- A szíjcsere után a szervó elég darabossá vált, húzódó hangot adott és nehezebben is lehetett tekerni a kormányt parkolásnál. Néha-néha meg is nyikkant valamelyik görgő, én a szervó szivattyúra gyanakodtam. Megijedtem még attól is, hogy kormányműves lett, mert hiányzott egy kevés a szervó olaj tartályból, de ez elenyésző volt és utántöltést követően abbahagyta a fogyást. Kb. 1500km-el a szíjcsere után autópálya tempónál egy finom rántást produkált, majd azóta megszűnt a probléma... lehet, hogy az új feszítőkkel kellett megbarátkoznia a régi alkatrészeknek...
- Néhány nappal később nagy havazásban mentem az M5-ön. Kecskeméttől délre már sózták a pályát. Hazaérve - mivel a hangszigetelés elég jó az 59-ben - húgom hívta fel rá a figyelmemet, hogy hallom-e milyen hangja van a kocsinak? Irgalmatlan fémes nyikorgás jött bal elölről kormány tekerésre vagy szintkülönbségre. Elsőre megint a kormánymű ugrott be, de Zé megnyugtatott, ez egy alsó gömbfej hangja lesz. Mossam ki nagynyomásúval első körbe a kerékjáratot. Elsőre nem hozott eredményt, de pár napra rá esős időben sikerült "kiöblíteni" a beteg gömbfejet és azóta csend van.
- Észre vettem, hogy dugóban araszolva 80 foknál fűtés mellett, kinti 0-1 C fok esetén nem megy feljebb a vízhőfok. Gondoltam, gyengélkedik a termosztát. Aztán másnap már haladtam rendesen is, és mindig sikerült 90 fokra beállnia... ki érti ezt? Én nem.. de egyelőre a szervó és a lengőkarozás problémája mellett a termosztátot is skippeltem egy darabig - remélhetőleg
És egy, ami nem javul meg magától: bár megvolt a vákum pumpa tömítés csere, most már hogy nem ömlik az olaj, látszik, hogy bizony kicsit szivárog mégis a szelepfedél tömítésnél is. Két hét múlva megcsinálja Zé.
Km óra állása (ma): 215.175
- Vezérlés csere vízpumpával
- Hosszbordás szíj és összes görgő cseréje, főtengely szíjtárcsával
- Vákum pumpa tömítés csere (itt eresztett olajat, nem a szelepfedél tömítés volt a baj)
- Olaj, összes szűrő (pollen kivételével), gázolaj szűrő is
Km óra állás: 212.600
Hankook asszimetrikus mintázatú téli gumikat kapott 215/55 R16 méretben. A felniket kigörgőzték. Komfortos, nem ráz, jól tapad, boldogság van :)
Ma még meghajtottuk, lemostuk, és irány a téli álom... jó szezon volt, sok élménnyel! Várjuk a tavaszt ismét... :(
Pánikba esve kerestük a lehetőséget, hova lehetne menni a - talán utolsó - napos, őszi hétvégén. Végül egy Pilisszentlászló-Lepence-Visegrád-Leányfalu túrára esett a választás, hazafelé egy megállóval a jól ismert Horváth Cukrászdánál, ahol még mindig csak szabálytalanul lehet parkolni :) Hazafelé sajnos már jól esett a fűtés is...
A tavaszi összejövetel után szeptember első szombatján ismét felkerekedtünk egy kis cabriózásra. Reggel 8 óra fele Budapesten szemerkélt, majd egész erősen esett, ez némi ijedségre adott okot. Szerencsére a pesti csapat késett (Zé és a kollégája, Tomi, valamint kedves párjaik) egy jó órát, így mire megjöttek az Egér útra, el is állt az eső. Fedetlen fővel vágtunk neki a Budaörs-Biatorbágy-Bicske-Felcsút-Alcsútdoboz-Lovasberény útvonalnak, majd Fehérvár után jött Veszprém. Az elkerülő gyűrű melletti Aldinál várt minket Piritu és gyml. Egy gyenge másfél órás késéssel érkezett a pesti különítmény, de szerencsére nem haragudtak meg ránk nagyon (vagy jól leplezték :)).
Némi autó mustra után megindultunk Tapolcára a 77-es úton. Sajnos néhány népautó elrontotta az ideális íveket, de végül egy szép, könnyed cabriózás után megérkeztün Tapolcára, ahol megnéztük a vízi malmot, valamint Piritu totója következett. Ezt kiértékelve (1. gyml; 2. én; 3. Zé; 4. Tomi) továbbálltunk Badacsony felé, majd a Zánkai gyermeküdülő előtti buszmegállóban félre álltunk feltenni a tetőt, az eső csöpögése végett.
