Mutasd

>> Szerviz2017-01-28

Pár napja megjött az új kipufogóm. A fönökkel megbeszéltem ,hogy hétvégén hadd álljak be a mühelybe ,hogy jó melegben tudjam lecserélni.Ma mentem is volna ,de állt bent a cégnél egy fóliázásra váró autó ,és nem találtam a kulcsát sehol ,hogy kiálljak vele.Ezért kivittem egy tábla nikecellt ,aláfekvőnek ,és kicseréltem a kéményt az udvaron a -7 fokban😃
Komplikáció nem volt,legutóbb is bekentem a csövet rézpasztával ,szét jött könnyen. Most is adtam neki vastagon. Kb fél óra alatt kész volt a műtét.
Elég gáz ,hogy ezek a 2.0 jtdm gyári dobok 2.5-3 év alatt laskára rohadnak.
Km állás: 230730

 
>> Szerviz2017-01-13

Már rég óta bosszantott ,hogy hideg időben ,indítás után hibajelzés tünt fel a kijelzőn ,miszerint nincs olajnyomás ,állitsa le a motort.A hiba oka az olajszivattyúnál lévő gumitömítés kikeményedése.
Dz tuningnál volt épp az offos kisteherem ,hengerfej hiba miatt ,és kérdeztem Zsoltitól ,be tudná-e vállalni Bocinátort egy ilyen tömités csere mutatványra. Plusz megint szivárgott rendesen az olaj a szelepfedéltől .Azt is javítani kellene.Mondta ,nem igér semmit ,millió a munka ,de végül mégis csak tudtam vinni az autót péntek délután.
Ki lett cserélve minden tömités ,most a szervószivattyúhoz is tömités került,legutóbb csak paszta. Remélem többet fog bírni ,nem szeretnék már olajfolyást látni fentről.
Sajnos a hatodik képen látható ,turbóhoz menő levegőcső eltörött a fütyijénél ,a fiuk megpróbálták megragasztani ,de nem jártak sikerrel . Majd nézek valami kétkomponensü ragasztót ,vagy veszek új csövet.
Az autó alatt bóklászva észre vettem ,hogy a 2.5 éves kipufogóm csereérett.. Venni kell sürgősen.
A szervíz folyamán cserélve lettek a tömítések ,vezérműszíj. Olajcsere Motul olajjal + Mann olajszűrővel,levegőszűrő.
Százas bácsival könnyebb lett a lóvétartótáska,de megszünt egy bosszantó hibajelzés ,és merem remélni ,hogy száraz marad a motor külseje.
Km állás:229964
Előző olajcsere óta megtett kilométerek száma: 8716 km

>> Szerviz2016-12-26

Pár hete ,erősebb fékezés ,vagy gyorsabb kanyarvétel alkalmával elkezdett sípolni a fűtőmotor. Fórumon megkérdeztem ,hogy kell kiszedni .Kolci cartárs válaszolt is ,ezalapján neki álltam ,hogy megnézzem mi baja.
Nagyon jó helyre rakták ,kb öt perc és az ember kezében van a kis motor. Az utastérben ,a kesztyütartó alatt van két db anya(17-es dugóskulcs),ezeket kicsavarva eltávolitható a kárpitburkolat. Alatta már látszik is a motor. Az első képen látható müanyag légcsatornát két db T20-as torx csavar fogja.Utána a motornál levő csavart is el kell távolitani 5.5 mm-es dugóskulccsal. Ezután a motort el kell forgatni ,és oldani az elektromos csatlakozót,és kiemelhető a mókuskerék😃
Maga a motor nem szerelhető kivitelü,nincs benne csavar,az öntvény ház van összekalapálva.Elvileg azért szét lehetne szedni.Én ezt most nem tettem meg ,csak kitakaritottam,és befújtam a bronzperselyeket Würth HSS 2000 zsírspray-vel. Meglátom használ -e.Ezután gyorsan össze is szereltem az autót.
Egyben ez jubileumi szerelés is volt,ugyanis pont ma 8 éve regisztráltam az Amorére! Még legalább ugyanennyit!😃

>> Autóápolás2016-12-09

Kapott az autó előre új lapátokat ,a régi már pattogott nagyon ,mondjuk nem is csoda ,megnéztem a blogban ,hogy majdnem két éve vettem őket. Remélem ezek jobbak lesznek ,nekem pattogott a gyári már új k orától kezdve.
Km állás: 226277
Előző lapátok 76487 km alatt szolgáltak.

