Mutasd

>> Szerviz2019-11-07

A kettes hengernél az alapjárati vákuum csövön olajpára volt, alaposabban megnézve el volt repedve a vákumcső. Hurrá, még egy rejtély megoldva.
Még egy kérdés maradt, van az a bizonyos cső ami az aktívszenes üzemanyag gőz lecsapató felé megy (a kerékjárat mögött műanyag burkolat mögött, EVAP). Ott van egy mágnesszelep, amit az ECU nyitogat hogy kiszívja a felgyűlt gázokat a tankban. Na ezt a csövet széthúzva és beleszívva nagyon faszán áteresztett az egész. Szóval ez a szelep nálam mindig nyitva volt, a manual szerint alaphelyzetben zárva kell lennie.

Ez megmagyarázza az alábbi dolgokat:
* tankolásnál hatalmasat szusszant a betöltő amikor letekertem (első tankolástól amikor megvettem már ilyen volt)
* Napon állás után indítástól pár percig rángatott.
* télen nincs alapjárat kb 1 percig indítás után.

A szelepet kicseréltem új BOSCH-ra. (A made in Germany-t kínaira) A régi szelepet megfújkálva féktisztítóval és megzörgetve akktöltővel újra elkezdett tömíteni. Király, de bedobtam a dobozba, majd kidobom pár év múlva. :)

Nívópálca és blokk közötti tömítés.
Régóta láttam hogy rossz, és folyik, végre kicseréltem. Előzőleg szerintem ráhúzták a csőre és úgy dugták blokkba, nem is volt a helyén, szét is szakadt.
Ezzel remélem javítok a fals levegő szíváson. A nívópálca végén lévő gumit még kicserélem, de nem olyan rossz, a betöltő kupak kap még viton tömítőt és ezzel szerintem most nem lesz baj.
Most már úgy néz ki reagál arra, hogy lehúzom az olajbetöltő sapkát alapjáraton és hallatszik a hangján hogy utánaállít. Hurrá

Műszakizott közben, minden szépen ment, nem volt semmivel bajuk.
A sok mászkálás közben feltűnt, hogy üzemmelegről leállítva majd kb 10 perc pihenés után beindítva és bátran odalépve, igencsak ércesen és vidáman pörög bele a fordulatszámmérő a piros tartomány felé, majd ez elmúlik kb 1 perc múlva. Ezt már régebb óta érzem rajta, és sose voltam elégedett a teljesítményével, de most hogy kb mindent átnéztem rajta és rendberaktam a motortérben kezd érezhetően elkülönülni ez a két ”mód”, és szűkülni a kör amit még nem néztem át.

Diagnosztikát olvasva az látszik hogy a TRA fuel trim -12-t mutat alapjáraton, tehát valamiért sokat kap és onnan visszaszabályoz. Az üzemanyag nyomásszabályozóról lehúzva a vákumcsövet (és befogva) ez az érték -16-ra változik. Erről arra következtetek, hogy így megnől a nyomás és emiatt megint csak el kell venni az üzemanyagból. Ha felfele ment volna 0 felé, akkor a membrán lett volna szakadt a nyomásszabályzón (és onnan szívott volna üzemanyagot).

Úgy néz ki, hogy kiszedem az injektorokat és elviszem bevizsgáltatni, mert lehet becsöpög és ez elhúzza az értékeket, és emiatt nem megy és nem veszi a lapot alapjáraton se, és nem is húz fent se. Kell még egy üzemanyag nyomás mérés is majd.
Állítólag sokat állt a múltban, lehet sikeresen belerohasztották a benzint.