Új vezérigazgató az Alfa Romeo élén

2024-10-12  Alfa Amore
Jelentősen átalakul a Stellantis vezetése, és ez az Alfa Romeót is érinti. Jean-Philippe Imparato vezérigazgató helyére az olasz Santo Ficili kerül, aki az Alfa mellett a Maseratit is igazgatni fogja.
Hírek >> 2024  

Ficili nem új ember, hiszen 37 éves tapasztalata van a Fiat/FCA-nál, 1987 óta dolgozik a Fiatnál. Az 58 éves szakember a közelmúltban Olaszországban a Stellantis országmenedzsereként dolgozott.

Imperatót 2021. január 19-én nevezték vezérigazgatóvá az Alfa Romeónál. Olyan modellek elkészültét felügyelte, mint a Giulia GTA/GTAm verziója vagy a 33 Stradale, de a Milano/Junior fejlesztése is a nevéhez fűződik. 

Imparato marad a Stellantisnál, az európai részleg operatív vezérigazgatója lesz. Feladata a régió kereskedelmi tevékenységének erősítése lesz, különös tekintettel az értékesítésre.

A Stellantis az egyszerűsítéssel és a szervezeti teljesítmény fokozásával indokolta a vezetői pozíciók átalakítását.

Több más személyi változás mellett bejelentették azt is, hogy már keresik Carlos Tavares utódját, aki 2026 elején nyugdíjba vonul.

Ha jobban elmélyülnél a témában, íme korábbi Backstage adásaink Imparatóról.

Az utolsó 3 hozzászólás:

RomeoOne2025-06-02 08:13:08 // 371
A Junior szerintem nem koncepcióváltás. Az csak a sportos kisautó 2025-re értelmezett megfelelője. Én ilyenre gondolok, hogy kormány nélküli robottaxit gyártanak majd vagy ilyesmi. (Ez csak példa, még ha nem is a legjobb, ez még a Tesla-nak sem akar annyira sikerülni, pedig ők aktívan dolgoznak rajta.) De hátha itt is visszalendül kicsit az inga.
Giuntini2025-06-01 21:16:35 // 370
Már megtörtént, hiszen a Junior egy hatalmas koncepcióváltás. Ami nem baj, hiszen új vásárlókat is meg kell szólítani.
Szerintem örülnünk kellhogy létezik Alfa Romeo márka és a Junior eladásai Alfás léptékkel szárnyalnak. Nem az én Alfám, viszont ez kellett....
RomeoOne2025-05-31 11:47:06 // 369
Meglepődnék, ha ezen a szinten ez már bármi különbséget jelentene. Ezek nemzetközi pénzemberek meg a végrehajtóik. A probléma egyébként is abból fakad, hogy úgy tűnik, a klasszikus Alfás értékek már nagyon keves vásárlót erdekelnek. Ha sikerül megmenteni, az is lehet, hogy olyan koncepcióváltassal jár, aminek a klasszikus Alfások nem fognak örülni. Egy Jaguar-os woke betlit azért remélem elkerülünk