29

A klíma csomag részeként hővisszaverő szélvédő került az autóba. Csodákat nem tesz, de napon érezhetően lassabban melegszik a beltér, bár ebben szerepet játszhat az is, hogy az első szélvédő nincs nagyon bedöntve, így az alatta lévő hőcsapda is viszonylag keskeny. Ezt a csomagot egyébként érdemes megrendelni, mert nélküle nem lesz hátsó klíma kivezetés, ami azzal jár, hogy télen az utastér hátsó része hideg marad. Elég németes hozzáállás, a BMW-nél ugyanez van...

Az index nem "bekattanós", hanem egy 5 állású kar, ami mindig visszatér a középső pozícióba. Bő 10 éve próbálkoznak ilyesmivel a gyártók több-kevesebb sikerrel, már használtam is régebben ilyet, akkor kellett idő, hogy megszokjam, ez viszont egy egészen jól sikerült megvalósítás, nekem legalábbis pár perc volt az akklimatizáció. Kanyarból kifelé jövet abbamarad az indexelés, pont mint a hagyományos mechanikusan működőknél, viszont így ez nincs fix pozícióhoz kötve, és nem jár extra kattanással, ami a hasonlóan működő váltó, elektromos kézifék, stb. hangtalanságával ad a vezetésnek egyfajta prémium hangulatot a mechanikus érzések kárára. Mindkettő lehet jó és rossz is, összességében nekem bejön az autó. :)

Az Alfákon elöl hagyományosan nincs jó helye a rendszámnak, ez most sincs másképp, ráadásul az első radarnak bezavarhat a rendszámtábla tartó keret. Mivel egyébként sem áll neki jól, jobb megszabadulni tőle. Az enyémet a feliratoknál rögzítették fekete csavarokkal a gyári tartóhoz, legálisan kb. ennyit lehet kihozni a helyzetből. Jól sikerült, a csavarok egyáltalán nem tűnnek fel.

A felszereltség lista alapján az ülések 6 irányban állíthatók elektromosan, deréktámasz állítás csak a Veloce ülésekben van. Ehhez képest kellemes meglepetés volt, hogy ezeken is állítható a deréktámasz, külön lehet az alsó és a felső részét gombnyomásra felfújni ill. leereszteni. Erre a beállításra érthető okokból nem vonatkozik a memória, viszont a külső tükrök pozíciójára igen.

A műszeregység kijelző csak járó motor mellett működik, nem elég csak a gyújtást ráadni. Ennek nem nagyon látom az okát, néha kényelmetlen, de végülis apróság. A sebességmérő pontos, ennek örülök, tempótól függetlenül kb. 1 km/h-val mutat többet a GPS-hez képest. A műszerek fényereje fokozatosan állítható, itt el is lehet csípni egy kis kommunikációs bakit/spórolást, a gombnyomáshoz képest egy szűk másodperces késéssel kezd csak el reagálni, pont mint a tükörállítás esetén.

A kulcsnélküli bejutás 100%-osan működik, az előző autómon ez inkább olyan 95% volt, néha nem vett észre elsőre. Az Alfa mindig felismer! :)

Egyelőre ennyit a tapasztalatokról, de ha rájövök még világmegváltó dolgokra, akkor úgy is megírom. :) Összességében elégedett vagyok az autóval, de ez úgy is átment már annak, aki még mindig olvas. :D

>> Tuning és extraKroy79 // Alfa 147 1.9 JTDm // 2018-01-22

Kicsit zavart a belső túl piros színvilága.Így gondoltam egyet és átfaragtam az óracsoport háttér világítását.Nagyságrendekkel szebb lett.Legalábbis nekem jobban tetszik :) Elsőre kicsit féltem nekilendülni a háttér világítás led cserének,de kis szétszerelés forrasztgatás led rendelés után elégedett vagyok.156-al ellentétben itt nem a számlap adja a világítás színét,hanem a led ami megvilágítja.1,5 óra ki-be, szét-össze szereléssel együtt.

