Megérkeztek a 2022-es árlisták

2021-12-29  Alfa Amore
Rekordeladással zárja és drágulással nyitja az évet Magyarországon az Alfa Romeo. Egyszerűsödött a modellpaletta, eltűntek színek és felnik is.
Hírek >> 2021  

Idén november végéig 400 darab Alfa Romeót adtak el itthon, amely decemberben még biztos 15-20 darabbal növekszik majd, de az biztos, hogy évek óta a legjobb évét zárja most az Alfa Magyarországon.

2018-ban 257, 2019-ben 273, 2020-ban pedig 235 darab Alfa Romeót értékesítettek Magyarországon, így most ez a 400 darab brutálisan jó eredménynek számít, főleg úgy, hogy az év második felétől már nem volt Giulietta, csak két modellel, a Giuilával és a Stelvióval kellett bizonyítani.

A két modell árai pedig tovább növekednek, 2022-ben is. Az év végén kiadott árlisták szerint a Giulia alapmodellje 13.800.000 forinttól, a legolcsóbb Stelvio pedig 15.980.000 forinttól kezdődik majd.

Egy évvel ezelőtt, 2020 december közepén a Giulia alapára még 10.490.000 forint volt, a Stelvio pedig 12.440.000 forintba került.

Az egész éves áremelések védelmében persze elmondható, hogy más európai piacokon már jóideje jelentősen drágábbak az Alfák, mint Magyarországon és nyilvánvalóan az elmúlt év forintárfolyama is hatással volt a drágulásokra.

Az árlistát böngészve viszont megállapíthatjuk, hogy alapáron is egy nagyon jól felszerelt Giuliát/Stelviót kaphatunk:

Egy ideje már a legolcsóbb Giulia is xenon fényszórós, de mostantól minden Giulia és Stelvio modellben alapból jár a navigáció, a vezetéknélküli töltés, a telefontükrözés, az első és hátsó tolatóradar, a tolatókamera, és több vezetéstámogató rendszer is.

Megszűnt a Veloce Ti felszereltségi szint, amellyel gyakorlatilag a Quadrifoglio modell belsejét pakolták egy Veloce modellbe.

A Giulia már csak 10 színben elérhető: Alfa Piros, Alfa Fehér, Vulcano Fekete, Vesuvio Szürke, Lunare Gyöngyház, Anodizzato Kék, Misano Kék, Etna Piros, Montral Zöld, Ocra Sárga. 

Eltűnt két népszerű felni is az árlistáról, a Veloce eddig alap felnije, a Sport nincs már, illetve a Performacence felni is kikerült a kínálatból.

A Stelviónál is kevesebb lett a rendelhető szín, itt is már csak 10 féle fényezés közül választhatunk, ezek: Alfa Piros, Alfa Fehér, Vulcano Fekete, Vesuvio Szürke, Moonlight Gyöngyház, Anodizzato Kék, Misano Kék, Etna Piros, Montral Zöld, Ocra Sárga. 

A Giulia Quadrifoglio alapára 27.690.000 forint lett, a Stelvio Quadrifoglio pedig 30.990.000 forinttól kezdődik.

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2022-01-24 11:17:26 // 24123
Ha feltöltöm és nem megyek vele, tartja a töltést. Pont ez a gond. Ha használom, akkor kinyírja az akksit pikkpakk. Most szinte naponta megyek vele ide-oda a városban, több tíz km-t. És lényegében naponta kéne tölteni. Szerintem ez gáz. Egy új autónál tényleg ezzel kell b@szakodni, hogy figyeljem hogy holnap reggel beindul e még?
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-24 11:03:51 // 24122
azért ez egy érdekes kérdés, ha nem megy vele az ember akkor sajna merül az akksi, nálunk a gari papíron ott van 12.6V rendben, 12.4-12.55, rendben, 11.8-12.24 lemerült tölteni kell, 11.88 alatt mélykisütött... az akkura 1 év gari van, kivéve a munka akksik, csónak, emelők, napelemes rendszer ott csak 6 hónap...
az megint egy másik kérdés ki fia-borja ez a mopár akku gondolom a legolcsóbb kivitel :(
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-24 11:01:30 // 24121
Csak egy az Ao fórumról:
I had also battery replaced under warranty. the thing is that it must fail on FCA tester - it may be that they will just test OK, charge and you will be OK (at least for some time). Problem is common, stupid "intelligent charging" & S&S doe all to keep SoC below 65% (permanently not charged) what lower battery capacity over time, then if you do not drive mid/long distances then it is easy to drop below 50% SoC, and this is threshold Giulia BCM firmware won't swithc onn HRW/HM and heated washer nozzles (no matter LED on button is lit OK and no errors). THis is just poor design, which was never changed probably due to need of retesting/new homologation, maybe slightly(marginally) bigger CO2/fuel consumption figures.