Mutasd

>> Autóápolás2014-03-24

Le kell szögezzem, alapvetően nem hiszek az ilyen Prolong és hasonló dolgokban.
De, a szerelőm mesélte, hogy az autósboltból, ahol dolgozik úgy viszik a vevők a különféle adalékanyagokat, hogy ő is kipróbálta.
Nem lett fele a fogyasztása, sőt szemmel láthatóan nem is csökkent, de alsóbb tartományban kicsivel dinamikusabb lett a gép. Az övé egy 1.8-as G Astra.

Na szóval, történt, hogy tavaly előtt az volt a feltevés, hogy a szervó görgője csapágyas, ki lett cserélve a szervószivattyú.
Tavaly elkezdett a kormány jobbra tekerésnél kicsit darabossá válni. Már-már annyira zavaró lett, hogy gondoltam egyet és visszarakattam a régi szervószivattyút. Ja, igen, merthogy a csere után nemsokkal kiderült, hogy nem is annak volt baja.
A csere után a tünetek megszűntek. Kapott új szervóolajat is.

Igenám, de az elmúlt napokban újra eljöttek a tünetek.
Mikor Csabinak (ő a szerelő barátom) említettem, elmesélte a fenti sztorit. Hozzátette, van a szervóba is ilyen adalék.
Gondoltam próba szerencse...ma bele is töltöttük - ld. fotók.

Várom a fejleményeket.

 
>> Szerviz2014-03-23

A hét elején csináltattam új kp.gyűrűket, mert a régiek már lötyögtek picit. Többek között ez is oka volt annak, hogy rázott a 19"-os felni.

A fotókon jól látszik a különbség.

Ma viszont, hogy felkerültek előre az új tárcsák, kiderült, hogy ezeken nincs a tárcsát rögzítő csavarnak a helye bemélyítve.
Normális esetben ez nem lenne gond, de nekem a nyári kerékhez nyomtávszélesítő kell. Ez viszont így nem fekszik fel.
Így most holnap vihetem esztergályoshoz a nyomtávszélesítőket, hogy ahová a csavar esik, oda kerüljön egy furat.

 
>> Szerviz2014-03-23

Ma ki lettek cserélve elöl a féktárcsáim és a fékbetétek, továbbá a jobb első felső lengőkar, mert kezdett kopogni a gömbfej.
A régi tárcsa már elég vállas volt a betétek jó kopottak, bár a kopásjelző még nem jelzett. Biztosan nem a gyári tárcsa volt, mert az felületkezelt, ez meg eléggé rozsdaette volt. A kopott betét FERODO volt, érdekes a felső részén a fehér felirat (Lancia, Fiat, Alfa).

Most TRW lengőkart kapott (korábban a két alsó is TRW-re lett cserélve).
A féktárcsa ZIMMERMANN lett, a betét pedig FERODO.
Érdekes ez a Ferodo betét. A hátulja öntapadós, így ne tud elcsúszni a helyéről.

A csere során a féknyerget és mindent, amihez csak hozzáfértem szépen megtakarítottam.

Költségek:
- Zimmermann féktárcsa 2x 32 658,- Ft
- Ferodo fékbetét garnitúra 19 692,- Ft
- TRW j.e. felső lengőkar 24 000,- Ft
- 1 tubus rézpaszta (kell majd a k.p. gyűrűk felrakásakor) 1 000,- Ft
- munkadíj 7 000,- Ft
összesen 84 350,- Ft

 
>> Szerviz2014-03-17

2014.03.13
reggel 08:00 óra: felkerültek a nyári gumik, Pirelli PZN 235/40 ZR19 96Y XL
délután 17:30: hazaút, a gumi 120 km/h-nál elkezd rázni

2014.03.14
délelőtt 11:30: gumis újra súlyozta, de szerinte a Pirelli sz@r és továbbra is rázni fog
délután 17:30: hazaút, a gumi 120 km/h-nál továbbra is ráz
este 19:30: felhívtam a fickót akitől vettem a gumikat. Azt ígérte visszaveszi és visszaadja a pénzem.

2014.03.16
reggel 09:00: új gumist találtam. Kisúlyozta a gumikat, de szerinte a kp.gyűrűk lötyögnek. Már onnan mentem az esztergályoshoz aki méretpontos gyűrűket csinál nekem.