Ha valaki átfedést vélt felfedezni az előző és ezen poszt között - jól látja... oka, hogy az eddigi metódustól - projektet követő tessék-lássék teszt + félig-meddig kiértékelés után máris újabb "ravatal" - eltérően ezúttal történelmileg úgy alakult, hogy a váltórudazat/padlószigetelés projekt tesztelése, kiértékelése egyszerre zajlott egy minden eddiginél komolyabb (tudom, hogy posztól-posztra ezt írom - de tényleg igaz! :-) túra előkészületeivel, melyek az utazás komolysága miatt effektíve szerelés jelleget öltöttek. És itt most nem egy terület projektjellegű rendbetétele zajlott, hanem afféle jó értelemben vett tűzoltómunka. Idő-és logikai rendben így azok a momentumok is szerepelhetnek mégegyszer, amelyek az előző projekt posztjában kiértékelés címén már le lettek írva...

Június első hete: elvileg kész a váltórudazat-padlószigetelés projekt....Tesztkör a városban...

:-)
-újszerű kapcsolási érzet a váltónál
-kifújás és egyéb zavaró hangok a régi leömlővel együtt a kukába mentek - helyette olyan jó hangja lett, hogy eszméletlen, szinte az ember gyomrában gurgulázik a boxer.... :-) Ehhez az is hozzájátszik, hogy a szigetelésnek köszönhetően a korábban csupasz lemez-membránként dübörgő padló is igencsak elcsendesült.
:-(
- maradt a jobb előli nyeszergés-csikorgás
- a tessék-lássék feleannyi csavarral rögzített műszeregység minden kisebb úthibán (ez Miskolcon max. 10 m) idegesítően nagyokat zökken*

*"Újabb érdekes adatok": a műszeregység nemcsak Miskolcon, de az M30-as autópályán, sőt: a Sajószentpéter-Edelény közötti vadonatúj (!!!), már csak felfestésre váró aszfalton is zörgött - és hogy hol nem?:- hát a hidasnémeti határ és a Kassa közötti, gyorsforgalmi úttal már régen kiváltott (az ugye megvan, hogy nálunk az ilyen mással helyettesített utakat effektíve "magára hagyják" karbantartásilag) "külföldi 3-ason" :-p


Később, kicsit országúton is meghajtva: a "dunakanyari" csilingelés 5.-ben elmúlt, a zajkomfort országúton is jelentősen javult - a tűzfal leszigetelésével abszolút elérhetőnek látszik a pályán beszélgetős/zenehallgatós állapot! Az viszont meglepett és elkeserített, hogy az országúton előszeretettel használt 3./4. fokozatban 3000 környékétől jelen van ugyanaz a jellegzetes, csak a váltókar továbbfeszítésével megszüntethető csilingelés ami korábban 5.- ben :-((((

Sajnos a remek motorhangnak korán örvendeztem, átmeneti, helyesebben egyfajta folyamatosan romló állapot egy állomásának bizonyult :-( Azaz nem hogy elhallgatott vagy halkult volna - épp ellenkezőleg: egy izmosabb városi gyorsítás után a lámpánál egyértelművé vált, hogy a korábban csak a koromnyomokból sejtve nem százas középső dob lyukadozása miatt volt először dögös, utána folyamatosan hangosabb , majd ekkor már állandósultan dörmögős az autó hangja :-( Kapott - ki tudja, hányadszor - "kipufogókrémet" - de nem használt.

NA DE A LÉNYEG:
ekkorra visszavonhatatlanná vált az az először vagány családi ötlet, hogy nyaraljunk Horvátországban, méghozzá Dalmáciában (~1000 km) és autóval természetesen...Sajnos a biztosítók tesznek rá, hogy milyen állapotban tartom a verdát - 15 éves kor felett csak OT-s veteránra lehet biztosítást kötni. (Számomra ez érthetetlen , egy 2001-ban gyártott, mondjuk francia autó elektronikája is tud vicceseket csinálni - nem beszélve a másik végletről, a bármilyen hiba esetén csak méregdrágán eredetivel javítható ugyanakkor nem feltétlenül üzembiztos veteránokról. -utóbbira remek példa a totalcaros Csikós Pontonja - "évszázad fényezése", minden eredeti, OT-rendszám - csak éppen a sarokig nem lehet vele elmenni - na arra van Assistance..:-p)

Vagyis nem maradt más választásunk, mint jól kib..szni a sok b..zi biztosítóval és megcsinálni a túrát gond és baj nélkül...

