A Hungaroringen is láthatjuk majd az elektromos Giuliát!

2021-06-17  Alfa Amore
A Romeo Ferraris a magyar M1RA csapattal közösen készíti fel versenyre az eletromos Giulia túraautót.
Hírek >> 2021  

Váratlan fordulatot vett az elektromos Giulia túraautó története! A Romeo Ferraris versenycsapat az év elején jelentette be, hogy a Giuliából készített egy teljesen elektromos túraautót, amelyet indít a Pure ETCR versenysorozatban. Az elektromos túraautók bajnokságán a Cupra, a Hyundai és az MG modelljei versenyeznek majd az Alfa Romeóval.

 
 
A Furia Rossa fantázianevű versenyautó megjelenésében megidézi az Alfa Romeo túraautós múltját, de modern megjelenésével, például a kiszélesítéseivel, vagy a rettentően látványos pajzsával egyértelmű utalást tesz arra, hogy itt bizony a jövő versenyautóját látjuk, amely elektromos és brutális ereje van.
 
A versenyautó hátsókerekes és 670 lóerős. Sajnos a súlyát egyelőre nem közölték, sem a gyorsulási adatait. A Pure ETCR-bajnokságban induló autók technikája egyébként egységes, az akkumulátorokat a Williams Advanced Engineering fejlesztette és építi, a hátsó tengelyt pedig két villanymotor hajtja.
 
 
 
A Michelisz Norbert többszörös túraautó-világbajnoki futamgyőztes magyar autóversenyző által alapított M1RA csapat csütörtökön váratlanul bejelentette, hogy a csapat két Giulia versenyautót készít fel közösen a Romeo Ferrarissal a most hétvégén rajtoló Pure ETCR-sorozatra.
 
"A M1RA megalakulása óta azt valljuk, hogy nem szabad félni a járatlan utaktól. A fejlődés egyik alapvető mozgatórugója az új utak, új területek felfedezése – fogalmazott Bári Dávid csapatvezető. – Ezt a kihívást kerestük: részt vehetünk az autó tesztelésében, fejlesztésében és jobbá tételében.”
 
“Abban hiszünk, hogy az így megszerzett tudással közelebb kerülünk ahhoz, hogy egyszer magyarok által fejlesztett versenyautó volánja mögött ünnepelhessünk magyar világbajnokot.”
 
 
 
A Romeo Ferraris-M1RA névre keresztelt csapat két elektromos autóját a monacói Stefano Coletti, az olasz Luca Filippi, a brazil Rodrigo Baptista és a brit Oli Webb vezetik majd.
 
A M1RA közleménye szerint a Pure ETCR-t 2022-ben a Nemzetközi Automobil Szövetség világkupa rangra emeli majd, tehát a jövő fényesnek tűnik.
 
Az első idény öt fordulóból áll, és augusztusban a Hungaroringre is ellátogat a mezőny a WTCR-rel együtt!
 
VERSENYNAPTÁR:
Június 18-20. – Autodromo Vallelunga, Olaszország
Július 9-11. – Motorland Aragón, Spanyolország
Augusztus 6-8. – Copenhagen Historic Grand Prix, Dánia
Augusztus 21-22. – Hungaroring, Magyarország
Október 15-17. – Inje Speedium, Dél-Korea
 
A Romeo Ferraris Giuliájról ebben a videóban is beszámoltunk:
 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

G-MANN🍀2025-11-28 20:15:03 // 40722
Jól kiéheztettek! Most nagy az öröm 😁
G-MANN🍀2025-11-28 20:12:58 // 40721
4,5 hónap a gyártás, 5,5 hónap az átvétel 🫣
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-28 19:33:05 // 40720
Gumi téma..Tízen pár év Vredestein gumi használat után most azt mondom, hogy soha többet. Még a 146-okon kezdtem használni, és tök jó tapasztalataim voltak. Mostanra a jó ár érték arány sajnos elmúlt. A Giulia 4 éves téli garnitúrája, kb 10e km használat után, alig kopott futófelülettel egyszerűen zúg. 140 nél búgó hang,, 150-nél ez elmúlik és inkább morog.
Ilyet legutoljára a 146 TD-n a 10 éves Firestone nyári csinált..