- főkép

Biztosítékok rendben, akksi saru le, majd 2-3 perc múlva vissza...minden működik. Tiszta Windows. Lépj ki, majd indítsd újra és minden oké :)

 

Ma délután kivittem a nagymamám a temetőbe. Ott még minden rendben volt. Hazaértem vele, ittam nála egy kávét, majd indulás haza. Úgy gondoltam fülledt meleg a levegő, de minek kapcsoljak klímát, leengedem az ablakot...elektromos ablakemelő nem reagál...ránézek a műszerfalra: hőmérsékletkijelzőn semmi adat...km-óra állás villog. Elindulok haza. A kp-i zár nem zár be. Hazaérek, kiszállok. Zárnám a kocsit, villan az index, de nem kattan. Ajtó nyílik. Kulccsal zárható. Csomagtér-távnyitással minden oké.
Összefoglalva:
- távirányítóval nem zár be, de a csomagtér nyitás működik
- el. ablak nem megy
- hőmérsékletkijelzés nincs
- kp-i zár nem kattan ha gyorsul a kocsi
Lehet, hogy valamelyik biztosíték vagy biztosítékok?

 

MOL EVO NEO DIESEL
61,66 L
előző tankolástól futott km: 771
átlagfogyasztás: 7,99 l/100 km
költség: 27 186 Ft

 

MOL EVO NEO DIESEL
61,24 L
előző tankolástól futott km: ??? (itt kezdtem írni; km: 130 263)
költség: 29 205 Ft

 

Jobb első hátsó lengúkar szilent kicserélve. Teljesen át volt szakadva. A baloldali a januári oljacserés szervízig kibírja. Szétszedtük a hosszúoldal féltengelycsuklóját is, gondoltam kicserélem a csillagot, aztán ha úgy áll a kehely, akkor majd azt is. A féltengely szépen szét is ugrott, a kehelynek semmi baja. A csillagnak sem, de ha már van új, rakjuk bele. Csakhogy nem ment rá az új csillag a féltengelyre...sehogy sem. Akkor vissza a régi...és nem megy vissza a féltengely a helyére. Kb két óra küzdés, de akkor sem. Hajnali 1. Feladjuk.!
Másnap reggel újra nekigyürkőzés, de nem. Néhány telefon, tanácskérés, de akkor sem. Bemászok a csáposon megemelt kocsiba, fék teljes erőből, közben Csabi haverom megkísérli lecsavarni az anyát. Sikerül! Kerékagy le, anya vissza, elő a kalapács, kis koccintás...ééééééééééééééssss: féltengely a helyén :):):)
Ha néhány órával korábban meg mertük volna koccintani kalapáccsal, már kész lenne minden. Akkor most szilent kicserél, majd szépen minden összerak.

Na, akkor jöhet a többi.
Egy izzítógyertya már januárban ki lett cserélve. Most kettő van kimenve. Az ellenőrzés módja: izzítógyertyák közös csatija lehúz, majd az aksi bevonásával multiméterrel megállapítható melyik nem sípol. A vezetékek színe alapján megállapítható, melyik ment ki. Nekünk egyszerű volt a helyzet, mert a 4. volt cserélve, most kicseréltük a többi hármat. Semmit nem szedtünk szét, hanem különféle célszerszámokkal operáltunk: hajlított csavarhúzó a gyertya csatijának levételéhez/visszapattintásához, gumicső a gyertya kivételéhez és visszarakásához (a kezünk nem fér be), no meg a többszörösen toldott nyekló-nyakló chrovakulcs. Fél óra alatt meg is voltunk.

Aztán harmadnap a kocsi kapott új ledsort - a behelyezéshez le kellett kapnom a lököst, majd a régi SMD ledsor be lett szerelve előre lábtérvilágításnak. A sebváltókar mögött a középkonzolon a VDC-kacsoló helyett nekem egy "vakdugó" volt (nincs VDC-m). Ennek a helyére bekerült egy kapcsoló, amiről kapcsolható a lábtérvilágítás. Amúgy a biztosítékok alatt egy relé vezérelt áramkörről lett megtáplálva, ergo a kocsi leállítása után néhány másodperccel lekapcsol. Király lett.

Ki lett még cserélve a bal hátsó hangszórórács is. Még bontottan szereztem. A gond az vele, hogy elvileg nem cserélhető csak az ajtókárpittal együtt, merthogy belülről hozzá van hegesztve. Hát mi levágtuk a töröttet, és az újat behegesztettük a helyére egy sima forrasztópákával.

 
>> AutóápolásAlfa 159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal // 2012-08-04

Ma kissé felhúzott a családom - megjegyzem ritka alkalmak egyike - így dühömben nekifogtam Gabriel Arkangyal takarításának.
Aztán gondoltam egyet, ha már takarítok, kipucolhatnám a MAP szenzort is. Már egy ideje játszadoztam a gondolattal, de nem mertem rászánni magam. Hát most vettem egy nagy levegőt, no meg DROBERTO leírását. Íme az eredmény:

 

