TtK - főkép
>> SzervizAlfa 164 3.0 V6 12V // 2010-12-23

Megállt az ablaktörlő, természetesen a legnagyobb havazásban..
Mint kiderült, a motor is az utolsókat rúgta és a rudazat is hiányos volt. Kompletten cserélve, most egész virgoncan töröl.

>> SzervizAlfa 164 3.0 V6 12V // 2010-11-18

Egyszerű futóműbeállításnak indult és a végén be is lett állítva a futómű..:)
Közben két szilent és a kormánymű egyik gumiharangja is kicserélődött. Szereléskor az egyik gólyaláb BerDóékra köpte az olajat. Párban cserélve lettek. Mellesleg kiderült, hogy a kiegyenlítőtartály repedt (ezt mondjuk a garázs padlójának szemrevételezése után sejteni lehetett..). Megigazítódott a vezetőoldali küszöb kárpitja is, most már nem nyekereg úgy, mintha menten ketté akarna törni az autó.
Késznek nyilvánítom a vétel utáni rendbetételt..:)

 
>> Tuning és extraAlfa 164 3.0 V6 12V // 2010-10-31

Na legyen egy tyúning bejegyzés is. :)
Eredetileg egy Sony fej volt az autóban, ami CD-tárat vezérelne, ha lenne. Ezenkívül kazettás. Egyértelmű, hogy új cucc kellett. Mivel az autó-hifi szerintem értelmetlen, úgyhogy alapszintű készüléket kerestem a következő paraméterek alapján:
-szóljon :)
-mp3
-előlapi USB
-zöld megvilágítás (hogy menjen a műszerfalhoz)
-max. 25k HUF
Meglepő módon ez eléggé leszűkíti a lehetőségeket (főleg a 25k és a zöld kijelző, mostanában minden fej piros, vagy hupikék megvilágítású), gyakorlatilag egy JVC és egy Pioneer jöhetett számításba, illetve van egy ilyen Lenco is, de az már a fotókon is rém gagyinak látszott. Végül a Pioneer lett (DEH-2220UB) és nem is bántam meg, bőven tudja azt, amit kell.

>> SzervizAlfa 164 3.0 V6 12V // 2010-10-31

Szereztem egy garnitúra 15-ös gyári Speedline felnit a téli gumikhoz. Az árakat és a gumiteszteket végigböngészve a Pirelli Snowcontrolra esett a választás. Az új kerekekkel sokkal jobb lett az autó. Komfortosabb és az egyenesfutás is javult. A kanyarok meg továbbra sem okoznak gondot. Eddig is sejtettem, de most már biztos, hogy a nyári 16-osok (7 1/2 szélesek, a gyári méret 6-os; a gumiméret sem stimmel) nem erre valók, úgyhogy eladók lesznek.

>> EseményAlfa 164 3.0 V6 12V // 2010-10-31

Kifogyott az első tank benzin. Bár ez az autó nem erről szól, de a fogyasztás 11.5 lett. Wow! Sokkal többre számítottam, úgyhogy öröm é bódottá. :)

>> SzervizAlfa 164 3.0 V6 12V // 2010-10-31

Pár napig külföldön voltam, úgyhogy addig sorra kerülhetett a második kör:
-Emelőbaknál az alján a vasoxid tiszta vasnak adta át a helyét
-Első toronycsapágyak is ki lettek cserélve (nem feltétlenül kellett volna még, de ha már ott volt..)
-Kiderült, hogy tiszta víz van a hűtőrendszerben. Most már fagyálló..

 
>> SzervizAlfa 164 3.0 V6 12V // 2010-10-07

Ber-Doék kezelésbe vették a gépet. Orvoslásra kerültek a következők:
-Szelepek beállítva. Két tőkét kellett csak polírozni, vezérműtengelyek rendben. Egy új szelepfedél-tömítés is beugrott.
-Két gömbfej a futóműben. Felüdülés, hogy itt külön is cserélhetők, nem csak lengőkarral együtt..
-A sportdob átadta helyét egy rendesnek. Meglehetősen kókány darab volt, úgyhogy volt rajta hegesztenivaló..
-Új gyertyák. Kellett nekem kompressziót méretni (ami mellesleg rendben lévőnek találtatott). :)
Folytatódhat az ismerkedés. És meg is kellene már tankolni..:)

 
>> EseményAlfa 164 3.0 V6 12V // 2010-09-24

Így 10 év Alfázás után úgy gondoltam ideje egy "rendes" Alfát beszerezni. Némi keresgélés után az eredmény ez a bordó Öszvér lett. Szép állapotban van és az előző tulaj költött is rá jócskán, úgyhogy már csak pár dolog maradt:
-Szelepállítás
-Az egyik emelőbaknál lakatolni kell
-A szélvédő teteje rügyezik egy kicsit
-Pár műanyag elem elhagyta magát a beltérben
-Xenonosított fényszórók (én kérek elnézést..)
Inkább esztétikai problémák:
-Elég "pimp" felnik vannak rajta. Akinek mégis tetszenek egy garnitúra gyári Speedline-ért viheti őket :)
-"Tyúning" matricák a szélvédőn és a hátsó ablakon. Azt hiszem ez orvosolható a legkönnyebben.
-Sportdob. Az első öt percben remek, ahogy röfög. Negyed óra után idegesítő. Szintén cserealap, ha mégis kell valakinek.
-Az első lökös egy késői évjáratú Superről származik, mert bronz díszléc van rajta. Ez is cserebere tárgya.
Egyelőre ennyi. Folyik az ismerkedés..

>> EseményAlfa 156 SW 2.4 JTD // 2010-08-12

Ma elvitték a traktort. :( Remélem jó gazdája lesz az új tulaj. Több mint öt évig volt családtag. Mit is írhatnék még? Erre nincsenek szavak..

 
>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD // 2008-06-30

..legalábbis így hangzott. Először csak egy-egy koppanás, gondoltam érik valamelyik szilent, majd a legközelebbi szervíznél orvosoljuk. Aztán egy nap egyre többször és ami a legnyugtalanítóbb: a kerék forgásának ritmusában. Ennek fele sem tréfa: telefon a szervízbe, időpont, addig ne is nagyon járjak vele. De hazafelé annyira zajos lett, hogy meg kellett állnom megnézni nem akar-e kiesni a kerék. Ki akart.. Az összes kerékcsavar laza volt, volt amelyiken egy fél, de olyan is, amelyiken három fordulatot tudtam húzni. A zaj megszűnt. Pfű..
Viszont a szervízidőpont megvolt, úgyhogy a rég gyengélkedő termosztát újnak adta át a helyét. Most már rendesen felmelegszik a hűtővíz.