2014.03.17
Kezdjük akkor kizárni a lehetőségeket:
16:00 futóműves:
Sajnos futóműbeállítást nem tudok linkelni, mert nem lett állítva. A futóműves ugyanis megállapította, hogy a jobb első felső lengőkar gömbfeje kottyan.
Én eddig észre sem vettem, annyira kezdeti a dolog. Csakhogy a futóművesemhez vezető út olyan, mint a vizsgáztató állomáson a rázópad. Bizonyos szempontból ideális is :-) Itt a futóművesem könnyedén kiszúr mindent. Ő ugyanis mindig először kerül egyet a kocsival.
A poén, hogy odafele menet halottam én is, de szentül meg voltam győződve, hogy a bébihordozó fogadóegysége zörög a csomagtartóban. Az aknán kiderült, hogy nem.
Szóval a futóműves azt mondta, hogy hozzam vissza a kocsit, ha ki lett cserélve a lengőkar.
Ezt majd néhány hét múlva fogom megejteni a féktárcsa/-betét cserével együtt.
Viszont ettől nem szabadna ráznia.

17:00 gumis:
A futóművestől az esztergályoshoz mentem az új kp.gyűrűkért, onnan meg a gumishoz.
Szépen felkerültek a helyükre. Nagyon pöpecek, nagyon passzentosak. A gumis újra megsergette a kerekeket és megdöbbenésünkre újra nagy eltéréseket mutatott, pedig jó úton mentem ma.
Felraktuk, majd mentem egy 30 km-es próbakört 70, 80, 110, 120, 150 és 180-as tempókkal. 70 és 150 között éreztem egy enyhe remegést a kormányon és a gázpedálon.
A régi kp. gyűrűvel a kormány jobbra-balra mintegy fél-fél centit kilengett, majd lerézta a karórámat. Most csak éreztem a remegést. Összenéztem a kormányon a varrást és a műszerfal egy pontját, szemre kb. 2 mm-ert remegett jobbra-balra.

Szóval
1) a központosító gyűrűnek igenis nagyon fontos szerepe van! Ez tény. A remegés tompult a csere után
2) a gumi nem jó, a maradék remegést a gumi futófelületének egyenetlensége, pulzálása okozza

Eredmény:
A gumi megy vissza oda, ahonnan jött.
Én visszakapom a pénzem (160k).
Ezt egyből ki is adom némi pótlással (104k) egy garnitúra Bridgestone Potenza ER050A-ra.

Addig is amíg megérkeznek az új nyárigumik, visszakerül a téli garnitúra.

Költségeim:
új kp.gyűrűk: 8 000,- Ft
gumis: 2 000,- Ft

 
>> Esemény2014-03-13

Ma reggel felkerültek a nyári kerekek.
Kíváncsi leszek hogyan gurulunk a zsír új gumikon.
Méret: 235/40 ZR19 96Y XL Pirelli PZero Nero DOT1410

Minden esetre már a kocsiba való beszálláskor érezhető volt a 215/55 R16 (téli) után a +28mm magasságtöbblet.

Minden esetre érdekes, hogy mindkettő gyári méret, az internetes gumiméret kalkulátorok viszont már nem ajánlott kategóriába teszik a 235/40 19-et a 215/55 16-hoz képest.

 
>> Egyéb2014-03-11

MOL Tempo Diesel
61,35 L
előző tankolástól futott km: 887
átlagfogyasztás: 6,92 l/100 km
költség: 26 620 Ft
pontjóváírás: 0 (1255 pont)
kedvezményes költség: 26 620 Ft

 
>> Tuning és extra2014-03-06

Ma délután nekiestem a használtan vásárolt tetőcsomagtartó rendbe tételéhez.
Sajnos úgy látom, hogy a zárak tekintetében nincs az a VD40 mennyiség, ami működőképessé tenné őket. Persze azért befujkáltam mindet, többször is, de azt hiszem újakat kell vennem.
A talpak egészen jól rendben vannak – pontosabban rendbe tehetőek.
Első körben szétszedtem. A talpakat kézzel nem lehetett a pálcákról lehúzni, úgyhogy kalapáccsal jobb belátásra kellett bírni őket. Természetesen nem a műanyag talpat püföltem, hanem egy fémrudat toldóként használva a talpnak a menetes szorító házát kocogtattam. Volt amelyiket befelé kellett megküldenem, hogy megmozduljon, ezután már kézzel lejött.
A talpak csavarjait kitekertem, majd drótkefével eltávolítottam a kezdődő rozsdát, majd féktisztító, majd VD40, majd zsírozás és összerakás.
Sajnos az egyik talp csavarja nem akar megmozdulni, ezért a néhány napig intenzív VD40-kúrát kap.
A hétvégén a pálcák csúszkáinak a felületeit tervezem rendbe tenni.

