Tagok >> Cgo >> 156 SW JTD 16V

156 SW JTD 16V - főkép

Blog

2012-03-22
Hiánycikk az élvezet

Fél éve ment el a 156. Érdekes módon mostanra jobban fáj, mint az elején, bár ez inkább azzal függ össze, hogy itt a tavasz. Elhatalmasodott rajtam a hiányérzet, sokkal sterilebb lett az életem és szó szerint közlekedési eszközzé vált az autóm. Egyre gyakrabban fordul meg a fejemben, hogy kéne egy A Tovább »

2011-12-05
Hogyan tovább? A döntés

Megérkezett. Sok lehetőség nem volt a próbára, a színét se én határoztam meg sajnos, de 9 km van benne és én égethettem le a kipufogóról a matricát. Magyarul teljesen új, októberben gyártották. Behemót. Ez a hivatalos neve, bár a leghivatalosabb Citroen C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive. Vagy valami il Tovább »

2011-10-24
Hogyan tovább? 6. rész

Az élet nehezebb, mint gondoltam. Sorra tekerem az ezreseket a Volvoba, de valahogy nem tudunk úgy igazán összejönni. Amilyen jó volt az első benyomás, úgy kezdenek lassan zavarni az apróságok. Ez lenne az olasz autók titka? A tökéletlenségük tökéletessége? Mert a Volvo tökéletlen tökéletessége anny Tovább »

2011-09-28
Hogyan tovább? 5. rész

A következő 3 hónapban tehát valószínűleg a Volvo lesz a társam. Vidáman búcsúztam a 308-tól, ha japán lett volna, talán közelebb kerül hozzám, de egy francia autó emóciók nélkül olyan, mint bombanő didik nélkül. Az S60 a német középkategória fölé lett pozicionálva, a 156-tól mintegy 20 centivel Tovább »

2011-09-27
Hogyan tovább? 4. rész

Mára meguntam a Peugeot. Nem mondom, hogy elviselhetetlen, sőt, jobb, mint gondoltam. Nem útálom, inkább sajnálom, hogy ilyennek álmodták meg. Az idő elmosta a rondaságát, már nem zavar annyira, ami viszont élvezhetetlenné teszi az autózást, megmaradt: - valahogy nem tudok benne rendesen ülni, ne Tovább »

Autó adatlap

  • Típus:156 SW JTD 16V
     Mindent erről a típusról
     Tagok, akik birtokolják a típust
  • Évjárat:2004
  • Színe:Luci di Bosco (aranymetál 235/A)
  • Jellemzők:
    156 Sportwagon az utolsó szériából, vagyis Giugiaro design. Olaszországban született 2004 januárjában (bár a legtöbb alkatrész 2003 decemberi) és az 2007 áprilisáig Rómában kergette a kilométereket. Három év után 3 hónapot bazárban állt, majd hozzám került.

    Halvány arany színű, minden porcikája fényezve van (nincsenek díszcsíkok, stb.). Ezüstszürke gyári 16" felnik.

    Nagyon szerettem volna hasonló színkombinációt, mint a 146-ban volt, de a 156-ban úgy látszik kötelező az ezüst szín. Végül sikerült megtalálni a számomra legjobb kombinációt, ami így néz ki: fekete bőr ülések, fekete bőr ajtóborítás, fekete bőr könyöktámasz, fekete számlapok, fekete műszerfal, fekete váltógomb, kézifékszoknya. A műszerek arany helyett ezüst foglalatot kaptak, de lehet, hogy egyszer fényezve lesznek. Minden esetre rászokni könnyű volt és végül meg is szerettem, mert picit az alumíniumra hasonlít, ami sportosan ellensúlyozza a komor fekete teret. A fekete - ezüst kombináció a kulcs elfordítása után vörös megvilágítást kap és ember legyen a talpán, aki ellen tud neki állni. Szerencsére a facelift nem szüntette meg a világító végű mutatókat, ami továbbra is az egyik kedvencem. Azt azért el kell mondani, hogy az ezüstre fényezett műanyagok eléggé hamar karcolódnak és minőségben lehetnének 1-2 osztállyal feljebb. A rücskös fekete borítás azonban meglepően jó. Összességében a beltér fantasztikus, nehéz hibát találni.

    6 sebességes váltó osztja szét a 140 lovat, ami vagy nem 140, vagy a régi JTD-m maradt a chipelés után 100 körül, mert az első padlózás után körbeszaladtak a fejemen a fogaim. Az egyes csak indulásra jó, kettesben még képes elpörögni, a hármas - négyes - ötös nagyon jól eltalált. A hatodik fokozat régi álmom volt és minden várakozásom felülmúlta hosszú utazásokon kincset ér, hétköznapi ingázás alatt nem sokat használom.

    A felszereltség olyan Alfás :) - sebességtartó automatika (cruise control), dual digitális klimatizáció, 6 légzsák.
  • Extrák:
    Garmin 660 navigáció
  • Egyéb:
    Szerelem volt első látásra. Ami hiányozni kezdett a 146-ban, azt egyszeriben megkaptam. Úgy mentem érte, hogy előtte élőben nem is láttam, mert elkapott ugyanaz az érzés, mint annak idején a 146 TS esetében és tudtam, hogy nem állít meg senki és semmi. Sajnos nincs hivatalosan bejelentve, jelenleg csak titokban vezethetem, de az első 200 km után kijelenthetem, hogy ez bizony újra szerelem!! A barátnőm ugyan 166-ot szeretett volna, de az első próbakör után 5 percig nem jutott szóhoz, soha nem gondoltam volna, hogy egy autó képes őt így megfogni. Az első dolga az volt, hogy felmosta a garázst, hogy jól érezze magát az SW, míg elintézem a papirokat.

Fotóalbum