Estrema néven sportos különkiadást kap a Giulia és a Stelvio

2022-03-28  Alfa Amore
Estrema néven sportos különkiadást kap a Giulia és a Stelvio. A jelenlegi Veloce felszereltségi szint csaknem összes exráján túl karbon kiegészítőket és sportosabb futóművet kínál ez a modellvariáns.
Hírek >> 2022  

Estrema néven kap új, nagyon sportos felszereltségi szintet a Giulia a Stelvio. A teljesítményt nem érinti a változás, csak a megjelenést, de azért a futómű kap egy kis okosítást - bár ez korábban is elérhető volt.

Gyakorlatilag az összkerekes, 280 lovas benzines és 210 lovas dízel változatok csúcsmodellje lesz a Estrema, szinte minden elérhető extrával, kiegészítve pár, a Quadrifoglio modelleken használt karbon elemmel, mint például a tükörházzal, a scudettóval vagy a műszerfalbetéttel, valamint alcantara ülésekkel. A műszerfal bőrborítását, a kormányt, a váltókart és az ülésket is piros varrás díszíti. 

Az Estrema modellekben alapáras az aktív felfüggesztés és a mechanikus működésű, részlegesen önzáró differenciálmű.

Ugyancsak benne van a 14 hangszórós Harman Kardon hangrendszer is. Az Estrema Giuliát 19-es, a Stelviót 21-es felnikkel szerelik.

Volt már ilyen hasonló modellvariáns korábban is, akkor ezt Veloce Ti-nek hívták - videót is készítettünk róla.

Az Estrema modellek sportosságát azzal is hangsúlyozták, hogy a  bemutatót a svájci Hinwilben, a Sauber központjában tartották, amely a gyári F1-csapat otthona is egyben.

Az Alfa Amore információi szerint az Estrema egy limitált darabszámos speciális széria lesz - csakúgy, mint a Villa D'Este és a GT Junior változatok - , de Magyarországon nem lesz rendelhető.

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-07-25 11:25:44 // 39631
Ha a Giuliettát elhozom, azt a feleségem alól kell kiszedni. Munkába jár vele, bevásárolni, eléggé kell minden nap. Nyilván így kell megoldani. A nyaralás egy kín lesz a gyerekeknek, a Giulietta hátul azért nagyon kicsi. A nagyobbik lányom kb behajtogatja magát oda, de hogy 9 órát ott ülni, nem lesz jó :-(
Most rohangálok, hogy Chilit felkészítsem a hosszú utakra. Nyaralás után akartam foglalkozni a szervizével, akkor telik le az egy év. Úgyhogy most neki kell állnom ledobni az olajat, szűrőket, vizet, fékfolyadékot, mindent.
A faramuci megint az, hogy van egy Alfám, és megint egy BMW műhelyben fogok kikötni a Giuliettával, és a BMW-s ismerőseim fognak segíteni abban, hogy biztonságosan el tudjunk menni nyaralni. Holott ha van egy "prémium" újonnan vett alig futott garis Alfám, ezt nem az Alfa Romeonak kéne valamiképp biztosítani? Kicsit dühöngök magamban azért.
Érden a hozzáállást nagyon tisztelem, viszont az Alfa Romeo customer supportja egyébként nívó alatti. A kisfityóval hazafelé az M3-mason megelőzött egy nem túl nagy, de szép Lexus suv. Láthatóan tudott menni 140-nél gyorsabban, és nem csak lehajtott üléssel fért bele egy lavor XD A felirat rajta: LexusDebrecen - csereautó.
Kicsit fájt.
Tudom SD az OT-re hajt, én egész biztosan nem, szóval nem veszek aliról alkatrészt :-)
Most lesz időm kitalálni, hogy mennyire van nekem szükségem erre az amúgy csodás Giuliára. Legjobb autóm eddig, de az évi 10e km 10-15%-a szervizbe járás.
Legközelebb csak és kizárólag olyan autóm lesz amit itt helyben tudnak javítani. Mondjuk egy öreg BMW. Átszaladok Tomihoz, vagy átviszem a 200m-re lévő szakműhelybe.
RomeoOne2025-07-25 10:58:18 // 39630
Ha megvan a hiba oka, akkor nagy gond nem kellene, hogy legyen. Az alkatrész beérkezési ideje szabja meg, hogy mikorra tud készen lenni. Ha úgy vesszük, neked nem 7 hónap volt, hanem 4 év, mire diagnosztizálták :D Gyorsan vásárolj be Ali-ról is, mielőtt SD megveszi a teljes készletet, hátha egyszer szüksége lesz rá xd

Egyébként meg van egy Giuliettád is, nem értem a dilemmát. Annak is bírnia kell az autópályát :D
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-25 10:41:11 // 39629
Önként besétáltam ebbe az utcába, remélem nem 7 hónap lesz...
Eléggé úgy tűnik, hogy a vájt fülem nem csalt, és pontosan az a baja az autómnak amit régóta sejtek. Nem sejtek, tudok. A wastegate szelep tengelye lóg. Senki nem tudott még nekem erre tűrési értéket mondani, pedig kérdeztem olyat is aki turbók adataihoz valamennyire hozzáférhet. Úgyhogy nem műszakilag megfogalmazva szerintem kurvára lóg. Én csodálkoztam, hogy gond nélkül megy így az autó, és "csak" zörög. Kicsit idegesített is, a hangon túl, hogy mikor fog ez megkotlani alattam. Nos asszem kimaxoltam a sztorit, 39999km-nél a szervízes keze alatt adta fel. Lehúzták a stekkert, gondolom kézzel megmozgatták, nem tudom, de végül kiment határértékből. Ha tippelnem kell (ilyen részleteket nem mondtak) beírt egy low boost hibát a MAP szenzor és egy Wastegate Circuit Malfunctiont. Az autó vészüzembe állt és ki sem lehet szedni onnan. Hiába raknak mindent vissza, futtatják a végállás tesztet az aktuátoron (ami lefut jól), visszajön a hiba és a limp mód.
Most agyalok, hogy mikor vigyem vissza a kis Fityót, és szenvedjem haza limp-ben az autót. Még nem tudni mikor lesz alkatrész. Ezt hívják szívásnak.
Naralni már tuti nem Giuliával megyünk. Előtte egy ügyfélnek igen fontos és értékes műszaki árut kéne pestre leszállítanom, oda sem Giuliával megyek. Hülye ötlet lenne kistáskában MÁV-ozni ilyen cuccot, és futárra sem bíznám. Fogalmam sincs basszus, ez így necces hogy pont most nincs autóm, ki tudja meddig.
Ez egy sima tervezési hiba. És ezt nézzétek Szana cartárs mit küldött át nekem. Sírtam amikor megláttam:
https://www.aliexpress.com/item/1005006680196415.html
XD
Ő a hibás alkatrész XD