A Giulia négy kategóriában nyerte meg a SPORT AUTO AWARD díjat

2020-11-14  Alfa Amore
Az Alfa Romeo Giulia négy kategóriában is megszerezte az első helyet a német Sport Auto magazin közönségszavazásán.
Hírek >> 2020  

Idén 28. alkalommal szavaztak kedvenc sportautóikról a német Sport Auto magazin olvasói. A megmérettetés eredményei ismét az Alfa Romeo Giulia kiemelkedő elismertségét igazolták, ám most először az olasz sportszedán nem pusztán felállhatott a dobogóra. A Giulia egyszerre négy kategóriában zárta az élen a versenyt a „SPORT AUTO AWARDS” rendezvényen.

Az Alfa Romeo Giulia GTAm a szavazatok 44,7 százalékát szerezte meg a „100 000 euró feletti sorozatgyártású szedánok/kombik” kategóriában.

Az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio egymás után negyedik alkalommal, most a szavazatok 47,5 százalékával nyerte meg a „SPORT AUTO AWARD” első díját a „100 000 euró alatti sorozatgyártású szedánok/kombik” kategóriában.

A Giulia Veloce a szavazatok 39,4 százalékát besöpörve foglalhatta el a dobogó legmagasabb fokát a „75 000 euró alatti import sorozatgyártású szedánok/kombik” versenyében.

Végül, de nem utolsó sorban, a Giulia nyerte a „sorozatgyártású szedánok/kombik 50 000 euró alatt” kategóriát, ahol a szavazók 45 százaléka voksolt az Alfa Romeo modelljére.

A díjak jelentőségét mutatja, hogy a „SPORT AUTO AWARDS 2020” szavazásán mintegy 13 ezer olvasó adta le voksát, és választotta ki kedvenceit a 18 kategóriába sorolt 230 sorozatgyártású modell közül.

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

G-MANN🍀2025-10-14 16:01:24 // 40387

aminek van központosító tehermentesítő gyűrűje, az jó lehet? (nem mintha én fel szeretnék rakni)
RomeoOne2025-10-14 13:23:29 // 40386
Kíváncsian várjuk. Bár vannak itt fizikusok is, hátha megbirkóznak a kérdéssel xDDD

Ettől függetlenül, a csavarok meghúzásával beállhatna középpontba valóban, de nem kellően tökéletes az illesztés, méretezés, szabvány, a felnin lyuk, annak kúpja ésatöbbi.

Na már csak ebből, amit leírtál is következik szerintem, hogy gyűrű nélkül nem maradna ott. Hiába állítanád be középre, a fentebb felsorolt faktorok miatt el tudna mozdulni. Nem akkor egyből, mikor leereszted az emelőt és rámegy a kocsi súlya. De mondjuk egy kátyú elég lehet.

Ezenkívül az hogy beáll-e középpontba és a meghúzás után el tud-e mozdulni, két külön dolog.

Szerintem is, bár épp ellenkezőleg, mint ahogy gondolod. Ha valami beáll középpontba, még mindig elmozdulhat egy komolyabb erő hatására. Ha meg még be sem áll, akkor meg főleg nem feltételezhető, hogy azt rögzíteni lehetne egy adott pozícióban.

Én azt tanultam, hogy a csavaroknak alapvetően az oldalirányú rögzítés a feladata, a vertikális erőket a kerékagy veszi át a felnifurat pontos illeszkedésén keresztül.
SD2025-10-14 12:51:51 // 40385
A csavarok kellőképp túl vannak méretezve hogy elbírják ezt az extrém terhelést.
Ha belegondolunk hogy balesetnél sem a kerék repül le hanem sokszor felfüggesztéssel együtt szakad ki.

Ebből kiindulva nem a kerék leesése a probléma, hanem hogy egy csavarkötés fix és dinamikusan nem rángatott terhelésre van tervezve, amihez pedig az kell hogy a központosító furat pozícionálja a kereket.

Ha pl: ráfékezel a padkára és kitöröd a felfüggesztést akkor tök mindegy hogy van-e központosító vagy nincs.

De ha mondjuk elmozdul a kerék és emiatt ráz az autó az egyik részének sem tesz jót.
Ha a csavar tönkremegy kidobod veszel újat nem gond, de ha a kerékagyban darálod el a menetet, akkor ott már nehezebb a csere.

Nem az a képlet hogy nem lehet úgy használni az autót, szerintem 3 csavarral és központosító nélkül is fentmaradna.

De ha kilazul..
Ha megmozdul..

El lehet keresni a konkrét méretezését a kerékcsavarnak, ha érdekel milyen erőket kell elviselnie.

M6-os csavarnál számoltunk 200kg környéki terhelést (nyilván Nm-ben, de a kg-ra emlékszem) hogy legyen hozzá képed: ez azt jelenti hogy egy 120cm x 10cm fényhíd 400km/h sebességgel halad, ezt megtartaná 2db. M6-os csavar...

A kerékben M14 van, ennek a keresztmetszete terület arányosan több...

Ezekkel biztonsági tartalékokkal játszik az ember amikor nem központosítja a kereket, nem fog leeseni, de megmozdulhat, kilazulhat, túl kell húzni eleve.. nem jó.

Ettől még nem fog leesni, ha nem esik ki a csavar:D