Ahogy írtam, az eredetileg a padlószigeteléshez tervezett kormányhelyreállítás végül a szerelő -nél/segítségével lett megoldva.

A kipufogós illetővel érdekes a sztori: miután olaszautó-fanként (volt/van egy V6-os Kappája és egy 1500-as "fürdőkád" Fiatja 1963-ból) hajlandó volt kb. 10 éve még az utolsókat rúgó, effektíve kukaérett leömlőmön pepecselni - gondoltam erre a történetre visszautalva/hivatkozva mutatkozok be hosszú idő után a telefonban. Valószínűleg azt hihette, hogy ha még ma is megvan az akkor már itt-ott szépen rozsdásodgató autó - akkor azóta biztos nem telt "jobbra" és most kipufogó címén jó eséllyel valami perforáltcsövet akarok vele fillérekért megcsináltatni :-p Mindenféle átlátszó kibúvók után erre rádöbbenve taktikát váltottam: őszintén elmondtam hogy én mit hiszek arról amit ő hisz rólam - és jól agyaltam, ezzel sikerült annyira eloszlatni a félelmét hogy legalább időpontot adott. Ott megjelenve kölcsönösen meglepődtünk - én azon, hogy még megvannak a régi autói ( bár semmit nem haladt velük egy évtized alatt) ő meg hogy az én autóm mennyire rendben van. Emeléskor is jól viselkedett (az autó! :-) majd a dob végére tekintve nagyvonalúan rám nézett: ennyi a gond? :-) Na,ebből gondolom sejthető, hogy az elvárt minimum 2000 km-es garancia mellett is 10 perc és 2000 Ft volt a mutatvány :-)

Amit terveztem még az út előtt:

-nyekergés kiderítése és orvoslása
-műszerfal minél alaposabb rendbetétele, legalább az óra-egység rögzítése - de akár a kilóméteróra megjavítása ; műszerfal mögötti hangszigetelés beépítése
-kormányburkolat felhelyezése
-rádió/zenelejátszó beépítése
-klíma vagy a szellőzés (ventillátor nem megy tavaly nyár óta) beépítése/rendbetétele
-általános motorikus ellenőrzés
-vezetőoldali szőnyeg rögzítése - anno elfelejtettem a padlókárpitba és a szőnyegbe belenyomatni az oldható patentet,emiatt feszt' csúszkál ; ajtógumi csere és baloldali küszöbtakaró elhelyezés

Folyt köv...

Külön köszönet:

Jaskó János autószerelő mester - kormánylehúzó-kölcsönadás és effektív kormánylevétel-helyreállítás

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-11-16

VÉGRE, VÉGRE, VÉGRE! Az előző 155ben is ilyen sportcsomagos műszeregység volt. Számomra ez az egyetlen fajta ami elfogadható benne.. :)
A történet hosszú, de leegyszerüsítem: még 2008ban vettem az ebay-ről ilyen műszeregységet igaz, TS-be valót. Akkor olcsónak számított a 20.000 Ft-os árával, de ebben benne volt a fém váltógomb és kézifékkar is. Csakhogy akkor nem tudtam hogy a TS-é nem lesz jó, sajnos a ford. mérő nem valós adatot mutatott. Így elcseréltem egy V6ba való egyszerű, de legalább süllyesztett számlapos egységre.
Aztán még 2009ben Marklar kollégához került egy széleskasznis V6, amiben ilyen egység volt. Azonnal lecsaptam rá, de elkövettem a hibát hogy nem "foglalóztam" le, így mire 2 hét múlva mentem a cuccért már eladta Gery83nak. Csalódott voltam.
Gerynek elég lassan (de alaposan) állt össze az autója, míg kb. 3 héttel ezelőtt levizsgázott. Így kiderült hogy a V6 egység meg nem jó a Q4-be szintén fordulatszám jelzés a probléma. Így végre lecsaphattam.
Egyébként mindig is ritkaság volt és az is lesz a V6ban való sport egység, jelenleg ha van épp az Ebay-en, 170EURnál nincs olcsóbb..