Mutasd

>> Szerviz2020-06-08

Mivel ilyet még nem csináltam halogattam is rendesen, de azért próbáltam minél jobban utánaolvasni előtte. A halogotásban benne van az is, hogy az egész elejét rommá kell bontani és a hűtő kiszenvedését hogy ne verjek össze semmit... Ez érthető okokból visszaveti az ember kedvét, de közben tudtam hogy nagyon meg kell csinálni már...
Szereztem Gates szíjakat, meg SKF görgőket meg egy Metelli vízpumpát. Csak görgőket vettem, inkább kipréseltem a karokról a régi görgőket (illetve az egyik már csavarosra volt átalakítva), mert az öntvény úgyse romlik el, és legalább ugyanolyan márkás lesz minden görgő.
Szétszedve megállapítottam hogy ideje volt, mivel szóltak már rendesen a görgők, egy picit szivárgott a vízpumpa és a blokk között, annyira nem sikerült jól tömítenie az előttem erre járó mesternek. A múltban valami oknál fogva a szíj megdarálta a burkolatot (nem most). Az ok jó kérdés, továbbra se találok arra nyomot hogy nagyon törött lett volna az autó....
Meglepően egyszerűen vissza pakoltam a szíjakat, meg eltaláltam a jelöléseket.
Ami para volt, hogy kb 0.5mm-re lelógott a szíj az egyik feszítőről, akármennyit is forgattam át a blokkot. Persze a gyertyákat nem vettem ki, mert lusta voltam kibányászni, mert még a kerekeket is le kéne szedni hogy jól hozzáférj..., éreztem is a karjaimat pár napig az izomláz miatt. Végül ráindítottam és bement a helyére a szíj nagyjából.
Ilyenkor azért éreztem hogy itt egy kicsit kevés volt a tapasztalatom, hogy az ilyen váratlan dolgot meg tudjak ítélni, hogy jó helyen fut-e az egész, meg mit lehet vagy kell-e vele tenni.
A szíjfeszességgel annyira nem vagyok kibékülve. Leírás alapján át kell forgatni párszor, megfelelő helyen lazítani meg húzni, és a rugók elintézik. Szerintem kissé feszesre húzza meg így, és próbáltam egy kicsit ellentartani, hogy lazább legyen. Egy picit sajnos így is van egy kis zizegős hangja, amikor bemelegszik. Lehet lazítani kell majd rajta. Előttem valaki számomra azért ijesztően lazán hagyta, ki is fényesítette a vízpumpa öntvényét.

Mindenesetre mindent összeraktam, eltűnt egy jellegzetes hang, aminek rendkívül örülök. Az elmúlt 700km-en nem hullott szét semmi :D

Kapott olajcserét 10e km-után, 158000 km-nél. Legalább rájöttem hogy rendesen alá bakolva otthon is ki tudom cserélni az olajat akna nélkül.



Egyébként az alábbi dolgokkal lehetne foglalkoznom majd még: szelepfedél tömítés, meg a vezérmű tengely szimmeringek. Nem vészes, csak látványosan szivárog sajnos, de persze hogy nem készültem fel ezeknek a cseréjére.
Következőnek jön egy jobb első külső kormányösszekötő csere, mert a jobb eleje egy kicsit kopog és érezhető ha megrángatom a kereket...