>> Szerviz2016-10-29

A futott kilométer még nem indokolta ,de pár ezer kilométer múlva már biztosan hideg lesz ,nekem meg csak kinti aknám van,ezért inkább megrendeltem Erhardt kollegától a cuccokat. Selenia Wrpe olaj Ufi olajszűrő ,és Cleanfilter légszűrő érkezett.
Most szerencsére semmi nem hátráltatott ,könnyen lejött a haspáncél . Egyetlen érdekesség volt .Mikor Ausztriában műszakizott az autó,a szerelö megjegyezte ,hogy olajszivárgás van a leeresztő csavarnál.Akkor azt hittem félrebeszél ,mert kettővel ezelőtti olajcserekor új csavart vettem . De igaza volt ,tényleg olajos volt alul.Most meghúztam erősebben a csavart,remélem jó lesz.
Sőt,fent is olajos. A vákumszivattyú házátol is szivárog az olaj.
A szelepfedél cserekor Zé-ék itt csak pasztával tömítettek ,mert nem jött meg időre az ide való tömítés. Úgy néz ki,ennyit bírt.Ezt majd orvosolni kell.
Olajcsere után kitisztítottam a Map szenzort. Én ilyet még nem csináltam Geitlingon ,hát volt benne dzsuva rendesen.
Amit még észre vettem ,hogy megint kapott egy kavicsot a bal oldali ködlámpa,jól be is tört. Majd venni kell .
Km óra állasa a cserekor: 221248 km
Előző olajcsere óta megtett km: 11959

 
>> Szerviz2016-10-24

Felkerültek az új ropogós gummák. Continental Wintercontact TS 860-ra esett a választásom. Eredetileg oponeo.at-ról akartam rendelni ,de egyik nap pont összetalálkoztam a szerelö sráccal ,aki a cég kocsijait szereli,meg gumizza.Kértem árajánlatot, 570 eurot mondott szereléssel együtt.A netröl rendelve 520 euro lett volna a gumi szerelés nélkül,úgyhogy mondtam neki ,hogy csinálja.
Dot szám 3516
Km állás a cserekor: 220558 km

>> Esemény2016-09-26

A két kép között eltelt 33 hónap ,és 100000 km.! Bátran kijelenthetem,majdnem minden percét élveztem az eddig együtt töltött utazásoknak. Kapcsolatunk töretlenül halad tovább a kitaposott úton. 😃

>> Esemény2016-09-23

Már régóta aktuális volt az autóm honosítása Ausztriában ,mivel életvitelszerüen itt lakom,de valahogy mindig eltolódott a dolog. Viszont mikor kipróbáltam a Giuliát,elkezdtem az ügyintézést. Elsö körben szükség volt az úgynevezett Typenscheine-re, és mivel érvényes magyar müszaki van a Bocin ezért egy osztrák különbözeti müszaki vizsgára. Plusz egy Eurotax nyilatkozatot is kiállítottak ,mert ez alapján számolják ki az adót.Ezt az autókereskedés intézte. A kész papírokkal be kellett menni az adóhatósághoz ,ahol kiszámitották a Nova-t . Az olyasmi ,mint itthon a reg adó. Itt ez az egyszeri adótartalom van az autóra ,plusz havonta a biztositás tartalmazza az ugynevezett kw-Steuert,a teljesítményadót. Ezt nekem visszamenőleg be kell fizetnem ,nem tudtam kidumálni😃
Miután befizettem a Nova-t, az adóhatóság szabaddá tette a rendszerben a regisztrálási lehetöséget,lehetett menni a Zullassungstellébe. Van egy Generali biztosítós ismerösöm,ezért az ő irodájukat választottam. Mire oda értem ,már vártak a rendszámmal ,és a forgalmival.
Az egész ügyintézést el tudtam intézni délelött. Sajnos a nagy bónuszom még mindig a Berlingomon van ,ezért a Boci idehaza B2 kategoriában van .Erröl kaptam igazolást ,igy a havi biztosítás 138 euró lesz
Még az autószalonban vásároltam rendszámtábla keretet ,mert más a mérete a két táblának. Ezt az iroda elött fel is szereltem ,aztán indultam is haza Bpestre ,immár osztrákként😃
A költségeket összeadva talán jobban megérte volna itthon eladni az autót ,és kint venni egy másikat ,de hát imádom 😃
Költségek:
Typenschein+ müszaki vizsga =230 euro
Rendszámtábla + eurotax igazolás =18 euro
Nova=566 euro
Teljesitmény adó 3 évre visszamenöleg 2200 euro
Rendszám+ forgalmi = 188 euro

