Halesz - főkép
>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2021-09-01

Mindkét útvonalon jártam már korábban, a Transzalpinán a Giuliámmal (még tesztautó korában), a Stelvión pedig egy Stelvio tesztautóval, Rákóczi Ferivel.
Ezekről készültek jó kis videók is, ha nem láttad volna őket, ide kigyűjtöttem:

AlfaFest + Transalpina videó (2019 június)
Stelvio goes to Stelvio - 1. rész , 2. rész, 3. rész (2017 június)

Ezeket az élményeket ismételtük meg idén a Giuliával, és hát ismét meg kellett állapítanom: ha jót akarsz autózni, a Transzalpinára mész.

A Transzalpinát júniusban sikerült meglátogatni, épp azon a héten, amikor a hágót megnyitották, így szinte alig voltak. Kevés motoros, és néhány autós járt azon a hétvégén a hágón, gyakorlatilag akadály nélkül tudtunk megjárni többször oda-vissza az útvonalat. Az aszfalt szinte végig tökéletes (egy-egy úthiba a tetején és az alsó szakaszokon is akad), ezen nem kell aggódni. Sok facebookos kommentben olvasom, hogy szarok az utak Romániában és Erdélyben, ezt szeretném megcáfolni, sajnos sokkal jobbak, mint összességében itthon. Nyugodtan el lehet indulni peres gumival is.

A Transzalpináról írtam már cikket is, így csak a lényeget foglalom össze: 2145 méter magasra vezet fel egy rendkívül jól autózható út, amely olyan, mintha egybefűzték volna a világ összes versenypályájának a kanyarjait. Csak itt néha jönnek szembe is... :) Ennek ellenére simán lehet tempósat autózni felfelé és lefelé is, nem áll minden sarkon rendőr és szinte nulla a forgalom.

Nem úgy, mint a Stelvión. Augusztusban Gyopival tettünk egy északolasz túrát, Velence, Milánó-Arese (Alfa múzeum) Comói-tó, Stelvio, Garda-tó, Verona és Trieszt érintésével. A Stelviót mindenképpen meg akartam mutatni Gyopinak, de összességében most csalódás volt. Ugyanis sikerült pont egy olyan napot kifogni (pedig csütörtök volt), amikor szinte megtelt a hágó. Rengeteg motoros, kerékpáros, és ugyanannyi autós kereste fel ezt a népszerű útvonalat. Szépnek szép volt, de nem jelentett autós élvezetet, max annyit, hogy elmondhattuk: felautóztunk a Stelvióra. Odalépni nem nagyon lehetett, mert csúcsforgalom volt. Szóval felmentünk (2757 méter), csináltunk pár fotót (útközben is), aztán menekültünk...

A Garda-tó felé utunk a Gavia-hágón át vezetett, amely viszont kárpótolt mindenért. Szépséges hegyek között vezet ez is, és a forgalom is minimális volt. Itt már lehetett egy jobbat autózni, de az itt vezető út sokkal keskenyebb, így azért ez sem egy száguldozós útvonal.

Aztán következett a Tonale-hágó, amely a Val di Sole völgyben vezet 1884 méter magasságban. A Garda-tó felöli része sok helyen több sávos, tempósat lehet autózni, de mivel sok síközpont és üdülőhely mellett vezet el, a forgalom sem kicsi.

A felsorolt útvonalak mindegyike gyönyörű és kihagyhatatlan, ha szeretsz autózni, keresd fel a Transzalpinát és a Stelviót is. Előbbin tényleg hatalmasat fogsz vezetni és élvezkedni, de a Stelvio is kihagyhatatlan, mert óriási élmény végigmenni a szerpentinen a gyönyörű tájat nézve. De ez a legtöbb esetben egy sétaautózás lesz. Amely ugyancsak élmény. Hiszen ezért szeretünk vezetni. Hogy eljussunk gyönyörű helyekre.

Kis statisztika. Az Erdély-Transzalpina túránk 2248 km-es volt, és 9,6-os átlagfogyasztással jártuk meg. Ebben azért voltak hatalmas örömautózások :)

Az olasz túránk 2393 km volt, és 8,2 literes átlagfogyasztást produkált az autó. Ebből is látszik, hogy errefelé kevesebb volt a padlógáz...

>> Tuning és extraAlfa Giulia Super 200 Le // 2021-08-10

Végre! Pont egy éve terveztem már, hogy a dupla kipufogó helyére bekerüljön a Supersprint rendszer (hátsó dob + középcső + szűkítő).

Most végre megvalósult.

A "Sport" fantázianevűt választottam, amely több barátom autóján biztonyított már - Bazsi, G-MANN, VeloceTB. Igaz ezek Velocék, de a Superspint ugyanazt a dobot adja a 200 lovas Giuliához is.

Végre olyan a hangja az autónak, amilyennek gyárilag kellett volna lennie. Ezt már többször elmondtam a Giulia tesztvideóimban, hogy a motorhangot tökéletesre hangolták, de egy kicsit több hangélmény kellett volna a kipufogók felől is. Most már megvan! :)

A Supersprint oldalán itt találod ezt a modellt. Vigyázz, mert a későbbi (részecskeszűrős) Superekhez már másfajta kell.

