Egyesül az FCA és a Peugeot-Citroen

2019-10-31  Tedi
Egyesül a Fiat Chrysler Automobiles és a Peugeot-Citroen PSA, ezzel a világ negyedik legnagyobb autógyártója jön létre - írta a Reuters.
Hírek >> 2019  

A hírügynökség a gyártók közleményére hivatkozva azt írta, a két társaság 50-50 százalékos részvénycsere útján szerez tulajdont a másik cégben, az új társaság elnökét az FCA adja John Elkann személyében, a vezérigazgató pedig a Peuget-Citroen vezetője, Carlos Tavares lesz.

A két csoport igazgatósága felhatalmazta saját csapatait, hogy kezdjék meg az egyesülés részleteinek kidolgozását és a végső, kötelező érvényű ajánlat elkészítését.

Az egyesülés után a várakozások szerint éves szinten 3,7 milliárd euró szinergiát jelent majd, gyárbezárással pedig nem számolnak. A megállapodás előtt az FCA 5,5 milliárd euró osztalékot fizet a részvényeseknek.

Bruno le Maire francia pénzügyminiszter üdvözölte az egyezség létrejöttét, állítva, hogy azzal a két csoport eléri azt a kritikus tömeget, amely a zöld járművek kifejlesztéséhez szükséges.

A csoport központja Hollandiában lesz, az igazgatóságban 11-en ülnek majd, ebből hatot a Peugeot, ötöt az FCA delegál, és köztük lesz John Elkann és Carlos Tavaers is. A részvényeket a párizsi, milánói és New York-i tőzsdén jegyzik majd.

Bár a PSA és az FCA eredményeit összeszámolva adózott eredmény szerint a negyedik legnagobb gyártó, a bevételek és értékesített autók szmában a harmadik helyre jönnek fel a Volskwagen és a Toyota után.

A témával bővebben foglalkozunk majd a Backstage következő adásában, addig nézzétek meg az erről szóló korábbi epizódokat. 

 

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
A jövő Alfái

Az utolsó 3 hozzászólás:

Liquid2020-05-23 22:52:30 // 23120
Ez így igaz. A súly mindig probléma, de az adott autó méreteihez tartozik súly is, persze ezt lehet jól és rosszul megoldani, vagy inkább mondjuk úgy, meg kell felelni az adott kor "igényeinek". Ezt a súlyt lehet kompenzálni erővel és hajtáslánccal, attól függően mi a cél. Más egy könnyű roadster és más egy autópálya-romboló, így a felszereltsége, kényelme vagyis a súlya is.
Liquid2020-05-23 22:43:26 // 23119
Akkor lenne korrekt összehasonlítás, ha ez is TI lenne. Így a Q4-hez képest orrtolós, és billegős. Annál soha nem éreztem, hogy nehéz lenne az eleje, nem tolta.
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-23 22:18:50 // 23118
Szerintem is rém sokat számít a tömeg. Ha csak visszagondolok az agyon húzott Trabikra XD Örök élmény.. ja, de ez itt a Jövő Alfái. Már nagyon szétoffoltuk. :-)