 
>> Tuning és extra2014-03-05

Mivel januárban gyarapodott a család – jan. 22-én megszületett kislányom, Hanga Boglárka - SW ide vagy oda, a csomagtartó kicsivé vált – legalább is a babakocsis időszakra mindenképpen.

Mivel a 3 gyerek miatt sem vagyok hajlandó szeretett alfámat egy guruló dobozra cserélni, marad a tetőbox.

Sajnos tetőkorlát nincs az autón, utólagos felszerelése pedig egyrészt drága (120 000,- Ft oldalanként), másrészt macerás (tetőt átfúrni, tömíteni stb.), a THULE által kínált redszert választottam.

Újonnan az árak az alábbiak:
- talp (Nr. 750 vagy 754): 37 120,-
- rúd (ALU, szélzajmentes, 120 cm): 33 640,-
- KIT (Nr. 1419): 13 757,-
összesen: 84 517,-

Elkezdtem használtan is nézelődni, így hamarosan összeakadtunk Ricsi 147 CarTárs-sal, aki anno a 147-esét eleve THULE tetőcsomagtartóval vette, de egyből leszerelte, mert nem kellett neki. Hamar kiderült, hogy az ő 147-esén lévő rendszer valójában a 159-re való (750-es talp, 120 cm-es ALU rúd). Valójában a THULE oldalán 147-re való rendszer nincs is.
A Ricsi birtokában lévő talp típusának beazonosításában Pityukoma volt a segítségünkre, akinek ezúton is köszönöm a segítségét!

Az üzlet hamar megköttetett.
- talp és rúd: 15 000,-
- csomagküldés: 3 305,-

Annyi szépséghibája van, hogy a zárak eléggé be vannak állva. A hétvégén természetesen először VD40-el fogok próbálkozni, de végszükség esetén új zárszettet (T544) veszek, ami 6 335,- Ft.
A KIT-et természetesen mindenképp újonnan fogom megvenni.
Így a költségeim az alábbiak szerint alakulnak – legrosszabb esetben:
- talp (Nr. 750) + rúd (ALU, szélzajmentes, 120 cm): 15 000,-
- csomagküldés: 3 305,-
- KIT (Nr. 1419): 13 757,-
- zárszett (T544): 6 335,-
összesen: 38 397,-

Box tekintetében a Pacific 100-at választottam. A babakocsi mérete összecsukva 95x60x37 a Pacific 100 mérete pedig 139x90x39. Sajnos az összes többi box, aminek a magassága hasonló, mind jóval hosszabb – igaz keskenyebb is. Viszont árban 200 000 +!
A Pacific 100 ára egyébként a legkedvezőbb, 87 287,- Ft.
Használtan nemigen kapható, ha viszont mégis, csupán kb. 10 000,- Ft-tal olcsóbb, mint az új.

A szerelőm, aki mellesleg autóalkatrész kereskedésben dolgozik, utánanéz, hátha tud szerezni KIT-et, zárszettet és boxot még kedvezőbb áron.

Egyenlőre ennyi, de folyt.köv., mert a VTT-ig a projektet le kell zárni!

 
>> Szerviz2014-03-05

Készítettem egy karbantartási tervet (a 147-re is). A tervem, hogy a becsült futásteljesítményt időnként ellenőrzöm, és a tényleges alapján aktualizálom a tervet, amely alapján a szükséges karbantartások elvégzésre kerülnek.

 
>> Egyéb2014-02-24

MOL EVO NEO Diesel
62,41 L
előző tankolástól futott km: 939
átlagfogyasztás: 6,6 l/100 km
költség: 29 202 Ft
pontjóváírás: 312 (1194 pont)
kedvezményes költség: 29 202 Ft