Lexlutor - főkép
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-03-25

Sikerült végre vennem 18" kereket. Gpek cartástól vettem 130.000.-ft-ért. Szakszerűen becsomagolva küldte (kép1). Picit karcosak voltak amúgy jó állapotban. Ismerősöm lefestette 30.000.-ft-ért, Így 160-ba volt frissen festve. A színe M-es Bmw felni színe, azt mondták szép lesz, az lett. Gumit 2 félére szűkítettem, ami belefér a keretbe. Közép kategóriást néztem, kínai szart nem akartam. Gondolkodtam használton is , elég siralmas volt a felhozatal.
A két gumi:
Barum Bravuris 3 HM 235/45/18
Kumho Solus XC KU26 235/45/18
Jókat olvastam mind a kettőről. Végül az ár döntött. Mind a kettő 30.000.-ft körül volt átlagban. Már majdnem megrendeltem a Barum-ot amikor egy weblapon találtam Kumhot-t 23.200.-ft-ért. Gondoltam túltárolt vagy ilyesmi, hogy ennyivel olcsóbb. Max nem veszem át ha valami nem jó. Azt írták 7 nap a szállítás mert külföldről jön, 4 nap múlva megkaptam. Szerencsére minden renden rendben volt 2016 34 heti volt 3db, egy 2016 42 heti. Eddig jónak tűnik a gumi. Nem hangos,szépen fut.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-03-18

Első emblémám kopott volt, így gondoltam új emblémásítok kicsit. Új típusút raktam fel. Feketét nem akartam mert azt raknak általában fekete kocsira, és nagyon beleolvad (kép1). Aliexpress-ről rendeltem, 3 hét alatt jött meg. 7db, 4 felnibe, 1-1 előre hátra, 1 kormányba. Kormányé nem kerül bele, mert nem jó a minősége. A felnibe ha fent lesz a nyári a kerék akkor berakom. Méret és minősége is jó a emblémának. Féltem hogy ferde lesz felragasztásnál, de nem lehet elrontani. Alján van egy megvezető pöcök ami befekszik egy lukba az alján (kép9). Tökéletesen illeszkedik, úgy néz ki mint a gyári. Klasszikus modon szedtem le. Közepe csavarhúzóval kiszúr, majd belülről kifele lefeszeget.
Videó a cseréről
Észrevettem egy jövőbeli típus betegséget. A hátsó embléma alatt a kis hézagban megáll a kosz és nedvesség (kép10). Alatta egy kis rozsdapötty volt, festék felpúposodással. Csak akkor látszik ha levesszük az emblémát.
A felni kupak kicsit lötyögött. Kis szigetelő szalagot tekertem a lábak aljára, így stabil (kép12).

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-03-06

Észrevettem hogy nincs a helyén a hátsó kárpit magas hangszorója. Be volt esve, kiugrott a helyéről. Levettem a kárpitot és ott lifegett. Amikor vissza patintottam kicsit zörgött a helyén és mozgott picit. Körbetekertem egy kis szalaggal hogy ne rezegjen. Utána stabilan bepattant a helyére. Másik oldalt is megcsináltam ezt.

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-03-02

Idén gyári mellett döntöttem Bosch AeroTwin A084S a kódja. Gyönyörűen töröl. Vettem egy ködlámpát is mert foncsora és burája is csúnya volt. A másik már volt cserélve.

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-03-02

Hátsó ablaktörlő gumi megérett a cserére. Vettem SCT márkájú gumit a karba ,de nem ment bele. 8mm széles műanyag sínbe volt benne. Túl széles volt. Kivettem a sínből akkor meg a gumi volt túl vékony. Eltért a szabványtól. Tavaly is ezt a márkát vettem ,de akkor jó volt. Korábban Valeo volt ,de nem ájultam el tőle. Vettem egy Bosch Eco-t abból kivettem a gumit és méretre vágtam. Grafit bevonatos, fekete is lett a kezem tőle. Viszont gyönyörűen töröl. Féltem az Eco-tól ,de jó lett.

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2016-08-22

Csomagtér ajtómban tavaly cseréltem két hátsó teleszkópot. Került bele Magneti Marelli illetve noname. Mind a kettő jól mükődőtt, de egy baja volt. Felnyitáskor kicsapódott. Nem csillapított vissza mint a gyári. Így mindig meg kellett fogni illetve elkapni az ajtót. Tehát csak gyárit kell rakni bele: Liftomat. Bár ez jóval drágább..

