- főkép

Ma felkerültek a nyári gumik.
Gyorsan csináltam is egy kis kimutatást az eddigi futásmennyiségről.

Nyári garnitúra:
- méret 235/40 ZR19
- típus: Bridgestone Potenza ER050A 2 db DOT 5112 és 2 db DOT0312
ma tehát kicsit több mint 4 évesek
- futásmennyiség:
1. szezon felszerelés 153 268 km, leszerelés 165 202 km
2. szezon felszerelés 171 123 km, leszerelés 183 401 km
3. szezon felszerelés 203 334 km
eddig tehát két szezont futott, összesen 24 201 km-t.
Idei szezon alatt várhatóan még fut 12-13 000 km-ert, így kb. 37 000 futott km után fogom kukázni, merthogy ez lesz az utolsó szezonja.
Sajnos egy nem túl tökéletes futóműbeállítás miatt tavaly nyáron megkopott a két első abroncs belső fele, így azok most a hátsó tengelyen pihennek, az eddigi két hátsó pedig most elöl teszi a dolgát.

Téli garnitúra:
- méret: 225/55 R16
- típus: Pirelli Sottozero DOT 1712
ezek jelenleg 5 évesek
- futásmennyiség:
1. szezon felszerelés 165 202 km, leszerelés 171 123 km
2. szezon felszerelés 183 401 km, leszerelés 203 334 km
eddig nálam futottak összesen 25 854 km-ert.
Mivel használtan vettem, ki tudja előtte mennyit gurultak. Minden esetre ez volt az utolsó szezonjuk.
Idén ősszel az eddigi 16-os acélfelni/dísztárcsa kombót 17-es alufelnire tervezem cserélni, így azt fogom felgumizni, hacsak nem gumival együtt tudom megvenni.
Már ki van nézve és le van egyeztetve, hogy kitől veszem (ő ugyanis a téli 17-est 18-ra váltja), és izgatottan várom, hogy mikor leszereli mit mond, használható-e még egy utolsó szezonra a felniken lévő téligumi.

 

- olaj- és szűrőcsere, aktuális csereperiódus: 15 172 km
- üzemanyagszűrő, aktuális csereperiódus: 15 172 km (bakker, most látom, tavaly volt cserélve...ezt benéztem!, elég lett volna jövőre cserélni)
- ablaktörlő lapát csere: 135 000 km környékén vettem a Bosch Aerotwin-t, eddig bírta - ami azért nem rossz :), aktuális csereperiódus: kb 65 000 km és 4 év
Most SWF-et vettem. Meglátjuk mennyire válik be. A Bosch nekem hidegben elpattogott.
- EGR szűkítő beépítve. Még augusztusban hagyományozta rám szegény Pityukoma az EGR szűkítőt, amit most végre be is építettünk. Kíváncsi leszek a hatására.

Költségek: 55 000,-
olajszűrő HENGST
motorolaj SELENIA WR PE 5W30 (5 liter)
üzemanyagszűrő UFI
ablaktörlő lapát SWF

Plusz vettem 1L Selenia 20K-t feleségem 147 1.6 TS-ébe. Múltkor néztem, a max alatt van kicsivel, márpedig a TS-ben mindig MAX-on kell tartani. Hétvégén utántöltök.

 

"Tavaly május eleje volt.
Mindannyian az éves Velencei-Tavi Alfa Romeo találkozónk lázában égtünk, élünkön a főszervezővel, Istvánnal, nekünk Pityukomával.
A találkozó előtti napokban váratlanul ért bennünket a hír: Pityu kórházban van! És az első komolyabb vizsgálatok után már tudtuk milyen harc vár rá.
Sírva beszéltünk telefonon.
„Levike még csak 5 éves! Nekem még nagyon sok dolgom van az életben!“ - mondta Pityu el-elcsukló hangon.
„Ha van ember, akinek ez meg kell adasson, akkor az Te vagy!” – nyugtattam akkor.

