Backstage 98 - Elengedi a Quadrifoglio modelleket az Alfa?

2024-03-06  Alfa Amore
Az Alfa Romeo Elengedi a Quadrifoglio modelleket Észak-Amerikában. Erről is beszélgetünk a Backstage 98. adásában.
Hírek >> 2024  

Körtvélyes Tivadar (Tedi) és Halápi Zsolt (Halesz) őszintén beszélget az Alfa Romeóról és az autózás világáról.

Témáink:

- Bemutatták a Lancia Ypsilont
- Ilyen lesz az Alfa Romeo Milano belseje
- Magyarországon is tesztelik a Milanót!
- A Genfi Autószalon és a Renault 5-ös
- Nem lesz már 10 millió forint alatt Alfa Romeo?
- A Fiat 600-as ára és mennyibe kerül majd a Milano?
- Elengedi a Quadrifoglio modelleket az Alfa (Amerikában)
- Kedvenc autóink a használtautó piacról 

Az új főcímdalunk teljes hosszúságánban: Mtraxx feat. Gődér Milán - High Speed 

Ha tetszett ez a videó, támogass minket, hogy még jobb tartalmat tudjunk készíteni: https://www.patreon.com/alfaamore

Köszönjük támogatóinknak: Bajtay Attila (Bati), Csurzás Kornél (Süti159), Gara Zoltán (Welectronic), Kolák Richárd (kolak96), Kovács Zoltán (HaNGyA), Kubiczaz (zigi521),  Leitli Norbert ("Dottore"), Sólymos Dávid (SD), Storch Balazs (Zadia), Szőke Attila (psychoati), Vaszi Szabolcs

Ha csak a hangunkra vagy kíváncsi, hallgasd az adást podcastként! Megtalálod a Spotify-on is!    

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-01-17 09:48:52 // 38262
Nem biztos hogy egyben van. Ha leveszed az akksi sarut, a komplett rendszert kiiktatod, nem valami kezes úgy. Az Abarth 500-nál pl több tíz oldalon keresztül megy a chat arról, hogy TC off-ban van e TTC :-)
Az, hogy az eLSD nem zár össze, az tévhit. Egy mechanikus difi 20-30%-ot zár (utcai), a fék alapú akár 100%-ot. Csak annyi fékerőt kell alkalmazni, hogy a lediferálást megszüntesse. A mechanikus kiszámíthatóan, gyorsan, de limitáltan működik. Az elektronikus egyre jobb az évek során, és nagy előnye az elektronikus vezérelhetőség. Pontosabban be tudsz avatkozni, még ha milliszekundumban mérten valamivel lassabban is (ma már ez se biztos). Ha jól van megcsinálva, az abs jeladók alapján pontosan annyi nyomatékot tudsz átirányítani, amennyi szükséges. Ma már nem kell megmosolyogni, hogy e-lsd.. az nem lsd, mert ott járunk, hogy van előnye az elektronikusnak, pontosabb, nem egy fix reakcióval segíti a kanyarodást, hanem számol és nyomaték vektoroz. Az A110-ben tudtommal tényleg nincs mechanikus pl. És érzésem szerint a Giulia elektronikus megoldása is tök jó.
SD2025-01-17 08:36:29 // 38261
Én is úgy tudom hogy egyben van a két rendszer ezért nem lehet csak az egyiket, vagy csak a másikat kiiktatni.

A QV kuplungokkal mókázik, ott nem a fék kopik hanem valami drágább:)))

A 2.0 nem tud összezárni csak átterhelni.

De van még ennek egy fizikája is, és emellé dolgozik a program.
Én úgy tapasztaltam lehúzott akkusaruval, hogy nyitott diffivel is simán előre indul meg az autó csúszós úton is. Ha kis sebességgel belevágod a kanyarba akkor pedig igen az egyik kerék ledifferál, és vonyít.

Nagyobb sebességnél éreztem én csak beleavatkozni a féket, mert ott már muszály megfogni az autót különben repülsz seggel az árokba.

Kis sebességnél azonnal a motorerőt veszi el mellette lehet ráfog a fékre is, de az nem érzékelehető.

De várjuk a super-racemódot:)
zgi5212025-01-17 07:16:04 // 38260
Nekem volt ilyen, elemcsere volt a megoldas. Asszem 2032 -es.