Blog >> szerkezet >> kuplung

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-12

A kuplung a próbaúton megint elkezdett ereszteni. :(
Szépen engedte el a nyomást és amikor hazaértem csöpögött a váltóharang aljáról a hidraulika folyadék...
Amikor felnyitottam a motorházat, akkor láttam, hogy a váltó tetejéről folyik a folyadék.
Szerencsére, csak a hidraulika cső végén lévő tömítő O gyűrű eresztett (valószínűleg légtelenítés közben, vagy berakáskor csípődhetett el). Vasárnap nem tudtam újat szerezni, így a légtelenítéshez használt második O gyűrűvel megcseréltem. Kuplung remélem már nem vacakol többet...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-12

Végre elkészült a gép, a kuplung vajpuha. Öröm és boldogság! :)

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-11

Csavarok meghúzva nyomatékkulccsal, váltó feltöltve olajjal, kuplung lelégtelenítve, akksi töltőn. Már csak az akksitartót, légtömegmérőt és a kerekeket kell visszarakni.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-10

Csavarok a helyükön. Jöhet a nyomatékkulcs, aztán a folyadékok meg a szívó rész visszarakása...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-09

Váltó a helyén és a segédvázba is visszakerült pár csavar.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-08

Ma előkészítettem a holnapi váltó visszaszerelést. Méglejjebb engedtem a segédvázat,
megpróbáltam a féltengelyt kihúzni, de csapágy elég passzentosan van a helyén
és csak egy fél centit jött kifelé, tovább nem is erőltettem...
Lendkerékről leszedtem a régi kuplugtárcsát és szerkezetet. 1-es és 2-es kép.
A szerkezet és a tárcsa még pártázezer kilómétert kibírt volna. 3-as és 4-es kép.
Minden az 5. és 6. kép miatt van...
Megtisztított váltó (a belseje tiszta dzsuva volt) 7. kép.
Bent van az új munkahengerrel egybeépített csapágy és a féltengely szimmering. 8. kép.
Holnap megy vissza a váltó...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-06

Tádááám!
Húsvéti nyuszi hozta, kint van a váltó!
Szépen ki lehetett mozgatni, a váltó karról az ellensúlyt még le kellett csavarozni, mert a kormányszervó csövébe beakadt.
A segédváz meg a jobb oldali féltengely is akadályozta egy kicsit, egyszerűbb visszarakáshoz lehet hogy kiszedem inkább ezeket is...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-04

Neki is álltunk a cseréhez. Már csak a váltónak kellene kijönnie...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-03

Meg vannak az alkatrészek, lehet nekiállni a váltó kiszedésnek...

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-09-27

Ma elhoztam a gépet Schulek Bélától, pár dolog ki lett rajta cserélve, amit a nagy futóműfelújításkor sajna pénzmag hiányában már nem tudtam megejteni! De ezek is meg vannak és végre már technikailag 100%-os a kicsike! És hogy mik lettek cserélve? Féltengelyek + féltengely szimmeringek + kuplung szerkezet + főtengelyszimmering + lendkerék szabályozás (nem könnyítés) + váltó olaj! De nem volt ilyen egyszerű! A felújított féltengelyekkel (26600,-), amiket vittem nem volt gond, de a török gyártmányú Valeo kuplungszettből csak a kinyomócsapágyat lehetett felhasználni, ami meg ráadásul francia gyártmány volt! A szerkezetet alapból nem rakta be Béla, mert járt már úgy hogy eltörtek a villák és szedhette szét mégegyszer! A tárcsával meg nem volt 2-es és rükverc! Ennyit a törökökről! Jól megszívtam! :-/ Úgyhogy Béla szerzett másik Valeo szerkezetet (45000,-), meg Schneider tárcsát (14629,-) és azzal már jó lett! Még szép, hiszen ez már mind olasz! ;-))
És most egy jó darabig KUSS!!!!! :-DD

Km óra állása: 102860 Miles
Régi óra szerinti km állás: 206667 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 55794 Km (34669 Miles)