És valóban!
Neki még sok dolga volt! Hiszen fel kellett volna nevelnie a fiait, Ádámot, Petit és Levikét, dögönyözni majd az unokáit, imádni szerető feleségét, szervezni az alfás találkozók programjait és persze segíteni, akinek csak lehet.
Mert Pityu mindenkinek ismerősnek és ismeretlennek egyaránt segített! Önzetlenül és gondolkodás nélkül.
Ő más volt! Más és különleges! Mindig valami tiszta csillogás volt a szemében: öröm és boldogság. A legapróbb dolgok is lelkesítették és olyan pozitív kisugárzás áradt belőle, amit akkor is átéreztünk, ha csak beszélgettünk Vele.


Miért, miért a jók?
Nem lehet máshogy! Kell egy ok, egy hely amiért, és ahová most Ő el lett szólítva! A Jó Istennek terve van Vele ott fenn! Csak így kap értelmet fájó távozása.


Pityu, Nélküled már nem lesz olyan sem a konvojozás, sem a velencei találkozó, de tudjuk, hogy vigyázni fogsz ránk a volán mögött onnan fentről! Bocsásd meg nekünk, hogy most még nem tudunk mit kezdeni a fájdalommal, a dühvel, a tehetetlenséggel. Tekintetünk hiába réved a messzi távolba, többé nem villantasz ránk az úton és nem gurulsz át fülig érő vigyorral AlfaCity kapuja alatt.
Most elengedünk, mert el kell engednünk, de tudd, el nem feledük!

„Kell ott fenn egy ország
Mely talán ránk is vár
Kell ott fenn egy ország
Amit senki nem talál
Kell ott fenn egy ország
Mely bárkit átölel
Kell ott fenn egy ország
Amit sosem rontunk el“

Isten veled Drága Barátom!
"

A GYŰJTÉS EREDMÉNYE:
Pityukoma gyógykezelésére és a család megsegítésére az ALFÁS KÖZÖSSÉG , mely az alábbiak szerint került átutalásra a családnak:

2016.07.11 86 000,- Ft
2016.07.14 140 000,- Ft
2016.07.20 170 000,- Ft
2016.08.01 160 000,- Ft
2016.08.23 67 000,- Ft
2016.09.13 67 000,- Ft
2016.10.12 184.000,- Ft
2016.11.15 84 000,- Ft
2016.12.16 70 000,- Ft
2017.01.05 100 000,- Ft
2017.01.17 (a közös koszorúra gyűjtésből) 236 092,- Ft
AlfaAmore által összegyűjtött (órák értékesítéséből) 19 500,- Ft
AlfaAmore által összegyűjtött (KUL-on értékesített matricák) 11 000 ,- Ft
Összesen: 1 394 592,- Ft

EZ AZ IGAZI ALFÁS KÖZÖSSÉG EREJE!

 

Tegnap meglett a 2.X az Arkangyalban ... sajnos csak ma vettem észre :(

 

Na, megvan a műszaki!
Állítólag kötekedtek a LED helyzetjelző miatt, de a leklére kötöttem a szerelő haverom apjának (ő viszi a kocsikat műszakira), hogy ki ne szedje, mert nagy szívás ki is venni, meg be is rakni. Az SMD LED ugyanis éppen akkora, hogy pont átfér a foncsor furatán, de ha kicsit is nem vízszintesen húzza ki az ember, bekad valamelyik rücsök.
A vonóhoroggal is gond volt, mert azt mondták, ritka az autó típusa, nem ismerik, a vonóhoroghoz meg újabban már nem ad a gyártó műbizonylatot, tekintve, hogy a sorszáma ott van rajta, szóval 1 órába telt mire, a hivatalos rendszerekből összeszedték a kocsi, meg a horog hivatalos okmányait a vontatás kapcsán.
Egyébként a tököm teli van ezekkel a közlekedési mókusokkal! Komolyan mondom, ezek a múlt században élnek! Ráadásul, ami nem szutyuki, kopel, meg foswágen, ott már meg is állt a tudomány!
Még jó, hogy novemberre esik a műszaki, így már nem a nyári 19"-os kerekekkel megy vizsgázni, mert akkor meg azt nyomozgatnák órákig, vajon gyári méret-e!

