Mutasd

>> Egyéb2016-03-17

Találtam egy pár Nightbreaker Unlimitedet a kesztyűtartóban, amit a blokk szerint vagy fél éve vettem. Lehet, hogy gyakrabban kéne körülnéznem az autóban? :)

>> Egyéb2016-02-10

4 darab Michelin Pilot Sport 3 esett bele az autóba. Tűkön ülve várom a jóidőt, hogy ki is próbálhassam őket.

>> Szerviz2016-01-08

Hetek (na jó, hónapok) óta csereérettek voltak az ablaktörlőim, de mindig csak akkor jutott eszembe, amikor autóban ültem. Tegnap végre egy Tescóban is. Ugyanolyan Valeókat lőttem, mint ezelőtt. Ha megint kihúznak egy évet, egy rossz szavam se lesz rájuk.

Kilométeróra állása: 145 823

>> Autóápolás2015-10-17

Majdnem elfelejtettem felvésni az esedékes bőrápolást. Ez van, ha nem én csinálom. :)

A feleségem gyönyörűen kitakarította az autót és a szokásos, méhviaszos trutyival ápolta az üléseket. Ragyogás, jó illat.

Kilométeróra állása: 144 800

 
>> Szerviz2015-10-09

Egy rossz szavam se lehet az Alfariumra, mégis örülök, hogy a régi-új munkarendembe belefér egy-egy várpalotai látogatás.

Csöriéknél jártam olajcserén. Rövid telefonos konzultáció (3 másodperc) után a Selénia Racing mellett döntöttem. Az olajszűrő mellé légszűrőt és pollenszűrőt is kértem. Az olajcsere mellett Csöri megigazított egy időnként zörgő hővédő lemezt és kicserélt egy helyzetjelző izzót is.

Megyünk máskor is!

Kilométeróra állása: 144 009

 
>> Szerviz2015-10-02

Ma feltettem a téli kerekeket. Kicsit korán van még, de egyre kevésbé bíztam a nyáriakban. A régi garnitúra megy a kukába, tavasszal gumit veszünk.

Válra menet (ahol a nem használt kerekeim pihennek) végleg megadta magát a motorvédő. Az M7-en megemelte annyira a menetszél, hogy ne érjen le, utána viszont végighúztam az aszfalton a lehajtótól a faluig. Kerékcsere előtt leszedtem az egészet. Az elmúlt egy-két napban igyekeztem körbejárni a témát, és arra jutottam, hogy nem is pótolom.

Kilométeróra állása: 143 585

>> Egyéb2015-10-01

Ennyit bírt a motorvédő. Ugyanúgy lóg, mint a régi, ugyanolyan ortó hangja van minden fekvőrendőrön, ugyanúgy kukában a helye.
Most leírhatnám százszor, hogy többet nem kísérletezek utángyártott hulladékokkal, de egyrészt hülyén nézne ki, másrészt úgyis copy-paste kombóval csinálnám, úgy meg nincs sportértéke. Gyász.

>> Szerviz2015-08-18

Volt némi átfutása a dolognak, de sikerült hozzájutnom egy motorvédő lemezhez. Sajnos utángyártott cucc, mert gyári új már nincs, a bontottak meg nem néznek ki sokkal jobban, mint az én régi példányom. A nagy darab műanyag mellé két kisebbet is beújítottam: egy cseredarabot a törött fényvisszaverő helyére és a párját, csak úgy, hogy legyen.

Ma meglátogattam az Alfariumot, ahol fel is szerelték.

Kilométeróra állása: 140 669

>> Tuning és extra2015-07-07

Hétvégen sikerült elhagynom egy felnikupakot. Ma vettem négyet. Nem aprózom el.

>> Egyéb2015-07-01

Az elmúlt pár napban többször is előkerült a 156 V6 fogyasztása. Eddig csak ködös emlékeim alapján tudtam hozzászólni, de ma kurvára ráértem vettem a fáradságot, és felhoztam a kesztyűtartóból a tankolós blokkokat. Bő 14000 km után ez jött ki:
Naponta átlagosan 55,29 kilométert autózom. A munkábajárás majdnem pontosan 2x20 km, szóval itt nincs meglepetés.
Az egy tankra vetített legjobb fogyasztásom 8,53 l/100 km. Ez február végen sikerült. Már nem emlékszem, hová mentem.
A legrosszabb 11,4 l/100 km, amit pár napja sikerült összehozni. A munkábajárás mellett viszonylag sok budapesti szívás is volt benne.
Az eddigi összátlag pedig - dobpergés - kereken 10,0 l/100 km! Mielőtt lecseréltem a JTS-t, 12 liter körüli átlagot vártam, de ha kicsit több lett volna, akkor se fakadok sírva. Azt hiszem, nagyon is elégedett lehetek. :)

Persze másnak nem biztos, hogy ennyi jött volna ki. Ehhez az átlaghoz általában nyugodt vezetési stílus kell (de nem lassú!) és relatíve kevés belvárosi dugózás. Az automata váltó valószínűleg literekkel dobná meg.

Érdekességképpen megemlíteném, hogy a JTS legjobb átlaga 8,3 volt, a legrosszabb pedig felülről karcolta a 13-at. Úgy tűnik, országúton ellensúlyozza a V6 elavultabb konstrukcióját és plusz két hengerét a hatfokozatú váltó. A 13 viszont egyáltalán nem mérvadó. Ahhoz 4-5 kilométeres városi utak kellettek télen. A V6-ot még nem használtam hasonló körülmények között.