A kipufogót a Premium Car Design-tól rendeltem, pár nap alatt meg is volt, és még AlfaCity előtt bekerült. Azóta eltelt párszáz kilométer és tovább mélyült a hangja is. Imádom! :)

Ezúton is köszönöm Tibinek, hogy az elmúlt egy évre kölcsönadta nekem a dupla kipufogóját :)

>> SzervizAlfa Giulia Super 200 Le // 2021-07-01

60 ezres olajcsere/gyertyacsere a 5 Star Crew hétvége előtt.
Szíjat ellenőrizték, nem kell még cserélni.
Aztán jól meghajtottuk a Giuliákat a Káli-medencében és a Bakonyban :)

>> SzervizAlfa Giulia Super 200 Le // 2021-06-23

37.635 km-nél cserélték az első és a hátsó fékbetéteket. Még lett volna bennük 5000 körül, de egy Transalpina túrára készültünk épp, így nem akartam úgy járni, hogy pont ott kopjanak vasig.. Úgyhogy előrehoztam kicsit a cserét. Nem bántam meg, de a túráról majd a következő blogpostban mesélek :)

 
>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2021-04-09

Felkerültek a nyári papucsok végre.

Vadonatúj Performance Dark felnik, monokróm felniközéppel.
Elöl 225/40 R19, hátul 255/35 R19 méretű, defekttűrő, Pirelli P Zero Luxury gumiabroncsokkal.

Bevallom, hogy Michelin Pilot Sport 4 volt a terv, de sajnos még heteket kellett volna rájuk várni, úgyhogy a Pirelli mellett döntöttem. Legközelebb majd kipróbálom a Michelint :)

A téli gumik/felnik első szezonjukban 7184 kilométert tettek meg.
Lemosva, tisztítva pihennek a garázsban.

 
>> Tuning és extraAlfa Giulia Super 200 Le // 2021-01-11

Mivel az autóm korábban már megkapta a B-tech verzió fényes fekete pajzsát és tükörházait, egyre furábban mutatott rajta az ablakok krómkerete. Mivel gyárilag kicserélni a kereteket ajtónként nagyságrendileg 50 ezer forint lett volna (+munkadíj), így a fóliázást választottam.
A fóliázást a tatabányai Zámbó fóliánál csináltattam. Innen is üdv, Tibi! Köszönöm a munkát!

>> SzervizAlfa Giulia Super 200 Le // 2020-12-07

Én nem tudom, hova autóztam el idén ennyit, de már a második olajcserét tolom idén :)
40.000 után most 50.197-nél ejtettem meg, kicsit túlléptem a 10 ezret. Pollenszűrőt is cseréltettem, illetve ellenőriztettem a folyadékok szintjét és a hűtő állapotát, mert a hátsó kiegyenlítő tartályban nálam is minimum felett volt a szint. Egyébként a hűtő rendben van.

Kis extraként pirosra cseréltettem az indítógombot, ez volt a karácsonyi extra ajándékom a Giuliának :)

>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2020-11-14

A második kedvenc felnimet (Sport) is beszereztem a Giuliához, ezekre kerültek a téli gumik.

Continental WinterContact 225/45 R18 V XL (2020 augusztusi gyártás)

A Performance felniket és az összes gumit eladtam az autóról, de a nyári felni ismét ugyanaz lesz, csak még a gumit kell majd rá kitalálnom...

Misi, köszi a szerelést :)

 
>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2020-11-08

9 hónap alatt (feburár 4. óta) 15.000 km-t raktam a Giuliába.

Ahhoz képest, hogy covid van, és alig mentünk valahová, nem is kevés.
Egy hosszabb utunk volt (1100 km), még márciusban Cesky Krumlov, azóta csak belföld.

11,7 L átlagfogyasztás az Alfa Amore számolása szerint és 11,4 a fedélzeti computer szerint 732.357 forintnyi üzemanyag...

 
>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2020-10-01

Az igazi szerencsétlen Halesz sztorija kövekezik. Csak 3 óra telt el, miután elhoztam a Giuliát a fullos polírozásról + kerámiabevonatról, amikor sikerült az autóm jobb oldalát lezúznom egy parkoló autóval. Kicsit rossz ívben álltam félre egy szemből érkező autó elől egy szűk utcában, és végighúztam a hátsó ajtót és a sárvédőt egy ott parkoló autó sarkán... Természetesen hagytam betétlapot. A Ford Focuson annyi sérülés volt, hogy jobbnak láttam ráírni a baleseti bejelentő lapra, hogy az nem mind én voltam... :)

Ami kiderült, hogy ilyen fokú sérülések ellen nem véd a kerámiabevonat :)

Az autómat Casco-ra javíttattam az Olasz Autók Házában. Horváth Laci pedig azért van rajta az egyik fotón, mert írtam, neki, hogy "Küldj valami fotót!". Ezt küldte :)