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2016-08-22

Antennám már rég óta gyengélkedik. Korábban már javítottam 1-2 szer, de egy idő után megint gyengült a vétel. Valószínűleg az erősítője már nincs a helyzet magaslatán. Végül rászántam magam és vettem egy újat. Kiderült hogy 3 féle is van belőle ahogy böngészgettem a netet. 27-40e ft-ig. Az enyémbe szerencsére a legolcsóbb kellett. Antenna aljáról olvastam le a számot.
Szerelése, javítása, korábbi blogomból

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2016-08-22

Nyitott motorháztetőnél észrevettem hogy zörög a burkolat. Ha kézzel rányomtam egy kicsit akkor abbahagyta. A 4 gumi patent volt kikopva. Az első képen látszik hogy el van vékonyodva a nyaka. Próbálkoztam ragasztó szalaggal körbetekerni, de nem lett tökéletes és meg is keményedet a szalag egy idő után. Végül vettem gyárit. Nem volt olcsó 5400.-ft.a 4 darab. Viszont most halkabb lett a motor, nincs rezgés.

 
>> EgyébAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2016-07-14

A visszajelzőt Jani blogja alapján készítettem el. Jani blogja Tavasszal megrepedt az egyik víz csövem de szerencsére akkor észrevettem. Kínából rendeltem egy érzékelőt. Esztergáltattam hozzá egy 30 mm -es hosszabbítást Jani mérése alapján (kép 1-2). Sajnos nekem rövid lett. Bár a két érzékelő egyformán néz ki, Jani úszója üreges, enyém viszont zárt fém. Mivel az enyém így nehezebb volt picit, nem mozdult ki az úszó. Méregetések és próbák után esztergáltattam egy 60 mm -es toldást ami jó lett (Kép 3). Picivel az alsó szint alatt jelez. Janival ellentétben én egyszerűbben engedtem le a vizet. Miután lekötöttem a két bilincset lehúztam a csöveket és alul befogtam az ujjammal. Így csak pár csepp ment mellé. Ezt bele engedtem egy nagyszájú flakonba. Kifúrtam a tartályt. Először egy vékony fúróval, majd a vastagabbal (kép 4). Pontosan kell bejelölni , mert csak 1-2 mm-t lehet tévedni. Különben vagy a sapka vagy a perem van útban. Majd alulról behúztam a tartály furatába. Alulra a hozzá kapott tömítést raktam, felülre egy kis szilikont (kép 6). A toldáshoz is szilikont használtam tömítésnek. Majd a kábelt rákötöttem a fékfolyadék visszajelzőjéhez egy csatlakozóval (kép 5). Kipróbáltam és működik (kép 8). Egy fekvőrendőrnél egyszer bejelzett, ahogy áthajtottam rajta. Így biztosan tudom működik.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2016-05-21

A beépített karikák nem húzták sokáig. A belső foltosan kiégett és elég csúnyán nézett ki mind két oldalt (kép 1.). Így rendeltem Kínából 2 csere darabot. Sajnos a méretett elrontottam. Mivel amit először rendeltem , műanyag karikával jött. Azzal együtt volt az átmérő 85mm. Az új meg önmagában volt ekkora (kép 6.). Így nem fért bele a gyűrűbe. Mivel már darabokra szedtem a kocsit , így beraktam nélküle. A bekötésen változtattam kicsit. Alap helyzetben csak a két szélső világit. A belső kettőt reflektorra kötöttem. Több oka is volt neki. Egyik hogy nincs kedvem 4 havonta darabokra szedni mert kiég valamelyik. Ráadásul egy napos munka. A másik hogy olyan erős volt a fénye hogy elnyomta az indexet és reflektort. Mindig többször kelet villantanom hogy észre vegyék. Ráadásul a árnyalat is 3 féle volt a külőmbözö helyekről rendelve.Bár észrevettem az egyik szélsőben is egy kiégett pettyet. Lehet a szélsőket is a reflektorra kötöm. Végeredmény (kép 7.) Ha tudom hogy ennyit fogok szopni vele, lehet neki se álltam volna beépíteni.