Blog >> csere >> 159

A gumis végre adott időpontot. Másfél órát fagyoskodtam ott, mire sikerült átszerelniük a téli kerekeket. Nem volt gyors. Ellenben lassú. Ketten vannak, foglalkoztak ott mindennel egyszerre. Nagyon nem irigyeltem őket sem. Viszont lemosva, újra centírozva tették fel, ami mindenképpen plusz pont. Egy fűtött várójuk mondjuk lehetne..

A nyári kerekeket otthagytam tárolásra, egyszerűen túl nagyok, nincs hova eltennem.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-12

Beépítésre került a TRW fékgarnitúra előre. Vakarózással együtt kb. 2 óra volt, minden simán oldható, szerelhető volt. Az új (TRW) biztosítótüskét nem tudtam beleverni ezért a régit tettem vissza annak reményében, hogy nem tud kipotyogni. Kerékagy és a tárcsa közé rézpasztát tettem. Betéteken maradt azért a jelzés után biztonsági tartalék, talán tavaszig is kibírta volna, de már rázott is eléggé.

Ferodo betét volt benne, tárcsán nem találtam a gyártót :-(

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-25

Csak mert semmi sem úgy jó ahogy van, a korábban 2,8 literrel (2,6L ami belement és kb. 0,2L ami nem folyt ki) feltöltött sebváltóból tegnap este leszívtam kerek 0,3 litert.

Ezután az autó ereje visszább tért (akármi miatt is) viszont nem volt annyira "fluid" a váltás, ezért ma este visszatöltöttem 0,1 litert, így most 2,6 liter a töltet. Holnap újra próba.

Végre unatkozhatok :-)

>> Szerviz156er // Alfa 159 SW 2.0 JTDm ti // 2017-04-07

Műszaki vizsgára felkészülvén, cserélve lett a két kézifékkötél, illetve az első fékbetétek.
Így már hozta az elvárt szintet.
Kézifékkötél csere nem egy leányálom, erről ennyit.....

A munkát ismét a Csöri csinálta, a megszokott színvonalon!
Majd ezután sikeres vizsgát tett az autó!

Ma a debreceni Pilkington AGR Ablaküveg centrumban kicserélték a repedt első szélvédőt, természetesen a gyárinak megfelelő Pilkington üvegre.

Kifogástalan munkát végeztek, nincs nyoma a cserének, még az alsó sarkokban lévő műanyag takarók is szépen állnak a helyükön.
Külön köszönet a segítőkészségükért, beállhattam felragasztani a matrica rendszámot, illetve segített az egyik kolléga zsírtalanítani, kicsit megmelegíteni.
A kinti -5 fokban nem sok esélyem lett volna.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-06-16

128000Km-nél rászántam magam a műveletre, az alkatrészek már pár hónapja meg volt.

Ráment az egész nap így másodjára is, de nem a tényleges munka volt sok, hanem a szívás :-)

Haspáncél csavar anya megpörgött, egy órán át rimánkodtam neki hogy jöjjön ki, majd végül megadta magát.

Autó felbakolása és motortartó bak lebontása után kiderült, hogy az emelőm kis terhelésen elengedi az olajat (?????????????) Ha a kocsit emelem az nem gond neki, de ha csak a motort tehermentesítem, vagy üresen emelve hagyom, lekókad.

Na mindegy, rohan apóshoz a kis teleszkópos emelőért, elég az a motort tartani...

Innen már nem volt gond, azaz csak egy. Még mindig nem vettem 15-ös dugókulcsot :-(

Csónya dolog, de a negatív torx készlet 22-ese "pont jó volt rá". Legközelebb lesz 15-ös krova fej...

Vezérlés feszítő beállítása után még szétszedett állapotban beindítottam. Minden rendben volt, összeraktam és mentem vele pár kört.

És most a szokásos rám jellemző placebo :-) Halkabb a motor és amit korábban írtam ill. találkozókon mondtam, az alapjárati motor ill. kaszni rezgés teljesen megszűnt :-D

NEM REMEG AZ AUTÓ, MEG A KORMÁNY HIHI.

Nem központosan volt feltéve a 4. képen látható bak a függőleges csavarokra pl.

Vagy ez okozta vagy nem, mindegy is, most jó.

A project sikeresen végződött.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2014-01-19

Jobb hátsó csapágy az idő múlásával csere éretté vált, így hát kicseréltem. Másodszorra sikerült is, beújítottam egy 3/8-os hosszabbító szárat amivel már hozzáfértem az alsó-hátsó csavarhoz is. Csönd van a kocsiban, boldogság...

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-10-26

A mai nap jó híre, hogy nem lett rosszabb mint volt. Ezt is megtapasztaltam, csak az álljon neki aki nem normális. Fontos! Az eLearn ugyan nem írja, de a hűtővizet le kell engedni. Legalább a felét.

A szívósorral együtt az LMM ill. a komplett működtető szerkezet cserélve lett. Az EGR korábban lett cserélve egy úr darabra. Szívó rendszer tiszta és új. Pityukoma autójából cseréltük (kölcsön) a következőket: Légtömegmérő, légmennyiségmérő, turbó geometria izé ill. gázpedál elektronia. Ezek sem vezettek eredményre. Az autó jelenleg a gyári sw-vel rendelkezik, tehát most full gyári és mindene jó. Ami még játszik: porlasztócsúcsok, turbó geometria mechanika.

Mindezek után van egy jól működő 2007-ig szerelt , jelenleg koszos, szívósor a tartozékaival, ha valakinek kellene...