Visszahívták a Ferrari főtervezőjét a BMW-től

2016-02-07  Tedi
Visszahívta a Fiat Chrysler Automobiles Roberto Fedelit, a BMW-hez átigazolt egykori Ferrari főmérnököt, hogy segítsen a Giulia és a Maserati Levante fejlesztésében.
Hírek >> 2016  

Az Automotive News beszámolója szerint az ügy hátterében az áll, hogy a Giulia nem teljesítette a belsős törésteszteket, emiatt több elemet újra kell tervezni és fél év csúszásba került a projekt. Ezért felkérték Fedelit, hogy segítsen az autó végelgesítésében.

Az ANE egyik beszállítótól származó értesüléseit viszont több olasz online lap is cáfolta, a Blog di Motori szerint azok a beszállítók nem aggódhatnak saját termékeik iránt, amelyeket ők maguk gyártanak a Giuliába. Az amerikai Road and Tracknak nyilatkozó, neve elhallgatását kérő, az ügyet jól ismerő forrás azt mondta, az értesülések nem pontosak és nem reprezentatívak.

Fedeli másik feladata a Maserati Levante fejlesztésének befejezése lesz.

Az Alfa Romeo a Giulia alapváltozatát a március elején induló Genfi Autókiállításon mutatja be, ahonnan az Alfa Amore a helyszínről tudósít.

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

B3WiN2025-12-23 08:27:30 // 40818
Erre is gondoltam, de folyamatában változik a hátralévő napok száma. Reggel még 15 nap volt hátra, aznap délután már 14. Arra is gondoltam, hogy órában is követheti, hogy mikor volt a nullrevizió. De akkor sem magyarázza, hogy november végén még január 6 volt, majd most meg már december 30 a számláló vége.

Fenntartásokkal kezelve, de Chatgpt nagyon határozottan az alábbit mondta és akkár még tudok is hinni neki:

Mi a hiba lényege a Giuliánál?
A Giulia szervizintervallumát nem egyetlen számláló kezeli, hanem több vezérlőegység együtt:
BCM / Body Computer
Instrument cluster (műszeregység)
ECU (motorvezérlő)
A gond ott kezdődik, hogy az időalap nem kizárólag a naptári dátum, hanem egy üzemórához és indítási ciklushoz kötött „virtuális nap-számláló” is fut.
➡️ Ha ez a számláló „elszalad”, akkor:
a rendszer azt hiszi, eltelt az 1 év
miközben valójában csak 9–10 hónap
Mitől szalad el ez a számláló?
A tapasztalatok alapján (Giulia/Stelvio):
1️⃣ Akkumulátorhoz köthető esemény
akku gyengülés
mélykisülés
akku csere
töltőre rakás / leválasztás
⚠️ Nem kell, hogy lemerüljön – elég egy feszültség-esés indításkor.
➡️ Ilyenkor a BCM:
elveszti az időszinkront
a belső „nap számláló” gyorsabban lép
2️⃣ Szoftververzió-hiba (konkrétan ismert)
Bizonyos szoftververzióknál:
a „days since last service” nem 1:1-ben növekszik
hanem minden indításkor +1 napot számol
➡️ Sok rövid út =
➡️ napi 4–5 indítás =
➡️ 1 valós nap = 4–5 „szerviz nap”
Ez pont kijön 2–3 hónap előnyre egy év alatt.
zgi5212025-12-23 08:14:55 // 40817
az nem lehet, hogy a kiindulo idopont elter azaz korabbi, mint az atvetel napja? akar egy honappal elobbi reset/setup?
B3WiN2025-12-23 07:47:58 // 40816
4000-nél volt olajcsere. Hűtőfolyadékoknak semmi baja, olajszint maxon.