Vörös és Fekete

2007-11-04  BeeGee + Halesz
Sok kérdés megfogalmazódott már az első sperrdiffivel kapcsolatban. Biztonsági felszerelés? Gyorsabban kanyarodik? Kihasználható? Így nem maradt más hátra, mint összehasonlítani a hagyományos és a Q2 hajtást a versenypályán.
Magazin >> AlfaTeszt

Ünnepnapok

..megmutatja oroszlánfogait a hajtáslánc. Ez alkalommal a Kakucs Ring adott helyszínt. A pálya egy kilométer hosszú, két rövid egyenes szakasszal és sok technikás ívvel, a célegyenes előtt egy becsapós visszafordítóval. Besorolása szerint gokart és motorpálya.

 

<

BeeGee szerint
A pálya megismerése után autót cseréltünk. Elsőre puhább érzés Halesz GT-je. Ez igaz a bőrözésre, a kormányerőre egyaránt, de legfőképpen a kanyarvételi tulajdonságokra. Belülről is érezni, ahogy az autó megdől a kanyarokban. Ez pillanatnyi késlekedés érezhető ezért; kormányt eltekerem, az autó megdől, és ezután indul el az íven. A második kör időre ment. A teljesítmény azonos, ugyanolyan sebességekre képes egyenesekben, de a kigyorsításoknál érezni, hallani az elpörgő kerekeket. Gyors terhelésváltásnál kezes marad az autó, de kevésbé tűnik magabiztosnak.

Verdikt: az autó nem növeli a vezető magabiztosságát, ami másodpercekben is mérhető. Kiegyensúlyozottabb, kényelmesebb, de kevésbé sportos érzés.

Halesz szerint
Miután vagy 10 kört megtettem a saját autómmal a gokartpályán, BeeGee Q2-esével vágtam neki a kanyaroknak. Már az elsőben éreztem, hogy közvetlenebb a kormány, a másodikban pedig már azt is, hogy kevésbé dől be a kasztni. Kisebb kormánymozdulatokkal lehet a kanyarokban tartani, és kanyarból kifelé kigyorsításkor tényleg előjön a sperrdifi hatása: a belső-első kerék nem kezd el pörögni, mint az én autómban. A következő körnek még bátrabban vágtam neki.
Magabiztosságomat növelte, hogy a bőr tapadósabb, így kevésbé csúszkálok az ülésen és a kormányzás is keményebb, mint a sajátomban.

A tapasztalat: érezhetően gyorsabb a kanyarsebesség a Q2-vel szerelt GT-ben, agilis és bizalomgerjesztő a futóműve.

Mindét autóra igaz, hogy nem a versenypályákra termettek. Ez főleg dízel motorjuknak köszönhető. Váltani nem kell, a pálya végig 3-asban teljesíthető, 40 és 100-110 Km/h sebességgel. Sejthető volt, hogy a Q2 sem mindenható. Ha besokalltunk egy kanyarban, a gázadás sem segít, a külső kerekek is elpörögnek és alulkormányzottan, radírozó kormánnyal csúszunk le az ívről. Ha azonban megtaláljuk az ideális nyomatékot, olyan érzésünk támad, mintha egy vigyázó kéz óvatosan lökdösné rá az ívre. Finom.

Érzésre tehát versenypályán behozhatatlan a Q2 előnye, ami az időeredményekben is megmutatkozik. Egyikünk sem különösebb versenytehetség, inkább úri sofőr, mégis könnyedén hozható 2 mp-es előny a pirossal egy kör alatt. Vizes úton a különbség még látványosabb lenne, de ennek személtetésére sajnos a feltételek nem voltak biztosítva.

A két autó a GT paletta két ellentétes pólusát képviseli, de szerencsére van köztes megoldás is. Aki nem vágyik sportosabb futóműre, nagyobb kerekekre és a cicatuning határát súroló kiegészítőkre, megrendelheti külön a differenciálzárat önmagában is. Ez a Progression felszereltségtől felfelé bármelyik dízel GT-hez párosítható, szinte akciós, 200.000 Ft felár ellenében.

A Q2 széria ára megegyezik a Distinctive felszereltséggel (8.25 M), ám ha be akarjuk hozni felszereltségi szintet, akkor az árkülönbség cirka félmillió forintra jön ki. Az Alfa Amore szerint az önálló diffizár, mint extra mindenkinek ajánlott, de a Q2 szériát csak a bátrabb, nem komfort orientált egyének válasszák. Azt bizton állítjuk, hogy ők a jelenlegi Alfa-kínálat legőszintébb és legélvezetesebb futóművet kapják a pénzükért.

Reméljük, hogy a Q2 megoldás nem kérészéletű hóbort lesz a gyár részéről, hanem egy olyan állandó kiegészítője az Alfáknak, mint Bobby a Dallasnak.

count M szerint

Kakucs Racer 2007

Elkísértem a GT-s csapatot a pályára: kapcsolatot tartottam, fotóztam, lábatlankodtam a helyszínen. Végül persze nem bírtam ki, és elkértem mindkét autót egy-egy próbakörre. Mindkét Alfa nagyon tetszett: a dízel aggregátok lendülete mindig meggyőző, és a futóművek - finoman bele-bele szólva a sofőr döntéseibe, korrigálva annak hibáit - könnyedén teljesítik a rájuk bízott feladatot. De a versenypálya mérete és ritmusa úgy adta, hogy végig hármas fokozatban volt a sebességváltó. Csak gázt adtam, fékeztem, kanyarodtam, gáz, fék, kormánytekerés, gáz, fék... gyerekjáték, egyszerű műveletek sorrendje, amiket ha sokat gyakorolunk, egyre jobb és jobb köridőket futhatunk. A fentiek együttes hatása miatt, nekem valahol a második kör tájékán óhatatlanul is egy számítógépes autószimulátor jutott eszembe. Abból is az arcade stílusú, az az egyszerűbb fajta, amelyiket minden játékteremben megtalálhatunk. Váltani nem kell, hibázni se nagyon lehet, lényeg a köridő! Ha nem sikerül rekordot döntenünk, csak bedobunk egy újabb százast, és kezdődhet elöről az önfeledt száguldás.

Hogy muzsikál a Q2 a 147esben? Erről a Vezess.hu-n találsz részletes beszámolót.
Továbbá nekik köszönet jár a pálya használat lebonyolításáért.

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
BeeGee + Halesz
Kapcsolódó topic:
GT coupé

Az utolsó 3 hozzászólás:

Kócosw2023-12-11 17:16:44 // 10906

hamár vörsöny 🤣
Zolibácsi2023-12-10 15:11:43 // 10905
Boldogat 😂
Shadin2023-12-10 14:04:37 // 10904
Boldogat!