Na, mindegy, hétfőn megy a 147! Hagy örüljenek :)

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal // 2016-11-16

Na, készen van végre az Arkangyal, pénteken megy is műszakira.
Fent van a lecsatolható vonóhorog (Bosal 034-103), jobb kettes izzítógyertya kicserélve (ezúttal bosch helyett NGK), bal felső lengőkar kicserélve (TRW), tolatólámpa kapcsoló kicserélve, oldal index izzók, rendszámtábla világítás izzók kicserélve (ha már lent volt a hátsó lökös).

Maga a vonóhorog:
A vonóhorog elektronikához volt egy zöld visszajelző led, amit elvileg előre kellett volna vinni a műszerfalra. Nos ehhez sem a kocsi belterét nem voltam hajlandó szétbombázni, sem a műszerfalat elcsúfítani. Szóval ezt kihagytuk. Viszont ahogy három nap múlva kiderült, műszakin senkit sem érdekelt van-e.

Én direkt 159-re való vonóhorgot vettem, de a felszerelés über sz*pás: le kell venni a hátsó lökhárítót, amit csak úgy tudsz megtenni, ha kiveszed a lámpatesteket, mert alatta van 1-1 csavar. (fotó 1)
A lámpatesteket a csomagtér felől 3 csavar fogja, amiből egyet csak úgy érsz ha gumikezed van, vagy leszeded a belső kárpitot. (fotó 2)
A vonóhorog csavarjainak a helye a 159-en NINCS jelölve, a legtöbb autón igen. Ergo úgy kell kiméregetni, feljelölni mindent.
A kipufogó hővédő lemezből ki kell vágni, hogy vissza tudd rakni. (fotó 3)
Az ütközéstompító nikecellből szintén. (fotó 4)
A lökhárító aljából szintén. (fotó 5)
Az elektronika bekötése nem bonyolult, ha nincs tolatóradarod...nekem szerencsére nincs.
Amúgy ez a horog nekem 83 000,- Ft volt elektronikával együtt. A munkadíj nálam egyedi, mert mindent én bontottam, szabtam majd szereltem vissza, a szerelő "csak" a valódi szakmai részt csinálta: vonóhorog felszerelés, elektronika bekötés.
Amúgy ilyen lett: (fotó 6 és 7).

A többi fotó csak úgy.

 

Ma rádöbbentem mi a rossz a 19"os nyári TI kerekemben: az hogy ilyenkor le kell venni 😡

 

Még 2014-ben vettem Alfa City-n Alfa Amore-s rendszámtábla keretet mindkét alfára. Persze csak hátra, mert elöl nincs keret.
Sajnos eddig bírták: egy hét eltéréssel, mindkettőnek eltört a rövidebbik széle.
Elővettem hát a régi rendszámtábla kereteket, ezek puhább műanyagból vannak, nem olyan merevek, mint az amore-s, de ezeken meg ott virított a kereskedések reklámja, ahonnan a kocsikat vettük. Na ne!
Volt viszont otthon karbonfólia :)
Amíg én a keretek alsó részét cseréltem a kocsikon, addig feleségem bent szépen körbekarbonozta a tartók keret-részeit.
Dögösek lettek.

 

A szép újonnan fényezett felnikre felkerültek a nyári gumik, majd az egész a kocsi alá.
Most azonban, mivel a fényezéshez a szelepek is lekerültek, fém szelepeket rakattam fel, mert a tökély a részletekben rejlik :)

 

Már 2015 november vége óta elkezdett nyöszörögni a bal eleje a kocsinak. A hang ismerős volt, tudtam, hogy lengőkar, de nem tudtam alsó, vagy felső. A jobb oldal már alul felül cserélve volt, most jött el az ideje a bal oldalnak.
A csere április 15-re volt bejegyezve, de csúszást volt, így szombat délelőtt került sor a műveletre.
Rutinosan, kb. 30 perc alatt ki is cseréltük, szerencsénk volt, mert minden könnyen engedett.
Fotók csatolva.