Mire Tihanyt elhagytuk, és megérkeztünk az Ötvös Csöpi-emlékpontra, ismét elállt, úgyhogy tető ismét le, de a füredi MOL-nál, ahol tankolnom kellett, már rendesen esett, úgyhogy visszacsuktunk. A napot a csopaki Vígmolnár étteremben zártuk egy késői, de finom ebéddel. Ezt követően rövid búcsú után Budapestnek vettük az irányt.
Jó kis nap volt! :-)


Olaj+szűrők, két stabpálca és futómű állítás, valamint gariban a kiegyenlítő tartály (kb. 30 ezer km-et bírt)
Km óra állás: 198450
Az autó megjárta a Budapest-Split-Brac sziget (Bol) - Balatonszemes - Budapest utat, mely a Trip B szerint kis sallangokkal, barangolásokkal 1800km volt. Az utat mondhatjuk kvázi problémamentesnek, de néhány apróság felmerült, és egy gumisnál is meg kellett állnunk:
- Az indulás előtt benéztem a motortérbe (előtte néhány hónapja, a keservesre sikerül helyzetjelző csere idején nyitottam fel), és szomorúan tapasztaltam, hogy a tavaszi állapothoz hasonlatosan megint csak a tartályom alján van hűtőfolyadék. Mindig marad a 90 foknál a mutató, tehát nem gyanakodtam, de kezdtem az EGR fedélre gondolni... Viszont ismét azt látom, hogy a kiegyenlítő tartály külső, középső peremén FELÜLRŐL van odaszáradt fagyálló... Nem tudom mi bajuk van ezeknek a tartályoknak, tán a kupak rossz, és kinyomja a nyomás ha az optimálisnál van a szint? Csak mert ennél az 1/3-os állásnál nem fogy lejjebb... Na mindenesetre feltöltöttem desztvízzel, és az 1800km után visszaálltunk ugyanoda, ahonnan indultunk. Ebből megint tartálycsere lesz.
- Elég régi, Sava abroncsok vannak az autón, ezzel vettem. Ősszel veszek egy új garnitúra télit ezekre a 16-os felnikre, ezért gondoltam, addig csak húzzák. Az én hibám, hogy nem foglalkoztam a futóműbeállítással, pedig tudom már egy jó ideje, hogy kissé félre hord. Koptatta is a jobb első külső felét, de épp a kopásjelzőig ért, gondoltam, ez még jó lesz. Viszont Brac szigeten, a hazaút napján kitekert kormánnyal megállva láttam, hogy a belső oldala a guminak olyannyira elfogyott, hogy szőrszerűen kilógnak a fémszálak. Gyerekkel, családdal 800km-nek így nem megyek neki, ezért Split-ben találtam egy kisebb gumist, ahol 370 kúnáért (kb. 15 ezer Ft) kaptam két használt, de nagyon jó állapotú (bár téli) abroncsot szerelve az első kerekekre. Három hónapra megfelel, de a következő szervíznél úgyis cseréljük a stab pálcákat, és utána azonnal irány a futóműves!
- A hazaúton még csinált egy olyat, hogy hátsó ablakmosásra nem indult el a hátsó ablaktörlő, csak hangosan kattogott a kormány felől valami relé. Külön lehetett "manuálisan" törölni. Aztán mostam egy első szélvédőt, és helyre állt a rend a hátsónál is... Lehet, hogy ez a hiszti annak szólt, hogy használt papucsokat kapott és nem a mai divatnak megfelelőt... de azért érdekes volt.
Alapvetően viszont jól telt az út, csomagokkal, 2+1 fővel 6,4-es átlagfogyasztás nagyrészt autópályán, kis rész város és szeprentinen végig klímával szerintem jó. Az ülések nagyon kényelmesek elől, ez az első autó, ahol Budapestről egy ülésben elhagytuk Zágrábot, és csak a gyerkőc miatt álltunk meg. Azt követően pedig Zadarnál, majd Split-nél.. nagyon jó ilyen hosszú utakon is. A kis 2.0 ereje pedig mindenhova elég volt.
A Spider mellett a 159-es is eljött, nehogy bármelyik is megsértődjön. Jó volt találkozni néhány ismerőssel, illetve megismerni és arcot kötni néhány fórumos cartárshoz. A helyszín nagyon tetszett, jó volt ennyi Alfával strandolni.
Mindkét autót levittük, a Spidert odaúton én, visszafelé a - szintén fertőzött - húgom vezette. Igen nagy dugó volt a szombat reggeli induláskor, autópályára viszont nem megyünk mert az út maga az élmény. Ezért aztán mikor Tárnoknál megállt az élet, lekanyarodtunk Sóskút felé, majd a Biatorbágy-Etyek-Vértesacsa-Lovasberény-Székesfehérvár útvonalon támadtunk. Nagyon szép út, ajánlom mindenkinek, bár az út minősége alacsonyabb autóknak gondot okozhat. Hazafelé kompon jöttünk, és még megálltunk a híres széplaki lángososnál.