Május 1. Sokaknak a munka ünnepe, vagy az év első családi piknikjének a napja. Nekem az idei május 1. a klímás gyötrelmeink kezdeteként vonul be emlékirataim hosszú sorába. Ezen a napon töltettem fel a csont száraz klímarendszert gázzal...majd újra...és újra.
Három szerelő elfogyasztása és három hónap után, végre valahára a klíma kész és elvileg hibátlan. Igaz lassan vége a nyárnak, de lesz nyár jövőre is :).
Szóval egy kis rohadt csövön egy még kisebb de annál rohadékabb lyuk volt a ludas. A hosszadalmas folyamat eredménye:
a hibás cső kicserélve,
a teljes csökígyóban az összes nyavajás tömítés kicserélve
a klímagenerátor kicserélve.
(ez utobbi már korábban)

 

Ma felfedeztem a betonon, hogy a kocsi alatt zöld takony színű vízfoltok vannak. A klímám hűtőközege ugyebár meg van festve, a kondenzvíz pedig csepeg kifelé. De az mitől pompázik a megfestett hűtőközeg színében?
Alánéztem: a kocsi alatti motorvédőről csepeg a jobb első kerék tengelyétől kicsit előrébb a kocsi orra irányában. Most akkor honnan szivárog és mi?
Hívtam a klímást, a jövő héten tud időpontot adni.

 

Ma elegem lett az aszfalttáncból és visszavittem a kocsit a gumishoz. Azzal nyitottam, hogy szedje le a szar gumijait és vagy adjon normális állapotú 235/40 R19-et - ha kell veszek újat - vagy hozom a téli acélfelniket és átgumizzuk azokat 225/50 R16 nyári abroncsokkal. De a szarját vegye vissza és számítsa le az árat.
Mivel látták, hogy mindjárt rájuk borítom az asztalt, így normálisak lettek. Leszedték a kerekeimet, újrasúlyozták (szinte semmi sem volt benne, bal hátsó kért 15 gr-ot, a többi 0-ás volt) és mind a felnik, mind a gumik tökéletesen futottak. A szerelő srác - miután a telephelyvezető rászólt, hogy mindent tegyen meg a siker érdekében - előkapott a fiókból 4 db fém központosító gyűrűt. Beleillesztettük a felnibe. Tökéletes volt. Hozzáteszem, az eddig használt műanyag kicsit beesett a felnibe, legalább 5 mm-rel bentebb volt, mint a felni belső függőleges síkja, ráadásul a felszereléskor még feszesen felfekvő gyűrű most lötyögött a tengelyen.
Újra felszereltük a kerekeket a fém kp.gyűrűkkel, majd próbaút a 4.sz. főút Abony-Cegléd közötti négysávos szakaszán. Sün nem lévén (fél órábban korábban jöttem ott haza a munkából) elkezdtem tolni felfelé.
4-ben 70-nél enyhe hullámzó rángás - ez lesz a féltengelycsukló, amit a futóműbeállításkor a szerelő már jelzett, 5-ben 100 - semmi, 6-ban 120 - semmi, 140 - semmi, 160 - semmi, 180 - semmi. Eresztem vissza lassan, 10 km/h-nként kicsit megtartom, majd eresztem tovább vissza. Sehol semmi. Körforgalom, forduló vissza. Most csak szépen feltolom kb. 125-ig, enyhe, alig érezhető remegés a kormányon és az egész kasznin (a műszerfalon az anyósülésnél is érezni), és enyhén hullámzik a pedál.
A gumis műhely vezetője ott ül mellettem. Megállapítjuk, hogy ez már nem lehet a gumi, vagy a felni, vagy a kp.gyűrű. Ha ott valami nem jó, akkor az mindig ráz, vagy bizonyos sebességtartományokban ráz, de azokban mindig. Olyan nincs, hogy 120-nál van amikor ráz, van amikor nem! Ez már a féltengelycsukló és az alsó lengőkar szilentje lesz. Az ilyen hibákat a 255/40/R19 már igencsak kiadja.
A kerék mindenképp nagyságrendekkel jobb lett. Eddig néha majd kikapta a kormányt a kezemből, most meg csak alig érezhetően - bár engem felettébb zavaró módon - remeg.
Szóval augusztusban szilent és féltengelycsukló csere. Csak új alkatrészeket veszek!
OFF
Most sajna nem megy anyagilag, mert húzós volt az előző néhány hét, ráadásul a jövő héten van a kisfiam szülinapja, én pedig megígértem neki a LEGO-kalózhajót - Karib tenger kalózai, Fekete Gyöngy. Húzós ára van! De nekem csak egy kisfiam! És ha már nekem nem volt apám (vagyis volt csak szart a fejemre a világ másik felén), akkor legalább az én kisfiamnak legyen apja!
ON

 

Mielőtt a klímáshoz indultam, Viktorral lekaptuk a kerekeket és megtisztítottuk azokat a felületeket, ahol a nyomtávszélesítő és a felni felfekszik. Abban reménykedtünk, hogy talán valami jelentősebb kosz vagy rozsda miatt esetleg nem illeszkedik tökéletesen a cucc.
Ceglédtől Pilisig teszteltem. Továbbra is beráz 120-nál.
Holnap még megpróbálom azt, hogy a jobboldali és a baloldali kerekeket megcserélem. Lévén, hogy asszimetrikus gumik vannak, így elöl hátul meg kell cserélni. Ha ez sem segít, még megpróbálkozok egy utolsó súlyoztatással, hátha igazodtak a gumik szombat óta a felniken és ezért elmászott a súlyozás. Ha ezután is beráz akkor feladom! És járok 90-nel amíg fel nem mehet a téli garnitúra.
(Legalább nem fognak bemérni a sünök!)