 
>> Tuning és extra2016-09-02

Meglátogattam Mankyt. Már régóta beszéltük ,hogy felrakja nekem a Shadin-féle progit ,mert nagyon állat😃 Most végre oda értem hozzá.Imádom ezt a srácot ,hihetetlen ,hogy fiatal kora ellenére mennyire érti a dolgát, a szoftverek Paganinije ,).
Mentünk tesztkört ,jol ment a Boci ,de nem volt az a voov effektus ,mint amikor a gyári programot alakitottuk át. Manky diagnosztikált ,meg is jegyezte ,szépen alakul minden, a turbó is szépen teszi a dolgát ,geo nincs letapadva,de hát ismer ,nem hagyom ellustulni az autót😃 Kicsit beszélgettünk még,megnéztem az Ő verdáját is,kedvet is kaptam egy állitható futóműhöz..😃 Haza úton kicsit élvezkedtem ,tényleg nagyon jól megy az autó ,de akkor nem nagyon figyeltem a visszapillantó tükröt. Bezzeg másnap ,mikor jöttem kifele Osztrákiába ,akkor feltünt ,hogy padlógáznál rejtözködő üzemmódba vált Boci,fekete füst van utána. Ugyhogy utána nem is nyomtam már neki,mert tök ciki volt,égett a pofám ,hogy tök szép autó ,és füstöl ,mint egy ócska traktor. Ha legközelebb haza megyek ,átvariáljuk ,füstölés alá kell írni.

>> Egyéb2016-08-19

Az egész Alfacity hétvégéjén kezdödött. Haza jöttem a rendezvény miatt ,de már haza úton nagyon rázott valamelyik kerék,szombaton Várpalotán elmentem gumishoz ,hogy kicentiroztassam őket,de a gumis már nem vállalta ,mert eléggé el voltak kopva a gyári gumik. Okés ,gondoltam akkor felrakom a Hatitól vásárolt téli kerekeket ,azokkal a gumikkal már ugysem akarok neki menni a télnek ,inkább elkoptatom őket addig. A kerékcserekor vettem észre ,hogy a bal első kerekem lötyög. A féknyereg stabilan állt ,a féktárcsa meg lötyögött. A nagy brembora váltáskor ezen az oldalon féltengely csuklót cseréltek Zéék ,mert tönkre ment a menet rajta. A régi féltengelyen levö anya ugy van lebiztositva ,hogy a tengelyen van egy kikönnyités ,ott rá lehet ütni az anya koronáját és kész.Az új féltengelyhez viszont önzáró anya jár,ami az én esetemben nem zárt tul jól,lelazult tizenpárezer km alatt. Jeleztem a hibát a szerelönek,vissza is rendelték az autót ,lebiztositották az anyát ,a féktárcsákat elküldték felszabályoztatni. A betétek maradtak,gondolom hullámosra koptak ,mert azóta is citerázik a kormány fékezéskor. Valószinüleg nem sokáig fogok vele kinlódni,jönni fog az Ebc fék .