Mutasd

>> Szerviz2014-07-09

Eredetileg úgy terveztem, hogy mind a 4 első lengőkar cserélve lesz. Felül gyári lengőkarok voltak (a márkát tekinve, tehát nem a 2001-ben beszereltek), alul OCAP márkájúak. (Utóbbi az a márka, ami nem véletlenül tűnt el a magyar boltokból...)

Az alsók közül az egyik határozottan megviseltebben nézett ki, mint a másik. Mind a felületét tekintve (a beszerelés előtti lefestés ellenére), mint pedig a szilenteket nézve.
Ezek gondolkodás nélkül cserélve lettek, ideje is volt.

A felsőknél viszont megingottam. Semmi okot nem találtunk a cserére, nincs semmi lógásuk. (Úgyhogy most van két felső TRW-m tartalékban.)

Kihasználtam a ritka lehetőséget, hogy amit a lecsupaszított tornyok jelntenek és az apró rozsdafoltokat lekezeltem. (Na segítségét vettem a 13mm-es szalagcsiszolómnak.)

A második lépcsőben, a lengéscsillapítókat is cseréljük. (Ekkor is lesz egy kis konzerválás.)

Továbbra is fenntartom, ha lengőkar, akkor:
- gyári
- TRW
- Lemförder
- esetleg Ruville

Lengéscsillapítóból én a Bilstein mellett döntöttem, de gondolom ugyanolyan jó a Sachs és a Kayaba is. (Gyári karakterisztikájú gátlókról beszélünk, sportfutóművek esetén más gyártók is képbe kerülnének.)

Hiába többlépcsős az akció, már a lengőkarcsere után is elvittem futóműbeállításra az autót, elvégre többezer km-t teszek meg a két művelet között.