Egyik nap Ádám hívott ( akinek 10 éve adtam el életem első Alfáját )
,hogy visszaadná nekem a 155-öt, mert szerzett egy méltó utódot és így már nincs szüksége a rá. Formálisan amúgy is az enyém ( üzembentartóival adtam el) akkor legyen fizikailag is. Először nem is fogtam fel, hogy mi fog történni, de aztán 2013.08.03.-án reggel, megállt a házam előtt a 155-el és átadta a kulcsait, nehezen jut ilyenkor szóhoz az ember, és nehéz is leírni ezt a szótlanságot... . . . . .. . 10év 4 hónap, ennyit volt távol és ez alatt 110e km-el mutat többet az órája. . .. . . .- a többit később -



2013.augusztus 3-án az autót elvittem jogos tulajdonosának, ezzel a bő 10 éves "tartós bérletnek" vége lett. Összesen nagyjából 114 ezer km-t tettünk meg a közösen eltöltött mintegy 3770 nap alatt. A fakormányt kivettem emlékbe... Nem tudom, lesz-e még ennyire nagyszerű autóm életemben. Nyilván, ha majd nyerek a lottón, és befigyel egy maserati... De az sem lesz ilyen jó! A döntés nem volt könnyű, az elválás még nehezebb, de valahogy eljött a pont, amikor biztos voltam benne, hogy ez a helyes választás. Sajnos hobbiautót nem tudok jelenleg fenntartani, márpedig úgy tűnt, 22 éves korára leginkább annak volna jó.
Az utolsó 58543 km-ről van meg minden adatom, ezek alapján egy km autózás költsége 88,3 Ft volt.
Remélem, mégsem bontóban végzi hamarosan, hanem méltó képviselője marad típusának. Én ezt nem tudtam vállalni, drukkolok, hogy a régi/új tulajdonosával sikerüljön neki!
Kiglancoltam a gépet! Nem volt kis munka. Cif a barátom a kis spongyával. A képek sajnos "telefonminőségben" tolják!
A klímám ismételten nem hűt. Sziszegős (szisziszi..) lett. Időm hiányában nem jutottam vissza a kollégához. :-/
Ablaktörlő lapátokat is cseréltem. Nagyon egyszerű volt. :-o
Toytoy a háttérben. :-D







Egyszer már szét lett szedve, és hirtelen kéznél levő szénkefével orvosolva volt a Selespeed nagynyomású szivattyúja, de az csak ideiglenes megoldás volt eleve, mostanra megérett az idő rezes szénkefe cserére, mert volt oylan, hogy nem lehetett váltani fokozatot, amikor kellett volna. Az pedig szívás.
Na szóval, a szivattyúhoz a takaró műanyag eltávolítása után viszonylag kényelmesen el lehet jutni (1. kép). Mielőtt lebontjuk az egészet, egy fogóval érdemes elszorítani a tartály csövét, mert így nem kell újra tölteni, légteleníteni a rendszert! (2.)
Egy fékkulcsra szükség lesz, anélkül elképzelhetetlen, hogy a szivattyúról leszereljük a fém csöveket.
Ha ezeket leoldottuk, utána a kerékdob műanyag lemezének elhajlítása után a kerék felől le lehet oldani a szivattyút (3.). Figyelni kell, mert egy csavar a teste mögött található, elsőre talán nem is látszik. Hosszú dugókulcs elkel a művelethez. (3.)
A szivattyúnál figyelni kell, hogy a szivattyúsházat nehogy megbontsuk! (5.) Egyébként is felesleges, de utána az életben nem fog jól működni! Elég lebontani a villany motor körmöcskéit (4.), de nagyon óvatosan, hiszen ezekre szükségünk lesz még.
A szénkefék cseréjekor forrasztani kell (7.), annál a fázisnál a rézvezeték elhelyezkedését kell figyelni. A szénport mindenképp érdemes kitakarítani a házból (6.), különben olyan tüneteket produkálhat, hogy nem forog a villanymotor, aminek következtében nem vált a Selespeed, de nem gyullad ki a hibajelző lámpa.
Ha a szénkefe csere és a pucolás is megvolt, kalapáccsal vissza lehet ütni a körmöcskéket, a szivattyút a kerék felől vissza helyezni, becsavarni mindent a helyére, összekötni a csöveket és ellenőrizni a TUTELA CS Selespeed folyadék szintjét.
Ismét rendben működik, remélhetőleg még sok évig! :)







Mostanában nem a garázs előtt kattingatok. Ez azért van, mert nincs időm az apróságokat szerelgetni a kocsin. Pedig lenne mit.




Csak úgy képek, ha már találkozóra nem jutok el. Sajnos pár óra állástól még bedagad a lábam. :-/ Ezért kattingattam.
Hátteret nem kell figyelni. pl: szemetes + Hajdú tér... :-D
Matt fehér / matte white - micsoda nevek :-)











A képek az oldalamon voltak megtalálhatóak. Feltöltöm egy blogba, mert mindent elhagyok. Ezeket is elveszíteném. :-D
1. látható olaj folyások a kocsi körül. Akkoriban mindig ezzel küzdöttem.
2. Úgy emlékszem ebben az állapotban sokat állt a kocsi, mert elfolyt az olaj és csapágyas lett a motor.
3. egy mosás után
4. egyik Alfa Romeo 156 naptárba készült a kép. Kis rendszám a vasaló négyessel. :-) Addig volt így, amíg hajnalban a rendőrök azon tanakodtak, hogy hivatalos-e vagy sem. Felvilágosítottam őket, hogy nem.
5. Keleti Vég tali gyülekező
6. Bodrogolaszi, havernál
7. Bőrbelső bekerülése
8. Nyári felni felhajítása








1
451
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Belül is érezzük jól ma...
- Filmek
- 155
- Spider
- Coffee - Minden ami kávé
- KRESZ
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV