A Giulia következő generációja már teljesen elektromos lesz

2022-04-05  Alfa Amore
Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója egy interjúban arról beszélt, hogy a Giulia következő generációja már biztosan teljesen elektromos modell lesz.
Hírek >> 2022  

Az Alfa Romeo jelenleg a Tonale bevezetésével van elfoglalva, de ennek kapcsán Jean-Philippe Imparato vezérigazgató gyakorlatilag folyamatosan interjúkat ad a szaksajtónak. A gyártó már bejelentett tervei között szerepel a várhatóan 2024-ben érkező Brennero, amely egy a Tonalénál kisebb crossover, de már azt is közölték, hogy 2026-ban vagy 2027-ben érkezhet egy Stelvionál nagyobb SUV, ami teljesen elektromos lesz.

Jean-Philippe Imparato a Stellantis pomiglianói gyárában az Automotive News Europe-nak azt nyilatkozta, hogy a Giulia is megmarad majd az SUV-k mellett, de a jövőbeli utódja már teljesen elektromos lesz.

A Giulia 2023-as modellfrissítését már az utcán tesztelik - várhatóan mátrix LED-es első fényszórókkal, belül pedig teljesen megújuló kijelzőkkel -, de ez még biztosan belsőégésű motorokkal érkezik. Ez a modellváltozat még néhány évig biztosan a piacon marad majd.

Az Alfa Romeo korábban már bejelentette, hogy 2027-től csak teljesen elektromos modelleket gyárt majd, a Stellantis pedig most készíti elő a különböző méretű, már az elektromos modelleket befogadni tudó platformjait, nem nehéz kikövetkeztetni, hogy legkésőbb 2027-re megszülethet a Giulia új, teljesen elektromos utódja.

Jean-Philippe Imparatót a Giulietta esetleg utódjáról is kérdezték, de ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy gyakorlatilag a Tonale veszi át a helyét... A Giuliette ugyanis egy kifejezetten Európának készülő modell volt, a Tonale viszont már a globális piacra készült.

Korábban Imperato azt nyilatkozta, hogy vannak terveik arra, hogy sportautókat is gyártsanak a jövőben, de úgy tűnik, hogy ezek most a háttérbe szorulnak, mivel tudják, hogy az SUV-kkel több pénzt lehet keresni, mint a rétegmodellekkel.

A vezérigazgató arról is beszélt, hogy a Tonale bevezetése után az a céljuk, hogy évente több mint 100 ezer autót adjanak el, ez reményeik szerint már 2023-ban bekövetkezhet. Ezzel gyakorlatilag megduplázhatnák a 2021-es eredményüket, amikor világszerinte 52 ezer Alfa Romeót értékesítettek.

Az Alfa Romeo SUV-okról és az eladási tervekről is beszélgettünk a Backstage legújabb adásában. Kommentelj minket a YouTube-on!

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

G-MANN🍀2025-10-14 16:01:24 // 40387

aminek van központosító tehermentesítő gyűrűje, az jó lehet? (nem mintha én fel szeretnék rakni)
RomeoOne2025-10-14 13:23:29 // 40386
Kíváncsian várjuk. Bár vannak itt fizikusok is, hátha megbirkóznak a kérdéssel xDDD

Ettől függetlenül, a csavarok meghúzásával beállhatna középpontba valóban, de nem kellően tökéletes az illesztés, méretezés, szabvány, a felnin lyuk, annak kúpja ésatöbbi.

Na már csak ebből, amit leírtál is következik szerintem, hogy gyűrű nélkül nem maradna ott. Hiába állítanád be középre, a fentebb felsorolt faktorok miatt el tudna mozdulni. Nem akkor egyből, mikor leereszted az emelőt és rámegy a kocsi súlya. De mondjuk egy kátyú elég lehet.

Ezenkívül az hogy beáll-e középpontba és a meghúzás után el tud-e mozdulni, két külön dolog.

Szerintem is, bár épp ellenkezőleg, mint ahogy gondolod. Ha valami beáll középpontba, még mindig elmozdulhat egy komolyabb erő hatására. Ha meg még be sem áll, akkor meg főleg nem feltételezhető, hogy azt rögzíteni lehetne egy adott pozícióban.

Én azt tanultam, hogy a csavaroknak alapvetően az oldalirányú rögzítés a feladata, a vertikális erőket a kerékagy veszi át a felnifurat pontos illeszkedésén keresztül.
SD2025-10-14 12:51:51 // 40385
A csavarok kellőképp túl vannak méretezve hogy elbírják ezt az extrém terhelést.
Ha belegondolunk hogy balesetnél sem a kerék repül le hanem sokszor felfüggesztéssel együtt szakad ki.

Ebből kiindulva nem a kerék leesése a probléma, hanem hogy egy csavarkötés fix és dinamikusan nem rángatott terhelésre van tervezve, amihez pedig az kell hogy a központosító furat pozícionálja a kereket.

Ha pl: ráfékezel a padkára és kitöröd a felfüggesztést akkor tök mindegy hogy van-e központosító vagy nincs.

De ha mondjuk elmozdul a kerék és emiatt ráz az autó az egyik részének sem tesz jót.
Ha a csavar tönkremegy kidobod veszel újat nem gond, de ha a kerékagyban darálod el a menetet, akkor ott már nehezebb a csere.

Nem az a képlet hogy nem lehet úgy használni az autót, szerintem 3 csavarral és központosító nélkül is fentmaradna.

De ha kilazul..
Ha megmozdul..

El lehet keresni a konkrét méretezését a kerékcsavarnak, ha érdekel milyen erőket kell elviselnie.

M6-os csavarnál számoltunk 200kg környéki terhelést (nyilván Nm-ben, de a kg-ra emlékszem) hogy legyen hozzá képed: ez azt jelenti hogy egy 120cm x 10cm fényhíd 400km/h sebességgel halad, ezt megtartaná 2db. M6-os csavar...

A kerékben M14 van, ennek a keresztmetszete terület arányosan több...

Ezekkel biztonsági tartalékokkal játszik az ember amikor nem központosítja a kereket, nem fog leeseni, de megmozdulhat, kilazulhat, túl kell húzni eleve.. nem jó.

Ettől még nem fog leesni, ha nem esik ki a csavar:D