Blog >> vezérműszíj

>> SzervizMike. // Alfa 156 1.6 TS // 2007-11-02

2005.07.
Vezérműszíj+feszítő görgők cseréje az Italautónál (DCS) Km: 122.000

>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-10-14

2007.10.13-án véget ért a nagygenerál 95430 km-t követően. Megtörtént a vezérműszíj csere. Időszerű volt már. Azt tudom ajánlani mindenkinek, hogy ne húzza 95.000 km-ig, mint én, mert elég rizikós már ilyenkor. A fogak szép ívet írtak le már, és a tövüknél repedezettek voltak. Az tutkó, hogy újabb 60.000-70.000 km után újabb csere lesz. A haver cserélt még vezető és feszítőgörgőt, gyertyákat (NGK 100.000-eseket), LMM-et (Bosch), vízpumpát (Marelli), lambdaszondát (Bosch), hátsó lengéscsillapítókat (Copaf). Megcsinálta még a kéziféket is, valamint az olajdekni is meg lett heggesztve.
Ami számomra nagyon meglepő volt az az, hogy nem tapasztaltam a dízeles hangot. Helyette inkább kellemesen duruzsoló zörej jött - zene füleimnek! :-)))) Azért volt meglepi, mert nem gondoltam, hogy ilyen hamar megszűnik; azt hittem, hogy kell pár km, amíg megszokja az LMM-et. Most beindítom, és semmi kerregés! :-))))
Tolok fel néhány képet a régi alkatrészekről, melyek 95430 km-t kibírtak.

>> SzervizLujo // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2007-08-15

Ki tudja mikor lehetett utoljára cserélve.... ezért most ennek is eljött az ideje.
Vezérműszíj készlet: SKF
Hoszbordás szíj:
Vízpumpa: DOLZ
Fagyálló
Óraállás: 128309km

>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2007-07-23

Végre elérkezett a pillanat, hogy megkapja az autó a jól megérdemelt vezérlés cseréjét. Ami belekerült: SKF feszítőgörgő és támasztó görgő, Ruville balansz görgő és vízpumpa, Gates szíj, Dayco balans szíj . Ezen kívül a vezérlésmódosító is meg lett csinálva, nagyon szép hangja van most az autónak. Km: 183300

Az előző szíjon nem látszik semmi sérülés, még a feliratok sem koptak le teljesen. Gates szíj volt benne ezelőtt is. Viszont nem tudom ki rakta össze, mert állítólag forgásiránnyal ellentétesen tették fel a szíjat. Érdekes...

>> Szervizsomeday // Alfa 156 1.6 TS // 2007-07-13

Valami hülyen perverzióm lehet, de olyankor mindig valahogy vidámabb/boldogabb vagyok, hogyha szervízből hozom haza az autókát. Kicseréltettem a vezérmű szíjakat/görgőket. 120k van benne így akár mát volt akár nem mindenképp meg kellett már csinálni, kicsit szégyenlem is magam, hogy megtettem vele enélkül 2000 km-t. (olyan gyorsan elfogyott annyi)
Mikor még olajcsere légszűrőcsere volt az autónak kérdeztem az egyik szerelőt, hogy minek van ilyen villanymotor hangja? (ugyanis az volt neki), dugdosta a fejét és azt mondta, hogy valószínűleg a szervószivattyú lapátoknak, ne aggódjak ez természetes.
Elhittem neki, hajlamos vagyok hinni a nálam jobban hozzáértőknek.
De! kicserélték a görgőket meg a szíjakat és az egyik használt görgő csapágy hangja meglehetősen "avas" volt.
Kész lett. belelültem.Beindítottam.Elindultam. Nagyon selymes és lágy volt :) 3 nap után már kezdett hiányozni. Hallgatom a motort és eltünt az a villanymotor hang. Hahá!
Az egyik görgő volt a ludas. Örülök nagyon! Durván szép hangja lett a cuccnak...
Csak a pillangószelep rugója miatt kicsit ragad a gázpedál.. Jó lenne, ha egyáltalán tudnám mi az a pillangószelep...?
Azt mondták, hogy kicsit lóg a vezérlés-módosító... A szélvédő után ő a következő áldozat.. de ez változhat ha gyorsan akar meghalni.
Mondtam már hogy mindig happy vagyok ha szervízben volt a kocsi? :)...

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2007-07-02

Elérkezett az idő, hogy az autó komplett vezérlését kicseréltessem. Eredetileg csak egy vezmód és vezszíj lett volna cserélve, de minek utána a vízpumpa is kezdett már elfáradni, a vezető és feszítőgörgő pedig épp, hogy egyben voltak, nem volt más választásom. Szóval egy az egyben minden új.
Oltári szerencsém volt, hogy egy műanyag csavaralátétet, amit Piriék az egyik görgő mellöl szedtek ki, nem darálta be a szíj, mert akkor cudar világot rendezett volna...