Megérkeztek a 2022-es árlisták

2021-12-29  Alfa Amore
Rekordeladással zárja és drágulással nyitja az évet Magyarországon az Alfa Romeo. Egyszerűsödött a modellpaletta, eltűntek színek és felnik is.
Hírek >> 2021  

Idén november végéig 400 darab Alfa Romeót adtak el itthon, amely decemberben még biztos 15-20 darabbal növekszik majd, de az biztos, hogy évek óta a legjobb évét zárja most az Alfa Magyarországon.

2018-ban 257, 2019-ben 273, 2020-ban pedig 235 darab Alfa Romeót értékesítettek Magyarországon, így most ez a 400 darab brutálisan jó eredménynek számít, főleg úgy, hogy az év második felétől már nem volt Giulietta, csak két modellel, a Giuilával és a Stelvióval kellett bizonyítani.

A két modell árai pedig tovább növekednek, 2022-ben is. Az év végén kiadott árlisták szerint a Giulia alapmodellje 13.800.000 forinttól, a legolcsóbb Stelvio pedig 15.980.000 forinttól kezdődik majd.

Egy évvel ezelőtt, 2020 december közepén a Giulia alapára még 10.490.000 forint volt, a Stelvio pedig 12.440.000 forintba került.

Az egész éves áremelések védelmében persze elmondható, hogy más európai piacokon már jóideje jelentősen drágábbak az Alfák, mint Magyarországon és nyilvánvalóan az elmúlt év forintárfolyama is hatással volt a drágulásokra.

Az árlistát böngészve viszont megállapíthatjuk, hogy alapáron is egy nagyon jól felszerelt Giuliát/Stelviót kaphatunk:

Egy ideje már a legolcsóbb Giulia is xenon fényszórós, de mostantól minden Giulia és Stelvio modellben alapból jár a navigáció, a vezetéknélküli töltés, a telefontükrözés, az első és hátsó tolatóradar, a tolatókamera, és több vezetéstámogató rendszer is.

Megszűnt a Veloce Ti felszereltségi szint, amellyel gyakorlatilag a Quadrifoglio modell belsejét pakolták egy Veloce modellbe.

A Giulia már csak 10 színben elérhető: Alfa Piros, Alfa Fehér, Vulcano Fekete, Vesuvio Szürke, Lunare Gyöngyház, Anodizzato Kék, Misano Kék, Etna Piros, Montral Zöld, Ocra Sárga. 

Eltűnt két népszerű felni is az árlistáról, a Veloce eddig alap felnije, a Sport nincs már, illetve a Performacence felni is kikerült a kínálatból.

A Stelviónál is kevesebb lett a rendelhető szín, itt is már csak 10 féle fényezés közül választhatunk, ezek: Alfa Piros, Alfa Fehér, Vulcano Fekete, Vesuvio Szürke, Moonlight Gyöngyház, Anodizzato Kék, Misano Kék, Etna Piros, Montral Zöld, Ocra Sárga. 

A Giulia Quadrifoglio alapára 27.690.000 forint lett, a Stelvio Quadrifoglio pedig 30.990.000 forinttól kezdődik.

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

RomeoOne2024-04-23 19:48:50 // 35316
Szerintem pályanapokon lehetett eddig is, csak a Laptiming-ban nyilván nem variáltak, hogy összehasonlíthatók legyenek az eredmények. Viszont a "fő" nyomvonalat, vagyis az első körös az, amin mi is mentünk, azt megcsinálták. Nem volt már nyoma annak a tákolt aszfaltnak, amiket a videókon lehetett látni. Most már az a rész viszonylag szép, homogén. Nincsenek fehér, beton részek benne. Ez kellemes meglepetés volt, mert kicsit attól is tartottunk, hogy mekkorát dobnak majd ezek a kocsin.

A déli hosszú ív, meg a lelátó melletti két sikán levágás (az egyik, amelyiknek a laptiming második köre megy), az viszont még mindig beton, nem is a legegyenletesebb fajtából.
WarbiRunner (Gyuri)2024-04-23 19:13:34 // 35315
Szerintem a nyomvonal is változott már, úgy tudom lehet többféle variációban használni a pályát.
RomeoOne2024-04-23 17:21:00 // 35314
Az újabbak. De a Q-t meg a 200 lovasat is még csak 1 körön mérték. A Veloce már 2 körön ment:


A lényeg az volt, hogy Zselé feltételezte, hogy jobbat ment a Laptiming-os 48.9-nél. Arra írtam, hogy az állórajtos idő volt.