Mutasd

>> Esemény2023-04-01

Papíron mindent kiszámoltam, de mivel nem vagyok profi versenyautó építő, ezért csak a próbában bíztam.
A Hankook honlapja alapján a 215/615 R17 C52 közepes keverékű Slick gumi 7-9 col széles felnire megy fel. A teljesítmény orientált felhasználásra mindig a gumi futófelületével megegyező szélességű felni az optimum, de a szélesebb felni keskenyebb gumi kombináció is jó. Ezt azért ajánlják kevésbé, mert a szélesebb felni általában nehezebb. Az én esetemben a 9 col szélesség adott volt, viszont ez a felni nagyon könnyűnek számít. A szerelt kerék a csavarokkal és kiegészítőkkel (már amelyiknél van). kb 3 kgval lett könyebb. A TSW felni a Michelin CUP2 gumikkal kb 21 kg volt, míg az Enkei a Hankook sliccekkel, a csavarokkal, nyomtávszélesítővel és tehermentesítővel alulról közelítette a 17 kgt. Megemelve is azonnal érezhető a különbség.
Van meg egy jelentős különbség. A Hankook slick 618 mm magas, míg a Michelin CUP2 634 mm volt újkorában. Gondolkodtam rajta, hogy emelnem kellene a hasmagasságon, amiatt kb 15 mm-t mert bizonytalan vagyok benne, hogy a Hungaroring rázókövein át tudok-e menni leérés nélkül szükség esetén.
A számolgatások fő témája az volt, hogy mennyire "lóg ki" a kerék a 25mm-es nyomtávszélesítőkkel. Erre az az eredmény jött ki, hogy pályanapon még elviselhető mértékben. A felni kb 20 mm-el van a karosszérián kívül, de mivel a gumi futófelülete kisebb, és befele hajlik, ezért a futófelület széle pontosan a sárvédő alatt van. Végül így még a féknyereg is elfér.
Kíváncsi leszek az én amatőr szintemen a kisebb rugózatlan tömeg és jóval nagyobb tapadás mennyit fog jelenteni.